Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi
Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi, reklamlarınızı sadece belirli kullanıcılara göstermeye yönelik bir yöntemdir. Örneğin, reklamlarınız sadece sitenizi ziyaret eden veya ürünü sepete ekleyen kullanıcılara gösterilebilir. Kullanıcı grubunu Yandex Metrica veya Yandex Audience yardımıyla seçebilirsiniz.
Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimine göre reklamlar Arama'da ve ağlarda gösterilir (YRA ve harici ağlar).
Hassas konularla ilgili reklamlar (örneğin, bazı tıbbi konular, flört, tanışma vb.) yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimine göre ağlarda gösterilmez.
Nasıl çalışır?
- Arama
-
Arama'da yeniden pazarlama anahtar sözcük grupları veya otomatik hedefleme ile birlikte “VE” mantık operatörü aracılığıyla çalışır. Başka bir deyişle reklamlar, hem yeniden pazarlama koşullarına hem de anahtar sözcük grupları veya otomatik hedefleme kriterleri olmak üzere, gösterim koşullarına uygun olan kullanıcılara gösterilir. Örneğin, satılık kanepe anahtar sözcüklerine ve siteyi ziyaret etti yeniden pazarlama koşuluna göre reklam, “satılık kanepe” arama sorgusunu yapanlardan siteyi ziyaret etmiş olan kullanıcıya gösterilir.
Koşullar içinde yeniden pazarlama “VEYA” operatörü ile çalışır. Gösterim koşulları olarak bir anahtar sözcük grubu ve 2 yeniden pazarlama koşulu belirtildiğinde, reklam, hem arama sorgusunu yaparken belirtilen ifadeyi kullanan hem de belirtilen 2 yeniden pazarlama koşullarından birine uygun olan kullanıcıya gösterilir.
Aramada yeniden pazarlama metin-grafik ve dinamik ve mobil uygulama reklamları için çalışır.
- Ağlar
- Ağlarda yeniden pazarlama diğer gösterim koşulları ile “VEYA” mantık operatörü üzerinden çalışır. Dolayısıyla reklam, seçilen koşullardan en az birine uyan kullanıcıya gösterilir.
Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları
- Hazır segmentler
-
Hazır segmentler en popüler kullanıcı davranış senaryolarına göre oluşturulur. Yandex Metrica sayacınızın bağlı olup olmadığına ve seçili hedeflere bağlı olarak bir veya birden fazla koşul seçebilirsiniz. Seçilen koşulu son 540 günde yere getiren kullanıcılar bu segmente girer.
- Yandex Metrica sayacı bağlı ise:
-
Ziyaretçiler: Segment, sitenizi kullanan kişileri içerir. Eskiden sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıların geri dönüşünü sağlayın. Tekliflerinize tekrar dikkat çekmek için bu koşulu kullanın.
Ziyaretçilere benzeyenler: Ürün veya hizmetlerinizle ilgilenebilen veya sitenizi daha önce ziyaret edenlere benzeyen kullanıcıları dahil edin. Ürün veya hizmetlerinize özellikle ilgi duyan kullanıcı kitlesinin ilgisini çekerek reklam kapsamınızı artırın ve daha fazla hedef eylem elde edin.
- Strateji ayarlarında hedefler belirtilmişse:
-
Kampanya hedeflerine ulaşanlar: Reklamlarınızı özellikle daha önce sitenizde hedef eylemleri yapan kullanıcılara gösterin. Örneğin, kampanyada bir hedef olarak “Telefon araması”'nın seçildiğini düşünelim. Daha önce arama yapan kullanıcılara bir indirimden veya özel şartlardan yararlanmayı teklif edin.
Kampanya hedeflerine ulaşanlara benzeyenler: Ürün veya hizmetlerinizle ilgilenebilen kullanıcıları da dahil ederek hedef kitlenizi genişletin. Bu segment, yalnızca site ziyaretçilerinize benzeyen kullanıcıları değil, özellikle belirttiğiniz hedefe ulaşma olasılığı çok yüksek olanları da içerir.
- Yandex Metrica sayacında e-ticaret hedefleri belirtilmişse:
-
Alım yapanlara benzeyenler: Segment, sitenizde alışveriş yapan ziyaretçilere benzeyen kullanıcıları içerir.
Terk edilmiş sepetler: Sepete ürün ekleyen fakat sipariş vermeyen kullanıcılar. Onları alımlar yapmaya teşvik edin. Örneğin, bunlara indirim veya ücretsiz teslimat teklif edin.
Ürünleri görüntüleyip inceleyen fakat alımı yapmayanlar: Reklamınızı, sitenizdeki ürünleri görüntüleyen fakat satın alma işlemini gerçekleştirmeyen kullanıcılara gösterin.
Alıcılar: En az bir kez “satın alma” hedefine ulaşan kullanıcılar.
Birkaç kez satın alanlar: Birkaç (birden fazla) kez “satın alma” hedefine ulaşan kullanıcılar.
