Dönüşüm optimizasyonu

Bu strateji; ortalama dönüşüm fiyatını, haftalık bütçeyi koruyarak veya her iki koşulu da aynı anda yerine getirerek sitenize veya Turbo sitenize maksimum sayıda hedef ziyaret elde etmenizi sağlar. Ayrıca sadece hedeflenen kullanıcı ziyaretleri için ödeme ayarlayabilirsiniz. Bu strateji, ziyaretçileri siteye çekmek için hedef belirlemiş olan reklam verenler için uygundur.

Çalışma esasları

“Dönüşüm Optimizasyonu” stratejisi, diğer reklam ve anahtar sözcüklere göre daha sık hedef eylemi gerçekleştirebilen reklam ve anahtar sözcükleri tercih edip tıklanma oranını artırmaya çalışır. Fiyat teklifleri, en iyi sonuçları elde edecek ve belirtilen koşullarla uyumlu olacak şekilde otomatik olarak seçilir.

Reklam kampanyası başlatıldığında, strateji eğitim aşamasına geçer. Bu, 14 güne kadar sürebilir ve haftalık en az 10 dönüşüm getirmesi gerekir. Eğitim sırasında çok az dönüşüm aldıysanız, arayüzdeki önerilere dikkate alarak strateji ayarlarını kontrol edin.

İlişkilendirme veya hedef türünü değiştiriyorsanız stratejilerin tekrar eğitilmesi için zamana ihtiyaç olacaktır.

Stratejilerin çalışması hakkında ayrıntılı bilgi

Bağlanma koşulları

Stratejinin çalıştırılabilmesi için kampanyaya Yandex.Metrica veya Turbo site sayacı eklenmelidir. Yandex.Metrica için şunları kontrol edin:

  1. Reklamı yapılan siteye sayaç kodu yerleştirilmelidir. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.

  2. Sayaçta hedefler ayarlanmış olmalıdır.

  3. Sayaç numarası kampanya parametrelerinde belirtilmeli veya Metrica için bağlantı işaretleme özelliği etkinleştirilmelidir. Ayrıntılı bilgi.

Strateji ayarları

Maksimum hedef işlemleri almak istediğiniz koşulu seçin:
Dönüşüm başına ödeme

Sadece kullanıcıların hedef ziyaretleri için ödeme yapmak için bu seçeneği etkinleştirin. Strateji, ayarlarında belirtilen fiyata göre dönüşüm sağlar.

Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri hakkında daha fazla bilgi.

Hedefe göre optimize et

Hedef; reklam yardımıyla kullanıcıların gerçekleştirmelerini arzu ettiğiniz eylemlerdir. Birkaç hedefe göre ya da tek bir hedefe göre ziyaret elde etmek üzere seçim yapılabilir. Kullanılabilir Yandex.Metrica hedeflerinin listesi günde bir güncellendiği için yeni hedefin strateji parametrelerinde görüntülenmesi biraz zaman alır.

Hedef rengi ne anlama gelir?
Yeşil
Dönüşüm sayısı 20'den fazla
Stratejinin çalışması için yeterli
Sarı
Dönüşüm sayısı 20'den az
Reklam gösterimleri durdurulabilir
Kırmızı
İstatistikleri henüz toplanmamış olan, yeni veya hiç ulaşılmamış hedef
Gri
Veri olmaması nedeniyle bu hedefe renk kodlaması uygulanamıyor
Farklı bir hedef seçmeniz önerilir

Kampanyanın reklam ayarlarında Turbo siteyi geçiş sayfası olarak belirtmek istiyorsanız Turbo sitedeki otomatik sayaçta önerilen hedeflerden birini seçin.

Turbo sitenin önerilen hedeflerin listesi
  • Form aracılığıyla talep gönderimi;
  • Geri bildirim butonuna tıklama: Telefon / E-posta / WhatsApp / VK.com / Instagram;
  • Başlık: VK.com / Instagram sosyal ağının butonuna tıklama;
  • Başlık: İletişim bilgileri butonuna tıklama: Telefon / adres / E-posta;
  • Ürünü sepete koyma
Dönüşüm fiyatı

Sadece Dönüşüm başına ödeme seçeneği etkinleştirildiğinde kullanılabilir.

Hedef ziyaret fiyatını belirtin. Dönüşüm fiyatı 15.000 rubleden fazla olmamalıdır. En uygun dönüşüm fiyatının hesaplanması hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Ortalama dönüşüm fiyatı

Dönüşüm başına ödeme seçeneği etkinleştirildiğinde kullanılamaz.

