İstatistikle ilgili sorular

Kampanya otomatik olarak durdurulduğunda günlük gösterimler

Reklamın gösterimi bir gün, tıklamalar ise başka gün yapıldıklarında bu durum mümkündür. Örneğin bir kullanıcı reklamınızı saat 23:59'da görüntüleyip, ertesi gün saat 00:01'de tıklamışsa ilgili reklam gösterimiyle üzerindeki tıklama iki farklı günün istatistiklerine dahil edilir.

Aynı sebepten, istatistikte bazen günlük tıklama sayısı gösterim sayınını geçebilir.

Verilerde farklılık

Farklı tıklama sayısı

Kampanya sayfasında olan tıklama verileri diğer sayfalarda gösterilen verilerden farklı olabilir.

Kampanya sayfasında teklif belirleme bloğunda sadece reklamın son 28 çalışma gününe ait tıklamalar gösterilir. “Standart” bir reklam için bu tıklamalar, masaüstü ve tabletlerde arama sonuçlarından gelen tıklamalardır; mobil bir reklam için ise akıllı telefonlarda arama sonuçlarından gelen tıklamalardır. Reklam grubunda hem “standart” hem mobil reklamlar varsa toplam veriler gösterilir.

Genelde müşteriler şu durumlarda farklılıkla karşılaşır:

“Kampanyalarım” sayfasında farklılık

Belirli reklam kampanyanın sayfasında sadece reklam gösterimleri devam eden anahtar sözcük grupları gösterilir. Reklam kampanyalarınızın varolma sürecinde yapılan tüm tıklamalar “Kampanyalarım” sayfasında hesaplanmıştır.

Anahtar sözcük grubuna göre gösterim ve tıklama istatistiği aşağıdaki koşullarda gösterilebilir:

  • Anahtar sözcük grubunu netleştirdiğinizde (bu durumda istatistik yeniden toplanınca gösterimler tekrar başlar)
  • Kampanyayı arşive gönderdiğinizde (böyle durumlarda toplanan istatistik sıfırlanır).

Tüm istatistikler kaydedilerek gösterimler tekrar başladığında eski değerlere geri döner.

İstatistik raporlarıyla farklılık

Kampanya sayfasında istatistik sadece belirttiğiniz anahtar sözcük gruplarını içeren sorgulara göre gösterilir (eş anlamlı sözcükler dikkate alınmaz). İstatistik raporları, eş anlamlı sözcükleri de barındıran sorgulara göre anahtar sözcük gruplarına yapılan tıklamaları göstermektedir.

Varsayılan olarak rapordaki istatistik, reklam kampanyanızın aramada ve ağlardaki tüm çalışma süresini kapsar. Bu faktör, tıklama verilerinde farklılığa sebep olmaktadır. Rapor almak istediğiniz zaman aralığını ayarlayabilirsiniz.

Arayüz ve API aracılığıyla bakıldığında farklı harcama miktarları

Arayüzde istatistik görüntülenirken ve toplam miktar hesaplanırken harcama miktarı virgülden sonra iki sayı kalana kadar yuvarlanır. Genel veya ayrıntılı istatistikler görüntülendiğine göre yuvarlama işlemi toplamadan önce veya sonra yapılır. API ile istatistik alınırken toplam miktar yuvarlanmaz. Bu yüzden sonuçlarda ufak farklılıklar olabilir.

İstatistikteki ortalama tıklama fiyatı Arama'daki fiyatın üzerinde

Reklamınız, anahtar sözcük grubuyla tam olarak eşleşen sorguların yanı sıra seçilen anahtar sözcük gruplarını içine alan sorgular için de gösterilebilir ve bu sorgular için rakiplerin sayısı ve fiyat teklifleri farklı olabilir. Bununla birlikte hesaptan hiçbir zaman belirttiğiniz en yüksek fiyat teklifinden fazlası düşülmez.

İşlemlerin toplamı istatistikteki tıklama fiyatının üzerinde

İşlemler, her ayın sonunda otomatik olarak oluşturulur. İşlem miktarları değiştirilemez.

Direct'teki tüm reklam kampanyaları, geçersiz tıklamalara karşı otomatik bir sistem tarafından düzenli olarak denetlenir. Denetimin sonucuna göre belirli kampanyanın istatistiği değişebilir.

Herhangi bir zaman aralığına ait işlemlerin toplamı istatistikteki tüm tıklamaların fiyatıyla aynı değilse bu zaman aralığında istatistikte düzenlemeler yapılmış demektir. Miktardaki fark bir sonraki işlem oluştururken hesaba katılır.

Direct istatistiği Metrica raporlarıyla aynı değil

Direct'in istatistiğini sadece Direct ile ilgili özel Metrica raporları ile karşılaştırmak doğru olur, çünkü Metrica siteye yapılan tüm ziyaretleri hesaplarken Direct sadece reklamlara yapılan tıklamaları hesaplar.