- Otomatik segmentler
-
Henüz Yandex Metrica'da kayıtlı segmentleriniz olmasa bile otomatik segmentleri kullanabilirsiniz. Bunlar, örneğin yeni ziyaretçiler veya mobil cihazdan siteye giriş yapanlar gibi ilginizi çekebilecek site ziyaretçilerini hedeflemeyi sağlar. Yandex Direct'te otomatik segmentleri seçtiğinizde ilgili segment Yandex Metrica'daki sayacınızda da oluşur. Otomatik segmentlerin listesi, düzenleme yetkiniz olan sayaç için kullanılabilir.
- Yeni ziyaretçiler: Son 90 gün içinde siteyi ilk kez ziyaret edenler.
- Geri dönen ziyaretçiler: Son 90 gün içinde siteyi birden fazla kez ziyaret edenler.
- Arama sonuçlarından gelen trafik: Yandex arama sonuçlarından veya diğer arama motorlarından siteye gelen ziyaretçiler.
- Reklam trafiği: Reklama tıkladıktan sonra siteye giren ziyaretçiler.
- Bağlantılardan gelen trafik: Başka sitelerdeki bağlantılara tıklayarak siteye gelenler.
- Hemen çıkma oranı: Sitede herhangi bir sayfayı görüntüleyen, orada en fazla 15 saniye kalan ve herhangi bir hedef işlem gerçekleştirmeyen kullanıcılar.
- Sayfada kalma oranı: Siteyi görüntüleme süresi 15 saniyeden fazla olan, sitede bir sayfadan fazlasını görüntüleyen veya hedef işlem gerçekleştiren kullanıcılar.
- Mobil cihazlardan gelen trafik: Sayfayı akıllı telefonlarından veya tabletinden görüntüleyen kullanıcılar.
- Masaüstü cihazlarından gelen trafik: Masaüstü bilgisayardan veya dizüstü bilgisayardan siteye gelen kullanıcılar.
Otomatik segmentlerin listesi - Kendinize özel belirlediğiniz hedefler ve Yandex Metrica segmentleri
- Yandex Metrica'da istediğiniz hedefleri veya segmentleri belirtin.
- Hedefler belirli ziyaretçilerin sitenizdeki davranışlarını belirler. Örneğin, kullanıcının promosyon sayfasını açması, indirimli ürünü sepete eklemesi ve sipariş verme sayfasına geçmesi gibi hedefler oluşturulabilir.
- Ziyaret segmentleri ise kullanıcının sitenize nereden geçiş yaptığı (sosyal medya siteleri, Yandex arama sonuçları sayfaları), sitenizi ne tür bir cihazda görüntülediği (cep telefonu, masaüstü bilgisayar) veya kullanıcının cinsiyeti ve yaşı gibi özelliklerini belirler.
CRM'den veri aktarımının ayarlanmasını sağlayan özel segmentler, hedef kitlenizin özelliklerini CRM'inizden aktarılan veriler ve site ziyaretçilerinin sitede davranış bilgileri dikkate alınarak açıklar. Daha ayrıntılı açıklama için Yandex Metrica dosyasının CRM veri aktarımı bölümüne gidin.
İndirim içeren sayfanın görüntülenmesi hedef olarak nasıl belirtilebilir?Bu şekilde sosyal ağlardan geçiş segmenti oluşturulabilirYandex Metrica hakkında daha fazla bilgi.
- Yandex Audience segmentleri
-
İstediğiniz segmenti Yandex Audience'ta oluşturun. Örneğin, şunları seçebilirsiniz:
- mobil uygulamanızın kullanıcıları;
- seçtiğiniz konumları düzenli olarak ziyaret eden veya şu anda orada bulunan kişiler;
- internetteki davranışlarına göre müşterilerinize benzeyen kullanıcılar.
Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu nasıl oluşturulabilir
Yeni koşul oluşturmak için soldaki menüden
öğelerini seçin. Koşul oluşturma bölümüne ayrıca reklam grubu oluşturma veya düzenleme sayfasından da geçiş yapabilirsiniz.- Kural setleri
-
Koşul bir veya “VE” operatörü ile birleştirilen birkaç (en fazla 50) koşul dizisinden oluşabilir.
Kural dizisinde farklı uygulama seçenekleri bulunmaktadır: Hepsi uygulandı, En az biri uygulandı veya Hiçbiri uygulanmadı.
Uyarı. Tüm kural dizilerinin negatif olduğu koşullar (Hiçbiri uygulanmadı seçeneği), sadece teklif düzenleme için kullanılabilir. Hedefleme koşulunun uygulanması için şu iki kural dizisinden en az birinin bulunması gerekir: Tümü uygulandı veya En az biri uygulandı. - Kurallar
- Yandex Audience segmentlerini, Yandex Metrica hedef ve segmentlerini kullanarak kuralları belirleyin. Bunlar, her birinde 1000 veya daha fazla kullanıcının bulunduğu otomatik veya kendi oluşturduğunuz segmentler olabilir.Not. Bir başkasının sayacında mevcut Yandex Metrica hedef veya segmentlerini kullanabilirsiniz. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında Metrica hedeflerine erişim yetkisi al bağlantısına tıklayın ve erişim yetkisi isteyin.
