Reklam kampanyası parametreleri

Reklam kampanyası parametrelerini düzenlemek için kampanya isminin altındaki Parametreler bağlantısına tıklayın. Düzenlenebilecek parametreler kampanya türüne bağlıdır.

Gösterim bilgileri

Tüm kampanya türleri için kullanılabilir.

Kampanya tarihleri

Kampanyanın başlangıç tarihi kampanyanın oluşturulduğu tarih olup otomatik belirlenir. Fakat gerektiğinde kampanya başlangıç tarihini istediğiniz gibi kendiniz de belirleyebilirsiniz. Reklam gösterimleri moderasyon ve ödeme işlemleri tamamlandıktan sonra başlar.

Ayrıca, kampanya için bitiş tarihi de belirleyebilirsiniz. Gösterimler, belirlediğiniz tarihte otomatik olarak durdurulur.

Kampanya tarihlerini belirlemek ne işe yarar?

Zamanlı hedefleme

Reklamların haftanın belirli günlerinde ve günün belirli saatlerinde gösterilmesi için istediğiniz gösterim programını ayarlayabilirsiniz.

Zamanlı hedeflemeyi doğru ayarlamak için ne yapılmalı?

Coğrafi bilgiler

Tüm kampanya türleri için kullanılabilir.

Gösterim bölgesi

Reklamlarınızın gösterileceği coğrafi bölgeyi seçebilirsiniz. Yandex.Direct reklamlarınız sadece seçtiğiniz bölgelerde bulunan ve teklifinizden yararlanabilecek kullanıcılara gösterilir.

Gösterim bölgeleri nasıl doğru belirlenir?

Genişletilmiş coğrafi hedefleme
Sadece gösterim bölgesinin ismini içeren sorguların reklamlarınızla yanıtlanması için bu seçeneği etkinleştirin. Bu özellik akıllı banner'lar için geçersizdir.

Gösterim yönetimi

Tüm kampanya türleri için kullanılabilir.

Reklam gösterim stratejisi

Reklam kampanyalarınızın her biri için uygun bir reklam gösterim stratejisi seçmeniz gerekir. Reklam verenlerin çeşitli hedeflerine göre Yandex.Direct'te çeşitli stratejiler bulunur. Bunlar, otomatik stratejiler ve fiyat tekliflerinin manuel yönetildiği stratejiler olmak üzere iki gruba ayrılır.

  • Otomatik stratejiler, reklam yayınını otomatik yöneterek reklamlar üzerinden yapılacak kullanıcı geçişlerini mümkün olduğunca artırmaya çalışır. Otomatik stratejiler fiyat teklifi yönetimini otomatik gerçekleştirerek sizin reklam metni hazırlama, doğru açılış sayfasını seçme, kâr tahmini ve analizi gibi diğer önemli hususlara odaklanmanızı sağlar.

  • Manuel stratejileri tercih eden reklam verenler tüm göstergelerini kendileri kontrol ederek reklam materyalleriyle istedikleri denemeleri yapabilirler.

Reklam gösterim stratejisi nasıl seçilir?

Gösterim sıklığının kısıtlanması

Yalnızca medya içerikli kampanyalar için uygulanabilir.

Reklam gösterimlerinde, kullanıcının markanızı tanıması ve reklamı yapılan ürünü seçmesi önemlidir. Ancak devamlı tekrarlanan reklam, tam ters etki yaparak kullanıcıyı markanıza karşı soğutabilir. Gösterim sıklığının kısıtlanması sayesinde hem kullanıcıların güvenini kazanırsınız hem de reklam bütçesinden tasarruf edersiniz.

Bir kullanıcıya, belirli bir sürede (en fazla 30 gün) veya reklam kampanyası boyunca yapılacak maksimum gösterim sayısını belirleyebilirsiniz. Örneğin: her kullanıcıya günde en fazla 3 gösterim. Kullanıcının tüm cihazlarında yapılan gösterimler dikkate alınır. Gösterimler bir aydan fazla devam ediyorsa kampanya boyunca belirlenen kısıtlama aşılabilir.

Farklı cihaz kullanan kullanıcıları tespit eden algoritmaların çalışmasından dolayı belirtilen sınırlamanın biraz üstüne çıkılabileceği istatistikte görülebilir.

