Yandex.Direct

Yandex.Direct kullanıcıları Yandex.Metrica'da reklam kampanyalarıyla ilgili ek raporlardan (Kaynaklar → Yandex.Direct) yararlanabilirler.

“Yandex.Direct” grubu raporları aşağıdaki koşulların en az birine uyulduğunda görüntülenir:

  • Yandex.Direct'in Kampanya parametreleri sayfasında Yandex.Metrica sayaçları alanında sayaç numarası belirtilmeli.

  • Yandex.Metrica'da yclid etiketine göre Yandex.Direct reklamlarının tıklanmalarıyla ilgili veriler bulunmalı. Yandex.Direct kampanyasının parametrelerinde Metrica için bağlantıları işaretle seçeneği etkinleştirilmişse bu etiket reklam bağlantı adresine otomatik eklenir.

Aksi takdirde raporlar Yandex.Metrica'da görüntülenmez. Yandex.Direct'te kampanya ayarları yapılırken koşulların ikisi de birlikte kullanılabilir.

Uyarı. Siteniz serbest URL parametrelerinin kullanımına izin vermiyorsa Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğini devre dışı bırakın. Sayaç numaranızı belirtmediyseniz Yandex.Metrica raporları Yandex.Direct reklam kampanyaları hakkında veriler içermez.

Yandex.Metrica ile Yandex.Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar

Yandex.Direct'teki reklam kampanyasıyla ilgili istatistikler aynı kampanyanın Yandex.Metrica'daki istatistiklerinden farklı olabilir. Yapay reklam tıklamalarına karşı koruma filtresinden geçen tıklamalar hesaplanarak Yandex.Direct'in rapor istatistiklerine geçer.

Reklam sistemleri raporu hem koruma sistemi tarafından onaylanmış hem de onaylanmamış olmak üzere tüm tıklamalara göre ziyaret sayısını gösterirken Yandex.Direct: Özet, Yandex.Direct: Siteler ve Yandex.Direct: Masraflar raporları sadece "onaylı" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerini görüntüler (koruma sistemi tarafından "onaylanmamış" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerine bu raporlardan ulaşılamaz).

Yine de, Yandex.Direсt'te hesaba katılan (onaylı) tıklama sayısı ile Yandex.Metrica raporlarında görünen tıklama sayısı farklı olabilir. Tıklama veya görüntülemenin bazen Yandex.Metrica tarafından dikkate alınamamasının nedenleri şunlardır:

  • Sayaç kodunun siteye hatalı kurulması. Lütfen sayaç kodunu kontrol edin.
  • Sayaç numarasının Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmemiş olması veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğinin etkinleştirilmemiş olması.
  • Reklama tıklayarak siteye giren kullanıcının sayfayı Yandex.Metrica sayacı yüklenmeden önce kapatması (örneğin, mobil cihazdan geçiş sırasında). Bu durumda veri farkı %25'e ulaşabilir.
  • Sayfada döngüsel yönlendirme bulunması.
  • Kullanıcının tarayıcısında veya işletim sisteminde ya da şirketin proxy sunucusunda sayaçları önleyen reklam engelleyici bulunması.
  • Teknik sorunlar: Sayaç çağrısını yapmakla görevli sunucunun uzaklığı ve internet sağlayıcı kanalının iş yükü.