İstatistikle ilgili sorular

Kampanya otomatik olarak durdurulduğunda günlük gösterimler

Reklamın gösterimi ile tıklamalar farklı günlerde gerçekleşebilir. Örneğin, bir kullanıcı reklamınızı saat 23:59'da görüp tıklamayı saat 00:01'de yapmışsa reklam gösterimi ile tıklama iki farklı günün istatistiklerine yansır.

Bu nedenle, istatistiklerde bazen günlük tıklama sayısı gösterim sayısını geçebilir.

Verilerde farklılık

Farklı tıklama sayısı

Kampanya sayfasındaki tıklama verileri diğer sayfalarda gösterilen verilerden farklı olabilir.

Kampanya sayfasında teklif belirleme bloğunda sadece son 28 güne ait tıklamalar gösterilir. “Standart” bir reklam için bu tıklamalar, masaüstü ve tabletlerde arama sonuçlarından gelen tıklamalardır; mobil bir reklam için ise akıllı telefonlarda arama sonuçlarından gelen tıklamalardır. Reklam grubunda hem “standart” hem mobil reklamlar varsa toplam veriler gösterilir.

Genelde müşteriler şu durumlarda farklılıkla karşılaşır:

“Kampanyalarım” sayfasında farklılık

Belirli bir reklam kampanyasının sayfasında sadece reklam gösterimleri devam eden anahtar sözcük grupları gösterilir. Reklam kampanyalarınız boyunca yapılan tüm tıklamalar “Kampanyalarım” sayfasında hesaplanır.

Anahtar sözcük grubuna göre gösterim ve tıklama istatistiği aşağıdaki koşullarda gösterilebilir:

  • Anahtar sözcük grubunu netleştirdiğinizde (bu durumda istatistik yeniden toplanınca gösterimler tekrar başlar)
  • Kampanyayı arşive gönderdiğinizde (böyle durumlarda toplanan istatistik sıfırlanır).

Tüm istatistikler kaydedilerek gösterimler tekrar başladığında eski değerlere geri döner.

İstatistik raporlarıyla farklılık

Kampanya sayfasında istatistik sadece belirttiğiniz anahtar sözcük gruplarını içeren sorgulara göre gösterilir (semantik uyum dikkate alınmaz). İstatistik raporları anahtar sözcük grubuna semantik olarak uygun olan sorgulara göre tıklamaları gösterir.

Varsayılan olarak rapordaki istatistik, reklam kampanyanızın Arama'da ve ağlardaki tüm çalışma süresini kapsar. Bu faktör, tıklama verilerinde farklılığa sebep olmaktadır. Rapor almak istediğiniz zaman aralığını ayarlayabilirsiniz.

Arayüz ve API aracılığıyla bakıldığında farklı harcama miktarları

Arayüzde istatistik görüntülenirken ve toplam miktar hesaplanırken, harcama miktarı virgülden sonra iki sayı kalana kadar yuvarlanır. Yuvarlama işlemi genel veya ayrıntılı istatistiklerin görüntülenmesine bağlı olarak toplamadan önce veya sonra yapılır. API ile istatistik alınırken toplam miktar yuvarlanmaz. Bu yüzden, sonuçlarda ufak farklılıklar olabilir.

İşlemlerin toplamı istatistikteki tıklama fiyatının üzerinde

İşlemler, her ayın sonunda otomatik olarak oluşturulur. İşlem miktarları değiştirilemez.

Direct'teki tüm reklam kampanyaları, geçersiz tıklamalara karşı otomatik bir sistem tarafından düzenli olarak denetlenir. Denetimin sonucuna göre belirli bir kampanyanın istatistiği değişebilir.

Herhangi bir zaman aralığına ait işlemlerin toplamı istatistikteki tüm tıklamaların fiyatıyla aynı değilse bu zaman aralığında istatistikte düzenlemeler yapılmış demektir. Miktardaki fark bir sonraki işlem oluşturulurken hesaba katılır.

Direct istatistiği Metrica raporlarıyla aynı değil

Yandex Direct istatistiğini sadece Direct ile ilgili özel Metrica raporları ile karşılaştırmak doğru olur çünkü Metrica siteye yapılan tüm ziyaretleri hesaplarken Direct sadece reklamlara yapılan tıklamaları hesaplar.

Karşılaştırma yapmadan önce Metrica sayacının sitenizin tüm sayfalarına eklendiğinden ve Direct'teki tüm kampanyalarınıza bağlandığından emin olun.

