Terimler listesi

Direct'te reklam yayınlarken karşılaşabileceğiniz özel terimler:

Genel terimler
Kampanya
Belirli bir zaman aralığına, gösterim bölgesine ve bütçeye göre planlanan reklam etkinliğidir.
Tıklama
Kullanıcının reklamdaki bağlantıya tıklayarak reklam verenin iletişim bilgilerini içeren siteye veya sayfaya geçiş yapmasıdır.
Moderasyon
Reklamların Yandex Reklam Kuralları'na uygunluk bakımından denetlenmesidir.
Reklam
Reklam bilgisi ile site veya sanal kartvizit bağlantısını içeren reklam materyalidir. Reklam grubu: Ortak anahtar sözcük grubu ve gösterim ayarları atayabileceğiniz reklamlardır.
Arama sorgusu
Yandex arama çubuğuna veya Yandex Reklam Ağı'ndaki sitenin arama alanına kullanıcı tarafından girilen metin sorgusudur.
Gösterim
Reklamın site sayfasından ziyaretçiye yansıtılmasıdır.
YRA (Yandex Reklam Ağı)

Web sitelerinde, mobil uygulamalarda ve Smart TV uygulamalarında reklam yayınlama sistemidir. Yandex.Direct'in reklam blokları bu platformlarda gösterilmektedir.

Strateji

Direct'te reklam kampanyanıza ait ayarların bütünüdür. Teklif yönetimi, reklamların gösterim yerleri ve erişilebilir kısıtlamalar seçilen stratejiye bağlı olur.

Dolandırıcılık
Kötü amaçlı tıklamalar ya da sahte görüntülemeler uygulayarak reklam verenin bütçesini harcamaya yönelik etkinliklerdir.
Tıklama başına maliyet (CPC)

Kullanıcının reklamdaki bir bağlantı üzerinden siteye veya sanal kartvizite tek bir geçişinin maliyetidir.

Aramada gösterim pozisyonu
Süper Pozisyon bloğu
Yüksek tıklama oranına sahip reklamların gösterimine yönelik bir pozisyondur. Arama sonuçlarının üzerinde yer alır.
Garanti gösterim bloğu (“Garanti”)
Birinci sayfada arama sonuçlarının altında yer alan reklam bloğudur. Bu blokta, reklam verenin belirlediği anahtar sözcük gruplarına uygun olan her sorguda reklam garantili olarak gösterilir.
Dinamik gösterim bloğu
İkinci ve sonraki sayfalarda arama sonuçlarının altında yer alan reklam bloğudur. Bu blokta, reklam verenin belirlediği anahtar sözcük gruplarına uygun sorgularda reklam gösterimleri garanti edilmez.
Reklam türleri
Mobil reklamlar
Masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarda, tabletlerde, cep telefonlarında ve akıllı telefonlarda gösterilen reklamlardır.
Grafik reklamlar

Görsel şeklindeki reklamlardır. Tıklandığında reklam verenin sitesine yönlendirerek medya reklamlarından ve içerik bazlı reklamlardan etkili bir şekilde yararlanmanızı sağlayan görsellerdir.