Karşılaştırma yapmadan önce Metrica sayacının sitenizin tüm sayfalarına eklendiğinden ve Direct'teki tüm kampanyalarınıza bağlandığından emin olun.

Direct ve Metrica'nın verileri farklılık gösterebilir, bu durum normaldir ve sorun yoktur.

Ziyaret ve tıklama sayıları farklı

Aşağıdaki nedenlerden dolayı farklılık olabilir:

  • Bazı reklam kampanyalarınıza Metrica sayaçları bağlı değil

  • Site ziyaretçisinin tarayıcısında, işletim sisteminde veya proxy sunucusunda sayaç yüklemesini engelleyen reklam engelleyici kuruludur (örneğin Adblock)

  • Sayaç henüz yüklenmeden önce ziyaretçi siteyi terketmiştir

  • Reklamlara sanal kartvizit eklediyseniz ve sadece kartvizite yapılan tıklamalar sitenizin ziyaretiyle sonuçlanmamış olabilir.

Direct istatistiğinde ve sayacımda farklı Metrica verileri görüyorum

Gösterim derinliği, dönüşüm göstergeleri ve hedef fiyatları Metrica'dan Direct istatistiğine aktarılır. Sitenizde birkaç sayaç varsa Metrica'da bu veriler her sayaç için ayrı hesaplanır, Direct'te ise tüm sayaçlar için toplam hesaplanır.

“Geçersiz tıklamalara” karşı koruma

Yayınlanan reklamların güvenliğine büyük önem veren Yandex.Direct'te, kötü niyetli ve hatalı tıklamalara karşı koruma sağlamak üzere hem otomatik hem de manuel filtreleme yöntemleri üzerine kurulu çok aşamalı bir güvenlik teknolojisi kullanılır.

Direct'in geçersiz saydığı ve böylelikle Direct istatistik raporlarına dahil edilmeyen tıklamaların ücretleri Reklamveren'in hesabından çekilmez.

Tıklama sayısındaki artışlar çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. En sık görülen sebepler Gösterim/tıklama/harcama istatistiklerinde ani yükselme/düşüş farkettim bölümünde anlatılmıştır.

Gösterim/tıklama/harcama istatistiklerinde bir yükselme/düşüş farkettim

Tıklama veya gösterim sayısını etkileyebilecek nedenler:

Reklam kampanyanızda değişiklikler yaptınız

Kampanyanız ayarlarında az önce yaptığınız değişiklikler de kampanya istatistiklerindeki bir sıçramaya veya düşüşe neden olabilir.

Reklam metinlerinde ve kampanya ayarlarında yapılan ufak düzenlemeler (saat, gösterim bölgesi, strateji) ve teklif değişiklikleri içerik reklamın istatistiğini etkileyebilir. Reklamlarınızın gösterim koşulu olduğu için anahtar sözcük gruplarında yapılan değişiklikler özellikle önemlidir. Örneğin gösterimlerin ve tıklamaların ani yükselişi popüler sözcük grubunun anahtar sözcük gruplarının listesine eklenmesine sebep olabilir.

İstatistikler dış etkenlerin etkisiyle değişiklikler gösterdi

Tıklamaların büyük kısmının hangi sözcük gruplarına göre yapıldığını öğrenmek için istatistiğin Günlere göre sözcük grupları bölümüne gidin. Bazı sözcük grupları istatistikte bariz bir şekilde öne çıkıyorsa buna dış faktörler sebep olmuş olabilir (mevsim, televizyon programı, haber v.s.). Sitenize geçiş yapılan belirli arama sorgularını görmek için Metrica raporlarını kullanabilirsiniz.

Verilerin işlenmesi 10 dakika kadar sürebilir

Günlük istatistik ve Genel istatistik bölümlerinde varsıyılan olarak kampanyaya göre toplam veriler gösterilmektedir. Ayrıntılı bilgileri almak için reklamlara göre ayrıntılı istatistiği göster'i seçin.

Ayrıntılı (reklamlara göre) istatistik istendiğinde sistem istenilen istatistik verilerin yaklaşık boyutunu otomatik olarak belirler. İstenilen veri boyutu büyük olursa işlenmesi uzun sürebilir veya tarayıcı haritasına sebep olabilir. Bu durumda sayfa yüklenirken uyarı penceresi açılır. Bu pencerede reklamveren XLS dosya biçiminde ayarlı istatistik hazırlanmasını veya verilerin tarayıcı penceresinde görüntülenmesini seçebilir.

En güvenli seçenek dosyanın aktarılmasıdır. XLS raporunun oluşturması 15 dakika ile bir saat arasında sürebilir; daha sonra sizin için uygun bir zamanda onu inceleyebilirsiniz. Hazır XLS dosya istatistik görüntüleme sayfasında "XLS'te istatistik" bölümünde yer alır ve iki hafta boyunca saklanır.