Dönüşüm optimizasyonu
Bu strateji; ortalama dönüşüm fiyatını, haftalık bütçeyi koruyarak veya her iki koşulu da aynı anda yerine getirerek sitenize veya Turbo sitenize maksimum sayıda hedef ziyaret elde etmenizi sağlar. Ayrıca sadece kullanıcıların hedef ziyaretleri için ödemeyi ayarlayabilirsiniz. Bu strateji, ziyaretçileri siteye çekmek için hedef belirlemiş olan reklam verenler için uygundur.
Çalışma esasları
“Dönüşüm Optimizasyonu” stratejisi, diğer reklam ve anahtar sözcüklere göre daha sık hedef eylemi gerçekleştirebilen reklam ve anahtar sözcükleri tercih edip tıklanma oranını artırmaya çalışır. Fiyat teklifleri, en iyi sonuçları elde edecek ve belirtilen koşullarla uyumlu olacak şekilde otomatik olarak seçilir.
Reklam kampanyası başlatıldığında, strateji eğitim aşamasına geçer. Bu, 14 güne kadar sürebilir ve haftalık en az 10 dönüşüm getirmesi gerekir. Eğitim sırasında çok az dönüşüm aldıysanız, arayüzdeki önerilere dikkate alarak strateji ayarlarını kontrol edin.
İlişkilendirme veya hedef türünü değiştiriyorsanız stratejilerin tekrar eğitilmesi için zamana ihtiyaç olacaktır.
Bağlanma koşulları
Stratejinin çalıştırılabilmesi için kampanyaya Yandex Metrica veya Turbo site sayacı eklenmelidir. Yandex Metrica için şunları kontrol edin:
Reklamı yapılan siteye sayaç kodu yerleştirilmelidir. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.
Sayaçta hedefler ayarlanmış olmalıdır.
Kampanya parametrelerinde bu sayacın numarası belirtilmiş. Ayrıntılı bilgi.
Metrica sayacına erişim izniniz yoksa sayaçta ayarlanmış olan hedeflere erişim izni isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için Erişim izni iste'ye tıklayın.
Strateji ayarları
Maksimum hedef işlemleri almak istediğiniz koşulu seçin:Sadece kullanıcıların hedef ziyaretleri için ödeme yapmak üzere Dönüşüm başına ödeme seçeneğini etkinleştirin. Strateji, ayarlarında belirtilen fiyata göre dönüşüm sağlar.
Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri hakkında daha fazla bilgi.
- Hedefe göre optimize et
-
Kullanıcıya reklamınızı göstererek teşvik etmek istediğiniz belirli eyleme "hedef" denir. Yandex Metrica'da seçilen hedeflerden birine göre ziyaretler almayı seçebilirsiniz.
- Yeşil
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre yeterince hedef ziyaret sağlar. Bu hedefi kullanmanızı öneririz.
- Gri
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre çok az sayıda hedef ziyaret sağlar. Bu hedefin, gerçek reklam kampanyalarında çok az dönüşüm sağlama riski bulunuyor; dolayısıyla kampanya performansı olumsuz yönde etkilenecek. Eminseniz bu hedefi seçin; hedef ziyaretler stratejinin çalışması için yeterlidir.
Hedef rengi ne anlama gelir?Reklam ve reklam dışı dahil olmak üzere, tüm Trafik kaynakları için seçilen hedef dikkate alındığında, hedef ziyaretlerin ne kadarının gerçekleştiğini gösterir.
Kampanyanın reklam ayarlarında Turbo siteyi geçiş sayfası olarak belirtmek istiyorsanız Turbo sitedeki otomatik sayaçta önerilen hedeflerden birini seçin.
- Form aracılığıyla talep gönderimi;
- Geri bildirim butonuna tıklama: Telefon / E-posta / WhatsApp / VK.com / Instagram;
- Başlık: VK.com / Instagram sosyal ağının butonuna tıklama;
- Başlık: İletişim bilgileri butonuna tıklama: Telefon / adres / E-posta;
- Ürünü sepete koyma
Turbo sitenin önerilen hedeflerin listesi - İlişkilendirme modeli
-
Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.
Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.
İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
- Dönüşüm fiyatı
-
Hedef ziyaret fiyatını belirtin. Dönüşüm fiyatı 15.000 rubleden fazla olmamalıdır. En uygun dönüşüm fiyatının hesaplanması hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Belirtilen dönüşüm fiyatını seçilen düzenlemeler etkiler.