Haftalık hedef ziyaretin ortalama fiyatı: haftalık bütçe harcamasının, hedef ziyaret sayısına oranıdır. Fiyatı kendiniz hesaplayın veya sistemin önerdiği değeri kullanın. Önerilen fiyat, seçilen hedef ve ilişkilendirme modeline göre haftalık ortalama dönüşüm fiyatı olarak hesaplanır. Ayarlanan kampanyada hedefe göre hiçbir dönüşüm gerçekleşmediyse hesaplamalarda bu hedefe göre diğer kampanyalar için belirtilen ortalama dönüşüm fiyatı kullanılır.

Bir haftalık süre içerisinde ortalama dönüşüm fiyatı her iki yönde dalgalanabilir. Bağlandıktan sonraki ilk hafta içerisinde strateji eğitilmeye başlar ve bu süre içerisinde ortalama dönüşüm fiyatı belirtilen fiyattan farklı olabilir.

Ortalama dönüşüm fiyatının en düşük değeri 0,03 TL'dir.

İlişkilendirme modeli

Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex.Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex.Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

En yüksek tıklama fiyatı

Dönüşüm başına ödeme seçeneği etkinleştirildiğinde kullanılamaz.

Gerekirse tıklama başına maliyetini sınırlayabilirsiniz. En yüksek tıklama fiyatı belirtilmediyse, varsayılan olarak bu değer haftalık bütçenin %10'unu aşmaz.

Tıklama başına maliyetini sınırlamanızı önermiyoruz. Harcamaları kendiniz kontrol etmek istiyorsanız haftalık bütçe belirlemenizi öneririz.

Haftalık bütçe

Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 ₺'dir. Dönüşüm başına ödeme seçeneği etkin olduğunda haftalık bütçe tutarı en az 20 x Dönüşüm fiyatı olmalıdır.

Gerçek harcama, bütçede belirtilenden, yüzde olarak birkaç puan farklı olabilir. Stratejiler arasında yaptığınız geçişler, bütçe değişiklikleri, kampanyanın durdurulması, zaman hedefleme ayarlarının ve kampanyanın başlangıç tarihinin değişmesi bu farkın doğmasının nedenleridir.

Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.

Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.

Uyarı. Kampanyanın çalışmasını analiz edin ve mantıklı parametre değerleri belirtin. Ulaşılması mümkün olmayan ortalama dönüşümfiyatı değeri, yetersiz bütçe veya en yüksek tıklama fiyatının düşük sınırı stratejinin çalışmasını olumsuz etkileyebilir. Sistem bu durumda etkili anahtar sözcük gruplarına göre teklifleri yükseltemez ve hedef ziyaretlerin sayısı daha az olacaktır.

Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri

  • Tıklama gününden itibaren 21 gün içinde gerçekleşen dönüşümler için ödeme yaparsınız.

    Örneğin kullanıcı 1 Mayıs'ta reklama tıklamışsa bu, 22 Mayıs'a kadar bu reklamla ilişkili olan tüm dönüşümlerin ödeneceği anlamına gelir.

    Dönüşüm ödemelerinde kullanılan ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi.

  • Stratejinin herhangi bir ayarını değiştirmeniz halinde bile harcanan haftalık bütçe yeniden başlatılmadan olduğu gibi hesaplanmaya devam eder; bunun istisnası haftalık bütçenin kendisinin değiştirilmesidir

    Haftalık bütçeyi 700 TL olarak ayarladığınızı varsayalım. Perşembe gününe kadar bunun380 TL'sinin harcandığını ve dönüşüm fiyatını değiştirdiğinizi düşünelim. Bu durumda, kalan bütçe tutarı yeniden hesaplanmaz; böylece hafta sonuna kadar harcanmak üzere kalan miktar320 TL olur.

  • Direct hesabında minimum bakiye: 495 TL veya 3 × dönüşüm fiyatı (tutarlardan hangisi yüksekse).

    Bu bakiye hesapta görüntülenmiyorsa kampanya durdurulur ve kalan bakiye daha önce yapılan tıklamalardan kaynaklanan dönüşümlerin ödenmesi için kullanılır.

  • Kampanyanın dönüşüm sayısı çok az veya dönüşümleri yokken arayüzde bu konuda uyarı görüntülenir. Daha fazla dönüşüm elde etmek için önerilerimizi okuyun.

