Kampanyalarla yapılabilen işlemler

Yandex Direct'te birden fazla kampanya ile çalışıyorsanız, şu araçları kullanın.

Toplu yönetim

Birkaç kampanyayı aynı anda düzenlemek için Kampanyalar sayfasından düzenlemek istediğiniz kampanyaları seçin ve sayfanın alt kısmında İşlemler butonuna tıklayın.

Şunların toplu düzenlemesi yapılabilir:

Mevsimsel dönüşüm oranı artışı

İndirimli satışlar veya mevsimsel talep artışı nedeniyle stratejinin işleyişinde değişiklikler beklediğiniz dönemleri belirtin.

Bu ayar yalnızca “Dönüşüm Optimizasyonu”, “Yayın Başına Hedef Harcama Payı” veya tıklama başına ödemeli “Tıklama Optimizasyonu” stratejisinin uygulandığı kampanyalar için kullanılabilir. Dönüşüm başına ödemeli kampanyalarda bu ayar kullanılamaz. Uyarlanacak birden çok kampanya seçerseniz bu ayar seçilen tüm kampanyalara uygulanır. Fakat seçilenler arasında uygun olmayan kampanyalar varsa bu ayar onların işleyişini hiçbir şekilde etkilemez.

Daha fazla bilgi için Stratejinin mevsimsel talep değişikliklerine uyarlanması bölümünü okuyun.

Yandex Metrica sayaçları
  • Sayaçları değiştir: Sekmeyi açın ve Seç'e tıklayın. Sayaçları belirtin veya numaralarını manuel olarak girin. Uygula butonuna tıklayın. Seçilen kampanyalarda mevcut tüm sayaçlar belirttiklerinizle değiştirilir.

    Akıllı banner kampanyalarında Metrica sayacı listedeki ilk sayaç ile değiştirilir.

  • Listeye ekle: Sekmeye gidin ve Sayaç ekle butonuna tıklayın. Sayaçları seçin veya numaralarını manuel olarak girin. Uygula butonuna tıklayın. Belirtilen sayaçlar seçilen tüm kampanyalara eklenir.

    Bu işlem akıllı banner kampanyaları için kullanılamaz.

  • Listeden sil: Sekmeyi açın ve Seç butonuna tıklayın. Sayaçları seçin veya numaraları manuel olarak girin. Uygula butonuna tıklayın. Belirtilen sayaçlar seçilen tüm kampanyalarda silinir.

    Akıllı banner kampanyalarında sayaç silinemez.

Gösterim bilgileri

Kampanyaların gösterileceği gösterim saatleri ve haftanın günlerinde düzenleyin.

Kampanyanın başlangıcı ve bitişi

Kampanyaların başlangıç ve bitiş tarihlerini değiştirmek için ilgili seçeneği etkinleştirin ve takvimde tarihleri belirtin.

Negatif anahtar sözcükler
  • Ekle: Giriş alanında, ilgili olmayan sorgulara göre reklam gösterimlerini önlemek içinnegatif anahtar sözcük grupları belirtin. Uygula butonuna tıklayın. Belirtilen negatif anahtar sözcük grupları seçilen tüm kampanyalara eklenir.

  • Değiştir: Sekmeye gidin. Giriş alanında negatif anahtar sözcük gruplarının listesini oluşturun ve Uygula butonuna tıklayın. Seçilen kampanyalarda mevcut tüm negatif anahtar sözcük grupları belirttiklerinizle değiştirilir.

  • Çıkar: Sekmeye gidin ve giriş alanında kaldırmak istediğiniz negatif anahtar sözcük gruplarını belirtin. Uygula butonuna tıklayın. Seçilen kampanyalarda belirtilen negatif anahtar sözcük grupları silinecektir.

  • Sil: Sekmeye gidin ve işlemi doğrulamak için Uygula butonuna tıklayın. Seçilen kampanyalardaki tüm negatif anahtar sözcük grupları silinir.

Stratejiler

Aynı türden en fazla 10 kampanya seçin ve bunların strateji ayarlarını aynı belirleyin.

Medya kampanyalarındaki, performance kampanyalarındaki ve akıllı bannerlar için olan kampanyalardaki gösterim stratejileri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Promo
  • Promoyu değiştir: İstediğiniz promoyu belirtin ve Uygula'ya tıklayın. Seçilen kampanyalarda promolar belirtilen promo ile değiştirilir.
  • Promonun bağlantısını kes: Uygula'ya tıklayın. Seçilen kampanyalarda promolar silinir.
Brand Lift'i çalıştırma

Yalnızca gösterim başına ödemeli kampanyaları için kullanılabilir.

İstenilen ayarları seçin:

  • Araştırmayı bu kampanyaya dahil etmek için hazır Brand Lift'lerden birini,
  • Yeni bir anket oluşturmak için yeni bir Brand Lift'i.
URL parametreleri
Parametreleri ve UTM etiketlerini girin. Seçilen kampanyalardaki URL parametreleri, sizin belirttiklerinizle değiştirilecektir.

İşlemler kampanyaların bir kısmına dahi olsa uygulanamıyorsa bir uyarı görürsünüz.

“Öncelikli kampanyalar” filtresi

Üzerinde sık çalıştığınız kampanyaları ayrı bir liste halinde gruplayabilirsiniz. Bunun içinKampanyalar sayfasında istenilen kampanyaları seçin ve İşlemler → En önemlilere ekle butonuna tıklayın. En önemli kampanyaların listesini görmek için durum filtresinde Sadece en önemliler seçeneğine tıklayın.

Öncelikli kampanyalar listesi her bir kullanıcı adı için ayrı ayrı gösterilerek bir kullanıcı temsilcisine ait kampanyaların diğerlerinden görsel olarak ayrılması için kullanılabilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.