Reklamların rekabet etmemesi

Açık artırma kurallarına göre Direct'te reklamlar teklif, tıklanabilirlik (CTR) ve kalite katsayısına göre gösterim için seçilir. Gerçekleşen fiyat rakip reklamların gösterimleri göz önüne alınarak hesaplanır. Fakat seçimde birkaç reklamınız yer alsa bile gerçekleşen fiyat hesaplanırken bu reklamlar kendi aralarında rekabet etmez; gerçekleşen fiyat sadece kazanan reklamın ve diğer reklam verenlerin reklamlarının performanslarına göre ortaya çıkar.

Rekabet etmeme koşulları

Aşağıdaki koşullardan herhangi biri yerine getirildiğinde, reklamlar gerçekleşen fiyat hesaplanırken rekabet etmez:
  • reklamlar aynı kampanyaya dahilse;
  • reklamlar farklı kampanyalarda veya Direct'te farklı hesaplarda bulunuyor olsa bile, reklam bağlantıları aynı alan adına veya onun ikiz sitesine yönlendiriliyorsa*.

Örneğin, aynı anda hem bir medya kampanyası hem de bir metin-grafik reklamlar öğesi başlatabilirsiniz; eğer tüm reklamlar tek bir sitedeki ürünlerin reklamını yapıyorsa, bu reklamlar arasında bir rekabetten kaçınmış olursunuz. Aynı hedef kitleye hitap etseler bile diğer reklamlarınızın varlığı, gerçekleşen fiyatı artırmaz. Böylece, reklam satın alırken yalnızca Direct'i kullanmak sadece kolaylık sağlamaz aynı zamanda kârlıdır.

Rekabetin olmaması için ayrıca geçişkenlik prensibi de devreye girer. Örneğin, Reklam 1 ve Reklam 2 aynı kampanyada bulunuyordur fakat Reklam 2'nin ve Reklam 3'ün bağlantıları tek bir alan adına yönlendiriliyordur. Bu durumda Reklam 1 ve Reklam 3 rekabet etmeyecektir.

Sistem, bağlantıların tek bir alan adına yönlendirilmesini neye göre belirler?

Yönlendirmeler

Kullanıcı, reklamdaki bağlantıya tıkladığında başka bir adrese yönlendiriliyorsa, bu durumda alan adı son adrese göre belirleniyor demektir; aradaki adresler dikkate alınmaz.

İkiz siteler

Farklı adreslerde olan fakat aynı içeriğe sahip sitelere ikiz siteler olarak adlandırılır. Sitelerin ikiz site olup olmadığını kontrol edebilir veya servis yardımıyla bunları ikiz site grubunda birleştirebilirsiniz. İkiz siteler hakkında daha fazla bilgi.

Toplayıcı alan adları

Varış sayfası toplayıcı alan adında yer alıyorsa; örneğin yandex.ru veya vk.com gibi, bu durumda sayfanın adresi bir alan adı olarak kabul edilir. Örneğin, https://yandex.ru/turbo?text=lpc/12ab34c ve https://yandex.ru/turbo?text=lpc/56de78f bağlantılarında yer reklamlar birbirleriyle rekabet halinde olacaktır.

Mobil uygulama reklamları

Mobil uygulama reklamları için hazırlanmış olan reklamlar, aynı uygulama mağazasındaki aynı uygulamaya bağlantı veriyorsa, bu reklamlar birbiriyle rekabet etmez. Aynı uygulamanın farklı mağazalardaki sürümlerine bağlantı veren reklamlar rekabet eder.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.