Direct arayüzüyle ilgili sorular

E-posta bildirimleri

Siparişin yönetilmesinin daha etkili olması için Direct'te reklam kampanyası durumuyla ilgili bildirimler öngörülmüştür.

Varsayılan olarak bildirimler Yandex'e kayıt sırasında belirttiğiniz e-posta adresine gönderilir. İsteğinize göre e-posta adresinizi değiştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra her kampanya için ayrı e-posta adresini belirleyebilirsiniz.

Bildirimler için e-posta adresini değiştir

Bildirimler için verilen e-posta adresi kullanıcı ayarlarında ve kampanya parametrelerinde değiştirilmelidir.

Kullanıcı ayarları bağlantısı reklam kampanya isminin sağında yer almaktadır (Kampanyalarım sayfasında). E-posta adresi alanına yeni adres ekleyip değişiklikleri kaydedin.

Kampanya parametreleri sayfasında Bildirimler → E-posta bildirimleri bloğunda Değiştir butonuna tıklayın, yeni e-posta adresini belirtin ve değişiklikleri doğrulayın.

Gerekli adres, bildirimler için zaten kayıtlıysa bu adresi kullanıcı ayarlarında veya reklam kampanyasının parametrelerinde seçmeniz yeterli olacaktır.

Uyarı.

Bildirimler tüm kayıtlı adreslere değil; ancak o an seçili olan adrese gönderilir.

İki ayrı e-posta adresi için bildirimleri ayarla

İki farklı adrese bildirim almak için, birini ana adres olarak kullanıcı ayarlarında, diğerini ise reklam kampanyasının parametrelerinde belirtebilirsiniz.

Bunu nasıl yapabileceğiniz Bildirimler için e-posta adresini değiştir bloğunda açıklanmıştır.

Yandex.Direct bildirim aboneliğinden çıkmak

Yandex.Direct bildirimleri için abonelikten çıkmak teknik olarak mümkün değildir. Reklam kampanyasının normal akışını desteklemek için reklam vereni, bakiye hareketleri ve reklam denetim sonuçları hakkında zamanında uyarmanın önemli olduğunu düşünüyoruz.

Hangi bildirimleri devre dışı bırakabilirim?

Şu bildirim türünü iptal edebilirsiniz:

  1. Pozisyon değişikliği uyarısı.

    Bu tip bildirimleri kapatmak için kullanıcı ayarlarında ve kampanya ayarlarında veriler düzenlenmelidir.

    Kullanıcı ayarları bağlantısı reklam kampanya isminin sağında yer almaktadır (Kampanyalarım sayfasında). Pozisyon değişikliği hakkında uyarıları al özelliğini kapatın ve değişiklikleri kaydedin.

    Kampanya parametreleri sayfasında Bildirimler → E-posta bildirimleri bloğunda Değiştir butonuna tıklayın, Pozisyon değişikliği özelliğini kapatın ve değişiklikleri doğrulayın.

  2. Günlük bütçeye ulaşıldığında durdurma bildirimleri.

  3. XLS raporlarının hazır olduğuna dair bildirimler.

    Kampanya parametreleri sayfasında Bildirimler → E-posta bildirimleri bloğunda Değiştirin butonuna tıklayın, gerekli özellikleri kapatın ve değişiklikleri doğrulayın.

Reklam düzenleme

Kampanyadaki tüm reklamlar için ortak adres ve telefon

Evet, kampanya parametreleri düzenleme sayfasında bunu yapabilirsiniz. Aynı yerde tüm reklamlar için ortak olan iletişim bilgilerini silebilirsiniz.

En iyisini seçmek için birkaç reklam seçeneğini karşılaştırın

Aynı anahtar sözcük grupları ve teklifleri içeren farklı reklamlardan oluşan bir grup oluşturun. Gruptaki tüm reklamlar sistem tarafından rastgele olarak gösterilecek, daha sonra ise en yüksek CTR tahminine sahip olan reklam daha sık gösterilmeye başlar.

