Terimler listesi

Direct'te reklam yayınlarken karşılaşabileceğiniz özel terimler:

Genel terimler
Kampanya
Belirli bir zaman aralığına, gösterim bölgesine ve bütçeye göre planlanan reklam etkinliğidir.
Tıklama
Kullanıcının reklamdaki bağlantıya tıklayarak reklam verenin iletişim bilgilerini içeren siteye veya sayfaya geçiş yapmasıdır.
Moderasyon
Reklamların Yandex Reklam Kuralları'na uygunluk bakımından denetlenmesidir.
Reklam
Ürün veya hizmet hakkında bilgi, site bağlantısı, netleştirmeler ve diğer bilgileri içeren reklam materyalidir. Reklam grubu: Ortak anahtar sözcük grubu ve gösterim ayarları atayabileceğiniz reklamlardır.
Arama sorgusu
Yandex arama çubuğuna veya Yandex Reklam Ağı'ndaki sitenin arama alanına kullanıcı tarafından girilen metin sorgusudur.
Gösterim
Reklamın site sayfasından ziyaretçiye yansıtılmasıdır.
YRA (Yandex Reklam Ağı)

Web sitelerinde, mobil uygulamalarda ve Smart TV uygulamalarında reklam yayınlama sistemidir. Yandex.Direct'in reklam blokları bu platformlarda gösterilmektedir.

Strateji
Direct'te reklam kampanyanıza ait ayarların bütünüdür. Teklif yönetimi, reklamların gösterim yerleri ve erişilebilir kısıtlamalar seçilen stratejiye bağlı olur.
Dolandırıcılık
Kötü amaçlı tıklamalar ya da sahte görüntülemeler uygulayarak reklam verenin bütçesini harcamaya yönelik etkinliklerdir.
Tıklama başına maliyet (CPC)

Kullanıcının reklama tıklayarak yaptığı bir geçişin fiyatıdır.

Aramada gösterim pozisyonu
Süper Pozisyon bloğu
Yüksek tıklama oranına sahip reklamların gösterimine yönelik bir pozisyondur. Arama sonuçlarının üzerinde yer alır.
Garanti Gösterim bloğu (“Garanti”)
Birinci sayfada arama sonuçlarının altında yer alan reklam bloğudur. Bu blokta, reklam verenin belirlediği anahtar sözcük gruplarına uygun olan her sorguda reklam garantili olarak gösterilir.
Dinamik gösterim bloğu
İkinci ve sonraki sayfalarda arama sonuçlarının altında yer alan reklam bloğudur. Bu blokta, reklam verenin belirlediği anahtar sözcük gruplarına uygun sorgularda reklam gösterimleri garanti edilmez.
Reklam türleri
Mobil reklamlar
Cep telefonları ve akıllı telefonlarda gösterim için uyarlanmış reklamlardır.
Grafik reklamlar
Görsel şeklindeki reklamlardır. Tıklandığında reklam verenin sitesine yönlendirerek medya reklamlarından ve içerik bazlı reklamlardan etkili bir şekilde yararlanmanızı sağlayan görsellerdir.
Reklam oluşturma
Hızlı bağlantılar
Sitenizdeki önemli bilgilere yönlendiren kısa yollardır. Kullanıcıların ilgili sayfaya doğrudan ulaşmalarını sağlarlar.
Ek videolar
Metin grafik reklamlar bazında oluşturulan videolardır. Video eklentileri sadece ağlarda gösterilir (Yandex Reklam Ağı ve harici ağlar).
Sanal kartvizit
“İletişim bilgileri” veya “Adres ve telefon” bağlantısına tıkladığında kullanıcıya gösterilen ve reklam verene ait iletişim bilgilerini içeren sayfadır.
Kreatif
Grafik reklamların ve akıllı banner'ların oluşturulmasında kullanılan şablondur.
Netleştirmeler
Sunduğunuz avantajları veya özellikleri anlatabileceğiniz kısa metinlerdir. Bu metinler reklamın altında ek satırda gösterilir.
Anahtar sözcük grupları
Anahtar sözcük grupları
Reklamın gösterilmesi için arama sorgusunda bulunması gereken sözcükler veya sözcük gruplarıdır.
Negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları
Sorguda gösterimi yapılmayan sözcükler ve sözcük gruplarıdır. Negatif anahtar sözcükler anahtar sözcük grubuna, negatif anahtar sözcük grupları ise reklam gruplarına veya reklam kampanyasına eklenebilir.
Stop sözcükler
Gösterim için reklam seçilirken kullanıcı sorgusundan otomatik olarak çıkarılan, tek başına anlam taşımayan kelimelerdir.
Göstergeler
Tıklanma Oranı (CTR - Click Through Rate)
Reklamın tıklanma sayısının gösterim sayısına oranı olup yüzde olarak ifade edilir. Bu göstergenin reklamın etkililiğini belirleyebileceğini söyleyebiliriz.
Reklamın kalite puanı
Reklamın, kullanıcının ilgi alanlarına uygunluğunun değerlendirilmesidir. Sistem, reklamı ve geçiş sayfasını arama sorgusuyla karşılaştırarak tıklamadan sonra kullanıcının davranışını dikkate alır.
Verimlilik
Anahtar sözcük grubunun ilgili reklamlarla ne kadar iyi çalıştığını ölçer. Arama'da aktif olan her sözcük grubunun verimlilik değeri vardır; bu değer 0 ile 10 arasında olabilir.
Yatırım kârlılığı (ROI)
Direct'e yapılan finansal yatırımların etkililiğini özetleyen ve kârlılık seviyesini değerlendirmeye olanak tanıyan katsayıdır. Bu katsayı, reklamı yapılan ürünün satışından elde edilen kâr ve reklam için yapılan harcamanın oranını temsil eder.
Uygunluk
Reklam içeriğinin kullanıcının sorgusuna uygunluk seviyesidir.
Araçlar ve servisler
İlgili ek sözcük grupları
Reklam verenin belirlediği anahtar sözcük gruplarına ek olarak yeni anahtar sözcük gruplarını otomatik ekleyen bir araçtır. Böylece daha önce tahmin etmediğiniz kullanıcıların dikkatini çeken sözcük grupları seçilebilir.
Rapor Sihirbazı
İstatistik görüntüleme aracıdır. Bu Sihirbaz sayesinde tüm kampanyalara göre ayrıntılı istatistiği toplayabilir ve belirli anahtar sözcük gruplarının veya reklamların etkililiğini değerlendirebilirsiniz.
İzleme
Site erişilebilirliği konusunda yaşanabilecek sorunları takip eden araçtır. İzleme özelliği site erişimini takip eder ve reklam bütçenizin boşuna harcanmaması için otomatik olarak reklam gösterimlerini durdurur. Site yeniden erişilebilir durumda olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.
Sözcük seçimi (Wordstat)
Yandex kullanıcılarının yaptığı sorgular hakkında bilgi edinmenizi sağlayan bir servistir. Örneğin bu servis yardımıyla bir bilginin ayda kaç kişi tarafından aradığını öğrenebilir ve sözcük grubunuza anlam olarak benzer sorguları görebilirsiniz.
Bütçe tahmini
Seçtiğiniz sözcük grupları ile gösterim bölgelerine göre aylık bütçenin ve reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatının hesaplanmasına yardımcı olan bir araçtır.
Hedefleme
Mevcut hedef kitleden sadece belirlenen kriterlere uygun olan grubu seçmeye ve reklamı sadece bu gruba göstermeye olanak tanıyan özelliktir. Zaman hedeflemesi saat ve güne göre, coğrafi hedefleme ise gösterim bölgesine göre yapılır.