- Haftalık bütçe
-
Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 ₺'dir. Dönüşüm başına ödeme seçeneği etkin olduğunda haftalık bütçe tutarının en az 10 × Dönüşüm fiyatı olması önerilir.
Strateji, belirtilen haftalık bütçeye uymaya çalışır. Fakat stratejide değişiklikler uygulanıyorsa gerçek harcama tutarı belirtilen haftalık tutardan farklılık gösterebilir.
Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.
Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.
- Hedefe göre optimize et
-
Kullanıcıya reklamınızı göstererek teşvik etmek istediğiniz belirli eyleme "hedef" denir. Yandex Metrica'da seçilen hedeflerden birine göre ziyaretler almayı seçebilirsiniz.
- Yeşil
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre yeterince hedef ziyaret sağlar. Bu hedefi kullanmanızı öneririz.
- Gri
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre çok az sayıda hedef ziyaret sağlar. Bu hedefin, gerçek reklam kampanyalarında çok az dönüşüm sağlama riski bulunuyor; dolayısıyla kampanya performansı olumsuz yönde etkilenecek. Eminseniz bu hedefi seçin; hedef ziyaretler stratejinin çalışması için yeterlidir.
Hedef rengi ne anlama gelir?Reklam ve reklam dışı dahil olmak üzere, tüm Trafik kaynakları için seçilen hedef dikkate alındığında, hedef ziyaretlerin ne kadarının gerçekleştiğini gösterir.
Kampanyanın reklam ayarlarında Turbo siteyi geçiş sayfası olarak belirtmek istiyorsanız Turbo sitedeki otomatik sayaçta önerilen hedeflerden birini seçin.
- Form aracılığıyla talep gönderimi;
- Geri bildirim butonuna tıklama: Telefon / E-posta / WhatsApp / VK.com / Instagram;
- Başlık: VK.com / Instagram sosyal ağının butonuna tıklama;
- Başlık: İletişim bilgileri butonuna tıklama: Telefon / adres / E-posta;
- Ürünü sepete koyma
Turbo sitenin önerilen hedeflerin listesi - İlişkilendirme modeli
-
Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.
Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.
İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
- Ortalama dönüşüm fiyatı
Haftalık hedef ziyaretin ortalama fiyatı: haftalık bütçe harcamasının, hedef ziyaret sayısına oranıdır. Fiyatı kendiniz hesaplayın veya sistemin önerdiği değeri kullanın. Önerilen fiyat, seçilen hedef ve ilişkilendirme modeline göre haftalık ortalama dönüşüm fiyatı olarak hesaplanır. Ayarlanan kampanyada hedefe göre hiçbir dönüşüm gerçekleşmediyse hesaplamalarda bu hedefe göre diğer kampanyalar için belirtilen ortalama dönüşüm fiyatı kullanılır.
Bir haftalık süre içerisinde ortalama dönüşüm fiyatı her iki yönde dalgalanabilir. Bağlandıktan sonraki ilk hafta içerisinde strateji eğitilmeye başlar ve bu süre içerisinde ortalama dönüşüm fiyatı belirtilen fiyattan farklı olabilir.
Belirtilen dönüşüm fiyatını seçilen düzenlemeler de etkiler.Ortalama dönüşüm fiyatının en düşük değeri 0,03 TL'dir.
- Haftalık bütçe
-
Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 ₺'dir.
Strateji, belirtilen haftalık bütçeye uymaya çalışır. Fakat stratejide değişiklikler uygulanıyorsa gerçek harcama tutarı belirtilen haftalık tutardan farklılık gösterebilir.
Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.
Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.
- En yüksek tıklama fiyatı
-
Gerekirse tıklama başına maliyetini sınırlayabilirsiniz. En yüksek tıklama fiyatı belirtilmediyse, varsayılan olarak bu değer haftalık bütçenin %10'unu aşmaz.
Tıklama başına maliyetini sınırlamanızı önermiyoruz. Harcamaları kendiniz kontrol etmek istiyorsanız haftalık bütçe belirlemenizi öneririz.
- Hedefe göre optimize et
-
Kullanıcıya reklamınızı göstererek teşvik etmek istediğiniz belirli eyleme "hedef" denir. Yandex Metrica'da seçilen hedeflerden birine göre ziyaretler almayı seçebilirsiniz.
- Yeşil
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre yeterince hedef ziyaret sağlar. Bu hedefi kullanmanızı öneririz.
