Yandex Metrica: reklam etkililiğinin değerlendirilmesi

Reklama tıkladıktan sonra ne kadar çok kullanıcı ürün satın alır veya hizmet sipariş ederse, işletmeniz o kadar kârlı olur. Dolayısıyla sayfa ziyaretçilerinin satın alma sağlayan eylemlerini anlamak ve reklamları Direct’te bu eylemler üzerinde yoğunlaştırmak önemlidir.

Yandex Metrica, sayfa ziyaretçilerinin davranış biçimlerini incelemenize; hedefleri (ziyaretçilerin yerine getirmeleri gereken, sizler için önemli olan işlemler) belirlemenize ve dönüşümleri (hedeflerin yerine getirildiği ziyaretler) takip etmenize olanak sağlar. Aynı şekilde Metrica raporları, site kitlesinin incelenmesi ve sitenin kalitesinin yanı sıra bunun kullanıcılar için ne kadar uygun olduğunun değerlendirilmesine yardımcı olur.

  1. Metrica Direct’teki reklamlar için neden önemlidir?
  2. İstatistik toplamaya nereden başlanır?
  3. Sayaç erişimi olmayan hedeflere erişim
  4. İstatistikleri analiz etme
  5. Site kitlesi hakkındaki verilere göre kampanya oluşturma
  6. Sitedeki eksiklikleri tanımlama
  7. Başka sorunuz var mı?

Metrica Direct’teki reklamlar için neden önemlidir?

Metrica verileri, reklamlardan elde edilen getirileri artırmak için kullanılır.

Metrica’da hedefler belirleyerek üç otomatik stratejiden birine geçiş yapabilirsiniz. Örneğin, Maksimum Dönüşüm Sayısı stratejisi, maksimum dönüşüm sayısını elde etmenizi ve haftalık dönüşüm başına, ortalama dönüşüm fiyatını, ayarladığınız değere yaklaştırmanızı sağlar. Stratejiler hakkında daha fazla bilgi

Fiyat tekliflerini manuel olarak yönetiyorsanız Direct, dönüşüm olasılığı tahminine göre teklifi otomatik olarak artırabilir veya azaltabilir. Kampanya ayarlarında anahtar hedefler belirterek Direct’in dönüşüm tahminlerini daha doğru yapmasına yardımcı olursunuz. Anahtar hedefler hakkında daha fazla bilgi

Metrica’nın reklam ayarlarında kullanılması faydalıdır.

Metrica, site kitlesi hakkında veri toplanmasını sağlar. Bu veriler reklamlara daha net hedefler verilmesine, daha ilgi çekici reklamlar oluşturulmasına ve kampanya ayarlarının optimize edilmesine yardımcı olur.

Site kitlesi hakkındaki verilere göre kampanya oluşturma

Metrica’daki site istatistikleri, sitenin iyileştirilmesine yardımcı olur

Kampanyanın başarısı aynı zamanda sitenin kalitesine bağlıdır. Reklamlar çok gösterim ve tıklama alsa dahi, site istatistiklerini analiz ederek ve siteyi kullanıcılar için daha rahat hale getirerek reklamdan elde edilen geliri artırmak mümkündür.

Sitedeki eksiklikleri tanımlama

İstatistik toplamaya nereden başlanır?

1. Adım: Metrica sayacını oluşturun ve siteye kurun

Metrica sayacı, site sayfaları içeriğine dahil edilen bir koddur. Sayacı oluşturun ve sayfa başlangıcına mümkün olduğunca yakın olacak şekilde sitenin tüm sayfalarına kurun. Sayaç, böylece verileri en eksiksiz biçimde toplayacaktır.

Sayaç oluşturma hakkında daha fazla bilgiye Metrica yardım sayfasından ulaşabilirsiniz.

2. Adım: Sayaç için hedefler oluşturun

Hedef olarak ziyaretçilerin ilgilendiğiniz eylemlerini belirtin. Ziyaretçinin farklı etkileşim düzeylerine uygun birkaç hedef oluşturmanızı öneririz. Örneğin:

  • İnternet mağazası için: “2 veya daha fazla ürün görüntülendi”, “Ürün sepete eklendi”, “Sipariş oluşturuldu”.
    İpucu. Her sipariş hakkında detaylı bilgi almak için e-ticaret verilerini toplama özelliğini kurun.
  • Hizmet sunan site için: “3 veya daha fazla sayfa görüntülendi”, “Servis kataloğu ziyaret edildi”, ‘Geri arama’ butonuna tıklandı”, “Çevrimiçi başvuru yapıldı”.

