İlişkilendirme modelleri

Kullanıcılar sitenize gelmek için reklamınıza, arama sonuçlarındaki bağlantıya veya tarayıcıda kaydedilen favorilere tıklamak gibi farklı yollar izleyebilirler. Siteye geçiş kaynağını doğru belirlemek çok önemlidir: Sadece reklam kampanyasından kaynaklanan ziyaretler Yandex.Direct istatistiklerine dahil edilir.

İlişkilendirme modeli, Rapor Sihirbazı'nda ve “Arama sorguları” raporunda seçilebilir.

İlişkilendirme modelleri nedir?

Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala ilişkilendirme modeli denir:

  • İlk giriş: Kullanıcı tarafından yapılan tüm ziyaretlerin kaynağı, son 180 günde siteye yaptığı ilk giriş sayılır. İlişkilendirme modeli sayesinde müşteriyi ilk defa getiren ve böylece siteyle sonraki etkileşimlerini etkileyen reklam kaynağını tespit edebilirsiniz.

  • Son geçiş: Ziyaretin kaynağı, ziyaret geçmişi hesaba katılmadan ziyaretçinin o an siteye geldiği geçiş sayılır. Bu model, sitenin teknik analizi sırasında kullanılabilir. Reklam kampanyalarının etkililiğini ölçmek için En son anlamlı geçiş modelini kullanın.

  • En son anlamlı geçiş: Son 90 günde yapılan ziyaretlerin tüm kaynakları anlamlı (sizin reklamlarınız) ve anlamlı olmayan (kayıtlı sayfalardan yapılan geçişler, iç geçişler veya siteye doğrudan yapılan girişler) olmak üzere iki gruba ayrılır. Reklama tıklayarak yapılan geçiş, ziyaret kaynağı sayılır. Ziyaret anlamlı olmayan geçişten sonra gerçekleştirildiyse, bu ziyaretin kaynağı, reklama tıklayarak yapılan son geçiş sayılır. Bu model sayesinde, ziyaret süresi için uygulanan teknik kısıtlamadan dolayı Son geçiş modelinde kaybolan dönüşümleri hesaba katabilirsiniz.

Mars turları sattığınızı varsayalım. Kullanıcı, 10 gün önce aramadaki reklamınıza tıklayarak sitenizi ziyaret etti fakat satın alma yapmadı. Daha sonra YRA'daki reklamınıza tıklayarak geçiş yaptı ve dün açık tarayıcı sekmesinden yine sitenizi ziyaret edip tur sipariş etti.

Son geçiş dağıtım modeline göre ziyaretin kaynağı açık olan tarayıcı sekmesi sayılırken, İlk geçiş modeline göre aramadaki reklam ve Son anlamlı geçiş modeline göre YRA'daki reklam sayılacaktır. Bu durumda Son anlamlı geçiş modeli, Son geçiş modeline kıyasla reklam etkililiğini daha net ölçer. Böylelikle, reklamınıza tıklayan bir kullanıcı sitenizin olduğu sekmeyi uzun süre açık tutmuşsa kullanıcının o sekmeye geri dönüşü doğru kaynakla (ilgili reklam geçişiyle) ilişkilendirilir.

Hedefler, ziyaret kaynakları ve ilişkilendirme modelleri hakkında daha ayrıntılı bilgi için Yandex.Metrica Yardım bölümüne başvurun.