Anahtar sözcük grupları nasıl seçilir

Anahtar sözcük grupları reklamı yaptığınız ürünler ve hizmetler ile ilgili olmalıdır. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan bir kişinin Yandex arama satırına girebileceği sorguları düşünün. Örneğin araç tamirini yapıyorsanız hedef kitleniz aracı bozulmuş olan kişilerdir. Bu kişiler tampon boyama veya volkswagen karbüratörde tıkanma sorgularını girebilirler. Böyle bir hizmet verebiliyorsanız bu sözcük gruplarını anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Seçim önerileri

Anahtar sözcük gruplarınızın etkin çalışması için seçim önerilerimize göz atın:

Anahtar sözcük grubunu netleştirin

Anlamı çok geniş olan sözcük grubunu netleştirmeye çalışın. Örneğin tamir sözcüğüne göre kullanıcılar yazıcı tamiri, televizyon tamiri veya araba tamirini arayabilirler. Sadece araba tamiri yapıyorsanız araba tamiri sözcük grubunu seçin, böylece konuyla ilgili olmayan sorgulara göre reklamınız gösterilmez.

Sıkça yapılan yazım hatalarını unutmayın

Direct sıkça yapılan yazım hatalarını ve klavye ayarı yapılmadan girilen sorguları tanır. Bu tip sorgular için otomatik olarak düzeltilmiş sorgulara göre yanıtlar sıralanır ve buna göre reklamlar gösterilir. Fakat nadir yapılan yazım hataları otomatik olarak düzeltilmeyebilir. Yazım hatalarını içeren fakat hedefe uygun olan sorguları ekleyebilirsiniz. Örneğin sivrisinek kelimesi arasında boşluk bırakılarak sivri sinek yazılabilir.

Yabancı markaları hem Latin hem de Türkçe alfabe kullanarak yazın.

Bu sayede potansiyel müşterilerinizin yaptıkları sorguların daha fazlasını kapsayabilirsiniz. Örneğin Casablaca turları ve Kasablanka turları, Şikago ucuz bilet ve Chicago ucuz bilet.

Aynı köke sahip ismin farklı hallerini kullanın

Reklam gösterimlerinde Direct belirli bir sorgudaki kelimenin tüm formlarını dikkate alır. Bundan dolayı reklamınızı göstermek istediğiniz kelimenin tüm formlarını hesaplamak önemlidir. Örneğin Amerika turları sözcük grubuna Amerika'ya turlar sözcük grubunu ekleyin.

Mesleki terminoloji, günlük konuşma dili ve eş anlamlı kelimeleri seçin

Reklam, anahtar sözcük grubunuz ile eş anlamlı kelimeleri içeren sorgulara göre otomatik olarak gösterilir. Bu nedenle tüm eş anlamlı kelimeleri sıralamanız gerekmez. Direct'in belirtilen sözcük gruplarına göre sonraki seçimini optimize edebilmesi için genel eş anlamlı kelimeleri yazın. Mesleki terminoloji ve günlük konuşma dilinde kullanılan kelimeleri de unutmayın. Örneğin ultrasonografi ve ultrason, Galatasaray ve Cimbom.

Araçlarımız

Sözcük seçimi

Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde ayda kaç kişinin herhangi bir sözcük grubunu aradıklarını öğrenebilirsiniz ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

İlgili ek sözcük grupları

Tüm reklam kampanyalar için İlgili ek sözcük grupları varsayılan olarak etkin durumdadır. Bu ayarlar istatiksel olarak etkili olan aynı veya benzer konuda anahtar sözcük gruplarını reklama otomatik ekler. Bu sayede hedef kitleniz genişler ve daha çok gösterim elde etmiş olursunuz.

Şablonlar

Şablonlar yardımıyla reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubunu başlığa, reklam metnine, site bağlantısına veya gösterilen bağlantıya ekleyebilirsiniz.

İstatistik

Verimlilik sayesinde anahtar sözcük grubunun onun için oluşturduğunuz reklamlarla ne kadar iyi çalıştığını değerlendirebilirsiniz.

Reklamlarınızın gösterildiği Yandex Arama'da yapılan sorgular (arama iş ortakları hariç) Arama sorguları raporunda toplandı. Örneğin anahtar sözcük grubunuz için eş anlamlı kelimeleri içeren sorgular. Bu verilere dayanarak anahtar sözcük gruplarının listesini optimize edebilirsiniz; örneğin reklamlarınızın gösterildiği konuya uygun olmayan sorguları tespit edebilir ve kampanya veya reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra otomatik olarak rapordaki sorguyu anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.