Hedef oluşturma hakkında daha fazla bilgiye Metrica yardım sayfasından ulaşabilirsiniz.

3. Adım: Metrica’yı Direct ile bağlayın

Direct’teki reklam kampanyası parametrelerinde Metrica Sayacı alanını doldurun.

Aynı sayaçları içeren çok sayıda reklam kampanyası oluşturuyorsanız, sayaçları kullanıcı ayarları sayfasındaki Yeni kampanyalar için Metrica sayacı alanında belirtebilirsiniz.

Tüm reklam tıklama bağlantılarına otomatik olarak benzersiz bir tıklama numarasıyla yclid etiketi eklenir. Sitenizin etiket içeren bağlantıları doğru şekilde açtığından emin olun. Reklama tıklandığında sitenizdeki Yandex Metrica sayacı, etiketi takip ederek ziyareti belli bir tıklamayla ilişkilendirir.

Bağlantıların işaretlenmesi nasıl çalışır?

Reklamlarınızdaki bağlantılara özel tıklama numarasına sahip yclid etiketi otomatik olarak eklenir, örneğin:

http://site.com.tr/?yclid=123456

Yclid etiketine sahip bağlantıya tıklayarak yapılan geçiş hataya sebep oluyorsa sitenizde URL parametrelerinin kullanımını ayarlayın. Yönlendirmeleri kullanıyorsanız yclid etiketinin son URL'ye iletildiğini kontrol edin.

Sayaç erişimi olmayan hedeflere erişim

Yandex Direct'teki reklam kampanyalarınızı kendinizden başka biri (bir ajans veya bir ayarlama uzmanı) yönetiyorsa yalnızca sitenizin sayacındaki hedeflere erişim açabilirsiniz. Böylece kullanıcı bu hedefleri, Yandex Metrica sayacına erişime gerek kalmadan reklam kampanyalarınızı optimize etmek için kullanabilir. Bu amaçla Yandex Metrica'da Hedefler sayfasında Reklam kampanyalarında sayaca erişmeden hedeflere göre optimizasyona izin ver seçeneğini etkinleştirin. Sayacı az önce oluşturduysanız bu seçenek varsayılan olarak etkin durumdadır.

Kampanya oluşturulurken sitede kurulu olan Yandex Metrica sayaçlarının bilgileri ilgili özel alanda otomatik görüntülenir. Gerekli sayaçlara erişiminiz olmadan reklam ayarlarını yapıyorsanız sistem ilgili hedeflerine erişim talebinde bulunmanızı öneririz; Erişim iste'ye tıklayın. Bu durumda sayacın istatistiklerinden sadece reklam kampanyalarının çalışması için gerekli olan istatistiklere erişiminiz açılır:

  • Hedef verileri ise yalnızca başlatılan kampanyanın çerçevesinde toplanır. Bu nedenle, diğer hesaplarda yürütülen kampanyalardan elde edilen verileri maalesef kullanamazsınız. İstatistikler yalnızca hedeflerin kullanıldığı reklam kampanyasından elde edilen verileri görüntüler.

  • Gelir verilerinin Metrica'dan Direct'e aktarılması mümkün olmaz. E-ticaret hedefleri optimizasyon için kullanılabilir. Reklam harcama payının sınırlandığı Maksimum Dönüşüm Sayısı stratejisinde bunları anahtar hedefleri olarak belirtin ve değerini belirleyin.

  • Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi bu tür hedefler için ayarlanamaz.

  • Dönüşüm fiyatı önerileri veya geçmiş döneme ait dönüşüm sayısı gibi arayüz ipuçlarını da kullanamazsınız.

İstatistikleri analiz etme

Direct için Metrica raporları bölümünü inceleyin. Direct, özet raporu reklamlara, anahtar sözcük grupları ve arama sorgularına göre ziyaret istatistikleri sağlarken Direct, maliyetler raporu bunlar için maliyet istatistikleri sağlar.

Örneğin Direct, özet raporunda reklamlardan birine tıklama sonrasında hemen çıkma oranı yüksekse, kullanıcılar geçiş sayfasında reklamdaki ürünü bulamıyor olabilirler. Reklamı veya geçiş sayfasını değiştirerek hemen çıkmayı engelleyebilirsiniz.

