Metrica. Reklam kampanyasının etkililiğinin değerlendirilmesi

Yandex.Metrica: Yandex.Direct'teki reklamınıza tıklandıktan sonra sitenizde neler yapıldığını öğrenmenizi sağlayan özel analiz aracıdır. Bu bilgiler reklam etkililiğini analiz etmek için gereklidir.

Metrica'nın yardımıyla neler yapılabilir

Hedef kitleyi çekmek

Metrica'daki Direct raporları, hangi kampanyalara, reklamlara, anahtar sözcük gruplarına ve arama sorgularına göre kullanıcıların hangi bölgelerden ve reklam alanlarından geldiklerini açıkça göstermektedir. Kampanyanızı daha iyi hale getirmek için bu bilgileri kullanın.

Örneğin sözcük gruplarını iyileştirebilirsiniz: Konuya ilişkin arama sorgularından anahtar sözcük gruplarını ve konuya ilişkin olmayan negatif anahtar sözcüklerini ekleyebilirsiniz. Bu sayede daha fazla ilgili ziyaretçi çekebilir ve CTR'ı arttırmış olursunuz.

Sitenin hedef kitlesi

Ziyaretçi kitlenizin ayrıntılı özelliklerini Metrica'da öğrenebilirsiniz. Crypta teknolojisinin yardımıyla ziyaretçilerin internetteki davranışlarını analiz ederek cinsiyet, yaş ve ilgi alanlarını tahmin edebilirsiniz. Bu verileri baz alarak reklamınızı konuya daha yakın yapabilir ve böylece etkililiğini artırabilirsiniz.

Daha fazla bilgi: Metrica raporları hangi verileri sunar

Hedefler ve dönüşüm

Ziyaretçileri sadece sitenize getirmek değil, gerçek müşteri statüsüne geçip geçmediklerini anlamak da önemlidir. Bunun için Metrica'da hedefleri ayarlayın; ziyaretçilerin yapmaları gereken anahtar işlemleri belirleyin.

Örneğin şu ziyaretçi müşteriniz sayılabilir:

  • “Sepete ekle” butonuna tıklayan;
  • sipariş verirken sepetten “Alışveriş için teşekkürler” sayfasına ulaşan;
  • en az iki sayfayı ziyaret eden;
  • iletişim bilgilerini içeren sayfayı ziyaret eden;
  • sitede kayıt oluşturan veya abone olan.

Metrica'da hedef ayarlamayla ilgili ayrıntılı bilgi...

Ayarlanmış hedeflerin yardımıyla, siteyi ziyaret eden ve hedefe ulaşan ziyaretçilerin hangi sözcük gruplarına ve reklamlarına göre siteye geldiklerini anlayabilirsiniz. Hedef ziyaretlerde yaşanan artışı sadece analiz etmekle kalmayıp Ortalama dönüşüm fiyatı veya Haftalık bütçe: Maksimum dönüşüm otomatik stratejisini kullanarak onları optimize edebilirsiniz.

Kâr

İnternet mağazaların sahipleri sitelerinde yapılan siparişlerle ilgili ayrıntılı bilgileri Metrica'da alabilirler. Her siparişin ne kadar para getirdiğini ve en kârlı siparişlerin hangi kanallardan geldiğini öğrenebilirsiniz.

İnternet mağazalar için raporlar hakkında ayrıntılı bilgi...

Reklam masrafları

Direct reklamları için yaptığınız masrafları doğrudan Metrica arayüzünde hızlıca değerlendirebilirsiniz. Örneğin reklam için yapılan genel harcamaları görebilirsiniz, tüm reklam kampanyalarınıza ait ortalama dönüşüm fiyatını öğrenebilirsiniz, belirli cihaz türleri, bölgeler, arama sorguları veya siteler için ortalama ya da toplam fiyatını değerlendirebilirsiniz.

Reklam harcamasıyla ilgili raporlar hakkında daha fazla bilgi edinin.

İstatistik toplamak için nereden başlanır

  1. Yandex.Metrica'da sayaç oluşturun ve bu sayaç için hedefleri ayarlayın.

  2. Sitenizin tüm sayfalarına, mümkünse sayfaların başlarına alınan sayaç kodunu ekleyin; toplanan veriler buna bağlıdır. Sayacı doğru ekleyip eklemediğinizi tarayıcı panelinde kontrol edebilirsiniz.

  3. Direct'te kampanya parametrelerinde Metrica sayaçları alanını doldurun. Direct ve Metrica arasındaki doğru etkileşim için bu yeterlidir.

    Aynı sayaçları içeren çok sayıda reklam kampanyası oluşturuyorsanız, sayaçları kullanıcı ayarları sayfasındaki Yeni kampanyalar için Metrica sayacı alanında belirtebilirsiniz.

  4. Sayaç numaralarını öğrenmeden önce Direct ve Metrica arasında veri aktarımını otomatik bağlantı işaretleme özelliğinin yardımıyla gerçekleştirebilirsiniz. Kampanya parametrelerinde Metrica için bağlantıların işaretlenmesi özelliğinin etkin olduğundan ve sitenizin bu işaretli bağlantıları doğru açtığından emin olun.

    Bağlantıların işaretlenmesi nasıl çalışır

    Reklamlarınızdaki bağlantılara özel tıklama numarasına sahip yclid etiketi otomatik olarak eklenir, örneğin:

    http://site.com.tr/?yclid=123456

    Reklama tıklandığında sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip eder ve ziyareti belli bir tıklamaya bağlar. Sitenizde birkaç sayaç varsa ziyaretler ve tıklamalar her sayaçta hesaplanır; reklam sonuçlarının analizi sırasında bunu göz önünde bulundurmalısınız.

    Yclid etiketine sahip bağlantıya tıklayarak yapılan geçiş hataya sebep oluyorsa sitenizde URL parametrelerinin kullanımını ayarlayın. Yönlendirmeleri kullanıyorsanız yclid etiketinin son URL'ye iletildiğini kontrol edin.

    Sitenizin işaretli bağlantılar ile çalışmasını ayarlamak için teknik imkanınız yoksa kampanya parametrelerinde Metrica sayaçları alanını doldurun ve Metrica için bağlantıların işaretlenmesi özelliğini kapatın.

    Uyarı. Kampanya parametrelerinde Metrica sayaçları alanı doldurulmadıysa ve bununla birlikte Metrica için bağlantıların işaretlenmesi özelliği kapalıysa reklam tıklama verileri Metrica'ya gitmez ve Metrica'daki veriler Direct istatistiğine aktarılmaz.

Sorular ve yanıtlar

Şu konularla ilgili ayrıntılı açıklamaları Metrica'nın yardım bölümünde okuyun:

Metrica ile ilgili sorularınız varsa Destek Ekibi'mize başvurun.