Arama sonuçlarında reklam pozisyonları

Gösterilecek reklamlar tıklama oranı (CTR), kalite puanı ve teklif edilen tıklama başına maliyet göstergelerine göre seçilir. En iyi göstergelere sahip reklamlar premium gösterimlere dahil edilir.

CTR hesaplamasında olası tıklama tahmini kullanılmaktadır. Bu tahmin, anahtar sözcük grubuna göre yapılan tıklamaların ve gösterimlerin toplanan istatistiği ve tıklama olasılığını etkileyen diğer parametrelerin (sorgudaki sözcüklerin reklam metninde bulunması, gösterim bölgesindeki kullanıcıların davranışları vs.) bazında hesaplanır.

Kalite puanı, reklamın sorguyla ilgililiğini, reklama göre istatistik verilerini, reklamın bağlantının yönlendirdiği site sayfasıyla ilgililiğini ve daha birçok faktörü hesaba katar.

Dolayısıyla trafik hacminin artmasını sağlamak için teklifleri artırmanın yanı sıra reklamın etkililiğini de artırabilirsiniz.

Arama sonuçlarındaki reklam sayısı, reklamın gösterileceği cihaza bağlıdır.

Reklamlar, Yandex arama sonuçları sayfalarında aşağıdaki bloklarda gösterilebilir:

Premium gösterimler

Bu blok, arama sonuçlarının üstünde bulunur. Bu blokta yer alan reklam gösterimleri, maksimum tıklama sayısına ulaşmanızı sağlar.

Diğer reklam gösterimleri

Premium gösterim bloğuna giremeyen reklamlar arama sonuçlarının altındaki veya sağındaki bloklarda gösterilebilir.