Ağlarda reklam gösterim ayarları

Reklamlarınızın ağlarda gösterimlerini istediğiniz gibi yönetebilirsiniz.

Ağlarda reklam gösterimleri nasıl doğru ayarlanır?

Teklif düzenlemeleri

Belirli bir hedef kitleye reklam gösterirken teklif düzenlemeleri yardımıyla teklifinizi artırabilir veya azaltabilirsiniz. Bu şekilde, düzenlenmiş yeni teklifle seçilen hedef kullanıcı kitlesine yapılan reklam gösterimleriniz size eski teklife göre daha fazla trafik sağlayabilir.

Teklif düzenlemeleri nasıl çalışır ve nasıl yapılır?

Site çalışmadığında reklam gösterimlerinin durdurulması

İzleme özelliği site erişimini takip eder ve reklam bütçenizin boşuna harcanmaması için otomatik olarak reklam gösterimlerini durdurur. Siteniz yeniden erişilebilir olduğunda gösterimler otomatik olarak başlar.

Site izleme özelliği nasıl çalışır?

Sanal kartvizit

Telefon, çalışma saatleri ve ulaşım gibi bilgileri içeren reklamlar kullanıcıların daha çok dikkatini çeker. Bu tür reklamların etkinliği daha fazladır. Kampanyanızdaki tüm reklamlar için aynı bilgileri ya da isterseniz her bir reklam grubu için farklı bilgiler kullanabilirsiniz.

Kampanyanızdaki tüm reklamlar için aynı bilgileri kullanmayı düşünüyorsanız Tek bir adres ve telefon kullan seçeneğini etkinleştirip iletişim bilgileri alanlarını doldurun.

İletişim bilgileri mobil uygulama reklamlarında gösterilmez.

Sanal kartvizitin avantajları nelerdir?

İletişim bilgileri nasıl doğru belirtilir?

Yandex.Metrica

Mobil uygulama reklam kampanyaları hariç, sitedeki ziyaretçi eylemlerinin analiz edilmesine olanak tanıyan Yandex.Metrica servisiyle her türlü reklam kampanyasının otomatik entegrasyonu sağlanabilir.

Yandex.Metrica sayaçları

Sitenize kurulu olan Yandex.Metrica sayaçları bu bölümde gösterilir. Sayacın kampanyaya bağlanmasıyla, Yandex.Metrica verilerinin Yandex.Direct istatistiklerine, Yandex.Direct verilerinin de Yandex.Metrica raporlarına doğru yansıması ve ayrıca en etkin stratejilerin belirlenmesi sağlanır.

Yandex.Metrica'yla neler yapılabilir?

Metrica bağlantılarının işaretlenmesi

Yandex.Metrica'nın Yandex.Direct reklam kampanyasının sonuçlarını en doğru şekilde takip etmesini sağlamak için bu seçeneği etkinleştirin.

Bağlantıların otomatik işaretlenmesi nasıl çalışır ve yclid etiketi ne işe yarar?

_openstat etiketinin eklenmesi

Yandex.Direct'te Openstat ve LiveInternet gibi harici istatistik sistemleri sayesinde reklam kampanyalarını takip edebilirsiniz. Bunun için reklam bağlantısına özel bir parametre (_openstat etiketi) eklenmelidir. _openstat etiketinin eklenmesi tüm kampanyalar için desteklenmektedir.

URL adreslerindeki işaretleme etiketleri nasıl çalışır ve ne işe yarar?

Bildirimler

Tüm kampanya türleri için kullanılabilir.

E-posta bildirimleri

Bidirimler kayıt işlemi sırasında belirttiğiniz e-posta adresine gönderilir. Özellikle belli kampanyalar hakkında bildirim alabilmek için başka e-posta adresleri de girebilirsiniz.

Kampanya hakkında ne tür bilgiler e-postayla alınabilir?

SMS bildirimleri

SMS bildirimleri kayıt işleminiz sırasında belirttiğiniz telefon numarasına gönderilir. Hesabınıza bir cep telefonu bağlı değilse veya bildirimleri farklı bir numaraya almak istiyorsanız ilgili bağlantıya tıklayın. Bildirim almak için uygun olduğunuz saati de belirtebilirsiniz.

SMS bildirimleri Yandex tarafından gönderilmektedir ve reklam verenler için ücretsizdir.

