Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi, reklamlarınızı sadece belirli kullanıcılara göstermeye yönelik bir yöntemdir. Örneğin, reklamlarınız sadece sitenizi ziyaret eden veya ürünü sepete ekleyen kullanıcılara gösterilebilir. Kullanıcı grubu Yandex.Metrica veya Yandex.Audience yardımıyla seçilebilir.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimine göre reklamlar sadece ağlarda gösterilir (YRA ve harici ağlar).

Sınırlama.

Bazı sağlık konuları, flört, romantik hediyeler ve sürprizler gibi kişisel veya mahrem konularla ilgili reklamlar yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimine göre gösterilmez.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu, ilgilendiğiniz hedef kitleyi özetleyebilecek Yandex.Metrica hedefleri/segmentleri ile Yandex.Audience segmentlerinin birleşimidir. Koşulları oluşturmak için otomatik segmentleri kullanabilir veya bu servislerle çalışmalarını ayarlayabilirsiniz.
Otomatik segmentler

Henüz Yandex.Metrica'da kayıtlı segmentleriniz olmasa bile otomatik segmentler kullanılabilir. Bunlar, örneğin yeni ziyaretçiler veya mobil cihazdan siteye giriş yapanlar gibi ilginizi çekebilecek site ziyaretçilerini hedeflemeyi sağlar. Yandex.Direct'te otomatik segmentleri seçtiğinizde Yandex.Metrica'daki sayacınızda ilgili segment oluşturulacaktır. Otomatik segmentlerin listesi, düzenleme yetkiniz olan sayaç için kullanılabilir.

Otomatik segmentlerin listesi
  • Yeni ziyaretçiler: Son 90 gün içinde siteyi ilk kez ziyaret edenler.
  • Geri dönen ziyaretçiler: Son 90 gün içinde siteyi birden fazla kez ziyaret edenler.
  • Arama sonuçlarından gelen trafik: Yandex arama sonuçlarından veya diğer arama motorlarından siteye gelen ziyaretçiler.
  • Reklam trafiği: Reklama tıkladıktan sonra siteye giren ziyaretçiler.
  • Bağlantılardan gelen trafik: Başka sitelerdeki bağlantılara tıklayarak siteye gelenler.
  • Hemen çıkma oranı: Sitede herhangi bir sayfayı görüntüleyen, orada en fazla 15 saniye kalan ve herhangi bir hedef işlem gerçekleştirmeyen kullanıcılar.
  • Sayfada kalma oranı: Siteyi görüntüleme süresi 15 saniyeden fazla olan, sitede bir sayfadan fazlasını görüntüleyen veya hedef işlem gerçekleştiren kullanıcılar.
  • Mobil cihazlardan gelen trafik: Sayfayı akıllı telefonlarından veya tabletinden görüntüleyen kullanıcılar.
  • Masaüstü cihazlarından gelen trafik: Masaüstü bilgisayardan veya dizüstü bilgisayardan siteye gelen kullanıcılar.
Yandex.Metrica'da kendinize özel belirlediğiniz hedef ve segmentler

Yandex.Metrica'da hedefleri veya segmentleri belirleyin. Hedefler belirli ziyaretçilerin sitenizdeki davranışlarını belirler. Örneğin, kullanıcının promosyon sayfasını açması, indirimli ürünü sepete eklemesi ve sipariş verme sayfasına geçmesi gibi hedefler oluşturulabilir. Segmentler ise kullanıcının sitenize nereden geçiş yaptığı (sosyal medya siteleri, Yandex arama sonuçları sayfaları), sitenizi ne tür bir cihazda görüntülediği (cep telefonu, masaüstü bilgisayar) veya kullanıcının cinsiyeti ve yaşı gibi özelliklerini belirler.

İndirim içeren sayfanın görüntülenmesi hedef olarak nasıl belirtilebilir?

Bu şekilde sosyal ağlardan geçiş segmenti oluşturulabilir

Yandex.Metrica hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Yandex.Audience segmentleri

İstediğiniz segmenti Yandex.Audience'ta oluşturun. Örneğin, şunları seçebilirsiniz:

  • CRM'inizde bilgileri bulunan müşteriler;
  • mobil uygulamanızın kullanıcıları;
  • seçtiğiniz konumları düzenli olarak ziyaret eden veya şu anda orada bulunan kişiler;
  • internetteki davranışlarına göre müşterilerinize benzeyen kullanıcılar.
Yandex.Audience hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu nasıl oluşturulabilir

Yeni koşul oluşturmak için soldaki menüden Kitaplık → Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları → Yeni koşul öğelerini seçin. Koşul oluşturma bölümüne ayrıca reklam grubu oluşturma veya düzenleme sayfasından da geçiş yapabilirsiniz.

Kural setleri

Koşul bir veya “VE” operatörü ile birleştirilen birkaç (en fazla 50) koşul dizisinden oluşabilir.

Kural dizisinde farklı uygulama seçenekleri bulunmaktadır: Hepsi uygulandı, En az biri uygulandı veya Hiçbiri uygulanmadı.

Uyarı. Tüm kural setlerinin negatif olduğu koşullar (seçenek Hiçbiri uygulanmadı), sadece teklif düzenleme için kullanılabilir. Hedefleme koşulunun uygulanması için şu iki kural setinden en az birinin bulunması gerekir: Tümü uygulandı veya En az biri uygulandı.
Kurallar
Yandex.Audience segmentlerini, Yandex.Metrica hedef ve segmentlerini kullanarak kuralları belirleyin. Bunlar, her birinde 1000 veya daha fazla kullanıcının bulunduğu otomatik veya kendi oluşturduğunuz segmentler olabilir.
Not. Bir başkasının sayacında mevcut Yandex.Metrica hedef veya segmentlerini kullanabilirsiniz. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında Metrica hedeflerine erişim yetkisi al bağlantısına tıklayın ve erişim yetkisi isteyin.

