Rapor Sihirbazı

Rapor Sihirbazı, istatistiği görüntülemek için kullanışlı bir araçtır. Bu Sihirbaz sayesinde tüm kampanyalarla ilgili ayrıntılı istatistik toplayabilir, belirli anahtar sözcük gruplarının veya reklamların etkililiğini değerlendirebilirsiniz.

  1. Rapor nasıl oluşturulur?
  2. Raporlarda grafikler nasıl oluşturulur?
  3. Raporların kaydedilmesi
  4. Daha fazla bilgi

Rapor nasıl oluşturulur?

Bunun için kampanya sayfasında İstatistiği göster bağlantısına gidin. Tüm kampanyalara göre istatistikleri görüntülemek için soldaki menüde İstatistikTüm kampanyaların istatistikleri'ni seçin.

Not.

Rapor için görüntüleme istatistiği biriktirilmelidir. Bu nedenle gösterimi yapılmayan reklamlar için rapor oluşturulamaz.

Zaman aralığını girin

Zaman aralığını manuel olarak belirleyebilirsiniz ya da önerilen bir zaman aralığını seçebilirsiniz.

Bunun yanı sıra iki döneme ait verileri aynı anda görüntüleyebilirsiniz. Bunun için butonuna tıklayıp А ve В zaman aralıklarını belirtin. В zaman aralığının bitiş tarihi A zaman aralığının başlangıç tarihinden önce olmalıdır. Zaman aralıkları birbiriyle örtüşmemelidir.

Dikkat: Mevcut ay öncesindeki son 3 yıla ait istatistik verilerine erişilebilir.

Hedef ve ilişkilendirme modelini belirtin

Yandex Metrica sayacı kampanyalarınıza bağlı ve hedefler ayarlanmışsa raporda tıklamaların gerçek siparişlere dönüşümünü tanımlayan göstergeler kullanılabilir. Dönüşüm verilerini almak istediğiniz hedefi seçin. Varsayılan olarak tüm hedefler için veriler görüntülenir.

Raporda dönüşümler hakkında daha fazla bilgi

Kullanıcılar, reklam, arama sonuçlarındaki bağlantı veya tarayıcıda kaydedilen favoriye tıklayarak siteye birkaç kez geçebilirler. İlişkilendirme, siteye yapılan geçişler arasından ziyaretin kaynağı olarak hangisinin kabul edileceğini gösteren bir kuraldır.

İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi

Satır ve sütunları seçin

Satırlar bloğunda hangi veriler için raporun oluşturulmasını istediğinizi seçin. Sütunlar bloğunda ilgilendiğiniz istatiksel göstergeleri seçin.

Örneğin farklı cinsiyet ve yaş grubunda olan kullanıcılar arasında kampanyalarınıza yapılan tıklamaların ve gösterimlerin nasıl dağıldığını öğrenmek istediğinizi düşünelim. Bunu yapmak için Satırlar bloğunda Kampanyalar, Cinsiyet, Yaş öğelerini seçin. ve ardından Sütunlar bloğunda Gösterimler, Tıklamalar, CTR seçeneklerini işaretleyin.

Satır ve sütunların yerini değiştirmek için onları taşıyın.

Filtreleri ekleyin

Raporda gösterilecek verileri seçebilirsiniz, bunun için filtreleme koşulu ekleyin.

Örneğin 45 yaş üstü erkeklerden hangi kampanyalara daha çok tıklamala geldiğini öğrenmek istiyorsunuz. Bunun için öncelikle Satırlar bloğunda Kampanyalar'ı seçip Sütunlar bloğunda Gösterimler, Tıklamalar'ı seçin. Ardından Yaş ve Cinsiyet filtreleme koşullarını ekleyin:

Daha sonra kullanmak üzere filtreyi kaydedebilirsiniz.

Not. Bir filtreleme koşulunda birden fazla değer kullanılabilir. Böylece, örneğin sadece iki anahtar sözcük grubu için rapor hazırlayabilirsiniz. Sözcük grupları girerken bunları ayırmak için “Enter” tuşunu kullanın.

Raporlarda grafikler nasıl oluşturulur?

Rapor verilerini grafik şeklinde sunabilirsiniz. Bunu yapmak için rapor tablosunun üstünde bulunan Grafik göster butonuna tıklamanız yeterli.

Grafik türleri

Grafiği çizgi veya pasta şeklinde oluşturabilirsiniz.

Çok uzun bir döneme ait istatistikler bazen pasta şeklinde sunulamayabilir. Bu durumda sistem grafiği varsayılan olarak çizgi şeklinde oluşturur.

Verilerin görüntülenmesi
Görüntüleme kolaylığı amacıyla göstergeler 3 gruba ayrılır:
  • Sayısal göstergeler: Gösterimler, Tıklamalar, Ortalama Gösterim Pozisyonu, Ortalama Tıklama Pozisyonu, Derinlik (sayfa), Dönüşümler.
  • Yüzdelik göstergeler: CTR (%), İptal (%), Dönüşüm (%).
  • Mali göstergeler: Toplam Harcama (TL), Ortalama Tıklama Fiyatı (TL), Hedef Fiyatı (TL), Kârlılık, Gelir (TL).

Grafikte sadece iki tür ölçümlemeye göre veriler karşılaştırılabilir. Örneğin sayısal göstergeleri (Gösterimler, Tıklamalar) ve fiyat göstergesi (Ortalama tıklama fiyat). Farklı gruptan bir gösterge seçildiğinde ikinci ölçek grafiğe otomatik eklenir. Bu durum üçüncü bir gruptan verilerin grafiğe eklenmesini imkânsız kılar.

Kesit seçimi
Verilerinizi belirli bir sütuna göre ayrıntılı olarak görüntülebilirsiniz.
  1. Sütun seçin.
  2. Kesit seçin. Seçim sadece rapor parametrelerinde belirlenen göstergelerden yapılabilir.

Bir kesitin seçilen döneme ait istatistiklerinde 5'ten fazla değer bulunduğunda bunların ilk 5 maksimum değeri grafikte görüntülenir, geri kalan değerler ise toplanarak kümelenmiş altıncı bir değer şeklinde gösterilir.

Göstergeyle ilgili verilerin açıklamasını görmek için imlecinizi grafikteki noktanın üzerine getirin.

Grafiği PNG, JPEG veya SVG formatındaki bir dosya olarak kaydedebilir veya yazdırabilirsiniz. Bunun için Dışarı aktar butonuna tıklayın.

Raporların kaydedilmesi

Daha sonra kullanmak üzere raporu kaydedin. Kaydedilmiş rapor açılan listede yer alacaktır:

Ayrıca XLS, XLSX veya CSV formatında rapor yüklenebilir. Bunun için Dışarı aktar butonuna tıklayın.

Uyarı.

Raporun sadece ilk 75.000 satırı yüklenir.

Daha fazla bilgi

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.