Her koşul, ilgi alanları ve internette davranışı açısından seçilen segmentteki kullanıcılara veya seçilen hedefe ulaşan kullanıcılara benzeyen kişilerle tamamlanabilir. Koşulları ayarlarken şunları belirtin:
- Zaten hedefe ulaşmış veya segmente girmiş olanları seçmek için Sadece seçilen segment / hedef,
- Hedefe ulaşmış veya segmente girmiş olanları ve benzer kullanıcılardan yeni bir kitleyi seçmek için Seçilen segment / seçilen hedef ve benzer kullanıcılar,
- Sadece yeni bir kitle seçmek için Sadece benzer kullanıcılar. Hedefe ulaşan veya bir segmente giren kullanıcılar bu şartlar altında dikkate alınmayacaktır.
Benzer kullanıcılar Crypta teknolojisiyle belirlenir.
Yandex Metrica'nın her bir hedefi için 1 günden 540 güne kadar bir zaman aralığı belirleyin. Reklam, bu zaman aralığında belirtilen koşulu yerine getiren hedef kitleye gösterilir. Yandex Metrica segmentleri sürekli ve otomatik olarak güncellenir. Böylece segmentler kullanıcılar hakkında her zaman en güncel bilgiler içerir.
En fazla 250 kural ekleyebilirsiniz. Not: Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında ne kadar çok kural varsa kapsam o kadar sınırlı olur.
Oluşturulan tüm koşulları Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında görebilirsiniz. Oluşturulan koşul bir veya birkaç kampanyada herhangi bir reklam grubuna eklenebilir.
Bir hesap için en fazla 2000 adet yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu oluşturulabilir. Reklam grubuna en fazla 50 koşul eklenebilir.
Daha önce oluşturulmuş koşullar değiştirilebilir. Bunun için, Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında istediğiniz koşula tıklayarak düzenleme yapın. Yeni olarak kaydet öğesine tıklayarak yeni koşulu kaydedin.
Ayarlama önerileri
Hedefe ulaşma süresi belirli bir zaman aralığı girilerek belirlenebilir.
Zaman aralığının 7 ve 14 gün olarak belirleneceğini düşünelim. Bunun için iki dizi oluşturun. Birinci diziye 14 gün süresini ve En az biri uygulandı koşulunu ekleyin, ikinci diziye ise 7 gün süresini ve Hiçbiri uygulanmadı koşulunu ekleyin.
Yandex Metrica'da birden fazla hedefi birleştirdiğinizde rapora sadece bir ziyarette hedeflerin tümüne ulaşan ziyaretçiler dahil edilir.
Örneğin, Yandex Metrica'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” olmak üzere, ulaşılan iki hedefi içeren bir segment oluşturulduysa listeye sadece bir ziyarette promosyon koşullarını inceleyip indirimli ürünü sipariş eden (başka bir deyişle, hedeflenen işlemlerin ikisini de gerçekleştiren) ziyaretçiler dahil edilir.
Her iki koşulu zamandan bağımsız olarak yerine getirenleri de kapsamak için Yandex Metrica'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ile “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” şeklinde iki ayrı koşul oluşturun ve ardından bunları Yandex Direct'te birleştirin.
Yandex Metrica'da negatif koşula sahip hedef oluşturulamaz. Bunun yerine, Yandex Metrica'da pozitif koşullu bir hedef oluşturup negatifliğini Yandex Direct'te belirleyin.
Yandex Audience segmentlerini Yandex Metrica segmentleri ve hedefleriyle birleştirirken daha ayrıntılı yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları oluşturabilirsiniz.
Örneğin, son 30 günde sitenizde alışveriş yapmamış devamlı müşterilerinize indirim reklamları gösterebilirsiniz. CRM verilerinizin bazında sürekli müşteri segmentini oluşturun. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında segmenti ve ilgili Yandex Metrica hedefini belirtin.
Fiyat teklifi belirleme
Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayesinde potansiyel müşterileriniz (örneğin, sitenizde daha önce bulunmuş olan kullanıcılar) olarak sayılabilecek kullanıcıları bulabilirsiniz. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarını içeren reklamların tekliflerini artırmak suretiyle, ürün veya servisinizle ilgilenen daha çok kullanıcıyı kapsayarak bu hedef kitle için daha uygun reklamlar gösterebilirsiniz. Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız her yönlendirme koşulu için teklif belirleyebilirsiniz. Arama'da yeniden pazarlama için ayrı bir fiyat teklifi belirtilemez.
Reklam gösterirken teklif düzenleme yardımıyla teklifiniz artırılabilir veya azaltılabilir. Örneğin, pahalı ürünler veya hizmetlerle ilgilenen ziyaretçiler daha değerli ziyaretçi kitlesi sayılır. Daha fazla trafik hacmi elde etmek için daha yüksek teklifler belirlemeniz faydalı olacaktır.
Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Bir kullanıcı birkaç farklı reklam gösteriminin koşullarını yerine getirebilir. Reklam veren açısından daha değerli hedef grup için daha yüksek teklifli reklam gösterilebilir.