Kârlılık Sınırlamalı Maksimum Sayıda Tıklama
Yatırım getirisi sınırlamalı “Maksimum Dönüşüm Sayısı” stratejisi sayesinde belirtilen yatırım getirisi (ROI) katsayısına bağlı kalırken seçilen hedefe göre maksimum dönüşüm sayısını elde edebilirsiniz.
Strateji, haftalık tıklama sayısı 200'ün üzerinde olan ve haftalık hedef ziyaret sayısı 10'un üzerinde olan her kampanya için etkilidir.
Yatırımların kârlılık katsayısı nasıl hesaplanır?
Yatırımların kârlılığı (ROI), reklamdaki mali yatırımın getiri derecesini değerlendirmenizi sağlar. Yatırımların kârlılık katsayısı, reklam getirisinin reklam harcamalarına oranıdır:
- Ürün satışından elde edilen gelir;
- Kâr = gelir - maliyet;
- Reklam getirisini karakterize edilen diğer tüm göstergeler.
Örneğin, bir ay boyunca ürün reklamına 500 TL ödediğinizi, satılan ürünlerin toplam maliyetinin (reklam maliyetleri hariç) 1300 TL olduğunu ve satıştan elde edilen gelirin 2000 TL olduğunu varsayalım. Yukarıdaki formül uyarınca gelire göre hesaplanan yatırımların kârlılık katsayısı şuna eşittir:
ve kâra göre hesaplanır
Direct’teki yatırımların kârlılık katsayısının yüksek olması, reklamın maksimum etkililik ile performans gösterdiği ve belirtilen hedeflerin yerine getirilmesinden elde edilen kârın reklam maliyetlerini geçtiği anlamına gelir.
Bağlanma koşulları
- Reklamı yapılan sitede Yandex Metrica sayaç kodu yüklüdür. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.
- Sayaçta hedefler ayarlanmış olmalıdır.
- Yandex Direct'teki kampanya parametrelerinde bu sayacın numarası belirtilir. Yandex Metrica hakkında daha fazla bilgi.
- Direct iş göstergeleri iletimi — gösterge değeri ve para birimi değeri yapılandırıldı. Bunu aktarmak için birkaç yöntem kullanabilirsiniz:
Kampanya parametrelerine hedef eylemler ekleyip bu eylemler için değer belirtebilirsiniz. Optimizasyon için, doğrudan gelir sağlayan hedeflerin yanı sıra siteye kaydolma veya promosyonlarınıza katılmayı kabul etme gibi başka hedefler de seçebilirsiniz.
- Yandex Metrica arayüzünde hedef geliri değerini belirtebilirsiniz. Bunun için programlama becerilerine ve hassas finansal göstergelere gerek yoktur; ortalama sipariş tutarını veya bir siparişten veya gönderilen formdan gelen tahmini geliri belirtmek yeterlidir.
- reachGoal
yöntemini
kimlik belirleyicisi içeren hedef ve belirlenen değer ile kullanarak. - Ürün fiyatını veya sipariş bedelini dahil edin ve iletin. “E-ticaret hedefleri için: Satın alma” hedefinin tanımlayıcısı Metrica tarafından otomatik olarak iletilecektir. Diğer hedefler için tanımlayıcı
goal_id
alanına iletilmelidir.Ürün fiyatı iletimi ve hedef tanımlayıcı örneğidataLayer.push({ "ecommerce": { "purchase": { "actionField": { "id" : "TRX987", "goal_id": "123456" }, "products": [ { "id": "25341", "name": "Yandex erkek Kazak", "price": 1345.26, "brand": "Yandex / Benndex", "category": "Giyim / Erkek Giyim / hoodies ve sweatshirt", "variant": "turuncu renk" }, { "id": "25314", "name": "Yandex kadın Sweatshirt", "price": 1543.62, "brand": "Yandex / Benndex", "category": "Giyim / kadın giyim / hoodies ve sweatshirt", "variant": "beyaz renk", "quantity": 3 } ] } } });
Para harici bir iş göstergesi kullanıyorsanız, para birimi olarak kendi belirlediğiniz para birimini Yandex Direct’te iletin.
