İstatistikle ilgili sorular

Kampanya otomatik olarak durdurulduğunda günlük gösterimler

Reklamın gösterimi ile tıklamalar farklı günlerde gerçekleşebilir. Örneğin, bir kullanıcı reklamınızı saat 23:59'da görüp tıklamayı saat 00:01'de yapmışsa reklam gösterimi ile tıklama iki farklı günün istatistiklerine yansır.

Bu nedenle, istatistiklerde bazen günlük tıklama sayısı gösterim sayısını geçebilir.

Verilerde farklılık

Farklı tıklama sayısı

Kampanya sayfasındaki tıklama verileri diğer sayfalarda gösterilen verilerden farklı olabilir.

Kampanya sayfasında teklif belirleme bloğunda sadece son 28 çalışma gününe ait tıklamalar gösterilir. “Standart” bir reklam için bu tıklamalar, masaüstü ve tabletlerde arama sonuçlarından gelen tıklamalardır; mobil bir reklam için ise akıllı telefonlarda arama sonuçlarından gelen tıklamalardır. Reklam grubunda hem “standart” hem mobil reklamlar varsa toplam veriler gösterilir.

Genelde müşteriler şu durumlarda farklılıkla karşılaşır:

“Kampanyalarım” sayfasında farklılık

Belirli bir reklam kampanyasının sayfasında sadece reklam gösterimleri devam eden anahtar sözcük grupları gösterilir. Reklam kampanyalarınız boyunca yapılan tüm tıklamalar “Kampanyalarım” sayfasında hesaplanır.

Anahtar sözcük grubuna göre gösterim ve tıklama istatistiği aşağıdaki koşullarda gösterilebilir:

  • Anahtar sözcük grubunu netleştirdiğinizde (bu durumda istatistik yeniden toplanınca gösterimler tekrar başlar)
  • Kampanyayı arşive gönderdiğinizde (böyle durumlarda toplanan istatistik sıfırlanır).

Tüm istatistikler kaydedilerek gösterimler tekrar başladığında eski değerlere geri döner.

İstatistik raporlarıyla farklılık

Kampanya sayfasında istatistik sadece belirttiğiniz anahtar sözcük gruplarını içeren sorgulara göre gösterilir (eş anlamlı sözcükler dikkate alınmaz). İstatistik raporları, eş anlamlı sözcükleri de barındıran sorgulara göre anahtar sözcük gruplarına yapılan tıklamaları göstermektedir.

Varsayılan olarak rapordaki istatistik, reklam kampanyanızın aramada ve ağlardaki tüm çalışma süresini kapsar. Bu faktör, tıklama verilerinde farklılığa sebep olmaktadır. Rapor almak istediğiniz zaman aralığını ayarlayabilirsiniz.

Arayüz ve API aracılığıyla bakıldığında farklı harcama miktarları

Arayüzde istatistik görüntülenirken ve toplam miktar hesaplanırken, harcama miktarı virgülden sonra iki sayı kalana kadar yuvarlanır. Yuvarlama işlemi genel veya ayrıntılı istatistiklerin görüntülenmesine bağlı olarak toplamadan önce veya sonra yapılır. API ile istatistik alınırken toplam miktar yuvarlanmaz. Bu yüzden, sonuçlarda ufak farklılıklar olabilir.

İstatistikteki ortalama tıklama fiyatı Arama'daki fiyatın üzerinde

Reklamınız, anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen sorguların yanı sıra seçilen anahtar sözcük gruplarını içine alan sorgular için de gösterilebilir ve bu sorgular için rakiplerin sayısı ve fiyat teklifleri farklı olabilir. Bununla birlikte, hesaptan hiçbir zaman belirttiğiniz en yüksek fiyat teklifinden fazlası düşülmez.

İşlemlerin toplamı istatistikteki tıklama fiyatının üzerinde

İşlemler, her ayın sonunda otomatik olarak oluşturulur. İşlem miktarları değiştirilemez.

Direct'teki tüm reklam kampanyaları, geçersiz tıklamalara karşı otomatik bir sistem tarafından düzenli olarak denetlenir. Denetimin sonucuna göre belirli bir kampanyanın istatistiği değişebilir.

Herhangi bir zaman aralığına ait işlemlerin toplamı istatistikteki tüm tıklamaların fiyatıyla aynı değilse bu zaman aralığında istatistikte düzenlemeler yapılmış demektir. Miktardaki fark bir sonraki işlem oluşturulurken hesaba katılır.

