Anahtar sözcük grupları nasıl seçilir

Anahtar sözcük grupları reklamı yaptığınız ürünler ve hizmetler ile ilgili olmalıdır. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan bir kişinin Yandex arama satırına girebileceği sorguları düşünün. Örneğin, araç tamiri yapıyorsanız hedef kitleniz aracı bozulmuş veya aracına bakım yaptırmak isteyen kişilerdir. Bu kişiler tampon boyama veya volkswagen enjeksiyon sorunu sorgularını girebilirler. Böyle bir hizmet verebiliyorsanız bu sözcük gruplarını anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Seçim önerileri

Anahtar sözcük gruplarınızın etkin çalışması için seçim önerilerimize göz atın:

Anahtar sözcük grubunu netleştirin

Anlamı çok geniş olan sözcük gruplarını netleştirmeye çalışın. Örneğin, kullanıcılar tamir sözcüğüyle yazıcı tamiri, televizyon tamiri veya araba tamiri araması yapabilirler. Sadece araba tamiri yapıyorsanız araba tamiri sözcük grubunu seçin, böylece konuyla ilgili olmayan sorgularda reklamınız gösterilmez.

Sıkça yapılan yazım hatalarını unutmayın

Direct sıkça yapılan yazım hatalarını ve klavye ayarı yapılmadan girilen sorguları tanır. Bu tip sorgular için otomatik olarak düzeltilmiş sorgulara göre yanıtlar sıralanır ve buna göre reklamlar gösterilir. Ancak, nadir yapılan yazım hataları otomatik olarak düzeltilmeyebilir. Yazım hatalarını içeren fakat hedefe uygun olan sorguları ekleyebilirsiniz. Örneğin, sivrisinek kelimesi arasında boşluk bırakılarak sivri sinek şeklinde yazılabilir.

Yabancı markaları hem Latin alfabesi hem de Türkçe alfabe kullanarak yazın.

Bu sayede, potansiyel müşterilerinizin yaptıkları sorgulardan daha fazla yararlanırsınız. Örneğin, Casablanca turları ve Kasablanka turları, Şikago ucuz bilet ve Chicago ucuz bilet.

İsmin aynı köke sahip farklı hallerini kullanın

Reklam gösterimlerinde Yandex.Direct, bir sorgudaki kelimenin tüm hallerini dikkate alır. Bundan dolayı reklamınızı göstermek istediğiniz kelimenin tüm formlarını hesaplamak önemlidir. Örneğin, boyalı saç sözcük grubuna saç boyası sözcük grubunu ekleyebilirsiniz.

Mesleki terminoloji, günlük konuşma dili ve eş anlamlı kelimeler kullanın

Reklam, anahtar sözcük grubunuz ile eş anlamlı kelimeleri içeren sorgulara göre otomatik olarak gösterilir. Bu nedenle, tüm eş anlamlı kelimeleri sıralamanız gerekmez. Belirtilen sözcük gruplarına göre Yandex.Direct'in en iyi önerilerde bulunabilmesi için genel eş anlamlı kelimeleri yazın. Mesleki terminolojide ve günlük konuşma dilinde kullanılan kelimeleri de dahil etmeyi unutmayın. Örneğin, ultrasonografi ile birlikte ultrason, Galatasaray ile birlikte Cimbom kelimelerini kullanabilirsiniz.

Araçlarımız

Sözcük seçimi

Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde ayda kaç kişinin herhangi bir sözcük grubunu aradıklarını öğrenebilirsiniz ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

İlgili ek sözcük grupları

İlgili ek sözcük grupları tüm reklam kampanyaları için varsayılan olarak etkin durumdadır. Böylelikle, istatiksel olarak etkili olan, aynı veya benzer konuda anahtar sözcük grupları reklama otomatik olarak eklenir. Bu sayede hedef kitleniz genişler ve daha çok gösterim elde etmiş olursunuz.

Şablonlar

Şablonlar yardımıyla reklamın gösterildiği anahtar sözcük grubunu başlığa, reklam metnine, site bağlantısına veya gösterilen bağlantıya ekleyebilirsiniz.

İstatistik

Verimlilik özelliğinden faydalanarak, anahtar sözcük grubunun ilgili reklam için ne kadar faydalı olduğunu görebilirsiniz.

Arama sorguları raporunda, Yandex.Arama'da yapılan ve reklamlarınızın gösterildiği sorgular yer alır (örn., anahtar sözcük grubunuz için eş anlamlı kelimeleri içeren sorgular). Bu verilerden faydalanarak anahtar sözcük gruplarının listesini düzenleyebilirsiniz; örneğin, reklamlarınızın gösterildiği konuya uygun olmayan sorguları tespit edebilir, kampanya veya reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarını buna göre değiştirebilirsiniz. Ayrıca, otomatik olarak rapordaki sorguyu anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.