Strateji ayarları
- Yatırım kârlılığı
-
Sayı olarak istenilen haftalık ortalama yatırım kârlılığı.
Sistem, seçilen hedefe yönelik yatırım getirisi katsayısı belirtilen değere yakın olacak şekilde otomatik olarak düzenleyecektir.
Strateji süresi boyunca gösterge aşağı ve yukarı sapabilir, ancak haftanın sonunda belirtilen değere ulaşmaya çalışacaktır. Belirtilen değeri seçilen düzenlemeler etkiler.
- Hedef
-
Strateji, seçilen hedef eylemi daha sık gerçekleştiren reklamların tıklanma oranını artırmaya çalışır. Metrica hedeflerinden birini kullanabilir veya kampanya parametrelerinde ayarlıysa anahtar hedef optimizasyonunu etkinleştirebilirsiniz. Anahtar hedef olarak yalnızca hedefe yönelik oturumlar kullanılıyorsa, anahtar hedef optimizasyonu kullanılamaz.
Metrica’ya eklenen hedefler strateji parametrelerinde hemen görünmez. Mevcut hedef listesi günde bir kez güncellenir.
- Yeşil
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre yeterince hedef ziyaret sağlar. Bu hedefi kullanmanızı öneririz.
- Gri
-
Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre çok az sayıda hedef ziyaret sağlar. Bu hedefin, gerçek reklam kampanyalarında çok az dönüşüm sağlama riski bulunuyor; dolayısıyla kampanya performansı olumsuz yönde etkilenecek. Eminseniz bu hedefi seçin; hedef ziyaretler stratejinin çalışması için yeterlidir.
Hedef rengi ne anlama gelir?Reklam ve reklam dışı dahil olmak üzere, tüm Trafik kaynakları için seçilen hedef dikkate alındığında, hedef ziyaretlerin ne kadarının gerçekleştiğini gösterir.
- Reklama geri döndür
-
Strateji belirlediğinizden daha fazla getiri sağlıyorsa, tasarruf edilen paranın bir kısmını haftalık bütçeye geri aktarabilir ve ek tıklama satın almak için harcayabilirsiniz. Geri aktarmak istediğiniz tasarruf edilen bütçe yüzdesini belirtin.
- Haftalık bütçe
-
Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 TL'dir.
Gerçek harcama, bütçede belirtilenden, yüzde olarak birkaç puan farklı olabilir. Stratejiler arasında yaptığınız geçişler, bütçe değişiklikleri, kampanyanın durdurulması, zaman hedefleme ayarlarının ve kampanyanın başlangıç tarihinin değişmesi bu farkın doğmasının nedenleridir.
Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.
Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.
- İlişkilendirme modeli
-
Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.
Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.
İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
- Ürün veya hizmet ücreti
-
Gelirden satışa kadar ürün maliyeti. Bu ayarı net kâra yönelik kârlılık optimizasyonu için kullanabilirsiniz. Çoğu zaman kâr şu formülle hesaplanır:
Her ürünün maliyetini biliyorsanız, bu ürünün satışından elde edilen geliri iş göstergesi olarak iletebilir ve bu ayarda gelirin yüzde kaçının maliyeti oluşturduğunu gösterebilirsiniz. Tüm gerekli hesaplamalar sistem tarafından yapılır ve yatırım kârlılığı özellikle kâra göre optimize edilir.
Bu parametreyi Metrica’ya gerçek gelirinizi iletmek istemiyorsanız da kullanabilirsiniz. Bu durumda düzeltme katsayısıyla düzeltilen verileri aktarabilirsiniz, strateji ayarlarında ise ücret olarak şu formülle hesaplanan değeri belirtebilirsiniz: 100/düzeltme katsayısı.