- Gri
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre çok az sayıda hedef ziyaret sağlar. Bu hedefin, gerçek reklam kampanyalarında çok az dönüşüm sağlama riski bulunuyor; dolayısıyla kampanya performansı olumsuz yönde etkilenecek. Eminseniz bu hedefi seçin; hedef ziyaretler stratejinin çalışması için yeterlidir.
Hedef rengi ne anlama gelir?Reklam ve reklam dışı dahil olmak üzere, tüm Trafik kaynakları için seçilen hedef dikkate alındığında, hedef ziyaretlerin ne kadarının gerçekleştiğini gösterir.
Kampanyanın reklam ayarlarında Turbo siteyi geçiş sayfası olarak belirtmek istiyorsanız Turbo sitedeki otomatik sayaçta önerilen hedeflerden birini seçin.
- Form aracılığıyla talep gönderimi;
- Geri bildirim butonuna tıklama: Telefon / E-posta / WhatsApp / VK.com / Instagram;
- Başlık: VK.com / Instagram sosyal ağının butonuna tıklama;
- Başlık: İletişim bilgileri butonuna tıklama: Telefon / adres / E-posta;
- Ürünü sepete koyma
Turbo sitenin önerilen hedeflerin listesi - İlişkilendirme modeli
-
Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.
Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.
İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
- Haftalık bütçe
-
Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 ₺'dir.
Strateji, belirtilen haftalık bütçeye uymaya çalışır. Fakat stratejide değişiklikler uygulanıyorsa gerçek harcama tutarı belirtilen haftalık tutardan farklılık gösterebilir.
Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.
Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.
- En yüksek tıklama fiyatı
-
Gerekirse tıklama başına maliyetini sınırlayabilirsiniz. En yüksek tıklama fiyatı belirtilmediyse, varsayılan olarak bu değer haftalık bütçenin %10'unu aşmaz.
Tıklama başına maliyetini sınırlamanızı önermiyoruz. Harcamaları kendiniz kontrol etmek istiyorsanız haftalık bütçe belirlemenizi öneririz.
Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri
Tıklama gününden itibaren 21 gün içinde gerçekleşen dönüşümler için ödeme yaparsınız.
Örneğin kullanıcı 20 Nisan'da reklama tıklamışsa bu, 11 Mayıs'a kadar bu reklamla ilişkili olan tüm dönüşümlerin ödeneceği anlamına gelir.
Dönüşüm ödemelerinde kullanılan ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi.
Stratejinin herhangi bir ayarını değiştirmeniz halinde bile harcanan haftalık bütçe yeniden başlatılmadan olduğu gibi hesaplanmaya devam eder; bunun istisnası haftalık bütçenin kendisinin değiştirilmesidir
Haftalık bütçeyi 700 TL olarak ayarladığınızı varsayalım. Perşembe gününe kadar bunun380 TL'sinin harcandığını ve dönüşüm fiyatını değiştirdiğinizi düşünelim. Bu durumda, kalan bütçe tutarı yeniden hesaplanmaz; böylece hafta sonuna kadar harcanmak üzere kalan miktar320 TL olur.
Kampanyanın dönüşüm sayısı çok az veya dönüşümleri yokken arayüzde bu konuda uyarı görüntülenir. Daha fazla dönüşüm elde etmek için önerilerimizi okuyun.
Bütçe miktarınız düşükse ve çok yüksek bir dönüşüm fiyatı belirttiyseniz haftalık bütçenin eşit dağıtılması mümkün olmayabilir. Böyle bir durumda, kampanya bütçeniz gösterim süresinin başında dönüşümleri ödemek için tüketilebilir fakat kampanyanız yine de hafta sonuna kadar çalışmaya devam eder.
Dönüşüm başına ödeme seçeneğini, ortak hesabın günlük bütçesi ile eşzamanlı olarak kullanmamanız önerilir. Bu şekilde kullanıldığında, bu durum, günlük bütçenin %30 veya fazlasının aşırı harcanmasına veya aşırı tasarrufuna neden olur. Aşırı harcamayı önlemek için haftalık bütçeyi kampanya düzeyinde sınırlamak daha doğrudur.
Her dönüşüm için para çekim istatistiklerini Dönüşüm raporu'nda görebilirsiniz.