Tüm raporlarda hedef seçebilir ve bununla ilgili dönüşüm istatistiklerini görebilirsiniz. Direct, özet raporunda hangi reklamlara yapılan tıklamaların hedeflere ulaşılmasını daha sık sağladığını, Direct, maliyetler raporunda ise bu tıklamalar için ne kadar ücret ödediğinizi görebilirsiniz. Daha fazla dönüşüm elde etmek için bütçenizi daha etkili reklamlara ve sözcük gruplarına ayıracak şekilde yeniden dağıtın.

Not. Metrica Direct raporlarının verileri, birkaç saat içinde Metrica’ya düşer.

Site kitlesi hakkındaki verilere göre kampanya oluşturma

Reklamlar, belirli bir hedef kitleye hitap ettiğinde daha etkilidir. Reklamın ziyaretçilere hitap etmesini sağlamak için ziyaretçilerinizi inceleyin.

Ziyaretçilerinize tekrar tekrar ulaşın

Siteniz ile daha önce etkileşimde bulunan birine reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Örneğin üç veya daha fazla ürüne bakan ancak alışveriş yapmayan kullanıcılara, ilgilendikleri kategoriye ait daha geniş ürün yelpazesi sunabilirsiniz. Bunun için, hedeflere ve Metrica’daki segmentlere göre yeniden pazarlama ve kitle seçimi ile ilgili koşullar oluşturun. Yeniden pazarlama hakkında daha fazla bilgi

Reklamları kitlenize uyarlayın

Metrica’da Uzun vadeli ilgi alanları, Coğrafya, Cinsiyet ve Yaş raporlarını inceleyerek kitleniz hakkında daha detaylı nitelikler elde edebilirsiniz. Hedef seçerek hangi nitelikteki ziyaretçilerin söz konusu hedefi sağladıklarını görürsünüz. Bu tür ziyaretçilerin sayısını artıracak şekilde teklif düzenlemeleri oluşturabilir ve onlar için ayrı reklam metinleri yazabilirsiniz. Düzenlemeler hakkında daha fazla bilgi

Ziyaretçilerin siteye nasıl giriş yaptıklarını öğrenin
Örneğin Arama sorguları raporuna bakın: en etkili sorguları kampanyanın anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Sitedeki eksiklikleri tanımlama

Sitenin performansını farklı ayarlarda ve tarayıcılarda ölçün

Site yavaş yükleniyor veya ekran boyutuna uymuyorsa, mobil cihaz kullanıcıları siteden ayrılırlar. Cihazlar raporunda hemen çıkma oranlarını karşılaştırabilir ve masaüstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tabletler için gösterim verilerine ilişkin sayfa derinliği değerlerini inceleyebilirsiniz. Tarayıcılar raporunda ise bu verileri farklı tarayıcılar için görebilirsiniz. Sayfa yüklenme süresi raporunda site performansını analiz edebilir ve bu rapora cihazlara göre gruplama ekleyebilirsiniz.

Kullanıcıların siteyle etkileşimlerini değerlendirin
  • Ziyaretçileri site içinde yetersiz şekilde yönlendiren varış sayfalarını tespit edin: İçerik → Giriş sayfaları raporunda hemen çıkış verilerini inceleyin.
  • Çok adımlı hedef oluşturun: ziyaretçilerin satın almaya giden yolda attıkları adımların sırasını belirleyin. Dönüşümler raporunda en fazla müşteriyi hangi adımda kaybettiğinizi görebilirsiniz.
  • Kullanıcı açısından hangi zorlukların meydana geldiğini belirleyin: Webvisor’da ürünlere bakılan ancak satın alma işleminin yapılmadığı ziyaretleri seçin ve ziyaret kayıtlarını inceleyin.
  • Ayrıca tıklama, bağlantı ve kaydırma haritalarının yardımıyla ziyaretçilerin gezintilerini değerlendirin.
  • Form analizi aracı yardımıyla formların performansını değerlendirin: Ziyaretçilerin formun hangi alanlarını doldurmadan siteden ayrıldığını öğrenebilirsiniz.
İpucu. Web sitesinin kullanışlılığı hakkında daha fazla bilgi için masaüstü sürüm ve mobil sürüm kılavuzlarını inceleyin.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.