Sonraki aşamalar

Reklam moderasyondan geçtiği ve ödeme Yandex'in hesabına geldiği anda reklam gösterilmeye başlar. Gösterimler otomatik olarak başlar ve genelde 5 ile 180 dakika (ortalama 40 dakika) sürebilir.

Reklamların gösterilip gösterilmediğini nasıl kontrol edebilirim?

Bunun için tıklama ve gösterim istatistiğini inceleyebilirsiniz. Gösterim, reklamın arama sayfasında veya başka bir sitede ziyaretçiye yansıtılmasıdır. Tıklama ise, reklam aracılığıyla yapılan ziyarettir.

İstatistikler kampanya sayfasında görüntülenir. Ayarlar hakkında bilgiler bloğunun altında genel kampanya istatistikleri, daha altında ise farklı parametrelere göre daha ayrıntılı istatistikler verilir.

Kampanyanın genel istatistiklerinin görüntülenme şekli seçilen hedefe bağlıdır:
  • Siteye girişleri hedefleyen kampanyalar için gösterim, tıklama ve harcama istatistikleri gösterilir,
  • Dönüşümlü stratejilerin kullanıldığı kampanyalar için gösterim, tıklama, dönüşüm, dönüşüm maliyeti ve harcama istatistikleri gösterilir.

Grafikler aşağıdaki parametrelere göre istatistikler yansıtır:

  • Reklamınızı gören kullanıcı kitlesinin cinsiyet ve yaş grupları,

  • Gösterim bölgeleri,

  • Cihaz türleri,

  • Kullanıcıların sizi bulmalarını en çok sağlayan tematik anahtar sözcükler.

Reklam öğeleri bloğunda, seçilen reklam kampanyasında her bir reklam öğesi için performans istatistiği gösterilir. Performans göstergesinin hesaplanabilmesi için sistemin önce istenilen öğeye yönelik gerekli birincil verileri toplaması gerekir.

İpucu.

Reklamınızın nerede gösterildiğini görmek için Yandex arama sonuçları sayfalarında arama yapmayın: Bunu yaparak tıklama yapılmayan gösterim sayısını artırmış ve tıklanabilirliği düşürmüş olursunuz. Bunun sonucunda reklamınız daha az gösterilir.

Reklamlardan en iyi verimi nasıl alabilirim?
  • Reklam kampanyanızın sonuçlarını ve bu kampanyada neleri geliştirilebileceğinizi öğrenmek için istatistikleri düzenli olarak inceleyin.
  • Henüz yapmadıysanız Yandex Metrica ayarlarını yapın. Ziyaretçileri sadece siteye getirmek değil, gerçek müşteri statüsüne geçip geçmediklerini anlamak önemlidir. Reklamın etkinliğini analiz etmek için işinize yarayacağını düşündüğünüz ziyaretçi eylemleriyle ilgili hedefler belirleyin; ör: sepete ürün koymak, sipariş vermek, çevrimiçi talep oluşturmak vb.
  • Metrica ayarlarını tamamladıktan sonra gösterim stratejisini değiştirin. Dönüşüm başına ödemeli Maksimum Dönüşüm Sayısı stratejisi reklamlardan kaynaklanan tüm ziyaretler için değil, yalnızca hedef (aradığınız) kullanıcı ziyaretleri için ödeme yapmanıza izin verir.

Başarılar dileriz!

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.