Tıklama optimizasyonu

Bu strateji, ortalama tıklama fiyatı, haftalık bütçe veya tıklama paketi gibi kısıtlamaları göz önüne alarak tıklama sayısı ve fiyatını optimize etmeye yarar.

Strateji ayarlarında istenilen sınırlamayı seçin:

Bu seçenek, ziyaretçi başına hangi miktara kadar ödeme yapacağında karar kılmış reklam verenler için uygundur.

Sistem, mümkün olduğunca çok kullanıcı çekmek için anahtar sözcük gruplarına göre teklifleri otomatik olarak belirler. Bazı anahtar sözcük gruplarına göre teklifler ortalama fiyatının üstünde, diğerlerine göre ise altında olur. Bir gün boyunca ortalama dönüşüm fiyatının her iki yönde dalgalanması mümkündür. Fakat o haftanın tümündeki ortalama tıklama başına fiyat, belirlediğiniz fiyatı geçmeyecektir. Sınırlamanın devam etmesi için strateji, tüm takvim haftasında değişiklik ve duraklama yapılmadan çalışmalıdır.

Bu strateji, haftalık tıklama sayısı 100'den fazla olan kampanyalar için uygundur. Kampanyada, nadir yapılan sorgularla ilgili anahtar sözcük grupları kullanılıyorsa ve haftalık tıklama sayısı 100'ün altındaysa, ortalama tıklama başı fiyatın bir haftalık süre içinde en fazla 2 katı olmak kaydıyla belirttiğiniz maksimum değerin üzerine çıkmasına izin verilir.

Potensiyeli yüksek olan anahtar sözcük gruplarına öncelik verme olanağına sahipsiniz. Bu öncelikli sözcük grupları, strateji boyunca mümkün olduğunca daha çok trafik alır, bütçenin yetersiz olduğu durumlarda ise en son bu öncelikle sözcük grupları devre dışı bırakılır.
Strateji ayarları
İlişkilendirme modeli

Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex.Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex.Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi

Tıklama başına ortalama fiyat

Tıklama başına ortalama fiyat, bir haftalık toplam tıklama bedeliyle aynı sürede gerçekleşen tıklama sayısının oranına göre hesaplanır; yani bir ziyaretçinin reklama tıklayarak sitenize gelmesi sonucu sizden alınan fiyatın ortalamasıdır.

En düşük tıklama başına ortalama fiyat 0,01 TL'dir. Tıklama başına fiyatın ortalama değerinin doğru belirlenmesi için Bütçe tahmini olanaklarını kullanmanız önerilir.

Haftalık bütçe

Gerektiğinde haftalık bütçeyi sınırlayabilirsiniz. Minimum bütçe miktarı 17 TL'dir.