Dönüşüm raporu
Son 365 günde her dönüşüm için tam olarak ne kadar para çekildiğini dönüşüm raporunda görebilirsiniz. Bunu, Dönüşüm raporu (.csv) bağlantısını kullanarak sağdaki menüde yer alan Rapor Sihirbazı sayfasından indirebilirsiniz.
Rapor sadece “Dönüşümlerin optimizasyonu” stratejisinin bağlı olduğu kampanyalar için geçerlidir.Rapora dahil edilen veriler şunlardır:
- tarih;
- hedef;
- ilişkilendirme türü;
- dönüşüm fiyatı;
- dönüşüm sayısı.
Dönüşümlerin tıklamalarla bağlı olduğu ve bunların dönüşüm tarihlerine göre görüntülendiği Rapor Sihirbazı'ndan farklı olarak; Dönüşüm raporunda, dönüşümler, meydana geldiklere tarihlere göre ayrılır.
Örneğin tıklama 3 Temmuz, dönüşüm 5 Temmuz, dönüşüm için para çekme 5 Temmuz diyelim. Rapor Sihirbazı'nda elde edilen normal raporlarda dönüşüm 3 Temmuz, Dönüşüm raporunda ise dönüşüm 5 Temmuz olarak görünür.
En uygun dönüşüm fiyatı nasıl hesaplanır?
En uygun dönüşüm fiyatı değeri, toplam kârın en yüksek olduğu değerdir.
Müşteri başına elde edilen kâr şu formülle hesaplanabilir:
Kâr = Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı
Toplam kârlılığı bulmak için bu farkı dönüşüm sayısı ile çarpmak gerekir:
Kâr = (Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı) × Dönüşüm sayısı
Dönüşüm değeri, dönüşüm gerçekleştiğinde elde edilen en optimum yararı ifade eder. Örneğin siteye 100 başvuru size 50.000 Ruble getirdiyse, bu durumda “Başvuru oluşturuldu” hedefi için dönüşüm değeri 500 Ruble olarak ortaya çıkar.
Seçilen dönüşüm fiyatı hem bir müşteriden elde edilen kazancı hem de hedef ziyaret sayısını etkiler. Dönüşüm fiyatı düşük olduğunda müşteriden elde edilen kâr yüksek olabilir fakat hedef ziyaret sayısı düşük olabilir. Dönüşüm fiyatının yüksek olması tam tersine müşteriden gelen kârı azaltırken daha fazla dönüşüm getirebilir. Toplam kârın maksimum olacağı şekilde bir dönüşüm fiyatı bulunmalıdır.
Hedef ziyaret sayısının dönüşüm fiyatıyla bağlantısı lineer değildir. Belirli bir eşik değerinden itibaren, dönüşüm fiyatının arttırılması hedef ziyaret sayısını anlamlı şekilde arttırmaz:
Rapor Sihirbazı vasıtasıyla Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşüm göstergelerini seçerek güncel dönüşüm fiyatını öğrenebilirsiniz. En uygun dönüşüm fiyatını Deneme ile hesaplayabilirsiniz. Deneysel kampanya ayarlarında dönüşüm fiyatları için farklı değerler belirtin. Sonucun doğru değerlendirilmesi ve yeterli sayıda istatistiğin toplanması için deney süresi çok kısa (bir haftadan az) olmamalıdır. Elde edilen istatistiğe göre dönüşüm fiyatının değişmesinin kârları nasıl etkilediğini değerlendirin.
İstatistiği karşılaştırırken, istatistiksel bir hata payının (elde edilen verilerin, gerçek değerinden olası sapması) olabileceğini de göz önünde bulundurun. Dönüşüm sayısına bağlı olarak yaklaşık hata payı tabloda gösterilmektedir.
Dönüşümler | Gerçek değerden sapma | |
---|---|---|
Dönüşüm (%) | Dönüşüm fiyatı | |
25 | ± %20 | ± %40 |
100 | ± %10 | ± %20 |
400 | ± %5 | ± %10 |
2500 | ± %2 | ± %4 |
10 000 | ± %1 | ± %2 |
Dönüşümler | Gerçek değerden sapma | |
---|---|---|
Dönüşüm (%) | Dönüşüm fiyatı | |
25 | ± %20 | ± %40 |
100 | ± %10 | ± %20 |
400 | ± %5 | ± %10 |
2500 | ± %2 | ± %4 |
10 000 | ± %1 | ± %2 |
Rapor oluşturma ve istatistiklere göre karar verme hakkında daha fazla bilgi