Manuel teklif yönetimi

“Optimizasyonlu manuel teklif yönetimi” stratejisi belirli gösterim koşulları için teklifler belirlemenizi sağlar. Böylelikle, belirlenen kısıtlamalara (örn. teklif, gösterim bölgesi) ve diğer reklam verenlerle rekabet durumuna göre mümkün olan en yüksek gösterim ve tıklama sayısını elde edersiniz.

Dönüşüm tahmini sayesinde, teklifler düşük dönüşüm olasılığına sahip tıklamalar için otomatik olarak düşebilir veya yüksek dönüşüm olasılığına sahip tıklamalar için yükselebilir. Böylece, daha fazla hedef trafik elde edebilirsiniz. Reklamı daha verimli hale getirmek için reklam kampanyanızın belli başlı hedeflerini ve ilgili dönüşüm değerlerini belirtin. Teklifleri düzenleyen algoritmalar bu şekilde belirtilen değerlere göre belirlenerek hedeflerinize daha uygun çalışmaya başlar.

Bağımsız teklif yönetimi varsayılan olarak çalışır. Bu ayar devre dışı bırakıldığında ağlardaki harcama oranını değiştirebilir ve ağlardaki ortalama tıklama fiyatını, aramadaki ortalama fiyatın altında tutabilirsiniz.

Harcama oranı, kampanyanın son 7 güne ait toplam harcamasına göre yüzde olarak gösterilir. %100 göstergesi, ağlarda gösterim için haftalık kampanya bütçesinin tamamı harcanabilir anlamına gelmektedir. Kısıtlama, açılıştan itibaren 7 gün içinde etkin hale gelir.

Kesin harcama oranı yerine sistemin hedeflediği değer belirtilir. Genellikle 7 gün içindeki gerçek harcamalar, belirtilen harcama oranını %30'dan fazla aşmaz. Başka bir deyişle, kampanyanın haftalık bütçesi 10.000 TL ise içerik bazlı sitelerden yapılan geçişler için belirlenen bütçe, tüm harcamaların %70'ini, gerçek harcama ise haftada 9.100 TL'yi geçmez.

İpucu. Ağlarda yayınlanacak reklamlar için ayrı bir reklam kampanyası oluşturmanızı öneririz.
  1. Strateji ayarları
  2. En uygun teklif nasıl seçilir?
  3. Trafik hacmindeki değişiklikler nasıl takip edilir?

Strateji ayarları

İlişkilendirme modeli

Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex.Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex.Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi

Ortalama günlük bütçe

Takvim haftası boyunca kampanya için günlük harcama ortalaması.

Ortalama günlük bütçe = Kampanya için haftalık harcama tutarı / 7

Bir hafta içinde bütçe yeniden dağıtılır; çok aktif olmayan günlerde kalan bütçe daha aktif günlere harcanır. Böylece günlük harcama, belirtilen değerin altında veya üstünde olabilir. Ek olarak, ortalama günlük bütçede belirtilen rakamın %30'unu geçmeyecek kadar harcama yapılabilir. Bununla birlikte haftada ortalama olarak günlük harcama belirtilen sınırlama dahilinde kalır.

Bütçe, tüm güne veya zaman hedefleme ayarlarında belirtilen süreye yayılır. Belirtilen bütçe gün boyunca gösterim için yeterli değilse reklamlar açık artırmada daha az yer alacaktır. Belirtilen bütçe gün içerisinde gösterimler için yeterliyse, mevcut trafiğin tamamını elde etmiş olursunuz.

Kısıtlı günlük bütçede sıklığı yüksek olan sözcük grupları kullanıyorsanız veya sözcük gruplarına göre yüksek teklifler belirttiyseniz, Yandex.Direct gün içinde düzenli gösterim paylaşımını garanti etmez. Mevcut bütçe zaman aralığının başında harcanabilir ve günün kalan kısmı için bakiye kalmaz.

Ortalama günlük bütçe miktarını günde en fazla 3 kere değiştirebilirsiniz. Yeni limit bir sonraki günden itibaren geçerlilik kazanır. Bu durumda, pazartesiden değişiklik gününe kadar olan sürede ortalama harcama tutarı daha önce belirlenen limiti en fazla %30 aşabilir. Haftanın geri kalan günleri boyunca ortalama harcama tutarı günlük bütçe tutarının yeni ortalamasını yakalamaya çalışır.

Kampanyanın kullandığı saat dilimi ne olursa olsun, günlük bütçe Moskova saatine göre çalışır.

Minimum ortalama günlük bütçe 17 TL'dir.

Kullandığınız stratejiyi istediğiniz zaman kampanya parametrelerinde değiştirebilirsiniz. Manuelden otomatik stratejiye geçiş yaptıysanız ve ardından tekrar manuel stratejiye döndüyseniz belirttiğiniz teklifler kaydedilir.

En uygun teklif nasıl seçilir?

Reklamı zaten yayına koyduysanız, istatistik verilerini dikkate alarak işletmeniz için en uygun teklifi hesaplayın. Bu amaçla Rapor Sihirbazı yardımıyla anahtar sözcük gruplarına göre gelirinizi analiz edin. Gelirin hesaplandığı hedefi seçin. Gösterim koşulu kesitini ekleyin; burada anahtar sözcük grubunun metni gösterilir. Tıklamalar, Dönüşümler, Gelir sütunlarını seçin. Bu raporda gelir tutarı, kampanya ayarlarında belirtilen dönüşüm değerlerine veya e-ticaret verilerine göre hesaplanır.

Fakat isterseniz bu amaçla kendi gelir değerlendirmenizi (örneğin dönüşüm geliri analiz sonuçlarınızı) kullanabilirsiniz. Sitede yapılan bir başvuru size ortalama hesapla 100 TL getiriyorsa gelir tutarınızı 100 × Dönüşüm Geliri formülüne göre elde edersiniz.

Arama'da en uygun teklif

VCG açık artırma kurallarına göre böyle bir teklif verildiğinde dönüşümlerden elde edilen gelir ile reklam harcamaları arasında fark maksimum olur.

Yandex Reklam Ağı'nda ve harici ağlarda en uygun teklif

α — işletme türüne bağlı olarak 0 ile 1 arasında bir katsayıdır. Ortalama α değeri 0,8'dir.

Rapor oluşturma ve istatistik bazında karar verme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Trafik hacmindeki değişiklikler nasıl takip edilir?

Kampanya ayarlarında e-posta bildirimlerini çalıştırın ve trafik hacmi değişiklikleri hakkında bildirimleri e-postanıza otomatik almaya başlayın.

Trafik hacmi ve gerçekleşen fiyat dinamiğini izlemek için ayrıca Rapor Sihirbazı'nın istatistik analiz araçlarını da kullanabilirsiniz. Bunu yapmak için Kesitler bloğunda Reklam № öğesini; Sütunlar bloğunda ise Tıklamalar, Harcama, Ortalama tıklama başına fiyat, Ortalama trafik hacmi öğelerini seçin.