Ağlarda gösterimler için ayrı kampanya oluşturun

Web Arama'da ve ağlarda reklam gösterimlerini ve fiyatlandırmayı sağlayan mekanizmalar farklıdır. Bu nedenle, Arama'da ve ağlardaki reklamların yönetimini Yandex Direct'te ayırmanızda fayda vardır. Bu sayede reklam bütçenizi daha esnek kullanabilir ve reklamdan daha yüksek kâr elde edebilirsiniz.

Ağlardaki gösterimler hakkında daha fazla bilgi edinin.

Ağlar ile çalışma nasıl oluşturulur

1. Adım: Ağlardaki gösterimler için ayrı bir reklam kampanyası oluşturun

Yeni kampanya oluşturun ve kampanya ayarlarında sadece ağlarda gösterimleri etkinleştirin. Ardından istediğiniz stratejiyi seçebilirsiniz.

Ağlarda manuel gösterim yönetimi zor ve etkili değildir. Bu yüzden bu görevi tamamlamak için Yandex Direct'in otomatik stratejilerinden birini bağlamanızı öneririz. Otomatik stratejiler çok sayıda pazarlamaya vakıf ve belirli sitelerin özelliklerini dikkate alan güçlü analitik algoritmalar ile çalışmaktadır. Siz ise metinler ve anahtar sözcük gruplarıyla çalışmanıza odaklanabilirsiniz.

Örneğin Tıklama optimizasyonu stratejisi seçilebilir. Bu strateji, ortalama tıklama fiyatı veya haftalık bütçe gibi kısıtlamaları göz önüne alarak tıklama sayısını ve fiyatını optimize etmeye yarar.

Maksimum Dönüşüm Sayısı stratejisi benzer şekilde çalışır. Bu strateji, belirtilen ortalama dönüşüm fiyatını, haftalık bütçeyi veya her iki kısıtlamayı birden göz önünde bulundurarak sitenizin maksimum hedef ziyaret kazanmasınını sağlar.

Gösterimleri manuel yönetmek için Manuel Yönetimli Maksimum Tıklama Sayısı stratejisini etkinleştirin. Bu durumda teklifleri kendiniz kontrol edip sistemdeki değişiklikleri yakından takip edebilirsiniz.

Hedefleriniz için en uygun strateji nasıl seçildiği konusunda ayrıntılı bilgileri Yardım sayfasında bulabilirsiniz.

Not.

Ağlarda gösterimler için ayrı bir kampanya ayarladıktan sonra ana kampanya için yönetim stratejisinin ayarlarında sadece Arama'da reklam gösterimlerini seçmenizi öneririz.

2. Adım: Hedef sitelerin içeriklerine bakarak anahtar sözcük gruplarını seçin

Ağlarda gösterim esnasında sistem, reklamınızın nerede, ne zaman ve kim için ilgi çekici olabileceğini kendisi belirler. Bu nedenle çok dar ve net sözcük gruplarıyla kısıtlanmayın, bunun yerine iki-üç kelimeden oluşan sözcük gruplarını kullanın.

Örneğin turistik hizmetlerle ilgili reklamlarda Akdeniz kıyısında aile tatili, gençler için ucuz Alanya tatili, son dakika fırsat Side tatil turu al gibi sözcük grupları kullanmak yerine şu şekilde sözcük grupları kullanın: Akdeniz’de tatil, gençler için seyahat, son dakika fırsat Side tatil turu.

Uyarı.

Ağlardaki reklamlar için kelime seçim operatörleri sözcük gruplarını netleştirdikleri gibi hedef siteleri de kesebilirler. Bu nedenle iyi gösterim yerlerini kaybetmemek için operatörleri dikkatli kullanın.

Örneğin “mobilya siparişi” sözcük grubunda tırnak işareti kullanılırsa reklam özellikle bu sözcük grubunu içermeyen fakat uygun fiyata özel sipariş mobilya veya özel sipariş mobilyanın avantajları gibi benzer sözcük gruplarını içeren sitelerde yayınlanmaz.

