Kayıtlar nasıl analiz edilir?

Oturum Kaydı teknolojisi kullanıcıların, kendi sitelerindeki ziyaretçi davranışını yepyeni bir standartta analiz etmelerine olanak sağlar. Ziyaretçilerin işlemlerini video formatında bire bir kayıttan oynatabilirsiniz ve her bir sayfada neler yaptıklarını, imleci nasıl hareket ettirdiklerini ve bağlantılara nasıl tıkladıklarını öğrenebilirsiniz.

Ziyaretçi davranışının ayrıntılı analizi gezinti, mantık ve kullanılabilirlik sorunlarını ortaya çıkarmaya yardımcı olarak, sonuçta sitenin dönüşüm oranını yükseltir.

Site nasıl analiz edilir?

Oturum Kaydı sisteminin topladığı verilere basitçe bir göz atılması bile ziyaretçilerin siteyi nasıl kullandıkları, ne tür güçlüklerle karşılaştıkları ve herhangi bir işlemi neden yaptıkları hakkında çok fazla bilgi edinilmesini sağlar. Çok fazla sayıda ziyaret biriktiğinde, bunların tümünü incelemenin hiçbir anlamı yoktur. Odak ziyaretçi grupları oluşturulması, bunlar arasında seçim yapılması ve her grup içindeki davranışın analiz edilmesi gerekir. Bunun için gerekli tüm araçlar mevcuttur:

  • Her ziyaret için en ayrıntılı bilgiler: trafik kaynağı, reklam kampanyası, arama sorgusu, önceki ziyaretten bu yana geçen süre vb.
  • Güçlü filtre sistemi, ziyaretleri herhangi bir parametreye veya bir parametre kombinasyonuna göre segmentlere bölümlemeyi sağlar.
  • Hedef ayarlama mekanizması, dönüşümü olan ziyaretleri diğerlerinden ayırmayı sağlar.

Analiz edilecek hususlar

İlk olarak, sitenin en önemli sayfalarındaki ziyaretçi davranışlarına dikkat edin. Bu sayfalar, ziyaretçinin anahtar eylemleri gerçekleştirdiği veya önemli bir karar verdiği sayfalardır. Aşağıdakiler bu tür sayfalardır:

  • Varış sayfaları: Reklamların verildiği sayfalara özellikle dikkat etmelisiniz.

  • Kayıt sayfaları: Ziyaretçilerin kayıt formlarıyla nasıl bir etkileşimde bulunduklarını ve alanlara hangi verilerin girilmesi gerektiğini doğru anlayıp anlamadıklarını öğrenin.

  • Arama formu bulunan sayfa (parametrelerle ürün veya seçenek arama)
  • Ürün kataloğu sayfası
  • Ürün kartı
  • Alışveriş sepeti sayfası
  • Sipariş teyidi sayfası
  • Ödeme sayfası

Kayıt veya sipariş verme işlemlerini de analiz edin. Örneğin, sitenin müşteriyi hangi kayıt adımında kaybettiği veya sipariş teyit edilirken gezinti deneyiminin saydam olup olmadığı Oturum Kaydı yardımıyla öğrenilebilir.

Ziyaretçi davranışları analizini tıklama ve bağlantı haritalarıyla tamamlayarak, kullanıcıların sitede nasıl bir davranış sergilediğini tam olarak görebilirsiniz.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Kayıttaki sayfa içeriği gerçek içerikten farklı olabilir. Sitede CSS sık sık değişiyor olabilir. Bu durumda stil dosyalarının adlarına içeriğin hash'ini ekleyin. Böylece dosyanın içeriği değiştiğinde dosyanın adı değişir: Örneğin, style.390b32d4d49d5e7d.css adı style.0c573d460df87d4de5a4.css olarak değişir. Bu sayede Oturum Kaydı, ziyaret kaydı sırasında site ziyaretçisinin gördüğü stili kullanabilir.

Aşağıdaki adımları izleyin:

  • Tarayıcının önbelleğini temizleyin.
  • Tarayıcılar için olanlar dahil kurulan tüm eklentileri ve uzantıları devre dışı bırakın.
  • Tarayıcının çerez dosyalarını silin.
  • Güvenlik Duvarı ayarlarını kontrol edin; ayarlar Metrica sayacı komut dosyasının çalışmasını engelliyor olabilir. Sayacınızın çalışmasını engelleyebilen unsurlardan biri de Adblock Plus uzantısıdır.

Oturum Kaydı'nın çalışmasıyla ilgili başka sorularınız varsa bunları aşağıdaki form üzerinden bize iletin. Burada verilerin yanlış görüntülendiği bir ziyaret örneğini ve tarayıcınızın tam sürümünü belirtin.