Hedef kitle seçim koşulları

Hedef kitle seçim koşulları, reklamlarınızı sadece belirli kullanıcılara göstermeye yönelik bir yöntemdir. Örneğin, reklamlarınız sadece sitenizi ziyaret eden veya ürünü sepete ekleyen kullanıcılara gösterilebilir. Kullanıcı grubu Yandex.Metrica veya Yandex.Audience yardımıyla seçilebilir.

Hedef kitle seçim koşullarına göre reklamlar sadece ağlarda gösterilir (YRA ve harici ağlar).

Sınırlama.

Daha kişisel (sağlık, flört, hediye ve sürprizler gibi) konularla ilgili reklamlar hedef kitle seçim koşullarına göre gösterilmez.

Hedef kitle seçim koşulu, ilgilendiğiniz hedef kitleyi özetleyebilecek Yandex.Metrica hedefleri/segmetleri ile Yandex.Audience segmentlerinin birleşimidir. Koşulları oluşturmak için bu servisleri kullanmalısınız.
Yandex.Metrica

Yandex.Metrica'da hedefleri veya segmentleri belirleyin. Hedefler belirli ziyaretçilerin sitenizdeki davranışlarını belirler. Örneğin, kullanıcının promosyon sayfasını açması, indirimli ürünü sepete eklemesi ve sipariş verme sayfasına geçmesi gibi hedefler oluşturulabilir. Segmentler ise kullanıcının sitenize nereden geçiş yaptığı (sosyal medya siteleri, Yandex.Arama), sitenizi ne tür bir cihazda görüntülediği (cep telefonu, masaüstü bilgisayar) veya kullanıcının cinsiyeti ve yaşı gibi özelliklerini belirler.

İndirimleri içeren sayfanın görüntülenmesi hedef olarak nasıl belirtilebilir

Bu şekilde sosyal ağlardan geçiş segmenti oluşturulabilir

Yandex.Metrica hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Yandex.Audience

Reklamlarınızı göstermek istediğiniz hedef kitleyi belirleyerek Yandex.Audience'ta ilgili segmenti oluşturun. Yandex teknolojilerini kullanarak yeni potansiyel müşterilerinizi bulabilir veya müşteri segmentinizi oluşturabilirsiniz.

Yandex.Audience hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Hedef kitle seçim koşulları nasıl oluşturulur

Hedef kitle seçim koşulları reklama, reklam oluşturma veya düzenleme sayfası üzerinden eklenebilir. Daha önce oluşturulan koşullar listesinden bir koşul seçebilir veya yeni bir koşul oluşturabilirsiniz.

Yeni koşul oluşturmak için Hedef kitle seçim koşulları → Ekle öğelerini seçin. Açılan pencerede +Koşul ekle öğesine tıklayın.

Koşul bir veya “VE” operatörü ile birleştirilen birkaç (en fazla 50) koşul dizisinden oluşabilir. Bir dizide Yandex.Metrica hedefleri/segmentleri, Yandex.Audience segmentleri veya her ikisi birden (en fazla 250) kullanılabilir. Not: Hedef kitle seçim koşullarında ne kadar çok kriter varsa hedef kitlenin kapsamı o kadar sınırlı olur.

Farklı bir sayaçtaki Yandex.Metrica hedefleri veya segmentlerine erişim talep edebilirsiniz ve bunları kampanyanızda hedef kitle seçim koşullarını ayarlamak için kullanabilirsiniz. Bunun için Kampanyalarım → Hedef kitle seçim koşulları → Metrica hedeflerine erişim yetkisi al sayfasına gidin.

Kural dizisinde farklı uygulama seçenekleri bulunmaktadır: Hepsi uygulandı, En az biri uygulandı veya Hiçbiri uygulanmadı.

Sınırlama.

Tüm kural dizilerinde Hiçbiri uygulanmadı seçeneği işaretli olan hedef kitle seçim koşulu sadece teklif düzenleme için kullanılabilir.

Yandex.Metrica'da her hedef veya segment için 1-90 günlük zaman aralığı belirleyin. Reklam, bu zaman aralığında belirtilen koşulu yerine getiren hedef kitleye gösterilir. Yandex.Audience segmentleri devamlı ve otomatik olarak güncellenir. Bu nedenle, bu segmentler kullanıcılar hakkında güncel bilgiler içerir.