  • Bütçe miktarınız düşükse ve çok yüksek bir dönüşüm fiyatı belirttiyseniz haftalık bütçenin eşit dağıtılması mümkün olmayabilir. Böyle bir durumda, kampanya bütçeniz gösterim süresinin başında dönüşümleri ödemek için tüketilebilir fakat kampanyanız yine de hafta sonuna kadar çalışmaya devam eder.

Her dönüşüm için para çekim istatistiklerini Dönüşüm raporu'nda görebilirsiniz.

Dönüşüm raporu

Son 365 günde her dönüşüm için tam olarak ne kadar para çekildiğini dönüşüm raporunda görebilirsiniz. Bunu, Dönüşüm raporu (.csv) bağlantısını kullanarak sağdaki menüde yer alan Rapor Sihirbazı sayfasından indirebilirsiniz.

Rapor sadece “Dönüşümlerin optimizasyonu” stratejisinin bağlı olduğu kampanyalar için geçerlidir.

Rapora dahil edilen veriler şunlardır:

  • tarih;
  • hedef;
  • ilişkilendirme türü;
  • dönüşüm fiyatı;
  • dönüşüm sayısı.

Dönüşümlerin tıklamalarla bağlı olduğu ve bunların dönüşüm tarihlerine göre görüntülendiği Rapor Sihirbazı'ndan farklı olarak; Dönüşüm raporunda, dönüşümler, meydana geldiklere tarihlere göre ayrılır.

Örneğin tıklama 3 Temmuz, dönüşüm 5 Temmuz, dönüşüm için para çekme 5 Temmuz diyelim. Rapor Sihirbazı'nda elde edilen normal raporlarda dönüşüm 3 Temmuz, Dönüşüm raporunda ise dönüşüm 5 Temmuz olarak görünür.

En uygun dönüşüm fiyatı nasıl hesaplanır?

En uygun dönüşüm fiyatı değeri, toplam kârın en yüksek olduğu değerdir.

Müşteri başına elde edilen kâr şu formülle hesaplanabilir:

Kâr = Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı

Toplam kârlılığı bulmak için bu farkı dönüşüm sayısı ile çarpmak gerekir:

Kâr = (Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı) × Dönüşüm sayısı

Dönüşüm değeri, dönüşüm gerçekleştiğinde elde edilen en optimum yararı ifade eder. Örneğin siteye 100 başvuru size 50.000 Ruble getirdiyse, bu durumda “Başvuru oluşturuldu” hedefi için dönüşüm değeri 500 Ruble olarak ortaya çıkar.

Seçilen dönüşüm fiyatı hem bir müşteriden elde edilen kazancı hem de hedef ziyaret sayısını etkiler. Dönüşüm fiyatı düşük olduğunda müşteriden elde edilen kâr yüksek olabilir fakat hedef ziyaret sayısı düşük olabilir. Dönüşüm fiyatının yüksek olması tam tersine müşteriden gelen kârı azaltırken daha fazla dönüşüm getirebilir. Toplam kârın maksimum olacağı şekilde bir dönüşüm fiyatı bulunmalıdır.

Hedef ziyaret sayısının dönüşüm fiyatıyla bağlantısı lineer değildir. Belirli bir eşik değerinden itibaren, dönüşüm fiyatının arttırılması hedef ziyaret sayısını anlamlı şekilde arttırmaz:

Rapor Sihirbazı vasıtasıyla Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşüm göstergelerini seçerek güncel dönüşüm fiyatını öğrenebilirsiniz. En uygun dönüşüm fiyatını Deneme ile hesaplayabilirsiniz. Deneysel kampanya ayarlarında dönüşüm fiyatları için farklı değerler belirtin. Sonucun doğru değerlendirilmesi ve yeterli sayıda istatistiğin toplanması için deney süresi çok kısa (bir haftadan az) olmamalıdır. Elde edilen istatistiğe göre dönüşüm fiyatının değişmesinin kârları nasıl etkilediğini değerlendirin.

İstatistiği karşılaştırırken, istatistiksel bir hata payının (elde edilen verilerin, gerçek değerinden olası sapması) olabileceğini de göz önünde bulundurun. Dönüşüm sayısına bağlı olarak yaklaşık hata payı tabloda gösterilmektedir.

Dönüşümler Gerçek değerden sapma
Dönüşüm (%) Dönüşüm fiyatı
25 ± %20 ± %40
100 ± %10 ± %20
400 ± %5 ± %10
2500 ± %2 ± %4
10 000 ± %1 ± %2

Rapor oluşturma ve istatistiklere göre karar verme hakkında daha fazla bilgi