Izgara +araba için sözcük grubuna göre reklam, araba radyatör ızgarası veya araba için radyatör ızgaraları gibi sözcük gruplarını içeren sitelere ulaşmaz.

Ağlardaki reklamlarda negatif anahtar sözcükler de dikkat ister. Bu sözcükleri içeren sitelerde hedef kitlenizin olmadığına eminseniz negatif anahtar sözcükleri kullanın.

Örneğin araba satın almadan önce insanlar başka araba sahiplerinin yorumlarını merak eder ve ilgili içeriğe sahip siteleri incelerler. Bu tip sitelerde reklamınızı göstermek istiyorsanız forum, özet, yorumlar gibi kelimelerin önüne eksi işareti koymayın.

3. Adım: Reklamınızı daha görünür hale getirin

Siteyi gezen kullanıcının dikkatini çekebilmek için reklamınızı daha görünür hale getirin.

Sıkıcı ve kalıplaşmış anlatımından kaçınarak reklamınızın avantajlarını daha akılda kalıcı anlatın.

Duygusal ve ilgi çekici metinler yazabilirsiniz, fakat abartı ifadelerden kaçının: Reklam anlaşılır olmalıdır.

Ek tasarım seçenekleri

  • Reklama görsel ekleyin.

    Konuya uygun görsel ile reklamınız hem daha çekici hem daha anlaşılır olur.

  • Sanal kartvizit ekleyin.

    İletişim bilgilere kolay erişim ile müşteriler size daha hızlı ulaşır.

  • Hızlı bağlantıları ayarlayın.

    Hızlı bağlantıların sayesinde kullanıcı sitenizdeki ilgili sayfalara daha kısa sürede ulaşır.

Satışı arttıran eklemeler

Reklamlarda bazı kelimeler reklam etkililiğini arttırır. Bu kelimelere satışı arttıran eklemeler diyoruz. Arama'da ve ağlarda benzer türde satışı arttıran eklemeler kullanılır, fakat bazı kelimeler Arama'da CTR'ı yükseltirken ağlarda tam tersi olarak düşürür.

Ağlarda reklamlar için uygun satışı arttıran eklemeler:

  • Metinde veya başlıkta alın kelimesi CTR'ı % 0.9 oranında yükseltir. Seç/seçin ve gir/girin gibi fiiller de etkili çalışır (+% +0.5 CTR).

  • Gerçek kelimesi CTR'ı % 0.7 kadar yükseltebilir.

  • Birinci sınıf veya ekstra ile başlayan sözcük grupları CTR'ı % 0.3 kadar yükseltebilir.

  • Mega veya ultra gibi kelimeler CTR'ı % 0,2 kadar yükseltebilir.

Özel gösterim şartları

Ağlardaki kampanyalar için, gösterimler belirli kullanıcı grupları için özelleştirilebilir. Örneğin, reklamlarınız sadece sitenizi ziyaret eden veya ürünü sepete ekleyen kullanıcılara gösterilebilir. Bunun için Yandex Metrica ve Yandex Audience kullanarak yeniden pazarlama ve kitle seçimi şartlarını belirleyin.

Kısa vadeli ilgi alanlarına ve alışkanlıklara göre yeniden pazarlama, an itibariyle veya son birkaç gün içinde mallarınızı veya hizmetlerinizi arayan kişilere güncel tekliflerle başvurmanızı sağlar. Örneğin, uçak bileti veya indirimli yazlık kıyafet satışları ile ilgili bilgileri sadece an itibariyle tatile çıkmayı planlayan kullanıcılara vermek gibi. “İlgi alanları ve alışkanlıklar”, bağımsız bir gösterim şartı olarak kullanılabilir veya potansiyel müşterilerin kapsamını artırmak için anahtar sözcük grupları ile birleştirilebilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.