Yandex Direct API'si

Yandex Direct API'si verilere erişim sağlar ve reklam kampanyasını yönetmek için uygulamalar oluşturmanıza olanak verir. Reklam materyaller ile web arayüzünde yapılabilen tüm işlemler API aracılığıyla da yapılabilir.

Yandex Direct API'si öncelikle reklam ajansları olmak üzere büyük reklam verenler (örneğin karmaşık ve büyük ölçülü reklam kampanyaları yöneten ticari portallar) için de faydalıdır. Kendi uygulamalarını geliştiren bu tip işletmeler reklam yönetimi için ihtiyaçları olan tüm yaklaşımları gerçekleştirebilirler, kendi teklif belirleme algoritmaları uygulayabilirler, istatistik raporları zamanında alabilirler.

API sayesinde Direct diğer business uygulamalarıyla birleşebiliyor. Örneğin ürünün stokta olma durumuna göre reklamları durdurmak ve yeniden başlatmak için ürün veri tabanını kullanmak veya ürün isimlerini içine ekleyerek anahtar sözcük gruplarını otomatik olarak oluşturmak. Gösterim, tıklama, dönüşüm ve harcama istatistiğini finansal hesap sistemlerine veya karar verme destek sistemlerine aktarabilirsiniz.

API kullanım seçenekleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

API için erişim

Yandex Direct API'sine bağlantı ve API'nin kullanımı ücretsizdir.

API için sorgular, Direct kullanıcılarının (reklam verenler ve reklam ajansları) adına uygulama tarafından yapılmaktadır. Giriş için OAuth 2.0 protokolü kullanılmakta: Uygulamaya belirli kullanıcının verilerinin erişimine izin veren giriş tokeni sorgularda belirtilmelidir.

API aracılığıyla kampanyaları yönetebilmek için Yandex Direct API'si sayfasındaki Kullanıcı Sözleşmesi'nin koşullarını kabul etmeniz gerekir.

Geliştiriciler uygulamayı Yandex OAuth servisine kaydetmeli ve API erişimi için talep göndermelidir. API erişimi hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Sorgu formatı

Yandex Direct API'sine yönelik sorgular HTTPS protokolü POST yöntemiyle yapılır. Giriş token'ı ve diğer özel parametreler HTTP başlıklarında aktarılır. Gelen ve giden veri yapıları sorgu ve yanıtın içinde JSON veya SOAP/XML formatında aktarılır.

Sorgu formatları hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.