Hangi strateji seçilmeli?

Strateji, Yandex.Direct'te reklam yayınlama ayarlarının toplamıdır. Teklif yönetimi, reklamların gösterim yerleri ve erişilebilir kısıtlamalar seçilen stratejiye bağlı olur.

Reklam verenlerin çeşitli hedeflerine göre Yandex.Direct'te çeşitli stratejiler bulunur. Strateji seçmeden önce reklam hedefinizi (örneğin siteye yeni ziyaretçi çekmek, internet mağazasının satışını arttırmak, potansiyel müşterilerine promosyonlar hakkında bilgi vermek), yaklaşık bütçenizi (örneğin haftalık veya siteye tek geçiş için) ve reklam gösterim yerini (örneğin olası tüm alanlarda veya sadece Yandex arama sonuçlarında) belirleyin.

Gösterim stratejisi kampanya parametreleri sayfasında seçilebilir. Her reklam kampanyası için kampanyadaki tüm reklamlar için geçerli olacak tek bir strateji seçilebilir.

Stratejiler nasıl çalışır?

Yandex.Direct'in tüm stratejileri, bir kullanıcının reklama tıklama yaparak hedef eylemlerin gerçekleşmesi olasılığını hesaplayan özel bir algoritmaya dayalıdır.

Tahmin sırasında sistem, reklam için seçilen anahtar sözcük gruplarına göre istatistiği analiz eder. Arama siteler için söz konusu analiz işlemi Yandex arama sonuçları sayfalarındaki gösterim verileri, içerik siteler için ise ağlardaki gösterim verileri dikkate alır. İstatistik yetersizse Yandex arama sonuçlarından yapılan geçişlerle ilgili veri tabanı kullanılır. Bununla birlikte reklama tıklayan kullanıcıların davranışları da hesaba katılır. Analiz işlemi sonucunda en etkili (yani kullanıcıların en çok geldiği) anahtar sözcük grupları belirlenir. Reklam gösterimleri daha sonra bu anahtar sözcük grupları üzerine ağırlıklı olarak yapılmaya başlar.

Gösterim, tıklama ve hedef eylemlerin sayıları ile haftanın günleri ve günün saati arasındaki ilişkiyi tespit edebilmek üzere tahminler her bir gün için saatler itibarıyla hazırlanır. Yeni veriler geldikçe tahminler düzenli olarak güncellenir.

Mümkün olduğunca kaliteli teklif yönetimi için (harici reklam yönetim araçlarının yardımıyla veya manuel yöntemden daha sık) reklam kampanyasında stratejiler tarafından düzeltmeler yapılır. Kullanılan teklifler her 15 dakikada bir Yandex.Direct arayüzüne yüklenir.

Fazla harcamaya karşı koruma varsayılan olarak stratejilere eklenir; sistem günde haftalık bütçenin en fazla %35'ini harcayabilir, teklif ise haftalık bütçenin %10'unu veya 450 Ruble'yi geçmez (diğer para birimleri için kısıtlama ilgili para birimine göre hesaplanır). Gösterimler zaman hedeflemesiyle sınırlıysa sistem bütçeyi sadece kampanyanın çalışma günlerine dağıtır. Bu durumda günde, haftalık bütçenin %35'inin üstünde harcama yapılabilir.

Stratejiler nasıl daha etkili kullanılabilir?

Genel öneriler

Stratejilerin doğru çalışması için reklamlarınızın yönlendirdiği sayfaların erişilebilir olması ve reklam kampanyanızda yeterli sayıda reklam ve anahtar sözcük grubunun olması çok önemlidir. Reklam kampanyasının sadece bir sitenin (veya mobil uygulamanın) reklamını yapması ve ay boyunca düzenli göstergelerine sahip olması önerilir.

En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle genellikle sisteme birkaç haftalık bir süre tanımanız gerekir.

Kampanyanız genellikle daha seyrek yapılan sorgular üzerinde kurulu ise reklamlara yapılacak tıklamaların sayısı ve olası dönüşümler konusunda tahminlerde bulunulması ve dolayısıyla en uygun tıklama başı fiyatın hesaplanması için daha fazla zaman gerekir. Sisteme yardım etmek için anahtar sözcük grubu listesini genişletin.

Stratejinizin ayarlarını, bunları strateji çalışırken değiştirmemek için stratejiyi çalıştırmadan önce iyice düşünmenizi tavsiye ederiz. Strateji ayarlarını sürekli değiştirmek veya gösterimleri ara sıra manuel yönetime geçirmeniz kaliteli tahmin hazırlanması işlemini önemli ölçüde zorlaştırır.

Kısıtlamaların belirlenmesi

En uygun fiyat/miktar oranının bulunması için sistemin deney yapmak üzere bir alana ihtiyacı vardır. Dolayısıyla sistemde ne kadar az gereksiz kısıtlama kullanırsanız stratejiniz de o kadar etkili çalışır. Örneğin “Haftalık bütçe” stratejisi çerçevesinde maksimum tıklama başı fiyata ek kısıtlamalar getirmeye gerek yoktur.

Kampanyanız için makul parametreler belirtmeye çalışın. Örneğin "pahalı" kelimesi için düşük fiyat veya kampanya bütçesi büyükken düşük bir fiyat oranı belirtmek gibi. Aksi halde istenilen en uygun parametreleri bulma işlemi zorlaşarak daha fazla zaman alır.

Seçilen stratejiye bağlı olmayan nedenlerden dolayı sitenizin ziyaretçilerinin (veya uygulamanızın kullanıcılarının) hareketliliği aniden değişiyorsa stratejinin yeniden yapılanması için yeterli süre olmayabilir ve belirttiğiniz kısıtlamalar uygulanamayabilir. Benzer durumlar sitenizin tasarımını yenilediğinizde, reklam kampanyaya popüler olmayan anahtar sözcük gruplarını eklediğinizde veya hedeflemeyi değiştirdiğinizde yaşanabilir.

Manuel harcama kontrolü

Strateji çerçevesinde harcamayı kendinizin kontrol etmeniz gerektiğinde tıklama başına maksimum fiyatı belirlemektense maksimum haftalık bütçe miktarını belirlemek daha iyi bir seçenek olur. Bu amaçla cari göstergelerinizi önceki göstergelerinizle kıyaslamak için bir önceki ayın ortalama haftalık bütçe rakamını çıkarmak yararlı olacaktır.

Stratejinin yeniden başlatılması

Stratejinin yeniden başlatılması, sistemin yeni tahmin oluşturması ve en uygun teklifleri belirleyebilmesi için her zaman göstergelerin yeniden hesaplanmasını gerektirir. Bununla birlikte kampanyanın çalışma süresi boyunca biriktirilen tüm istatistikler dikkate alınır ve kaydedilir. İstatistik zamana göre dikkate alınır; yeni veriler en büyük “ağırlığa” sahip olur. Yeniden başlatılmadan önce strateji 28 günden uzun bir süre çalışmadıysa istatistiği sıfırlanır.

Strateji şu durumlarda yeniden başlatılır:

  • strateji ayarlarının değişmesi
  • kampanyanın durdurulduktan sonra başlatılması
  • sıfır bakiyedeyken hesaba paranın aktarılması
  • hesabın ödeme dövizine geçirilmesi

İç mekanizmalar sayesinde sistem hızlı adapte olur fakat yeni tahminin oluşturulması için biraz süre gerekebilir. Stratejinin yeniden başlatıldığı gün yapılan günlük harcama, kısıtlamaları aşabilir.