Sorular ve yanıtlar

Kampanya Sihirbazı'nın kullanımıyla ilgili sıkça sorulan sorulara bu sayfada yanıt vermeye çalıştık.

Ayarlar

Dönüşüm başına ödemeli kampanyalarda istenmeyen sorguların görüntülenmesini nasıl engellerim?

İstatistikler sayfasında, verimsiz anahtar sözcük grupları için gösterimleri devre dışı bırakabilirsiniz. Ayrıca kampanyalar oluştururken veya kampanya ayarlarını yaparken anahtar sözcük gruplarına negatif anahtar sözcükler ekleyebilirsiniz. Bunun için, negatif anahtar sözcükleri, tematik sözcükler ekleme alanına ekleyin.

Hızlı bağlantılar için UTM etiketleri nasıl eklenir?

UTM etiketlerini manuel olarak girmek gerekir.

Tematik sözcüklerin girilmesine yönelik birtakım kurallar var mıdır?

Tematik sözcükler için herhangi bir kural belirlenmemiştir. Tematik sözcükler, Yandex Direct'in Arama'da ve Yandex Reklam Ağı'nda reklamların özelleştirilmesinde konular belirtmek için kullandığı sözcüklerdir.

Kategoriyi yaş grubuna göre daha ayrıntılı olarak ayarlamak mümkün müdür?

Şu anda yaş grubu daha ayrıntılı bir şekilde düzenlenemiyor. Yandex Direct'teki diğer kampanya türleri için aynı ayarları kullanabilirsiniz.

Yandex Reklam Ağı ve Arama kampanyalarında her bir site için gösterimleri ayrı ayrı yapmak mümkün müdür?

Bu maalesef mümkün değil. Algoritmalar, reklam gösterimlerinin en etkili olacağı yerleri belirler. Kampanya hem Arama hem de Yandex Reklam Ağı için aynı anda oluşturulur.

Kampanya Sihirbazı aracılığıyla kampanya oluşturduktan ve bağlantı belirttikten sonra hiçbir görsel çıkmadı

Web sitesi bağlantısı belirtildikten sonra görsel reklamınıza otomatik olarak eklenmelidir. Bazı durumlarda Kampanya Sihirbazı görselleri siteden otomatik yüklemeyebilir. Böyle durumların ortaya çıkmasını mümkün olduğunca önlemek için arama ve otomatik görsel yükleme algoritmalarımızı sürekli geliştiriyoruz. Böyle bir durumda görseli bilgisayardan yüklemeyi denemenizi öneririz.

İletişim bilgileri nasıl eklenir?

Kurumunuz Yandex Business'ta kayıtlı ve kurumunuz için reklamı yapılan sitenin alan adı belirtilmişse Kampanya Sihirbazı ilgili bilgileri otomatik olarak reklamınıza eklemenizi önerir.

Kampanya nasıl silinir?
Not. Başlatılan kampanya silinemez, yalnızca arşivlenir.

Taslak olarak kaydedilmiş bir reklam kampanyasını silmek için kampanyanın solunda seçeneğine tıklayıp Sil'i seçin.

Gösterimde olan bir reklam kampanyasını arşivlemek için solundaki seçeneğine tıklayıp Arşivle'yi seçin.

Etkililiğin izlenmesi

Reklamın yayınlanacağı pozisyon garanti edilebilir mi?

Manuel bir strateji kullanıldığında bile reklamın belirli bir pozisyonda gösterilmesini garanti etmek maalesef mümkün değildir. Açık artırma, belirli bir gösterim pozisyonunu garanti etmeden, hedef trafik hacmi için yapılır. Tıklanma oranı (CTR), tıklama başına maliyet ve kalite oranı olmak üzere, göstergeleri daha yüksek olan veya reklam verenin sağladığı ek bilgiler, görseller ve diğer ilave öğeler içeren (gelişmiş tasarımlı) reklamlar otomatik olarak daha avantajlı pozisyonlar alır. Ayrıntılı bilgiyi Gösterim kuralları bölümünde bulabilirsiniz.

Açık artırma kural ve prensipleri ile teklifleri hakkında ayrıntılı bilgi için Yardım'da Trafik hacmi ve teklifler, Yandex Direct'te açık artırma nasıl çalışır? bölümlerini okuyun.

Tıklama fiyatını öğrenmek mümkün müdür?

Yandex Direct'teki tıklama fiyatları sabit değildir; fiyatlar, reklam verenler arasında yapılan açık artırmaya göre belirlenir. İlgili hesaplama örneği VCG Açık Artırması bölümünde açıklanır. Tıklama fiyatı sürekli değiştiği için Yandex Direct'te fiyatı göremezsiniz.

Kampanya Sihirbazı, haftalık bütçenize göre en uygun teklifleri otomatik seçer. Tıklama başına ödeme ayarlandığında yalnızca tıklamalar için ödeme yaparsınız.

Kampanya, sayacı ve hedeflerini bulamıyor

Şunlardan emin olun:

  • Sayacın reklamı yapılan sayfada kurulu olduğundan,
  • İstatikstikleri görüntülemek üzere erişiminiz olduğunuzdan,
  • Geçen hafta boyunca siteyi en az bir benzersiz ziyaretçinin ziyaret ettiğinden.

Terimler

Siteye giriş tahmini ne anlama geliyor?

Siteye giriş tahmini, kampanya ayarlarında seçtiğiniz hedef kullanıcı kitlesine bağlıdır. Direct bunu, veri geçmişini dikkate alarak (örneğin, ziyaretçilerin, belirli tematik sözcükleri içeren reklamlara ortalama olarak ne sıklıkta girdiği gibi) hesaplar.

Not. Fiili tıklama sonuçları tahminlerdekilerden farklı olabilir.
Dönüşüm tahmini ne anlama geliyor?

Dönüşüm sayısı tahmini, belirttiğiniz dönüşüm fiyatına ve kampanya ayarlarında seçtiğiniz hedef kitleye bağlıdır.

Dönüşüm fiyatını, Yandex Direct'ten gelen ipuçlarına veya birikmiş istatistiklere dayanarak belirtmenizi öneririz. Dönüşüm fiyatınız çok düşükse, Yandex Direct, kampanya ayarlarınıza uygun kullanıcıları bulamayabilir ve reklamınızdan size daha az müşteri gelir.

Not. Dönüşüm sonuçları tahminlerdekilerden farklı olabilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.