Oluşturulan tüm koşulları Kampanyalarım → Hedef kitle seçim koşulları sayfasında görebilirsiniz. Oluşturulan koşul bir veya birkaç kampanyada herhangi bir reklam grubuna eklenebilir.

Not.

Bir hesap için en fazla 2000 hedef kitle seçim koşulu oluşturulabilir. Reklam grubuna en fazla 50 koşul eklenebilir.

Daha önce oluşturulan koşul düzenlenebilir. Bunun için Kampanyalarım → Hedef kitle seçim koşulları sayfasında istediğiniz koşulunun üzerine tıklayın ve düzenleme yapın. Yeni olarak kaydet öğesine tıklayarak yeni koşulu kaydedin.

Ayar önerileri

Hedefe veya Yandex.Metrica segmentine ulaşma süresi zaman aralığına göre belirlenebilir.

Zaman aralığı belirleme örneği

Zaman aralığının 7 ve 14 gün olarak belirleneceğini düşünelim. Bunun için iki dizi oluşturun. Birinci diziye 14 gün süresini ve En az biri uygulandı koşulunu ekleyin, ikinci diziye ise 7 gün süresini ve Hiçbiri uygulanmadı koşulunu ekleyin.

Yandex.Metrica'da birden fazla hedefi birleştirdiğinizde rapora sadece bir ziyarette hedeflerin tümüne ulaşan ziyaretçiler dahil edilir.

Yandex.Metrica hedeflerinin kombinasyon örneği

Örneğin, Yandex.Metrica'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” olmak üzere, ulaşılan iki hedefi içeren bir segment oluşturulduysa listeye sadece bir ziyarette promosyon koşullarını inceleyip indirimli ürünü sipariş eden (başka bir deyişle, hedeflenen işlemlerin ikisini de gerçekleştiren) ziyaretçiler dahil edilir.

Her iki koşulu zamandan bağımsız olarak yerine getirenleri de kapsamak için Yandex.Metirca'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” şeklinde iki ayrı koşul oluşturun ve Direct'te bağlayın.



Yandex.Metrica'da negatif koşula sahip hedef oluşturulamaz. Bunun yerine, Yandex.Metrica'da pozitif koşula sahip bir hedef oluşturarak Yandex.Direct'te negatif koşul ekleyin.

Negatif koşul oluşturma örneği

“Ürün satın alınmadı” gibi negatif bir hedef oluşturulamaz. “Satın alma gerçekleşti” gibi bir pozitif koşula sahip hedef oluşturup, ardından gerekli negatif koşulu ekleyin: “Satın alma gerçekleşti”Hiçbiri uygulanmadı.



Yandex.Audience segmentlerini Yandex.Metrica segmentleri ve hedefleriyle birleştirirken daha ayrıntılı hedef kitle seçim koşulları oluşturabilirsiniz.

Yandex.Audience segmentini Yandex.Metrica hedefiyle birleştirme örneği

Örneğin son 30 günde sitenizde alışveriş yapmayan sürekli müşterilerinize indirim reklamları gösterebilirsiniz. CRM verilerinizin bazında sürekli müşteri segmentini oluşturun. Hedef kitle seçim koşullarında segmenti ve ilgili Yandex.Metrica hedefini belirtin.



Fiyat teklifi belirleme

Hedef kitle seçim koşulları sayesinde, sitenizi daha önce ziyaret edenler gibi, müşteriniz olabilecek kullanıcıları bulabilirsiniz. Hedef kitle seçim koşullarını içeren reklamların tekliflerini artırmak suretiyle, ürün veya servisinizle ilgilenen daha çok kullanıcıyı kapsayarak bu hedef kitle için daha uygun reklamlar gösterebilirsiniz. Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız her bir hedef kitle seçim koşulu için ayrı birer tıklama fiyatı belirleyebilirsiniz.

Reklam gösterirken teklif düzenleme yardımıyla tıklama fiyatı artırılabilir veya azaltılabilir. Örneğin, pahalı ürünler veya hizmetlerle ilgilenen ziyaretçiler daha değerli ziyaretçi kitlesi sayılır. Böyle bir grup için daha iyi alanlar ve gösterim pozisyonları elde etmek adına daha yüksek teklifler belirlenebilir.

Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Not.

Bir kullanıcı birkaç farklı reklam gösteriminin koşullarını yerine getirebilir. Reklam veren açısından daha değerli hedef grubu için daha yüksek teklifli reklam gösterilebilir.