Bütçe tahmini

Bütçe tahmini, Arama'da reklam kampanyasının bütçesini değerlendirmenize yardımcı olacak bir servistir. Bu servis yardımıyla, seçtiğiniz sözcük grupları ve gösterim bölgelerine göre yaklaşık harcamayı hesaplayabilir, reklamlar için yaklaşık geçiş fiyatını öğrenebilirsiniz.

Reklam bütçesi nasıl hesaplanır?

Direct arayüzündeki Bütçe Tahmini'ni kullanabilirsiniz. Bunun için sayfanın üst kısmında bulunan ilgili bağlantıya tıklayın. Bütçe Tahmini sadece hesaba giriş yapmış olan kullanıcılar için geçerlidir.

1. Adım: Reklam gösterim bölgelerini seçin

Kampanya bütçesi, gösterimler için planladığınız bölgeye bağlıdır. Reklamlarınızı göstermek istediğiniz kullanıcıların bulundukları bölgeleri seçin. Ürünlerinizin teslim edilemeyeceği bölgeleri seçmeyin. Aynı anda birkaç şehirde faaliyet gösteriyorsanız her şehir için ayrı reklam oluşturun.

Bölge seçimiyle ilgili daha fazla bilgi.

2. Adım: Hesaplama parametrelerini ayarlayın

İstediğiniz zaman aralığını seçin. Haftalık, aylık, üç aylık veya yıllık tahmin oluşturulabilir. Gerekirse hesaplamadaki para birimini değiştirebilirsiniz veya sadece mobil reklam için tahmin oluşturabilirsiniz.

3. Adım: Anahtar sözcük gruplarını seçin

Anahtar sözcük gruplarının reklamın konusuyla uyumlu olması gerekir. Ürününüzü veya hizmetinizi arayan kullanıcıların hangi sorguları girebileceklerini tahmin edin. Uygun olmayan sorguları yok saymak için negatif anahtar sözcük grupları ekleyin.

Anahtar sözcük gruplarının nasıl seçilmesi konusunda daha fazla bilgi için tıklayın.

Hesapla butonuna tıklayın. Rapor sayfada gösterilir. Daha rahat kullanım için tahmini XLS formatında indirebilirsiniz.

Anahtar sözcük gruplarını düzenlediğiniz, sildiğiniz veya eklediğiniz zaman tahmin yeniden hesaplanır. Sözcük grubu tahminde gri renkte işaretiyle gösteriliyorsa sistem olası düşük etkinlik hakkında uyarmaktadır. Bu tür sözcük gruplarını değiştirmenizi öneririz.

Dene

Çalışma esasları

Bütçe tahmini hesaplanırken sezona ve trendlere göre reklam istatistikleri (teklifler, gösterim sayısı ve seçtiğiniz anahtar sözcük grubuna göre tıklama sayısı) kullanılır.

Sistem her bir anahtar sözcük grubu için seçilen dönemdeki sorgular, ortalama teklif tutarı, gösterimler ve tıklamalar gibi birkaç gösterge için tahmini değerler çıkarır.

Rekabet eden reklamların sayısı, teklifleri, kalite göstergeleri ve CTR reklam kampanyalarının çalışma sürecinde değişkenlik gösterebilir. Bu nedenle, gerçek harcama ile tahmini harcama farklı olabilir.

Kampanya sayfasındaki veriler tahminde belirtilen verilerden farklı olabilir. Bütçe tahmini seçilen bölgede seçilen tüm sözcük grupları için ortalama göstergeleri hesaplar. Kampanya sayfasında ise en pahalı bölgeye ait mevcut zaman için belirli reklam grubunun göstergelerini görürsünüz.