Terimler listesi

Direct'te reklam yayınlarken karşılaşabileceğiniz özel terimler:

Genel terimler
Kampanya
Belirli bir zaman aralığına, gösterim bölgesine ve bütçeye göre planlanan reklam etkinliğidir.
Tıklama
Kullanıcının reklamdaki bağlantıya tıklayarak reklam verenin iletişim bilgilerini içeren siteye veya sayfaya geçiş yapmasıdır.
Dönüşümler
Yandex.Metrica'da hedef ziyaretler. Kullanıcıların belirli bir sayfanın görüntülenmesi, butona tıklanması, form doldurulması gibi hedeflenen eylemleri gerçekleştirdikleri site ziyaretleri. E-ticaret'te “alım” işlemi de dönüşüm sayılır.
Moderasyon
Reklamların Yandex Reklam Kuralları'na uygunluk bakımından denetlenmesidir.
Reklam
Ürün veya hizmet hakkında bilgi, site bağlantısı, netleştirmeler ve diğer bilgileri içeren reklam materyalidir.
Arama sorgusu
Yandex arama çubuğuna veya Yandex Reklam Ağı'ndaki sitenin arama alanına kullanıcı tarafından girilen metin sorgusudur.
Gösterim
Reklamın site sayfasından ziyaretçiye yansıtılmasıdır.
YRA (Yandex Reklam Ağı)
Web sitelerinde, mobil uygulamalarda ve Smart TV uygulamalarında reklam yayınlama sistemidir. Yandex.Direct'in reklam blokları bu platformlarda gösterilmektedir.
Strateji
Direct'te reklam kampanyanıza ait ayarların bütünüdür. Teklif yönetimi, reklamların gösterim yerleri ve erişilebilir kısıtlamalar seçilen stratejiye bağlı olur.
Dolandırıcılık
Kötü amaçlı tıklamalar ya da sahte görüntülemeler uygulayarak reklam verenin bütçesini harcamaya yönelik etkinliklerdir.
Bin gösterim başına maliyet (CPM)
Reklam verene uygulanan medya kampanyasının reklam yayınlama fiyatı. Açık artırma kurallarına göre hesaplanır.
Tıklama başına maliyet (CPC)
Reklam verene uygulanan tıklama fiyatı. Açık artırma kurallarına göre hesaplanır.
Arama'da reklam gösterim yerleri
Premium gösterimler
Yüksek tıklama oranına sahip reklamların gösterimine yönelik bir pozisyondur. Arama sonuçlarının üzerinde yer alır.
Reklam türleri
Mobil reklamlar
Cep telefonları ve akıllı telefonlarda gösterim için uyarlanmış reklamlardır.
Grafik reklamlar
Görsel şeklindeki reklamlardır. Tıklandığında reklam verenin sitesine yönlendirerek medya reklamlarından ve içerik bazlı reklamlardan etkili bir şekilde yararlanmanızı sağlayan görsellerdir.
Reklam oluşturma
Hızlı bağlantılar
Sitenizdeki önemli bilgilere yönlendiren kısa yollardır. Kullanıcıların ilgili sayfaya doğrudan ulaşmalarını sağlarlar.
Video eklentileri
Metin grafik reklamlar bazında oluşturulan videolardır. Video eklentileri sadece ağlarda (Yandex Reklam Ağı'nda ve harici ağlarda) gösterilir.
Sanal kartvizit
“İletişim bilgileri” veya “Adres ve telefon” bağlantısına tıkladığında kullanıcıya gösterilen ve reklam verene ait iletişim bilgilerini içeren sayfadır.
Kreatif
Grafik reklamların ve akıllı banner'ların oluşturulmasında kullanılan şablondur.
Netleştirmeler
Sunduğunuz avantajları veya özellikleri anlatabileceğiniz kısa metinlerdir. Bu metinler reklamın altında ek satırda gösterilir.
Besleme
Besleme, ürün teklifleri hakkında bilgi içeren dosyadır. Beslemeleri dinamik reklamlar ve akıllı banner'lar oluşturmak için kullanabilirsiniz.
Anahtar sözcük grupları
Anahtar sözcük grupları
Reklamın gösterilmesi için arama sorgusunda bulunması gereken sözcükler veya sözcük gruplarıdır.
Negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları
Sorguda gösterimi yapılmayan sözcükler ve sözcük gruplarıdır. Negatif anahtar sözcükler anahtar sözcük grubuna, negatif anahtar sözcük grupları ise reklam gruplarına veya reklam kampanyasına eklenebilir.
Stop sözcükler
Gösterim için reklam seçilirken kullanıcı sorgusundan otomatik olarak çıkarılan, tek başına anlam taşımayan kelimelerdir.
Göstergeler
CTR (veya tıklanma oranı, İng. Click-Through Rate)
Reklamın tıklanma sayısının gösterim sayısına oranı olup, yüzde olarak ifade edilir. Bu göstergenin reklamın etkililiğini belirleyebileceğini söyleyebiliriz.
Çıkış
İç mekan ve dış mekan reklamlarındaki reklam alanlarında tek reklam gösterimi.
Reklamın kalite puanı
Reklamın, kullanıcının ilgi alanlarına uygunluğunun değerlendirilmesidir. Sistem, reklamı ve geçiş sayfasını arama sorgusuyla karşılaştırarak tıklamadan sonra kullanıcının davranışını dikkate alır.
Yatırım kârlılığı (ROI)