Direct ve Metrica'nın verileri farklılık gösterebilir; bu durum normal olup, herhangi bir sorunun göstergesi değildir.

Ziyaret ve tıklama sayıları farklı

Bu değerlerde şu nedenlerden dolayı farklılık görülebilir:

  • Bazı reklam kampanyalarınıza Metrica sayaçlarını bağlamamış olabilirsiniz

  • Yandex Direct'te ve Yandex Metrica'da karşılaştığınız ilişkilendirme modelleri farklı olabilir,

  • Site ziyaretçisinin tarayıcısında, işletim sisteminde veya proxy sunucusunda sayaç yüklemesini engelleyen reklam engelleyici kurulu olabilir (ör., Adblock)

  • Sayaç henüz yüklenmeden ziyaretçi siteyi terk etmiş olabilir

  • Reklamlara sanal kartvizit eklediyseniz ve sadece kartvizite yapılan tıklamalar sitenizin ziyaretiyle sonuçlanmamış olabilir.

Direct istatistiğinde ve sayacımda farklı Metrica verileri görüyorum

Gösterim derinliği, dönüşüm göstergeleri ve hedef fiyatları Metrica'dan Direct istatistiğine aktarılır. Sitenizde birkaç sayaç varsa Metrica'da bu veriler her sayaç için ayrı hesaplanır, Direct'te ise tüm sayaçlar için toplam hesaplanır.

“Sahte tıklamalara” maruz kaldım

Oturum Kaydı'nda çok sayıda tekrarlanan ziyaret veya minimum süresine sahip ziyaretleri görüyorsanız Yandex Metrica'daki “Direct: Özet” raporunda olup olmadığını kontrol edin. Şüpheli ziyaret süresine göre tespit edilebilir; dakikalara kadar ayrıntılı olan günlük istatistiğini inceleyin.

Direct'te, otomatik ve manuel filtreleme yöntemleri içeren, sahteciliğe karşı çok aşamalı güvenlik teknolojisi kullanılmaktadır. Hatalı veya geçersiz olarak belirlenen tıklamalar Yandex Metrica'nın “Yandex Direct: Özet” raporunda ve Yandex Direct'in istatistik raporlarında yer almaz. Bu tıklamaların ödemeleri reklam verenlerin hesaplarından alınmaz.

Sahtecilik mağduru olduğunuzu düşünüyorsanız sayfanın alt kısmındaki formu kullanarak bize ulaşın. Mutlaka belirtilmesi gerekenler:
  • Reklam numarası,
  • Kötü amaçlı tıklamaların yapıldığı tahmini zaman aralığı,
  • Yandex Metrica sayaç numarası ve rapor bağlantıları,
  • Analiz ettiğiniz diğer veriler.

Yapılan kontrol işlemi sonucunda bildiriminiz doğrulanırsa ilgili miktar kampanya hesabınıza iade edilir.

Gösterimlerde, tıklamalarda, harcamada ani artış fark ettim

Tıklama veya gösterim sayısını artıran olası nedenler:

Reklam kampanyasında yapılan değişiklikler

Reklam metinlerinde ve kampanya ayarlarında yapılan ufak düzenlemeler (saat, gösterim bölgesi, strateji) ve teklif değişiklikleri istatistiği etkileyebilir. Reklamlarınızın gösterim koşulu olduğu için anahtar sözcük gruplarında yapılan değişiklikler özellikle önemlidir. Örneğin, gösterimlerin ve tıklamaların ani yükselişi popüler sözcük grubunun anahtar sözcük gruplarının listesine eklenmesine sebep olabilir.

Dış faktörler

Tıklamaların büyük bir kısmının hangi sözcük gruplarına göre yapıldığını öğrenmek için kampanya istatistiği sayfasında Günlere göre sözcük grupları raporuna başvurun. Belirli sözcük grupları özellikle öne çıkıyorsa bu durum dış faktörlere (sezon, televizyon programı, haber, teknik çalışmalar veya rakiplerinizdeki teklif değişiklikleri vb.) bağlı olabilir. Bunun yanı sıra, sitenize ziyaret getiren belirli arama sorgularını görmek için Yandex Metrica'nın “Yandex Direct: Özet” raporunu kullanabilirsiniz.