Reklam grubunun düzenlemesi

Kampanya sayfasında Tüm gruplar sekmesine gidin. Bu sekmede, tüm reklam gruplarını reklamın durumundan bağımsız olarak düzenleyebilirsiniz.

Grubu düzenle... bağlantısına tıklayın.

Reklam grubunu düzenleme sayfasında mevcut reklamları düzenleyebilir veya yeni reklamları ekleyebilirsiniz. Grup en fazla 50 reklam içerebilir.

Not.
  • Aktif olanlar sekmesinde yer alan Grubu düzenle... bağlantısına tıklarsanız grubun sadece aktif reklamlarını düzenleyebilirsiniz. Kontrolde, Reddedilenler, Durdurulanlar, Taslaklar sekmeleriyle durum aynıdır.

  • Kampanyaları veya reklam gruplarını nasıl silebileceğinizi Kampanya veya reklam grubunun silinmesi bölümünde öğrenebilirsiniz.

Birkaç reklam grubunun düzenlenmesi

Birkaç reklam grubu düzenlemek için kampanya sayfasında onları işaretleyin ve sayfanın altında istediğiniz işlemi seçin:

  • Düzenle seçeneği, reklamları, anahtar sözcük gruplarını ve gösterimin diğer ayarlarını değiştirmenizi sağlar;

  • Reklam metnini düzenle seçeneği sadece reklamları değiştirmek için kullanılır.

Açılan sayfada seçtiğiniz tüm gruplardaki reklamları, hem ayrı olarak hem de Toplu düzenlemeler butonunu kullanarak düzenleyebilirsiniz.

Not. Aktif olanlar seçeneğinde, seçtiğiniz gruplardaki sadece aktif olan reklamları düzenleyebilirsiniz. Kontrolde, Reddedilenler, Durdurulanlar, Taslaklar sekmeleriyle durum aynıdır. Tüm gruplar sekmesinde tüm reklam gruplarını düzenleyebilirsiniz.

Reklamları durdurmak, başlatmak veya arşive kaldırmak

Gruptaki bazı reklamlarla işlemler yapmak için grubun adına tıklayın. Gerekli işlemleri yapıp Kaydet butonuna tıklayın.

Grupta yer alan tüm reklamlara bir işlem uygulamak için ilgili bağlantıları kullanın.

İşlem, sadece işlemin yapılabildiği reklamlar için uygulanacaktır. Örneğin arşivleme işlemini sadece durdurulmuş reklamlar ve taslaklar için uygulayabilirsiniz.

Not.

30'un üzerinde gün önce durdurulan kampanyalar otomatik olarak arşive kaldırılır.

Kampanya veya reklam grubunun silinmesi

Kampanya adının altında Sil bağlantısına veya reklam grubunun altında Grubu sil bağlantısına tıklayın.

Bağlantı arayüzde gösterilmiyorsa bu kampanya veya reklam grubu daha önce aktif durumunda olduğu anlamına gelir ("Gösterimler devam ediyor" durumundaydı) ve bu nedenle silinemezler. Bu durumda aktif kampanyalarla çalışırken size engel olmamaları için bitmiş kampanyaları Arşiv sekmesine taşıyabilirsiniz. Bunun için kampanya adının altında Arşive kaldır bağlantısına tıklayın.

Kampanya aşağıdaki koşullara uygun olduğu takdirde arşive kaldırılabilir:

  • durduruldu,

  • aktivasyon tamamlandı,

  • hesapta bakiye yok.

Aşağıdaki tüm koşullara uygun olduğu takdirde kampanya otomatik olarak arşive kaldırılır:

  • 30 günden fazla bir süre gösterilmediyse,

  • hesapta bakiye yoksa,

  • 30 günden fazla süredir kampanyadaki reklamlar düzenlenmediyse.

