Ortak hesap

Ortak hesap, tek kullanıcı adı altında yönetilen tüm kampanyalar için para sağlayan ortak bir kaynak hesabıdır. Reklam gösterimleri, ortak hesapta yeterince bakiye olduğu sürece devam eder. Ortak hesap sayfasına geçmek için sayfanın üst kısmında ortak hesaptaki bakiye miktarını gösteren butonuna tıklayın. Açılan pencerede Ayarlar'ı aç seçeneğine tıklayın.

Ödeme şekli

Ortak hesaba para yatırmak için Ortak hesap sayfasında Ek ödeme yap butonuna tıklayın. Geçerli ödeme yöntemleri ülkenize ve para birimine bağlıdır.

Ortalama günlük bütçe

Ortak hesap için günlük bütçeye sınırlama getirebilirsiniz. Ortak hesap sayfasında Ortalama günlük bütçe bloğunda Ayarla butonuna tıklayın. Reklam için takvim haftası boyunca günlük harcama ortalamasını belirtin.

Bütçe şu formüle göre hesaplanır:

Ortalama günlük bütçe = Haftalık harcama tutarı / 7

Minimum bütçe günde 50 TL'dir.

Nasıl çalışır?

Bütçe, tüm güne veya zaman hedefleme ayarlarında belirtilen süreye yayılır. Belirtilen bütçe gün boyunca gösterim için yeterli değilse reklamlar açık artırmada daha az yer alacaktır. Belirtilen harcama miktarı gösterim günü için yeterliyse, mümkün olan trafiğin tamamını alacaksınız.

Bir hafta içinde bütçe yeniden dağıtılır; çok aktif olmayan günlerde kalan bütçe daha aktif günlere harcanır. Böylece günlük harcama, belirtilen değerin altında veya üstünde olabilir. Ek olarak, ortalama günlük bütçede belirtilen rakamın %30'unu geçmeyecek kadar harcama yapılabilir. Bununla birlikte haftada ortalama olarak günlük harcama belirtilen sınırlama dahilinde kalır.

Kısıtlı günlük bütçede sıklığı yüksek olan sözcük grupları kullanıyorsanız veya sözcük gruplarına göre yüksek teklifler belirttiyseniz, Yandex.Direct gün içinde düzenli gösterim paylaşımını garanti etmez. Mevcut bütçe zaman aralığının başında harcanabilir ve günün kalan kısmı için bakiye kalmaz.

En son duraklamalar bağlantısına tıklayarak, günlük bütçe tükendiği için gösterimlerin son 14 gün içinde ne zaman durdurulduğunu görebilirsiniz.

Sınırlamalar

Ortak hesabın günlük bütçesi kampanya için bütçe sınırlamalarıyla birlikte çalışır (günlük veya haftalık bütçe).

Ortalama günlük bütçesi 30 TL ve 200 TL olan iki kampanyanız olduğunu varsayalım. Ortak hesap için günlük bütçe sınırlamasını 100 TL olarak belirlediğinizde, iki kampanya için günde ortalama toplam 100 TL harcanır. Bununla birlikte, birinci kampanya için günlük 30 TL harcanır.

Ortalama günlük bütçe miktarını günde en fazla 3 kere değiştirebilirsiniz. Yeni limit bir sonraki günden itibaren geçerlilik kazanır. Bu işlemin ardından pazartesiden değişiklik yapılan güne (dahil) kadarki ortalama masraf, daha önce belirlenen sınırı maksimum %30 olmak üzere aşabilir. Haftanın geri kalan günleri boyunca ortalama harcama tutarı günlük bütçe tutarının yeni ortalamasını yakalamaya çalışır.

Örneğin, Çarşamba günü için ortalama günlük bütçe tutarının 1000 TL'den 1500 TL'ye yükseltildiğini düşünelim. Bu demek ki perşembe gününe kadar reklam için günlük harcama tutarı 1300 TL'ye kadar çıkabiliyordu (1000 TL + %30 hesabına göre). Dolayısıyla Perşembe gününden itibaren reklam için en fazla 1950 TL harcanabilir. (1500 TL + %30 hesabına göre). Böylece Perşembeden Pazar gününe kadar ortalama harcama tutarı 1500 TL'yi aşmaz.

Ortak hesap kullanıldığında günlük bütçe, kampanyanın saat dilimi ne olursa olsun Moskova saatine göre çalışır. Belirli günler için gösterimler devre dışıysa ve kampanyanın saat dilimi Moskova'nınkinden farklıysa harcamalar istenilen tutarın üzerine çıkabilir.

Örneğin, kampanya gösterimlerinin Pazar günleri kapalı olduğunu ve zaman hedefleme ayarlarının Novosibirsk şehri için “MSK +04:00” olarak ayarlandığını düşünelim. Bu durumda sistem, Pazar günü Moskova saatiyle 20:01'de Novosibirsk zaman kuşağında Pazartesi'nin başladığını algılayarak gösterimlere başlar. Bu durumda günlük bütçe, Pazar günü 4 saat Moskova saatine göre harcanır. Daha sonra sistem gösterimlere devam eder ve Pazartesi günü de günlük bütçe harcanmış olur.