Video eklentileri
Video şeklindeki reklamlardır. Metin-grafik reklamları için videolu arka planlar oluşturulur. Videolara başlık, metin, site bağlantısı ve geçiş butonu eklenir. Video eklentileri sadece ağlarda gösterilir (Yandex Reklam Ağı ve harici ağlar).
Reklam oluşturma
Hızlı bağlantılar
Sitenizdeki önemli bilgilere yönlendiren kısa yollardır. Kullanıcıların ilgili sayfaya doğrudan ulaşmalarını sağlar.
Sanal kartvizit
Kullanıcı “İletişim bilgileri” bağlantısına tıkladığında gösterilen, reklam verene ait iletişim bilgilerini içeren sayfadır.
Kreatif
Grafik reklamların ve akıllı banner'ların oluşturulmasında kullanılan şablondur.
Netleştirmeler
Sunduğunuz avantajları veya özellikleri anlatabileceğiniz kısa metinlerdir. Bu metinler reklamın altında ek satırda gösterilir.
Anahtar sözcük grupları
Anahtar sözcük grupları
Reklamın gösterilmesi için arama sorgusunda bulunması gereken sözcükler veya sözcük gruplarıdır.
Negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları
Sorguda gösterimi yapılmayan sözcükler ve sözcük gruplarıdır. Negatif anahtar sözcükler anahtar sözcük grubuna, negatif anahtar sözcük grupları ise reklam gruplarına eklenebilir.
Stop sözcükler
Gösterim için reklam seçilirken kullanıcı sorgusundan otomatik olarak çıkarılan, tek başına anlam taşımayan kelimelerdir.
Göstergeler
Tıklanma Oranı (CTR - Click Through Rate)
Reklamın tıklanma sayısının gösterim sayısına oranı olup yüzde olarak ifade edilir. Reklamın etkililiğini belirleyen bir göstergedir.
Kalite göstergesi
Çok sayıda göstergeye bağlı olan ve gerçek zamanlı hesaplanan bir ölçektir. Reklamın sorgu konusuna uygunluğu, istatistik verileri, reklamdaki bağlantının yönlendirdiği sayfanın konuya uygunluğu ve benzeri parametreleri kapsar.
Hesabın kalite göstergesi

Yandex.Direct'teki tüm reklam kampanyalarınızın etkililiğinin 0 ile 10 arasındaki bir çizelgeyle değerlendirilmesidir. Gösterge otomatik olarak hesaplanır ve günde bir kez güncellenir. Bu gösterge, reklam kampanyalarınızın ne kadar etkili yürütüldüğünü ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini gösterir.

Verimlilik

Anahtar sözcük grubunun ilgili reklamlarla ne kadar iyi çalıştığını ölçer. Arama'da aktif olan her sözcük grubunun 0 ile 10 arasında bir verimlilik değeri vardır.

Yatırım kârlılığı (ROI)

Direct'e yapılan finansal yatırımların etkililiğini özetleyen ve kârlılık seviyesini değerlendirmeye olanak tanıyan katsayıdır. Bu katsayı, reklamı yapılan ürünün satışından elde edilen kâr ve reklam için yapılan harcamanın oranını temsil eder.

Uygunluk
Reklam içeriğinin kullanıcının sorgusuna uygunluk seviyesidir.
Araçlar ve servisler
İlgili ek sözcük grupları

Reklam verenin belirlediği anahtar sözcük gruplarına ek olarak yeni anahtar sözcük gruplarını otomatik ekleyen bir araçtır. Böylece daha önce tahmin etmediğiniz kullanıcıların dikkatini çeken sözcük grupları seçilebilir.

Rapor Sihirbazı
İstatistik görüntüleme aracıdır. Bu Sihirbaz sayesinde kampanya bazında ayrıntılı istatistik elde edebilir, belirli anahtar sözcük gruplarının veya reklamların etkililiğini değerlendirebilirsiniz.
İzleme
Site erişilebilirliği konusunda yaşanabilecek sorunları takip eden araçtır. İzleme özelliği siteye erişim olmadığında reklam bütçenizin boşa harcanmaması için reklam gösterimlerini otomatik olarak durdurur. Site yeniden erişilebilir olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.
Sözcük seçimi (Wordstat)
Yandex kullanıcılarının yaptığı sorgular hakkında bilgi edinmenizi sağlayan bir servistir. Bu servisi kullanarak, örneğin bir sorgunun ayda kaç kişi tarafından yapıldığını öğrenebilir, sözcük grubunuza anlamsal olarak benzeyen sorguları görebilirsiniz.
Bütçe tahmini
Seçtiğiniz sözcük grupları ile gösterim bölgelerine göre aylık bütçenin ve reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatının hesaplanmasına yardımcı olan bir araçtır.
Hedefleme
Mevcut hedef kitleden sadece belirlenen kriterlere uygun olan grubu seçmeye ve reklamı sadece bu gruba göstermeye olanak tanıyan özelliktir. Zaman hedeflemesi saat ve güne göre, coğrafi hedefleme ise gösterim bölgesine göre yapılır.