Performans kampanyalarında gösterim stratejisi

Strateji, bir reklam kampanyasının hedefini belirlemenizi sağlayan bir dizi ayardır; örneğin siteye trafik çekmek, maksimum faydalı eylem gerçekleştirmek veya kârlılığı optimize etmek vb.

Otomatik algoritmalar ile gerekli parametreleri belirterek veya manuel olarak teklifleri yönetebilirsiniz:
  • Otomatik yönetimde hedef stratejinin hangi sonucu sağlamasını istiyorsanız onu belirlersiniz. Ör. siteye ziyaretçi çekmek, sitede faydalı eylemlerin gerçekleştirilmesi, reklaam yapılan yatırım üzerinden kârlılığın optimizasyonu. Göreve ilaveten optimizasyon parametresini (tıklama, dönüşüm veya kârlılık) seçin. Ayrıca hedeflere ulaşılması için koşullar belirleyebilirsiniz; örneğin sonuç için ödemeye hazır olduğunuz bütçeyi veya ortalama maliyeti belirtebilirsiniz.
  • Manuel teklifte her gösterim koşulu için fiyat teklifini kendiniz belirler ve gerektiğinde ortalama günlük bütçeyi sınırlarsınız.

Reklam kampanyası üzerinde manuel stratejilere veya harici teklif yönetim sistemlerine kıyasla daha sık ayarlama yaptığından otomatik stratejiyi kullanmanızı öneririz.

Gösterim stratejisi kampanya parametreleri sayfasında seçilebilir. Her reklam kampanyası için kampanyadaki tüm reklamlar için geçerli olacak tek bir strateji seçilebilir.

Kampanya türüne göre kullanılabilen stratejiler
Reklam kampanyası türü Kullanılabilir stratejiler

“Metin-grafik reklamlar”

“Dinamik reklamlar”

Verimlilik optimizasyonu

Dönüşüm optimizasyonu

Tıklama optimizasyonu

Manuel teklif yönetimi

“Mobil uygulama reklamları”

Mobil uygulama reklamlarında dönüşüm optimizasyonu (Takip bağlantılı uygulamalar için)

Tıklama optimizasyonu

“Arama banner'ı”

Aramalarda banner tıklamaları sayısının optimizasyonu.

Manuel teklif yönetimi

  1. Stratejiler nasıl çalışır?
  2. Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?
  3. Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejiler nasıl çalışır?

Yandex.Direct'in tüm stratejileri, kullanıcının reklama tıklayarak hedef işlemlerin gerçekleşmesi olasılığını hesaplayan özel bir matematik algoritmasına dayalıdır.

Tahmin sırasında sistem, reklam için seçilen anahtar sözcük gruplarına göre istatistiği analiz eder. Arama siteler için söz konusu analiz işlemi Yandex arama sonuçları sayfalarındaki gösterim verileri, içerik siteler için ise ağlardaki gösterim verileri dikkate alır. İstatistik yetersizse Yandex arama sonuçlarından yapılan geçişlerle ilgili veri tabanı kullanılır. Bununla birlikte reklama tıklayan kullanıcıların davranışları da hesaba katılır. Analiz işlemi sonucunda en etkili (yani kullanıcıların en çok geldiği) anahtar sözcük grupları belirlenir. Reklam gösterimleri daha sonra bu anahtar sözcük grupları üzerine ağırlıklı olarak yapılmaya başlar.

Gösterim, tıklama ve hedef eylemlerin sayıları ile haftanın günleri ve günün saati arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek üzere tahminler her bir gün için saatler itibarıyla hazırlanır. Gösterim sırasında yeni veriler geldikçe tahminler düzenli olarak güncellenir.

Fazla harcamaya karşı koruma varsayılan olarak stratejilere eklenir; sistem haftalık bütçenin günde en fazla %35'ini harcayabilir, teklif ise haftalık bütçenin %10'unu geçmez. Gösterimler zaman hedeflemesiyle sınırlıysa sistem bütçeyi sadece kampanyanın çalışma günlerine dağıtır. Bu durumda günde, haftalık bütçenin %35'inin üstünde harcama yapılabilir.

Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?

