Paket stratejisi

Paket stratejisi, aynı türde olan birden fazla reklam kampanyasına ortak gösterge ayarlarını uygulamanızı sağlar. Bu seçenek, eğitim için dönüşüm eksikliği sorununu çözmeyi sağlar. Paket stratejisi çerçevesinde elde edilen dönüşümler, bu stratejiye dahil edilen tüm kampanyaların eğitiminde kullanılır. Çalışmakta olan paket stratejisine eklenen yeni bir kampanya istenen optimizasyon göstergelerine daha kısa sürede ulaşır.

Paket stratejileri ayrıca ortak bütçe çerçevesinde farklı hedeflere sahip birden fazla kampanya ile çalışmak isteyen reklam verenler için de yararlı olur. Paket stratejisinde çerçevesinde mevcut bütçe, kampanyalar arasında performanslarına göre dağıtılır.

Paket stratejilerini metin-grafik reklamlar, dinamik reklamlar ve akıllı banner'lar için kullanabilirsiniz.

Kampanya yönetimi amacıyla farklı türlerde paket stratejileri oluşturabilirsiniz:

  • Maksimum Tıklama Sayısı: Siteye mümkün olduğunca çok sayıda ziyaretçi çekmeyi amaçlayan kampanyaları birleştirir.
  • Maksimum Dönüşüm Sayısı: Belirlenen reklam harcama payını, ortalama dönüşüm fiyatını veya haftalık bütçeyi istenilen düzeyde tutarak web sitesinde veya turbo sitede mümkün olduğunca çok sayıda hedef ziyaretin gerçekleşmesini amaçlayan kampanyalar için uygundur.
  1. Nasıl oluşturulur?
  2. Kampanya ayarlarında paket stratejisi nasıl seçilir?
  3. Standart bir strateji bazında paket stratejisi oluşturma
  4. Sorular ve yanıtlar

Nasıl oluşturulur?

  1. Soldaki menüden Arşiv → Paket stratejileri'ni seçin veya Ekle  → Paket stratejisi'ne tıklayın.

  2. Strateji adı belirtin.
  3. Maksimum Tıklama Sayısı veya Maksimum Dönüşüm Sayısı olmak üzere strateji türünü seçin.
  4. Sınırlamaları belirtin:

    Dönüşüm sayısı maksimum düzeydeyken
    • Dönüşüm başına ödeme yapıldığında, belirtilen fiyata göre dönüşümler:
      • Stratejinin ayarlandığı tüm kampanyalar için haftalık bütçe,
      • Harcama sınırlaması: “Dönüşüm fiyatı”. Fiyatı, hedef seçerken belirtin.
    • Dönüşüm başına ödeme yapıldığında, reklam harcama payı karşılığında dönüşümler:
      • Stratejinin ayarlandığı tüm kampanyalar için haftalık bütçe,
      • Harcama sınırlaması: “Reklam harcama payı” ve reklamın sağladığı gelirden istenen reklam harcama yüzdesi.
    • Tıklama başına ödemeli:
      • Stratejinin ayarlandığı tüm kampanyalar için haftalık bütçe,
      • Harcama sınırlaması: “Reklam harcama payı”, “Ortalama dönüşüm fiyatı” veya “Haftalık bütçe”.
    Tıklama sayısı maksimum düzeydeyken
    • Stratejinin ayarlandığı tüm kampanyalar için haftalık bütçe,
    • Harcama sınırlaması: “Ortalama tıklama fiyatı” veya “Haftalık bütçe”.
  5. Metrica sayacını belirtin.

  6. Hedef eylemleri seçip fiyatını veya değerini belirtin.

  7. Gerekirse, gelişmiş ayarlardan istediğiniz ilişkilendirme modelini seçin. Varsayılan olarak seçilen: “Yandex Direct'ten siteye cihazlar arası son giriş”.

  8. Stratejinin çalışacağı kampanyaları ekleyin. Paket stratejisinin uygulandığı kampanyalar bölümünde Ekle'ye tıklayın ve istediğiniz kampanyaları seçin. Bir pakette yalnızca aynı türden kampanyaları birleştirebilirsiniz.

    Zaten çalışmakta olan kampanyaları ekliyorsanız stratejisi yeniden başlatılır, dolayısıyla strateji göstergeleri belirtilen kısıtlamaları aşabilir.

    Bir paket stratejisine en fazla 100 kampanya ekleyebilirsiniz.

En fazla 100 adet paket stratejisi oluşturabilirsiniz.

Kampanya ayarlarında paket stratejisi nasıl seçilir?

Kampanya ayarlarında Stratejiler bölümünde;

  1. Paket stratejileri sekmesine gidin.
  2. Strateji alanında oluşturduğunuz paket stratejisini seçin.
  3. Gerekirse strateji ayarlarına gidip doğruluğunu kontrol edin. Örneğin, belirtilen haftalık bütçe tutarı tüm kampanyalar için yeterli olmalıdır.

Standart bir strateji bazında paket stratejisi oluşturma

Paket stratejisini sıfırdan oluşturmak yerine başka bir kampanyada zaten çalışmakta olan bir strateji bazında oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak için Stratejiler bölümündeki bir kampanyanın ayarlarında;
  1. Paket stratejileri sekmesine gidin.
  2. Strateji alanında “Diğer kampanyadan” seçeneğini kullanın.
  3. Paket stratejiniz için kaynak olacak kampanyayı belirtin.
  4. Gerekirse strateji ayarlarına gidip doğruluğunu kontrol edin. Örneğin, belirtilen haftalık bütçe tutarı tüm kampanyalar için yeterli olmalıdır.
Kampanya ayarları kaydedildikten sonra paket stratejileri arşivinde yeni bir strateji görüntülenir. Bu stratejiye, paket stratejiniz için kaynak kampanya ve yeni oluşturduğunuz kampanya olmak üzere iki kampanya eklenir.
Önemli. Kaynak kampanyada eski strateji yerine bu yeni paket stratejisi uygulanır ve eğitim işlemi yeniden başlatılır.

Sorular ve yanıtlar

Kampanyayı paket stratejiden nasıl kaldırabilirim?

Kampanya ayarlarına gidin, paket stratejisi yerine standart bir strateji seçip ayarlayın.

Stratejinin eğitimi yeniden başlatılır.

Düzenlemeler paket stratejisini nasıl etkiler?

Uygulanan düzenleme, yalnızca belirtildiği kampanyanın gösterimlerini etkiler. Paket stratejisi, dönüşüm veya tıklama sayısını belirtilen hedef değere getirmeyi amaçlar.

Örneğin, A kampanyası ile B kampanyasının, dönüşüm başına ödemeli bir Maksimum Dönüşüm Sayısı paket stratejisinde birleştirildiğini düşünelim. Dönüşüm fiyatının 300 ruble olduğunu düşünelim. A kampanyasında akıllı telefonlar için %50'lik artırıcı bir düzenleme uygulanmış olsun. Gerçekleşen akıllı telefon dönüşümü başına A kampanyası için 450 ruble, B kampanyası için ise 300 ruble hesabınızdan çekilir.