Promo

Kampanyanın kısa bir açıklamasını içeren, kolay görülebilen renkte veya kontrast arka plana sahip bir etiketle işaretlenen reklam tamamlayıcısına "promo" denir. Reklam, arama sonuçları sayfalarında premium gösterimlerin ilk sırasında yer alıyorsa, promo, arama sonuçlarına tamamlayıcı olarak eklenir. YRA'da, reklam tamamlayıcısı gösterimi, Smart Design algoritması tarafından belirlenir. Promoya tıklayan kullanıcı, reklamda belirtilen sayfadan farklı bir site sayfasına veya uygulama sayfasına yönlendirilebilir.

Promoyu “Metin-grafik reklamlar” ve “Dinamik reklamlar” kampanyalarına bunları oluşturma veya düzenleme aşamasında ekleyebilirsiniz. Bir kampanyaya yalnızca tek bir promo eklenebilir.

  1. Bu ne işe yarar?
  2. Promo nasıl oluşturulur?
  3. Promolar: düzenleme ve moderasyon
  4. Kampanya promolarında toplu değişiklikler
  5. İstatistikler

Bu ne işe yarar?

Promo reklamdaki teklifinizi genişletir, reklamınızı bir bağlantıyla daha tamamlar ve promosyon etkinliklerinize dikkat çeker. Araştırmamıza göre promolu reklamların CTR'ı, promosuz reklamlara göre %30 daha fazladır. Bu şekilde dönüşüm sayınız artarken hedef eylemin maliyeti azalır.

Promo nasıl oluşturulur?

Kampanya ayarlarında Promo bloğunda +Promo ekle'ye tıklayın. Promo penceresinde şu alanları doldurun:

  • Promo türü: Uygun seçeneği işaretleyin, örneğin: “İndirim”, “Hediye”, “Puan” veya “%0 taksit”.
  • İndirim yüzdesini, puanla para iadesi gibi değerleri belirtin:
    • Önek,
    • Değer: 0'dan 100'e kadar (yüzdeler için) veya 1.000.000'a kadar (para için) bir tam sayı belirtin. Zorunlu alan,
    • Ölçü birimi: “%” veya para birimi seçin.
  • Promo açıklaması: Promonun geçerli olacağı ürün veya hizmetleri belirtin. En az 3 karakter ve Promo türü bölümündeki metin dahil, en fazla 45 karakter. Zorunlu alan.
  • Promo tarihleri: Takvimden seçebilir veya GG.AA.YYYY formatında girilebilir. Alanların ikisi de zorunlu değildir. Doldurma seçenekleri:

    • Tarihlerin ikisi de belirtilmişse: Reklamlarda promo yalnızca bu dönem boyunca (belirtilen ilk ve son tarih dahil olmak üzere) gösterilir. Ertesi gün promo reklamlardan kaldırılır.
    • Sadece bitiş tarihi belirtilmişse: Bu tarih, promo metnine promonun bitiş tarihi olarak eklenir. Bitiş tarihinden ertesi gün promo reklamlardan kaldırılır.
    • Alanların hiçbiri doldurulmamışsa: Promo reklamlarda sürekli gösterilir.

Promo açıklamasının nihai metni promo türü, indirim bilgileri, açıklama metni ve bitiş tarihinden oluşur. Metnin dili, Dil alanında seçili olan dille aynı olur. Şu anda sadece Rusça kullanılabilmektedir. İlgili alandaki metni kontrol edin.

Gerekirse promo sayfasına yönlendirecek bağlantıyı ekleyin. Bağlantıdaki alan adı, reklamın ana bağlantısındaki alan adıyla aynı olmalıdır (Not: Sosyal medyada ve Yandex Market'teki sayfaya ve Turbo sayfaya yönlendiren bağlantı için bu kural uygulanmaz). Bağlantıda dinamik parametreli UTM etiketleri kullanılabilir. Bu durumda aynı promoyu birkaç farklı kampanya için kullanabilirsiniz. Bağlantı eklenmezse promoya tıklandığında reklamda belirtilen sayfa açılır.

Oluşturulan promolar ayrı bir arşivde saklanır. Bunları görüntülemek veya düzenlemek için Arşiv → Promolar öğesine tıklayın. En fazla 1000 promo oluşturabilirsiniz. Arşivden sadece kampanyalarda kullanılmayan promolar silinebilir.

Promolar: düzenleme ve moderasyon

Promo metni ve bağlantısı moderasyona tabi tutulur. Moderasyonu tamamlandıktan sonra promo, kampanyadaki tüm uygun reklamlara eklenir.

Promo metnini veya bağlantısını düzenlerseniz yeni metninin veya bağlantısının moderasyonu tamamlanıncaya kadar promoda eski metni veya bağlantısı görüntülenir.

Kampanya promolarında toplu değişiklikler

Promoları birkaç kampanyada aynı anda değiştirmek veya bunların kampanyalarla bağlantılarını kesmek için toplu yönetim araçlarını kullanabilirsiniz.

  1. Yeni promo metinleri hazırlayın. Menüden Arşiv → Promolar → +Promo ekle yolunu takip edin.

    Metinlerin ve bağlantıların moderasyonunun tamamlanmasını bekleyin.

  2. Kampanyalarım sayfasında istediğiniz kampanyaları seçip sayfanın at kısmında Eylemler'e tıklayın. Menüden Promo'yu seçin.
  3. Açılan pencerede şunları seçin:
    • Promoyu değiştir: İstediğiniz promoyu belirtin ve Uygula'ya tıklayın. Seçilen kampanyalarda promolar belirtilen promo ile değiştirilir.
    • Promonun bağlantısını kes: Uygula'ya tıklayın. Promolar seçilen kampanyalardan çıkarılır.

İstatistikler

Reklamların gösterim istatistiğini Rapor Sihirbazı'nda görebilirsiniz. Promoya yapılan tıklamaların sayısını analiz etmek için Tıklama yeri → Promo kesitini seçin.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.