Direct istatistiği Metrica raporlarıyla aynı değil

Direct'in istatistiğini sadece Direct ile ilgili özel Metrica raporları ile karşılaştırmak doğru olur, çünkü Metrica siteye yapılan tüm ziyaretleri hesaplarken Direct sadece reklamlara yapılan tıklamaları hesaplar.

Karşılaştırma yapmadan önce Metrica sayacının sitenizin tüm sayfalarına eklendiğinden ve Direct'teki tüm kampanyalarınıza bağlandığından emin olun.

Direct ve Metrica'nın verileri farklılık gösterebilir; bu durum normal olup, herhangi bir sorunun göstergesi değildir.

Ziyaret ve tıklama sayıları farklı

Şu nedenlerden dolayı farklılık olabilir:

  • bazı reklam kampanyalarınıza Metrica sayaçlarını bağlamadınız;

  • site ziyaretçisinin tarayıcısında, işletim sisteminde veya proxy sunucusunda sayaç yüklemesini engelleyen reklam engelleyici kuruludur (örneğin Adblock);

  • Sayaç henüz yüklenmeden önce ziyaretçi siteyi terketmiştir

  • Reklamlara sanal kartvizit eklediyseniz ve sadece kartvizite yapılan tıklamalar sitenizin ziyaretiyle sonuçlanmamış olabilir.

Direct istatistiğinde ve sayacımda farklı Metrica verileri görüyorum

Gösterim derinliği, dönüşüm göstergeleri ve hedef fiyatları Metrica'dan Direct istatistiğine aktarılır. Sitenizde birkaç sayaç varsa Metrica'da bu veriler her sayaç için ayrı hesaplanır, Direct'te ise tüm sayaçlar için toplam hesaplanır.

Verilerin işlenmesi 10 dakika kadar sürebilir

Günlük istatistik ve Genel istatistik bölümlerinde varsayılan olarak kampanyaya göre toplam veriler gösterilmektedir. Ayrıntılı bilgileri almak için reklamlara göre ayrıntılı istatistiği göster işaretleyin.

Ayrıntılı (reklamlara göre) istatistik istendiğinde sistem istenen istatistik verilerin yaklaşık boyutunu otomatik olarak belirler. İstenen veri boyutu büyük olursa işlenmesi uzun sürebilir veya tarayıcı hatasına sebep olabilir. Bu durumda sayfa yüklenirken uyarı penceresi açılır. Bu pencerede reklam veren XLS dosya biçiminde ayarlı istatistik hazırlanmasını veya verilerin tarayıcı penceresinde görüntülenmesini seçebilir.

En güvenli seçenek dosyanın aktarılmasıdır. XLS raporunun oluşturması 15 dakika ile bir saat arasında sürebilir ve daha sonra sizin için uygun bir zamanda bu raporu inceleyebilirsiniz. Hazır XLS dosyası, istatistik görüntüleme sayfasındaki "XLS'te istatistik" bölümünde yer alır ve iki hafta boyunca saklanır.

“Sahte tıklamalara” maruz kaldım

Direct'te, otomatik ve manuel filtreleme yöntemleri içeren, sahteciliğe karşı çok aşamalı güvenlik teknolojisi kullanılmaktadır. Direct tarafından yanlış veya geçersiz sayılan tıklamalar istatistik raporlarına dahil edilmez ve reklam verenin hesabından herhangi bir ödeme alınmaz. Reklamlara yapılan tıklamalardaki artış çoğu zaman Gösterimlerde, tıklamalarda, harcamada ani artış fark ettim bölümünde açıklanan faktörlere bağlı olur.

Gösterimlerde, tıklamalarda, harcamada ani artış fark ettim

Tıklama veya gösterim sayısını artıran olası nedenler:

Reklam kampanyasında yapılan değişiklikler

Reklam metinlerinde ve kampanya ayarlarında yapılan ufak düzenlemeler (saat, gösterim bölgesi, strateji) ve teklif değişiklikleri istatistiği etkileyebilir. Reklamlarınızın gösterim koşulu olduğu için anahtar sözcük gruplarında yapılan değişiklikler özellikle önemlidir. Örneğin, gösterimlerin ve tıklamaların ani yükselişi popüler sözcük grubunun anahtar sözcük gruplarının listesine eklenmesine sebep olabilir.

Dış faktörler

Tıklamaların büyük bir kısmının hangi sözcük gruplarına göre yapıldığını öğrenmek için kampanya istatistiği sayfasında Günlere göre sözcük grupları raporuna başvurun. Belirli sözcük grupları özellikle öne çıkıyorsa bu durum dış faktörlere (sezon, televizyon programı, haber, teknik çalışmalar veya rakiplerinizdeki teklif değişiklikleri vb.) bağlı olabilir. Bunun yanı sıra, sitenize ziyaret getiren belirli arama sorgularını görmek için Yandex.Metrica'nın “Direct: Özet” raporunu kullanabilirsiniz.