Her kural, ilgi alanları ve internette davranışı açısından seçilen segmentteki kullanıcılara veya seçilen hedefe ulaşan kullanıcılara benzeyen kişilerle tamamlanabilir. Bunun için, kuralı ayarlarken Seçilen segment/Seçilen hedef ve benzer kullanıcılar'ı seçin. Benzer kullanıcılar Crypta teknolojisiyle belirlenir.

Yandex.Metrica'da her hedef için 1 - 540 günlük zaman aralığı belirleyin. Reklam, bu zaman aralığında belirtilen koşulu yerine getiren hedef kitleye gösterilir. Yandex.Metrica segmentleri devamlı ve otomatik olarak güncellenir. Bu nedenle, bu segmentler kullanıcılar hakkında güncel bilgiler içerir.

En fazla 250 kural ekleyebilirsiniz. Not: Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında ne kadar çok kural varsa kapsam o kadar sınırlı olur.



Oluşturulan tüm koşulları Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında görebilirsiniz. Oluşturulan koşul bir veya birkaç kampanyada herhangi bir reklam grubuna eklenebilir.

Not.

Bir hesap için en fazla 2000 adet yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu oluşturulabilir. Reklam grubuna en fazla 50 koşul eklenebilir.

Daha önce oluşturulmuş koşullar değiştirilebilir. Bunun için, Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında istediğiniz koşula tıklayarak düzenleme yapın. Yeni olarak kaydet öğesine tıklayarak yeni koşulu kaydedin.

Yeniden pazarlama ile hedef kitle seçiminin ayarlanması

Ayarlama önerileri

Hedefe ulaşma süresi belirli bir zaman aralığı girilerek belirlenebilir.

Zaman aralığı belirleme örneği

Zaman aralığının 7 ve 14 gün olarak belirleneceğini düşünelim. Bunun için iki dizi oluşturun. Birinci diziye 14 gün süresini ve En az biri uygulandı koşulunu ekleyin, ikinci diziye ise 7 gün süresini ve Hiçbiri uygulanmadı koşulunu ekleyin.

Yandex.Metrica'da birden fazla hedefi birleştirdiğinizde rapora sadece bir ziyarette hedeflerin tümüne ulaşan ziyaretçiler dahil edilir.

Yandex.Metrica hedeflerinin kombinasyon örneği

Örneğin, Yandex.Metrica'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” olmak üzere, ulaşılan iki hedefi içeren bir segment oluşturulduysa listeye sadece bir ziyarette promosyon koşullarını inceleyip indirimli ürünü sipariş eden (başka bir deyişle, hedeflenen işlemlerin ikisini de gerçekleştiren) ziyaretçiler dahil edilir.

Her iki koşulu zamandan bağımsız olarak yerine getirenleri de kapsamak için Yandex.Metrica'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” şeklinde iki ayrı koşul oluşturun ve Direct'te bağlayın.



Yandex.Metrica'da negatif koşula sahip hedef oluşturulamaz. Bunun yerine, Yandex.Metrica'da pozitif koşula sahip bir hedef oluşturarak Yandex.Direct'te negatif koşul ekleyin.

Negatif koşul oluşturma örneği
“Ürün satın alınmadı” gibi negatif bir hedef oluşturulamaz. “Satın alma gerçekleşti” gibi bir pozitif koşula sahip hedef oluşturup, ardından gerekli negatif koşulu ekleyin: “Satın alma gerçekleşti”Hiçbiri uygulanmadı.
Not. Bu koşul sadece teklif düzenleme için kullanılabilir.


Yandex.Audience segmentlerini Yandex.Metrica segmentleri ve hedefleriyle birleştirirken daha ayrıntılı yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları oluşturabilirsiniz.

Yandex.Audience segmentini Yandex.Metrica hedefiyle birleştirme örneği

Örneğin, son 30 günde sitenizde alışveriş yapmamış devamlı müşterilerinize indirim reklamları gösterebilirsiniz. CRM verilerinizin bazında sürekli müşteri segmentini oluşturun. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında segmenti ve ilgili Yandex.Metrica hedefini belirtin.



Fiyat teklifi belirleme

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayesinde potansiyel müşterileriniz (örneğin, sitenizde daha önce bulunmuş olan kullanıcılar) olarak sayılabilecek kullanıcıları bulabilirsiniz. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarını içeren reklamların tekliflerini artırmak suretiyle, ürün veya servisinizle ilgilenen daha çok kullanıcıyı kapsayarak bu hedef kitle için daha uygun reklamlar gösterebilirsiniz. Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız her yönlendirme koşulu için teklif belirleyebilirsiniz.

Reklam gösterirken teklif düzenleme yardımıyla teklifiniz artırılabilir veya azaltılabilir. Örneğin, pahalı ürünler veya hizmetlerle ilgilenen ziyaretçiler daha değerli ziyaretçi kitlesi sayılır. Daha fazla trafik hacmi elde etmek için daha yüksek teklifler belirlemeniz faydalı olacaktır.

Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Not.

Bir kullanıcı birkaç farklı reklam gösteriminin koşullarını yerine getirebilir. Reklam veren açısından daha değerli hedef grup için daha yüksek teklifli reklam gösterilebilir.