SMS bildirimlerinde reklam kampanyası hakkında ne tür bilgiler alınabilir?

Cihaz hedefleme

Sadece mobil uygulama reklamları için geçerlidir.

Cihaz türü

Mobil uygulama reklamları sadece uyumlu mobil cihazlarda (akıllı telefonlarda ve tabletlerde) görüntülenir. Reklamlarınızın isteğe bağlı olarak sadece akıllı telefonlarda veya sadece tabletlerde görüntülenmesini de ayarlayabilirsiniz.

Bağlantı türü

Büyük boyutlu uygulamaları yüklerken kullanıcılar Wi-Fi bağlantısı tercih ederler. Böyle bir uygulamanın reklamını yapıyorsanız, reklam gösterimlerini kullanılan bağlantı türüne (mobil internet ve/veya kablosuz ağ bağlantısı olmasına) göre ayarlayabilirsiniz.

Özel ayarlar

Tüm kampanya türleri için kullanılabilir.

Yasak siteler ve harici ağlar

Reklamlarla denemeler yaptığınız süre için ağlardaki seçtiğiniz sitelerde reklam gösterimlerinizi yasaklayabilirsiniz. Lütfen dikkat! Reklamların site ve ağlarda gösterimlerinin yasaklanması reklam kampanyanızın etkinliğini olumsuz etkileyebilir.

Hangi siteler yasaklanabilir ve nasıl?

Negatif anahtar sözcükler

Negatif anahtar sözcükler uygun olmayan sorgulara göre reklam gösterimlerini engeller. Tüm kampanya türleri için kullanılabilir.

Negatif anahtar sözcükler nedir ve nasıl çalışır?

İlgili ek sözcük grupları

Bu ayar sadece metin grafik reklamları için kullanılabilir.

Yandex.Direct seçtiğiniz anahtar sözcüklere uygun olarak yeni ek anahtar sözcükler ekler. Bu özellik hedef kitlenizi genişletmenizi sağlar.

İlgili ek sözcük grupları nasıl çalışır?

Kampanya sayfasında reklam grubu sayısı

Bu ayar sayesinde kampanya sayfasında reklam grupları görüntüleme şeklini istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

IP adreslerine göre gösterimlerin engellenmesi

Reklamlarla deneme yaparken belirli kullanıcılara IP adreslerine göre reklam gösterimini sınırlayabilirsiniz. Bu amaçla en fazla 25 adet IP adresi belirtebilirsiniz. Lütfen dikkat! IP adreslerinin yasaklanması reklam kampanyanızın etkinliğini olumsuz etkileyebilir.

IP adreslerine göre reklam gösterme yasağı nasıl çalışır ve buna ne tür sınırlamalar getirilebilir?

Reklam metninin kısmen başlıkta kullanılması

Yandex arama sonuçlarında gösterilen bir reklamın başlığına reklam metninden bir cümle veya reklamı yapılan sitenin adresi otomatik olarak eklenebilir. Reklam başlığınızı daha bilgilendirici ve dikkat çekici hale getirmek için bu özelliği kullanın.

Bu ayar mobil uygulama reklamları için kullanılamaz.

Kurum bilgilerinin Yandex.Rehber'den sağlanması

Reklamlarınız Yandex.Haritalar'da gösterildiğinde kullanıcıların şirket bilgilerinizi görmesini sağlamak için bu seçeneği etkinleştirin.

Otomatik durdurulan rakip reklamların sayısına göre fiyat teklifi belirleme

Yandex.Direct arayüzünde teklifler hesaplanırken belirli bir anahtar sözcük grubuna uygun olan tüm rakip reklamlar göz önünde bulundurulur. Teklifleri kontrol edip düzenlemeniz sırasında geçici hedefleme olarak otomatik bırakılmış rakip reklamları devre dışı bırakabilirsiniz.

Bu ayar sadece metin grafik reklamları için geçerlidir.

Kampanyaları öncelikli kampanyalar listesine ekleme

Üzerinde sık çalıştığınız kampanyaları ayrı bir liste halinde gruplayabilirsiniz. Bunu yaptığınızda Kampanyalarım sayfasında isteğinize bağlı olarak, öncelikli kampanyalarınızın ya da tüm kampanyalarınızın listesini görmenizi sağlayacak bir buton görüntülenir.