Daha önce hiç aktif olmayan ve aşağıdaki koşullara uygun olan kampanyalar otomatik olarak silinir:

  • kampanyalar bir yıldan fazla süre önce oluşturulduysa

  • kampanyaların hesaplarında (kampanya hesabında veya kampanyanın bağlı olduğu ortak hesapta) hiçbir zaman bakiye bulunmadıysa

Arşivde taslak olarak saklanan kampanyalar çoğu durumda otomatik olarak silinir. Daha sonra çalışmak üzere bu kampanyaları kaydetmek için arşivden çıkartmanız ve bakiye yatırmanız yeterli olur.

Görsel eklenemiyor

Cep telefonu, akıllı telefon veya tabletle çalışıyorsunuz

Direct'e mobil cihazdan giriş yaptığınızda görsel ekleme özelliği geçerli değildir. Görsel eklemek için lütfen masaüstü veya dizüstü bilgisayardan giriş yapın.

Masaüstü veya dizüstü bilgisayarda çalışıyorsunuz

Görsel eklerken yaşadığınız sorunları lütfen ayrıntılı bir şekilde açıklayın. Sorunuza mümkünse ilgili ekran görüntüsünü ekleyin.

Reklam başlangıç tarihi

Reklam kampanyanızın başlangıç tarihini parametre sayfasında belirtebilirsiniz. Reklam kampanyası daha önce manuel olarak durdurulduysa otomatik reklam başlatma özelliği çalışmaz.

Sayı sınırlamaları

Reklamlarda metin

Boşluklar dahil olmak üzere maksimum karakter sayısı:

Metin-grafik reklamları
  • Başlık 1, maksimum 35 karakter ve 15 noktalama işareti (nokta, virgül, iki nokta, noktalı virgül, tırnak işareti ve ünlem işareti) içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Başlık 2, maksimum 30 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 81 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

  • Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

  • Gösterilen bağlantı, 20 karakteri (alan adı hariç) aşmamalı.

Dinamik reklamlar
  • Reklam metni, maksimum 81 karakter (boşluklar dahil) ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

Mobil uygulama reklamları
  • Başlık, maksimum 33 karakter içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 75 karakter içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

  • Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

  • İzleme bağlantısı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

Anahtar sözcük grupları

Bir grup en fazla 200 sözcük grubu içerebilir.

Bir anahtar sözcük grubunun uzunluğu en fazla 4096 karakter (negatif anahtar sözcükler dahil) olabilir. “-!” birleşimi tek karakter olarak sayılmaktadır.

Tek bir anahtar sözcük grubu için kelime sayısı stop sözcükleri hariç maksimum 7'dir.

Not. Stop sözcüğünün önünde “!” veya “+” varsa bu sözcük artık stop sözcüğü olarak algılanmaz.
Grup için negatif anahtar sözcük grupları

Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 4096 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla 7'dir.

Kampanya için negatif anahtar sözcük grupları

Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 20.000 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla 7'dir.

Reklam grupları

Her reklam kampanyası en fazla 1000 grup içerebilir.

Reklam sayısı

Bir gruptaki reklam sayısı en fazla 50 olabilir.

Reklam kampanyaları

Tek bir hesapta en fazla 3000 kampanyaya izin verilir. Bunlar arasından 1000 tanesi aktif olabilir (arşive kaldırılanlar hariç tüm kampanya aktif sayılır).

Otomatik Odak özelliğine nasıl ulaşırım?

Otomatik Odak özelliği 3 Ağustos 2017 tarihinden itibaren tüm reklam kampanyaları için etkin durumdadır. Bu özellik, daha önce olduğu gibi, etkili olmayan anahtar sözcük gruplarını netleştirir. Gösterimler ve tıklamalarla sonuçlanan kullanıcı sorgularının istatistiğine dayanarak sözcük grubuna negatif anahtar sözcükler eklenebilir. Otomatik Odak özelliği devre dışı bırakılamaz.