Direct arayüzüyle ilgili sorular

E-posta bildirimleri

Siparişin yönetilmesinin daha etkili olması için Direct'te reklam kampanyası durumuyla ilgili bildirimler öngörülmüştür.

Varsayılan olarak bildirimler Yandex'e kayıt sırasında belirttiğiniz e-posta adresine gönderilir. İsteğinize göre e-posta adresinizi değiştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra her kampanya için ayrı e-posta adresini belirleyebilirsiniz.

Bildirimler için e-posta adresini değiştir

Bildirimler için verilen e-posta adresi kullanıcı ayarlarında ve kampanya düzenleme sayfasında değiştirilmelidir.

  • Kullanıcı ayarları: Kampanyalarım sayfasında kullanıcı adına tıklayın ve Ayarlarım bölümüne girin. Otomatik bildirimler için e-posta adresi alanına yeni adres ekleyip değişiklikleri kaydedin. Gerekli adres, bildirimler için zaten kayıtlıysa, bunu seçin. Bildirimler tüm kayıtlı adreslere değil; ancak o an seçili olan adrese gönderilir.
  • Kampanya düzenleme sayfası, Gelişmiş ayarlar → Bildirimler → E-posta bildirimleri bloğunda yeni e-posta adresini belirtin ve değişiklikleri onaylayın.
İki ayrı e-posta adresi için bildirimleri ayarla

İki farklı adrese bildirim almak için, birini ana adres olarak kullanıcı ayarlarında, diğerini ise reklam kampanyası düzenleme sayfasında belirtebilirsiniz.

Bunu nasıl yapabileceğiniz Bildirimler için e-posta adresini değiştir bloğunda açıklanmıştır.

Yandex.Direct bildirim aboneliğinden çıkmak

Yandex.Direct bildirimleri için abonelikten çıkmak teknik olarak mümkün değildir. Reklam kampanyasının normal akışını desteklemek için reklam vereni, bakiye hareketleri ve reklam denetim sonuçları hakkında zamanında uyarmanın önemli olduğunu düşünüyoruz.

Hangi bildirimleri devre dışı bırakabilirim?

Şu bildirim türünü iptal edebilirsiniz:

  1. Pozisyon değişikliği uyarısı.

    Bu tip bildirimleri kapatmak için kullanıcı ayarlarında ve kampanya düzenleme sayfasında veriler düzenlenmelidir.

    • Kullanıcı ayarları: Kampanyalarım sayfasında kullanıcı adına tıklayın ve Ayarlarım bölümüne girin. Trafik hacmi değişimiyle ilgili uyarı al özelliğini kapatın ve değişiklikleri kaydedin.
    • Kampanya düzenleme sayfası; Gelişmiş ayarlar → Bildirimler bloğunda Trafik hacmi değişimi seçeneğini devre dışı bırakın ve değişiklikleri onaylayın.
  2. Günlük bütçeye ulaşıldığında durdurma bildirimleri.

  3. XLS raporlarının hazır olduğuna dair bildirimler.

    Kampanya düzenleme sayfasında, Gelişmiş ayarlar → Bildirim bloğunda istenilen seçenekleri kapatın ve değişiklikleri onaylayın.

Reklam düzenleme

Kampanyadaki tüm reklamlar için ortak adres ve telefon

Evet, Bunu kampanya düzenleme sayfasında yapabilirsiniz. Aynı yerde tüm reklamlar için ortak olan iletişim bilgilerini silebilirsiniz.

En iyisini seçmek için birkaç reklam seçeneğini karşılaştırın

Aynı anahtar sözcük grupları ve teklifleri içeren farklı reklamlardan oluşan bir grup oluşturun. Gruptaki tüm reklamlar sistem tarafından rastgele olarak gösterilecek, daha sonra ise en yüksek CTR tahminine sahip olan reklam daha sık gösterilmeye başlar.

Reklam grubunun düzenlemesi

Kampanyalarım sayfasında, kampanyayı seçin ve Tüm gruplar sekmesine gidin. Bu sekmede, tüm reklam gruplarını reklamın durumundan bağımsız olarak düzenleyebilirsiniz.

Düzenle bağlantısına tıklayın.

Grup düzenleme sayfasında bölgeleri ve gösterim koşullarını değiştirebilirsiniz.

Not.

Kampanyaları veya reklam gruplarını nasıl silebileceğinizi Kampanya veya reklam grubunun silinmesi bölümünden öğrenebilirsiniz.

Reklamların grup içinde düzenlenmesi

Bir veya birden fazla grubun içindeki reklamları düzenlemek için:

  1. Kampanyalarım sayfasında kampanyayı seçin ve Gruplar sekmesine gidin.
  2. Düzenlemek istediğiniz grupları seçin ve Bildirimler sekmesine geçin.
  3. Reklamları seçin ve İşlemler butonuna tıklayın.
  4. Açılan menüde istenilen işlemi seçin.

Reklamlarla toplu işlemler hakkında daha fazla bilgi.

Reklamın gruba eklenmesi

Reklam gruba iki şekilde eklenebilir:

  • Yan menüde:

    1. Ekle → Bildirimler butonlarına tıklayın.
    2. Kampanya ve grubu seçin.
    3. Reklam oluştur butonuna tıklayın.
  • Reklamlar sekmesinden:

    1. Kampanyalarım sayfasında kampanyayı seçin ve Gruplar sekmesine gidin.
    2. Düzenlemek istediğiniz grupları seçin ve Bildirimler sekmesine geçin.
    3. Reklam ekle butonuna tıklayın.