Sahtecilik mağduru olduğunuzu düşünüyorsanız aşağıdaki formu kullanarak bize ulaşın. Reklam numarasını ve kalitesiz tıklamalarla gösterimlerin yapıldığı tahmini zaman aralığını mutlaka belirtin. Yapılan kontrol işlemi sonucunda bildiriminiz doğrulanırsa ilgili miktar kampanya hesabınıza iade edilir.

Tıklama ve gösterim var fakat sipariş ya da arama yok

Sitenizin kalitesini sorgulayın. Sitenizi kontrol etmek için Yandex.Metrica'da Oturum Kaydı özelliğini kullanın. Bu rapor yardımıyla ziyaretçi davranışlarının (sitede geçirilen süre ve yapılan işlemlerin) ayrıntılı analizini yapabilir ve sitenizin eksiklerini (sitede gezinme, kullanım kolaylığı ve genel eksiklikleri) öğrenebilirsiniz.

Çoğu zaman düşük reklam verimliliğinin nedeni, kullanıcıların aradıkları ürünü, hizmeti veya hizmet koşullarını bulamadıkları, etkisiz reklam kampanyalarıdır. Gösterim bölgesi ve zamanının doğru belirlendiğinden emin olun, sitenizin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin ve anahtar sözcük grupları üzerinde çalışın. Reklam verimini artırmak için önerilerimize göz atın.

Gösterimlerde, tıklamalarda düşüş farkettim

Tıklama veya gösterim sayısını düşürebilecek olası nedenler:

Yetersiz teklif

Rakipleriniz teklifleri yükseltmiş olabilir ve gruptaki reklamlar düşük tekliften veya azalan teklif düzenlemesinden dolayı açık artırmayı kazanamıyor olabilir. Teklifleri artırarak veya teklif düzenlemelerini kaldırarak açık artırmayı daha sık kazanabilir, böylece reklamınızın daha sık gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Sezon reklamları

Bazı reklamlar sadece belli sezonlarda kullanıcıların dikkatini çeker. Örneğin, “çizme” kelimesi Yandex'te daha çok kış mevsiminde aranır. Anahtar sözcük seçme aracı yardımıyla faaliyet alanınızla ilgili sorguların ne zaman daha popüler olduğunu öğrenebilirsiniz.

Farklı kampanyalarda benzer reklamlar

Diğer kampanyalarda benzer gösterim koşullarına ve benzer bölgelere sahip, daha etkili reklamlarınız olabilir. Onları Rapor sihirbazında bulmak için Kampanyalar ve Reklam № kesitlerini seçip, filtreleme koşullarında gösterim koşullarını (anahtar sözcük grupları, hedef kitle seçim koşulları, mobil uygulamalara ilgi) ve bölgeleri belirtin. Hangi reklamların daha çok gösterim ve tıklama getirdiğini raporda görebilirsiniz.

Düşüşe geçen reklamları kapatabilir veya gösterim koşulları ile bölgelerini değiştirebilirsiniz.

Stratejinin yeniden başlatılması

Yaptığınız bazı işlemler sonucunda otomatik stratejiler yeniden başlatılır. Örneğin, strateji ayarlarını değiştirdiğinizde veya sıfır bakiyesi olan hesaba para yatırdığınızda strateji yeniden başlatılır.

Strateji yeniden başlatılırken sistem, yeni tahmini oluşturmak ve en uygun teklifleri seçmek için tüm göstergeleri yeniden hesaplar. Bu işlem biraz zaman alabilir.

Stratejinin yeniden hesaplanması ile ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Yetişkinlere yönelik, tıbbi veya trajik kategoriler

Moderasyon, düzenlenme şeklinden dolayı reklamınızın yetişkinlere yönelik, tıbbi veya trajik kategorisine ait olduğuna karar verdi. Bu tür reklamlar Direct'te bazı kısıtlamalarla yayınlanır; yetişkinlere yönelik ve trajik kategorideki reklamlar sadece tamamen aynı arama sorgularında gösterilirken, tıbbi kategorideki reklamlar ise sadece Arama'da ve ağlarda tıbbi reklam alanlarında gösterilir.

Reklam konusunun yanlış belirlendiğini düşünüyorsanız bizi bilgilendirin.

Öneriler işinize yaramadıysa aşağıdaki formu kullanarak bize ulaşabilirsiniz. Gösterimlerde ve tıklamalarda yaşanan düşüşün zaman aralığını ve reklam numarasını mutlaka belirtin.