Çevrimdışı dönüşümler

CRM veritabanınızda saklanan fakat sitede takip edilmeyen dönüşümler, çevrimdışı dönüşümlerdir. Örneğin:

  • Kullanıcının sitenizdeki ürüne bakması ve ürünü çevrimdışı olarak satın alması,
  • Kullanıcı sitede bir ürün seçerek ödemesini mağazada yaptı veya satın alma işleminin tamamlanmasıyla sonuçlanan bir telefon araması yaptı.

  1. Çevrimdışı dönüşüm bilgilerinin aktarımı ne işe yarar?
  2. Veri aktarımı için hazırlık çalışmaları
  3. Ziyareti dönüşümle ilişkilendirme kalitesi
  4. Dönüşüm aktarma yöntemleri

Çevrimdışı dönüşüm bilgilerinin aktarımı ne işe yarar?

İstatistiklerinizi site dışında gerçekleşen dönüşümlerle tamamlayın. Bu, yayınlanan reklamın, tüm veriler dikkate alınarak analiz edilmesine ve tüm dönüşüm türlerinin optimize edilmesine olanak tanır.

  • Elde edilen bu ekstra verilerden şunları öğrenebilir ve ne kadar para yatıracağınıza karar verebilirsiniz:

    • Hangi reklam kampanyalarının çevrimdışı dönüşüm getirdiğini,

    • Reklam kampanyalarınızdaki tüm dönüşümlerin size toplam maliyetini.

  • Reklam kampanyalarınızı optimize etmek için çevrimdışı dönüşümleri kullanın.

    Direct algoritmaları, site dışında gerçekleşen kullanıcı dönüşümleri hakkında daha fazla bilgi edinecektir. Bu, stratejinin etkililiğini artırır; strateji ne kadar çok veri elde ederse, reklam göstermek istediğiniz hedef kullanıcının genel görünümünü o kadar iyi anlar.

Veri aktarımı için hazırlık çalışmaları

  • Metrica sayacını kurup ayarlayın: Çevrimdışı dönüşümler, Yandex Metrica teknolojileri sayesinde site ziyaretleriyle eşleştirilir.
  • Bunun için, kullanıcıların hem çevrimiçi hem de çevrimdışı siparişlerle ilgili verilerini kaydeden bir CRM sisteminiz olmalıdır.
  • Verileri göndermek için kullanıcı ID'lerden en az biri gereklidir:

    • ClientID,
    • telefon numarası,
    • e-posta adresi.
  • Çevrimiçi siparişlerde ClientID aktarımını ayarlayın. Böylece hedefe yönelik site ziyaretlerinin yüzdesinde artış sağlanır.
    Bu sayede:
    • CRM siparişleri için farklı türlerde sipariş durumu istatistikleri takip edebilir,
    • CRM: Sipariş oluşturuldu ve CRM: Sipariş ödendi hedeflerinin istatistiklerini izleyebilirsiniz.

    Ayrıca, ClientID'nin tespit edemediği dönüşümleri bile aktarma olanağınız olur.

Ziyareti dönüşümle ilişkilendirme kalitesi

Her bir dönüşüm hakkında ne kadar çok ID bilinirse, dönüşümünüzü belirli bir ziyaret ile başarılı bir şekilde ilişkilendirme şansı o kadar yüksek olur. Özel ClientID ID'sini, toplayabileceğiniz dönüşümlere göre aktarın.

İlişkilendirmenin kalitesi, her bir dönüşümle aktarılan verilere bağlıdır.

ClientID'yi aktarıyor musunuz? Telefonu mu yoksa e-posta adreslerini mı aktarıyorsunuz? İlişkilendirme kalitesi
Var Var Maksimum
Var Yok İyi
Yok Var Ortalama (maksimum ilişkilendirmenin 1/2'si)

İlişkilendirmenin olabildiğince doğru çalışmasını sağlamak için, tüm çevrimiçi teklifler ve siparişler için ClientID'yi kullanın. JavaScript getClientID yöntemini kullanın ve verileri aktarırken ClientID'yi belirtin.

Dönüşüm aktarma yöntemleri

Çevrimdışı dönüşüm bilgilerini Yandex Metrica'ya aktarmak için kullanabildikleriniz:
  • Dönüşüm merkezi: HTTP veya HTTPS bağlantısından geçiş yaparak veya Google Sheets aracılığıyla dönüşüm bilgilerini içeren dosyayı FTP veya SFTP sunucusu üzerinden yükleyin ve Yandex Direct'teki kaynağa yönlendirecek bir bağlantı ekleyin.
  • CRM sisteminin Yandex Metrica ile bir bağlayıcı üzerinden entegrasyonu: Mevcut bağlayıcıların listesini görüntülemek için Yandex Metrica arayüzünü kullanın.
  • API: Veriler, basitleştirilmiş veri aktarımı ve ayrıntılı veri aktarımı olmak üzere iki farklı formatta gönderilebilir.

En uygun veri gönderme yöntemini seçmek için kontrol listesini kullanın.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.