Yatırımların kârlılığı, reklamlara yapılan finansal yatırımların geri dönüş derecesini değerlendirmenize olanak tanır. Reklam getirisinin reklam maliyetine oranıdır:

İş göstergeleri olarak şunları kullanabilirsiniz:
  • Ürün satışından elde edilen gelir;
  • Kâr = gelir - maliyet;
  • Reklam getirisini karakterize edilen diğer tüm göstergeler.
Uygunluk
Reklam içeriğinin kullanıcının sorgusuna uygunluk seviyesidir.
OTS (ing. Opportunity To See)
Kullanıcının reklam ile temas sıklığının (sayısının) değerlendirilmesi. İç mekan ve dış mekan reklamlarında OTS “gösterim” olarak sayılır.
Araçlar ve servisler
Otomatik hedefleme
Anahtar sözcük grupları kullanmadan aramada ve ağlarda reklam gösterimi sağlayan teknoloji. Bu teknoloji, reklamdaki ve geçiş sayfasındaki bilgileri analiz eder ve reklamın arama sorgusuna, kullanıcının ilgi alanlarına veya sitenin konusuna uygun olup olmadığını belirler. Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarının yardımıyla elde edilmesi zor olan kitlelere gösterimde bulunarak ek hedefli trafik sağlamanızı mümkün kılar.
Rapor Sihirbazı
İstatistik görüntüleme aracıdır. Bu Sihirbaz sayesinde tüm kampanyalarla ilgili ayrıntılı istatistik toplayabilir, belirli anahtar sözcük gruplarının veya reklamların etkililiğini değerlendirebilirsiniz.
İzleme
Site erişilebilirliği konusunda yaşanabilecek sorunları takip eden araçtır. İzleme özelliği site erişimini takip eder ve reklam bütçenizin boşuna harcanmaması için otomatik olarak reklam gösterimlerini durdurur. Siteniz yeniden erişilebilir olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.
Sözcük seçimi (Wordstat)
Yandex kullanıcılarının yaptığı sorgular hakkında bilgi edinmenizi sağlayan bir servistir. Örneğin, bu servis yardımıyla bir bilginin ayda kaç kişi tarafından aradığını öğrenebilir ve sözcük grubunuza anlam olarak benzer sorguları görebilirsiniz.
Bütçe tahmini
Seçtiğiniz sözcük grupları ile gösterim bölgelerine göre aylık bütçenin ve reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatının hesaplanmasına yardımcı olan bir araçtır.
Hedefleme
Mevcut hedef kitleden sadece belirlenen kriterlere uygun olan grubu seçmeye ve reklamı sadece bu gruba göstermeye olanak tanıyan özelliktir. Zaman hedeflemesi saat ve güne göre, coğrafi hedefleme ise gösterim bölgesine göre yapılır.