Reklam harcamalarınızı kontrol edebilmek için bütçe sınırlamaları belirleyebilirsiniz. Sınırlamaları belirlerken kampanyaların etkinliğine ve kapsamına dikkat edin. Bütçenin çok düşük olması gösterim sayısını azaltarak müşterilerinizin rakiplerinizi tercih etmesine sebep olabilir.

Sahtecilik mağduru olduğunuzu düşünüyorsanız sayfanın alt kısmındaki formu kullanarak bize ulaşın. Reklam numarasını ve kalitesiz tıklamalarla gösterimlerin yapıldığı tahmini zaman aralığını mutlaka belirtin. Şüpheleriniz doğrulanırsa parayı derhal ortak hesabınıza geri yatıracağız.

Tıklama ve gösterim var fakat sipariş ya da arama yok

Sitenizin kalitesini kontrol edin. Sitenizi kontrol etmek için Yandex Metrica'da Oturum Kaydı özelliğini kullanın. Bu rapor yardımıyla ziyaretçi davranışlarının (sitede geçirilen süre ve yapılan işlemlerin) ayrıntılı analizini yapabilir ve sitenizin eksiklerini (sitede gezinme, kullanım kolaylığı ve genel eksiklikleri) öğrenebilirsiniz.

Çoğu zaman düşük reklam verimliliğinin nedeni, kullanıcıların aradıkları ürünü, hizmeti veya hizmet koşullarını bulamadıkları, etkisiz reklam kampanyalarıdır. Gösterim bölgesi ve zamanının doğru belirlendiğinden emin olun, sitenizin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin ve anahtar sözcük grupları üzerinde çalışın. Reklam verimini artırmak için önerilerimize göz atın.

Sahte dönüşümler

Sahte dönüşümler, reklam verenin bütçesini harcamayı amaçlayan eylemlerdir. Sahte sayılmayan dönüşümlerin örnekleri:

Farklı ziyaretler çerçevesinde gerçekleşen mükerrer dönüşümler

Ziyaretler, 4 ilişkilendirme modelinden birine göre belirlenir. Örneğin, bir kullanıcı birkaç farklı ziyaret çerçevesinde bir başvuru bıraktı diyelim. Bu dönüşüm sahte sayılmaz.

"Alışverişiniz için teşekkür ederiz" sayfa ziyareti bir hedef olarak belirtilip, ziyaretinden sonra kullanıcı yanlışlıkla bu sayfayı kapatmayı unuttuğu için bu ziyaret hedefe ulaşma olarak tekrar hesaplandıysa, bu dönüşüm de sahte değildir.

Bu tür durumlardan kaçınmak için aynı verilerin tekrar gönderilmesini engelleyen doğrulayıcıları kullanın. Veya kullandığınız ilişkilendirme modelini veya optimizasyon hedefini değiştirin.

Yanlış doldurulmuş alanlar
  • İletişim bilgileri. Müşteri tarafından yanlış belirtilen e-posta adresi veya telefon numarası, sahte dönüşüm sayılmaz.
  • Veri giriş alanlarının yanlış kullanımı. Örneğin, bir kullanıcı iletişim bilgileri formu aracılığıyla geri bildirim mesajı bırakmış veya telefon numarası yerine başka bilgiler belirtmişse. Sitede vaat edilen ödül karşılığında formun doldurulması da sahte dönüşüm sayılmaz.

    Bu tür durumlardan kaçınmak ve kullanıcıları yanıltmamak için bilgi formlarında kullanılacak veri formatını dikkatli bir şekilde ayarlayın.

Yandex, dolandırılığa karşı dönüşümleri yalnızca son 30 gün için kontrol edebilir. Daha önceki dönemlere ait dönüşümlere ilişkin ayrıntılara bakmak teknik olarak mümkün değildir.

Dönüşümlerinize ulaşmanın tamamen reklam bütçenizi harcama amacı taşıdığını düşünüyorsanız bizimle iletişime geçin.

Gösterimlerde, tıklamalarda düşüş fark ettim

Tıklama veya gösterim sayısını düşürebilecek olası nedenler:

Yetersiz teklif

Rakipleriniz teklifleri yükseltmiş olabilir ve gruptaki reklamlar düşük tekliften veya azalan teklif düzenlemesinden dolayı açık artırmayı kazanamıyor olabilir. Teklifleri artırarak veya teklif düzenlemelerini kaldırarak açık artırmayı daha sık kazanabilir, böylece reklamınızın daha sık gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Sezon reklamları

Bazı reklamlar sadece belli sezonlarda kullanıcıların dikkatini çeker. Örneğin, “çizme” kelimesi Yandex'te daha çok kış mevsiminde aranır. Anahtar sözcük seçme aracı yardımıyla faaliyet alanınızla ilgili sorguların ne zaman daha popüler olduğunu öğrenebilirsiniz.

