“Arama sorguları” raporu

Arama sitelerinde yapılan ve reklamınızla yanıtlanan tüm sorgular bu raporda toplanmıştır.

Raporda şunları görebilirsiniz:

  • Arama sorgusu: Kullanıcı tarafından girilen sorgu;
  • Gösterim koşulu: Reklamın gösterildiği kriter (anahtar sözcük grubu, otomatik hedefleme, dinamik reklamlar için hedefleme koşulu);
  • Uyum türü: Ana anahtar sözcük grubu ile reklamın gösterimini tetikleyen sözcük grubu arasındaki bağlantı;
  • Eşleştirilen sözcük grupları: otomatik hedefleme veya dinamik reklamlar için hedefleme koşulları yardımıyla sistem tarafından seçilen sözcük grupları, semantik uyum.

Verilere sadece son 180 gün için erişebilir.

“Diğer arama sorguları” satırında aşağıdaki veriler sunulur:

  • Henüz işlenmemiş sorgular (1 saatten kısa bir süre önce yapılan ve tıklamaları gerçekleşen ya da hiç gerçekleşmeyen tüm sorgular).

  • Tıklamaları hiç gerçekleşmeyen ve gösterim sayısı çok az olan sorgular (Not: Tıklamaları daha önce veya başka kampanyalar çerçevesinde gerçekleşen ve dolayısıyla verileri ayrı satırlarda görüntülenen sorgular hariç).

  1. Gösterim koşulları ve uyum türü
  2. Rapordaki verilerle nasıl çalışılır

Gösterim koşulları ve uyum türü

Rapor kesiti Anlamı Örnek
Gösterim koşulları türü
Sözcük grubu Reklam, anahtar sözcük grubunun içeriğinin tümünü içeren sorgulara göre gösterilir. Anahtar sözcük grupları hakkında daha fazla bilgi Evden kaçış oyunu anahtar sözcük grubunu içeren reklam, evden kaçış oyunu oynama sorgusu yapıldığında gösterildi
Otomatik hedefleme Reklam, anahtar sözcük gruplarını kullanmadan reklam içeriğine göre ürünlerinizi veya hizmetlerinizi arayan herkese gösterildi. Sistem gerçek zamanlı olarak, reklamdaki başlık, metin ve geçiş sayfasını kullanıcı arama sorgularıyla karşılaştırdı. Otomatik hedefleme hakkında daha fazla bilgi Uzay seyahati hakkında yazılmış bir metin ve uzaya.com geçiş sayfası, Mars turları şeklinde yapılan istekte gösterildi
Dinamik reklamlar için hedefleme koşulları Yandex.Direct, sitenin veya beslemenin içeriğini analiz etti ve Yandex Arama'da gösterilecek reklamı otomatik olarak oluşturdu Reklam belirttiğiniz hedefleme koşullarına göre gösterildi. Dinamik reklamlar hakkında daha fazla bilgi için Belirli bir ütü modelini içeren reklam kaliteli ütüler sorgusuna göre gösterildi.
Uyum türü
Semantik Reklam, sözcük grubunu semantik bakımdan netleştiren sorgular için gösterildi: Yazım hataları, eşanlamlı sözcükler, daha somut sözcükler ve aramada kullanılan sözcüklerin farklı biçimlerde düzenlenmesini içerir. Çocuklar için kaçış evi macerası al anahtar sözcük grubunu içeren reklam, çocuklar için kaçış evi macerası satın al sorgusu yapıldığında gösterildi; yemek anahtar sözcük grubu içeren reklam içinse fast food restoranlar sorgusu üzerine gösterildi.

Rapordaki verilerle nasıl çalışılır

Rapor verilerine dayanarak reklam gösterimlerinizin devam ettiği anahtar sözcük gruplarıyla çalışabilirsiniz. Örneğin:
  • Anahtar sözcük gruplarına yüksek CTR'a sahip sorguları ekleyebilirsiniz.
  • Kampanya ve reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarına konuya ilişkin olmayan sorguları ekleyebilirsiniz.
Anahtar sözcük gruplarına sorgu ekleme

Anahtar sözcük gruplarının listesini genişletmek için raporda gerekli sorguları seçin ve sayfanın altında Anahtar sözcük gruplarına ekle butonuna tıklayın.

Açılan Sözcük grubu ekleme penceresinde gerekirse operatörleri kullanarak sözcük grubunu düzenleyin ve seçilen sözcük grupları için teklifleri veya ortak fiyatı belirtip Kaydet butonuna tıklayın.

Bunun sonucunda seçilen sorgulardan özel sözcük grupları, belirtilen reklam grubunun anahtar sözcük gruplarına eklenir. Eklenme sırasında mevcut grup için anahtar sözcük grubu sınırlaması aşılırsa bu grup kopyalanır ve ana gruba sığmayan anahtar sözcük grupları yeni gruba eklenir.

Arama sorguları kampanya için reklam grubu sınırlaması yüzünden anahtar sözcük gruplarına eklenemiyorsa eklenen sözcük gruplarının sayısını, ana gruplardaki sözcük gruplarının sayısını veya kampanyadaki grup sayısını azaltabilirsiniz.

Sorgunun negatif anahtar sözcük gruplarına eklenmesi

Anahtar sözcük gruplarını netleştirmek için reklamlarınızın gösterildiği konuya ilişkin olmayan sorguları seçin ve sayfanın altındaki Negatif anahtar sözcük gruplarına ekle butonuna tıklayın.

Açılan Negatif anahtar sözcük gruplarının eklenmesi penceresinde seçilen sözcük grubunu düzenleyebilirsiniz. Örneğin +, !, [] operatörlerini ekleyebilirsiniz. Eklenen sözcük grubu varsayılan olarak tırnak içinde "" yazılır. Negatif anahtar sözcük grubunun çalışacağı seviyeyi de (reklam grubu veya kampanya) belirtebilirsiniz. Bunun için Kaydet butonuna tıklayın.

Negatif anahtar sözcük gruplarına seçilen sorgular eklenirken kampanya veya reklam grubu için karakter sınırlamasını aşarsanız uyarı verilir.

Aynı şekilde, yeni negatif anahtar sözcük grubu, anahtar sözcük grubuyla aynı olursa da uyarı verilir.