Arama sonuçlarında reklam pozisyonları

Kullanıcılar, İnternette farklı ürün ve hizmetler ararlar. Arama sonuçlarında kullanıcılara farklı içerik bazlı reklamlar gösterilir. Bu reklamlar, uygun reklam teklifleriyle kullanıcının sorgusuna doğrudan cevap verdiğinden mutlaka kullanıcının ilgi alanına girer.

Reklamlar Yandex arama sonuçlarında ve Yandex Reklam Ağı iş ortaklarına ait arama sitelerinde, hem bilgisayarlarda hem tabletlerde hem de akıllı telefonlarda gösterilir.

  1. Şablonlar
  2. Reklamların gösterildiği şablon
  3. Arama sonuçlarındaki reklam formatlarına örnekler

Reklamlar, Yandex arama sonuçları sayfalarında aşağıdaki bloklarda gösterilebilir:

Premium gösterimler

Bu blok, arama sonuçlarının üstünde bulunur. Bu blokta yer alan reklam gösterimleri, maksimum tıklama sayısına ulaşmanızı sağlar.

Diğer reklam gösterimleri

Premium gösterimlerine girmeyen reklamlar sayfanın orta veya alt kısmında ya da ayrıca arama sonuçlarının sağında gösterilebilir.

Şablonlar

Direct, reklamları daha ilgi çekici hale getirmek için, reklam bloklarının yerleşimi ve formatı açısından birbirinden farklı olan, arama sonuçlarının gösterildiği farklı sayfa tasarım varyantları olan Şablonlar kullanır. Kullanıcı ne zaman ürün veya hizmet aramak isterse, algoritma en uyumlu şablonu seçer ve bunun altında reklam blokları oluşturur.

Trafik hacmi seçilen şablona ve reklamınızın bu şablon içindeki yerine bağlıdır. Arama sonuçlarının altında çıkan reklamlar sayfa altında çıkanlara göre daha fazla tıklama sağlarken genişletilmiş formattaki reklamlar, normal reklamlara göre daha fazla tıklama sağlar.

Reklamların gösterildiği şablon

Reklamlar, her reklam bloğu için ayrı ayrı seçilir. Bunlar gösterimlerin her biri için tıklama başına fiyata, kalite katsayısına ve CTR tahminine göre sıralanır. En iyi göstergeye sahip reklam, reklam bloğuna alınır. Yandex arama sonuçları sayfalarında ve Yandex Reklam Ağının arama sitelerinde reklam için tıklama başına ödediğiniz ortalama fiyat, VCG açık artırması kurallarına göre belirlenir.

Reklama ne kadar çok ek öğe eklerseniz, o kadar çok şablona erişiminiz olur. Örneğin, genişletilmiş formatta gösterilmesi için, reklamın açıklamalar içeren hızlı bağlantılara sahip olması gerekir.

Direct’te sürekli olarak testler yapılmakta ve reklam formatları daha iyi hale gelmektedir. Her yeni format birtakım test aşamalarından geçmekte olup arama ve reklam trafiği kalitesine yönelik birçok metriğe göre puanlanmaktadır. Reklamlarınızın potansiyel kapsamını artırmak için mümkün olan tüm ek öğeleri kullanın ve işletmeniz açısından optimum fiyat teklifini seçin veya en uygun otomatik stratejiyi uygulayın. Sistem, en iyi yeri ve gösterim formatını kendisi belirler.

Arama sonuçlarındaki reklam formatlarına örnekler

Standart format

Reklamlar tüm eklentilerle gösterilir (hızlı bağlantılar, iletişim bilgileri, gösterilen bağlantı). Netleştirmeler, sadece ilk pozisyonda gösterildiğinde reklamda gösterilir.

Özel yayın alanı

Reklamın olası en büyük ve göze çarpacak gösterim seçeneği. Arama sonuçlarının üstünde bulunan tek bir reklam alanı olan özel yayın alanında görünür.

Genişletilmiş formattaki reklamlar

İlk sırada gösterilen ve hızlı bağlantılar içeren reklam. Rakip reklamlar bunun altında standart formatta gösterilir.

Sonuç önerilerınde reklam gösterimi

Reklam, kullanıcı sorguyu arama satırına yazdığında ipuçlarının altında gösterilir. Reklam, özel algoritma ile olasılığı en yüksek olan arama ipucuna göre seçilerek mesajının kullanıcı sorgusuna uygunluğu çok yüksek olması halinde gösterilir. Arama ipucunda gösterilen reklam daha sonra arama sonuçlarında da gösterilebilir.

Ürün galerisi

Farklı mağazalardan ürünlerin sunulduğu yayın akışına ürün galerisi denir.

Daha fazla bilgi için Ürün Galerisi bölümünü göz atın.

Minimalist formattaki reklamlar

Hızlı bağlantılar, iletişim bilgileri veya görüntülenen bağlantı gibi ek öğeleri içermeyen reklamdır.

Reklamın ilk pozisyondan kopyalanması

Premium gösterimler bloğundaki ilk sıra için seçilen reklam, Diğer reklam gösterimleri bloğunda yine ilk sırada gösterilebilir.

Arama banner'ı

Banner arama sonuçlarının sağında görüntülenir ve sayfadaki tek banner’dır. Böylece daha fazla ilgi çeker. Arama banner’ları ayrı bir reklam kampanyası türüne karşılık gelir.