Reklamları durdurmak, başlatmak veya arşive kaldırmak

Gruptaki tüm reklamlarla işleminizi tek seferde gerçekleştirmek için tablo başlığında tüm reklamları seçmeyi etkinleştirin. İşlemler butonuna tıklayın ve istenilen işlemi seçin.

gruptaki birbirinden farklı reklamlara yönelik bir işlem yerine getirmek istiyorsanız birden fazla istenilen reklamı işaretleyin ve İşlemler butonuna tıklayın.

İşlem, sadece işlemin yapılabildiği reklamlar için uygulanacaktır. Örneğin arşivleme işlemini sadece durdurulmuş reklamlar ve taslaklar için uygulayabilirsiniz.

Not.

30 günden daha önce durdurulan kampanyalar otomatik olarak arşive kaldırılır.

Reklamları durdurmak veya başlatmak için altta yer alan butonları kullanabilirsiniz.

Kampanya veya reklam grubunun silinmesi

Kampanya veya reklam grubu iki yöntemle silinebilir:

  • Kampanya veya reklam grubunun adının solundaki  → Sil butonu.
  • Kampanya veya reklam grubu seçin ve İşlemler → Sil butonuna tıklayın.

Bu seçenek kullanılamıyorsa, bu, kampanya veya reklam grubunun hâlen aktif olduğu (durum “Gösterimler devam ediyor”) ve silinemeyeceği anlamına gelir. Bu durumda aktif kampanyalarla çalışırken size engel olmamaları için bitmiş kampanyaları Arşiv sekmesine taşıyabilirsiniz. Bunun için İşlemler → Arşivle butonlarına tıklayın.

Kampanya aşağıdaki koşullara uygun olduğu takdirde arşive kaldırılabilir:

  • durduruldu,

  • aktivasyon tamamlandı,

  • hesapta bakiye yok.

Aşağıdaki tüm koşullara uygun olduğu takdirde kampanya otomatik olarak arşive kaldırılır:

  • 30 günden fazla bir süre gösterilmediyse,

  • hesapta bakiye yoksa,

  • 30 günden fazla süredir kampanyadaki reklamlar düzenlenmediyse.

Daha önce hiç aktif olmayan ve aşağıdaki koşullara uygun olan kampanyalar otomatik olarak silinir:

  • kampanyalar bir yıldan fazla süre önce oluşturulduysa

  • kampanyaların hesaplarında (kampanya hesabında veya kampanyanın bağlı olduğu ortak hesapta) hiçbir zaman bakiye bulunmadıysa

Arşivde taslak olarak saklanan kampanyalar çoğu durumda otomatik olarak silinir. Daha sonra çalışmak üzere bu kampanyaları kaydetmek için arşivden çıkartmanız ve bakiye yatırmanız yeterli olur.

Görsel eklenemiyor

Cep telefonu, akıllı telefon veya tabletle çalışıyorsunuz

Direct'e mobil cihazdan giriş yaptığınızda görsel ekleme özelliği geçerli değildir. Görsel eklemek için lütfen masaüstü veya dizüstü bilgisayardan giriş yapın.

Masaüstü veya dizüstü bilgisayarda çalışıyorsunuz

Görsel eklerken yaşadığınız sorunları lütfen ayrıntılı bir şekilde açıklayın. Mümkünse ilgili ekran görüntüsünü ekleyin.

Destek Ekibi'ne başvur

Reklam başlangıç tarihi

Reklam kampanyanızın başlangıç tarihini parametre sayfasında belirtebilirsiniz. Reklam kampanyası daha önce manuel olarak durdurulduysa otomatik reklam başlatma özelliği çalışmaz.

Sayı sınırlamaları

Reklamlarda metin

Boşluklar dahil olmak üzere maksimum karakter sayısı:

Metin-grafik reklamlar
  • başlık 1, maksimum 35 karakter ve 15 noktalama işareti (nokta, virgül, iki nokta, noktalı virgül, tırnak işareti ve ünlem işareti) içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı;

  • ek başlık 2, maksimum 30 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 81 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli, bir sözcük 23 karakteri aşmamalıdır (reklam metni, gösterim yerine göre kesilebilir).

  • Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

  • Gösterilen bağlantı, 20 karakteri (alan adı hariç) aşmamalı.

Dinamik reklamlar
  • Reklam metni, maksimum 81 karakter (boşluklar dahil) ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

Mobil uygulama reklamları
  • Başlık, maksimum 33 karakter içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 75 karakter içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

  • Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

  • İzleme bağlantısı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

Anahtar sözcük grupları

Bir grup en fazla 200 sözcük grubu içerebilir.

Bir anahtar sözcük grubunun uzunluğu en fazla 4096 karakter (negatif anahtar sözcükler dahil) olabilir. “- !” karakter grubu, tek bir karakter sayılır.

Tek bir anahtar sözcük grubu için kelime sayısı stop sözcükleri hariç maksimum 7'dir.

Not. Bir stop sözcüğünün önünde “!” veya “+” varsa bu sözcük stop sözcüğü sayılmaz.
Grup için negatif anahtar sözcük grupları

Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 4096 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla yedidir.

Kampanya için negatif anahtar sözcük grupları

Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 20.000 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla yedidir.

Reklam grupları

Her reklam kampanyası en fazla 1000 grup içerebilir.

Reklam sayısı

Bir gruptaki reklam sayısı en fazla 50 olabilir.

Reklam kampanyaları

Tek bir hesapta en fazla 3000 kampanyaya izin verilir. Bunlar arasından 1000 tanesi aktif olabilir (arşive kaldırılanlar hariç tüm kampanya aktif sayılır).