Farklı kampanyalarda benzer reklamlar

Diğer kampanyalarda benzer gösterim koşullarına ve benzer bölgelere sahip, daha etkili reklamlarınız olabilir. Onları bulmak için Rapor Sihirbazı'nda Kampanyalar ve Reklam numarası kesitlerini seçin; filtreleme koşullarında anahtar kelime metinleri, yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi, mobil uygulamalara yönelik ilgi olmak üzere, gösterim koşullarını ve gösterim bölgelerini belirtin. Hangi reklamların daha çok gösterim ve tıklama getirdiğini raporda görebilirsiniz.

Düşüşe geçen reklamları kapatabilir veya gösterim koşulları ile bölgelerini değiştirebilirsiniz.

Stratejinin yeniden başlatılması

Yaptığınız bazı işlemler sonucunda otomatik stratejiler yeniden başlatılır. Örneğin, strateji ayarlarını değiştirdiğinizde veya sıfır bakiyesi olan hesaba para yatırdığınızda strateji yeniden başlatılır.

Strateji yeniden başlatılırken sistem, yeni tahmini oluşturmak ve en uygun teklifleri seçmek için tüm göstergeleri yeniden hesaplar. Bu işlem biraz zaman alabilir.

Stratejinin yeniden hesaplanması ile ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Yetişkinlere yönelik, hassas veya trajik konular

Yaptığınız reklam düzenlemesi nedeniyle moderasyon, bu reklamların yetişkinlere yönelik, hassas veya trajik konulu reklam kategorisine ait olduğuna karar vermiş olabilir. Bu tür reklamlar Yandex Direct'te bazı kısıtlamalar ile yayınlanır. Böylece, yetişkinlere yönelik reklamlar yalnızca arama sonuçlarında veya ağlarda (bu durumda özellikle yetişkin içerikli sitelerde), trajik konulu reklamlar sadece tam olarak yazılan arama sorgularına göre, hassas konulu reklamlar ise sadece arama sonuçlarında veya ağlarda (bu durumda özellikle ilgili konulu sitelerde) yayınlanır.

Öneriler işe yaramadıysa, lütfen sayfanın alt kısmındaki formu kullanarak bize e-posta gönderin. Gösterimlerde ve tıklamalarda yaşanan düşüşün zaman aralığını ve reklam numarasını mutlaka belirtin.

dsp.yandex.ru nedir?

Harici ağlarda az sayıda gösterim toplayan alanlar dsp.yandex.ru altında yer almaktadır. Bu nedenle istatistiklerde isimlerini deşifre etmiyoruz. Alan yeterli sayıda gösterime ulaştığında, adı deşifre edilecektir.

Artan teklif düzenlemesine sahip coğrafi segmentte neden gösterim sayısı az?

Sık kullanılmayan anahtar sözcük gruplarını kullanıyor olabilirsiniz ve artan teklif düzenlemesine rağmen seçili konum verilerine dayalı Yandex Audience segmenti için gösterim olasılığı düşük olabilir. Seçilen coğrafi segmentte gösterimleri artırmak istiyorsanız daha sık gösterimlere sahip anahtar sözcük gruplarını seçin.

Bunun yanı sıra rakipleriniz teklifleri arttırmış olabilirler ve artan teklif düzenlemesine sahip olan teklifiniz, reklamların açık artırmayı kazanmaları için yeterli olmayabilir. Teklifleri değiştirmeniz durumunda açık artırmayı kazanma sıklığınız artabilir ve gösterim için seçilebilirsiniz.

Neden Rapor Sihirbazı'nda ve “Arama sorguları” raporunda gösterim sayısı aynı değil?

“Arama sorguları” raporunun ayarlarını kontrol edin. Anahtar sözcük grubunun metnine göre filtresine sahip raporda, tıklamaları olmayan ve istatistiklerde açıklanmayan (Diğer arama sorguları) sorgular dikkate almaz. Bu nedenle, Rapor Sihirbazı'nda anahtar sözcük grubuna göre gösterim sayısı, “Arama sorguları” raporundan daha fazla olabilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.