Brand Lift nasıl kullanılır?

Brand Lift araştırması aşağıdaki türlere ait yeni kampanyalar için yapılabilir:

Brand Lift, reklam kampanyası başlatıldığında devreye girer ve yeterince veri toplandıktan sonra sonlandırılır. Tavsiye edilen kampanya süresi 2 ila 4 haftadır.

Brand Lift'i, henüz hiçbir gösterimi olmayan reklam kampanyaları için de bağlayabilirsiniz. Bir Brand Lift'i birden fazla kampanyaya bağlayabilirsiniz.

1. Adım: Reklam kampanyası hazırlayın

Yeni bir medya kampanyası veya sabit CPM'li kampanya oluşturun, ana parametrelerini belirleyin ve reklamlar ekleyin.

Brand Lift için zorunlu koşullar:

Reklam gösterimleri bütçesine, günlük ve belirli bir zaman aralığı için belirlenen değerlerin yanı sıra Yandex Direct istatistiklerinde yer alan fiili harcamalar da dahil edilir.

Bir bütün olarak tüm bu koşullara, reklam kampanyası boyunca uyulmalıdır. Aksi takdirde araştırma askıya alınır. Örneğin, kampanyanın gerçek günlük bütçesi 72.000 ruble ve kampanyanın süresi 12 gün ise reklam yayınlama döneminin tamamı için tahmini bütçe 864.000 ruble (1.000.000 rubleden az) olduğu için araştırma durdurulur. Bu nedenle, kampanya başlatıldıktan birkaç gün sonra Brand Lift için aranan koşulların yerine getirilip getirilmediğini kontrol etmeniz mantıklı olur.

Uyarı. Brand Lift kampanyasını başlattıktan sonra hedeflemeyi değiştirmeyin. Bu değişiklikler araştırmaya dahil edilmeyecek ve ilgili sonuçları vermeyecektir.

2. Adım: Anket hazırlayın

Kampanya parametrelerindeki Brand Lift bloğunda Araştırma sipariş et butonuna tıklayın.

Menüden şunları seçin:

  • Bu kampanyayı araştırmaya eklemek için hazır Brand Lift'lerden birini,
  • Yeni bir anket oluşturmak için yeni bir Brand Lift'i.
Yeni anket

Listeden 3 metrik seçin.

Markanızla ilgili bilgileri doldurun ve en fazla 4 adet olmak şartıyla rakip marka girin. Ek gösterge olarak Ad Message Recall'u seçtiyseniz, hem kendi reklamınızın hem de rakiplerinizin reklam mesajlarını girin. Anket, belirli koşullara uygun olmalıdır.

Anket taslağı ayarların altında görüntülenir. Verilerin doğruluğunu kontrol edin ve araştırma parametrelerini kaydedin. Değişiklikler yapmak için Brand Lift alanında Parametreleri değiştir butonuna tıklayın.

Uyarı. Kampanya moderasyona gönderilmeden önce tüm araştırma parametrelerini ayarlamanız gerekir. Daha sonra verilere yalnızca "salt okunur" modda erişebilirsiniz.

Birden çok kampanyaya Brand Lift nasıl eklenir?

Brand Lift'i birden fazla reklam kampanyasına bağlamak için, kampanyalar sayfasında istenilenleri işaretleyin ve İşlemler → Brand Lift'i çalıştır'a tıklayın. Açılan pencerede araştırma oluşturun veya hazır olanlardan birini seçin.

3. Adım: Kampanyayı moderasyona gönderin

Kampanya moderasyondan geçtiyse anketin moderasyondan geçip geçmediğine bakılmaksızın reklam gösterimleri başlar. Anket reddedildiyse kampanya parametrelerini açın, Brand Lift alanında Parametreleri değiştir butonuna tıklayın ve verileri ilgili koşulları dikkate alarak düzeltin. Değişiklikleri kaydedin; araştırma moderasyona tekrar gönderilecektir.

Şimdi ne yapmalıyım?

Brand Lift, sorgu moderasyondan başarılı bir şekilde geçtikten hemen sonra çalışmaya başlar ve yeterli sayıda anket topladıktan sonra durur. Fakat Brand Lift, kampanya durdurulduktan sonra 14 güne kadar devam edebilir. Araştırma tamamlandığında Brand Lift alanındaki kampanya parametrelerinde durumu "Araştırma tamamlandı" olarak göreceksiniz. Sonuçları görüntülemek için İstatistiği görüntüle bağlantısından Brand Lift sekmesini açın.

Brand Lift sonuçlarının doğruluğu toplanan verilerin sayısına bağlıdır. Bu nedenle, 2–4 hafta geçmeden kampanyayı durdurmanızı önermeyiz çünkü istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar çıkarabileceğiniz yeterli verinin toplanması beklenmelidir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.