Genel öneriler

Stratejilerin doğru çalışması için reklamlarınızın yönlendirdiği sayfaların erişilebilir olması ve reklam kampanyanızda yeterli sayıda reklam ve anahtar sözcük grubunun olması çok önemlidir. Reklam kampanyasının sadece bir sitenin (veya mobil uygulamanın) reklamını yapması ve ay boyunca düzenli göstergelerine sahip olması önerilir.

En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle genellikle sisteme birkaç haftalık bir süre tanımanız gerekir.

Kampanyanız genellikle daha seyrek yapılan sorgular üzerinde kurulu ise reklamlara yapılacak tıklamaların sayısı ve olası dönüşümler konusunda tahminlerde bulunulması ve dolayısıyla en uygun tıklama başı fiyatın hesaplanması için daha fazla zaman gerekir. Sisteme yardım etmek için anahtar sözcük grubu listesini genişletin.

Stratejinizin ayarlarını, bunları strateji çalışırken değiştirmemek için stratejiyi çalıştırmadan önce iyice düşünmenizi tavsiye ederiz. Strateji ayarlarını sürekli değiştirmek veya gösterimleri ara sıra manuel yönetime geçirmeniz kaliteli tahmin hazırlanması işlemini önemli ölçüde zorlaştırır.

Kısıtlamaların belirlenmesi

En uygun fiyat/miktar oranının bulunması için sistemin deney yapmak üzere bir alana ihtiyacı vardır. Dolayısıyla sistemde ne kadar az gereksiz kısıtlama kullanırsanız stratejiniz de o kadar etkili çalışır. Örneğin “Tıklama optimizasyonu” ve “Dönüşüm optimizasyonu”.stratejileri kapsamında en yüksek tıklama fiyatını daha fazla sınırlamaya gerek yoktur.

Uygun parametreler belirtmeye çalışın ve örneğin tıklama başına ortalama maliyeti düşürmeyin.

Seçilen stratejiye bağlı olmayan nedenlerden dolayı sitenizin ziyaretçilerinin (veya uygulamanızın kullanıcılarının) hareketliliği aniden değişiyorsa stratejinin yeniden yapılanması için yeterli süre olmayabilir ve belirttiğiniz kısıtlamalar uygulanamayabilir. Benzer durumlar sitenizin tasarımını yenilediğinizde, reklam kampanyaya popüler olmayan anahtar sözcük gruplarını eklediğinizde veya hedeflemeyi değiştirdiğinizde yaşanabilir.

Manuel harcama kontrolü

Strateji çerçevesinde harcamayı kendinizin kontrol etmeniz gerektiğinde tıklama başına maksimum fiyatı belirlemektense maksimum haftalık bütçe miktarını belirlemek daha iyi bir seçenek olur. Bu amaçla cari göstergelerinizi önceki göstergelerinizle kıyaslamak için bir önceki ayın ortalama haftalık bütçe rakamını çıkarmanızda yarar vardır.

Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejinin yeniden başlatılması, sistemin yeni tahmin oluşturması ve en uygun teklifleri belirleyebilmesi için her zaman göstergelerin yeniden hesaplanmasını gerektirir. Toplanan istatistik zaman bazlı hesaplanır; yeni veriler en büyük “ağırlığa” sahip olur. Yeniden başlatılmadan önce strateji 28 günden uzun bir süre çalışmadıysa istatistiği sıfırlanır.

Strateji şu durumlarda yeniden başlatılır:

  • strateji ayarlarının değişmesi
  • manuel teklif yönetimine geçiş
  • kampanyanın durdurulduktan sonra başlatılması
  • sıfır bakiyedeyken hesaba para aktarılması
  • reklam gösteriminin site izlemesi tarafından askıya alınması;
  • gösterim bölgelerinin değiştirilmesi;
  • gösterim takviminin değiştirilmesi (resmi tatil günlerinde gösterim ayarları dahil)

İç mekanizmalar sayesinde sistem hızlı adapte olur fakat yeni tahminin oluşturulması için biraz süre gerekebilir. Stratejinin yeniden başlatıldığı gün yapılan günlük harcama, kısıtlamaları aşabilir.