Reklam başlığı ve metni

Reklamın başlığını ve metnini doğru hazırlayarak sitenize yeni müşteriler çekebilir ve reklamın CTR'ını artırabilirsiniz. Kullanıcının aradığı şeyi bulduğunu daha reklam başlığından anlamasını sağlayın. Kullanıcının sizi tercih etmesini sağlamak için reklam metninde ürününüzün veya hizmetinizin özelliklerini mümkün olduğunca ayrıntılı açıklayın. Lütfen dikkat! Başlığın ve metnin moderasyon kurallarına uygun olması gerektiğini unutmayın.

Reklamdaki metin aşağıdaki sınırlamaları aşmamalıdır:

  • başlık 56 maksimum karakter olmalı (boşluk ve noktalama işaretleri dahil); bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • ek başlık 2, maksimum 30 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 81 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli, bir sözcük 23 karakteri aşmamalıdır (reklam metni, gösterim yerine göre kesilebilir).

Mobil uygulama reklamları için uygulanan kısıtlamalar hakkında daha fazla bilgi.

Etkileyici başlık ve metin hazırlama önerilerimizden faydalanın.

Ürününüzün veya hizmetinizin avantajlarını açıklayın

Kullanıcının teklifinizi niçin tercih etmesi gerektiğini açıklayın. İndirimler, promosyon koşulları, teslim ve garanti şartları gibi sizi rakiplerinizden ayırt edecek ayrıntıları açıkça belirtin. Ayrıca, fiyat bilgilerinizi açık şekilde belirtmeniz fiyat segmentinizi belirleyerek gereksiz tıklamaları azaltır. Markanızın çok tanınır olması halinde bunun reklamda yer alması kullanıcıların dikkatini çeker. Bununla birlikte, reklamdaki bilgiler mutlaka gerçek olup sitedeki bilgilerle doğrulanmalıdır. Kullanıcı, reklamda bahsettiklerinizi hemen bulamazsa sitenizi terk edecektir.

Metinde kullanıcıyı eyleme çağırın

Reklam metninizi kullanıcıları istediğiniz eyleme yönlendirecek şekilde yazın. Eyleme çağrınız çok basit ve kolay anlaşılır olmalı, ancak bağlayıcı olmamalıdır. Kullanıcıyı zorlayacak ve çaba gerektirecek bir çağrı kullanıcının dikkatini çekmez. Reklam başlığınızda ve metninizde çok fazla soru ve ünlem işareti kullanmamaya özen gösterin.

Anahtar kelimeler kullanın

Başlığa ve metne istediğiniz anahtar kelimeleri eklemeyi unutmayın. Bunlar metinde kalın harflerle görüntülenir. Bu şekilde kullanıcının dikkatini çekerek gösterim etkinliğini artırabilirsiniz. Bu içerik vurgulama özelliği hem Yandex Arama'da hem de ağlardaki gösterimlerde çalışır.

Daha uzun reklam başlığı kullanın

Elimizdeki bilgilere göre daha uzun başlığa sahip reklamların tıklanma sıklığı daha yüksektir. İkinci başlığa sahip reklamların CTR'ı, masaüstü cihazlarda %5 ve mobil cihazlarda %10 artmaktadır. Kullanıcıya reklamınız hakkında daha fazla bilgi aktarmak için ek başlık ekleyin. Ek başlık her zaman gösterilmediğinden reklamın bu başlık olmadan anlamını ve bağlantısını kaybetmediğinden emin olun.

Kullanılan web platformuna, reklamın ayarlarına ve belirli kullanıcı için uygulanan şablona bağlı olarak, aramadaki reklamların başlığına diğer öğelerin de (açıklamalar veya bölge bilgileri gibi) eklenmesi mümkün.

Farklı reklamlarla denemeler yaparak en uygun ve etkin olanları seçin.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.