Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi, reklamlarınızı sadece belirli kullanıcılara göstermeye yönelik bir yöntemdir. Örneğin, reklamlarınız sadece sitenizi ziyaret eden veya ürünü sepete ekleyen kullanıcılara gösterilebilir. Kullanıcı grubu Yandex.Metrica veya Yandex.Audience yardımıyla seçilebilir.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimine göre reklamlar sadece ağlarda gösterilir (YRA ve harici ağlar).

Sınırlama.

Daha kişisel (sağlık, flört, hediye ve sürprizler gibi) konularla ilgili reklamlar yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimine göre gösterilmez.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu, ilgilendiğiniz hedef kitleyi özetleyebilecek Yandex.Metrica hedefleri/segmetleri ile Yandex.Audience segmentlerinin birleşimidir. Koşulları oluşturmak için bu servisleri kullanmalısınız.
Yandex.Metrica

Yandex.Metrica'da hedefleri veya segmentleri belirleyin. Hedefler belirli ziyaretçilerin sitenizdeki davranışlarını belirler. Örneğin, kullanıcının promosyon sayfasını açması, indirimli ürünü sepete eklemesi ve sipariş verme sayfasına geçmesi gibi hedefler oluşturulabilir. Segmentler ise kullanıcının sitenize nereden geçiş yaptığı (sosyal medya siteleri, Yandex arama sonuçları sayfaları), sitenizi ne tür bir cihazda görüntülediği (cep telefonu, masaüstü bilgisayar) veya kullanıcının cinsiyeti ve yaşı gibi özelliklerini belirler.

İndirimleri içeren sayfanın görüntülenmesi hedef olarak nasıl belirtilebilir

Bu şekilde sosyal ağlardan geçiş segmenti oluşturulabilir

Yandex.Metrica hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Yandex.Audience

Reklamlarınızı göstermek istediğiniz hedef kitleyi belirleyerek Yandex.Audience'ta ilgili segmenti oluşturun. Yandex teknolojilerini kullanarak yeni potansiyel müşterilerinizi bulabilir veya müşteri segmentinizi oluşturabilirsiniz.

Yandex.Audience hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu nasıl oluşturulabilir

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları reklam grubu oluşturma veya düzenleme sayfasından eklenebilir. Daha önce oluşturulan koşullar listesinden bir koşul seçebilir veya yeni bir koşul oluşturabilirsiniz.

Yeni koşul oluşturmak için Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları → Ekle öğelerini seçin. Açılan pencerede +Koşul ekle öğesine tıklayın.

Koşul bir veya “VE” operatörü ile birleştirilen birkaç (en fazla 50) koşul dizisinden oluşabilir. Bir dizide Yandex.Metrica hedefleri/segmentleri, Yandex.Audience segmentleri veya her ikisi birden (en fazla 250) kullanılabilir. Not: Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında ne kadar çok kural varsa kapsam o kadar sınırlı olur.

Farklı bir sayaçtaki Yandex.Metrica hedefleri veya segmentlerine erişim talep edebilir, bunları kampanyanızda yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarını ayarlamak için kullanabilirsiniz. Bunun için, Kampanyalarım → Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları → Metrica hedeflerine erişim yetkisi al sayfasına gidin.

Kural dizisinde farklı uygulama seçenekleri bulunmaktadır: Hepsi uygulandı, En az biri uygulandı veya Hiçbiri uygulanmadı.

Sınırlama.

Tüm kural dizilerinde Hiçbiri uygulanmadı seçeneği işaretli olan yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu sadece teklif düzenleme için kullanılabilir.

Yandex.Metrica'da her hedef veya segment için 1-90 günlük zaman aralığı belirleyin. Reklam, bu zaman aralığında belirtilen koşulu yerine getiren hedef kitleye gösterilir. Yandex.Audience segmentleri devamlı ve otomatik olarak güncellenir. Bu nedenle, bu segmentler kullanıcılar hakkında güncel bilgiler içerir.



Oluşturulan tüm koşulları Kampanyalarım → Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında görebilirsiniz. Oluşturulan koşul bir veya birkaç kampanyada herhangi bir reklam grubuna eklenebilir.

Not.

Bir hesap için en fazla 2000 adet yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulu oluşturulabilir. Reklam grubuna en fazla 50 koşul eklenebilir.

Daha önce oluşturulan koşul düzenlenebilir. Bunun için, Kampanyalarım → Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayfasında istediğiniz koşula tıklayarak düzenleme yapın. Yeni olarak kaydet öğesine tıklayarak yeni koşulu kaydedin.

Ayar önerileri

Hedefe veya Yandex.Metrica segmentine ulaşma süresi zaman aralığına göre belirlenebilir.

Zaman aralığı belirleme örneği

Zaman aralığının 7 ve 14 gün olarak belirleneceğini düşünelim. Bunun için iki dizi oluşturun. Birinci diziye 14 gün süresini ve En az biri uygulandı koşulunu ekleyin, ikinci diziye ise 7 gün süresini ve Hiçbiri uygulanmadı koşulunu ekleyin.

Yandex.Metrica'da birden fazla hedefi birleştirdiğinizde rapora sadece bir ziyarette hedeflerin tümüne ulaşan ziyaretçiler dahil edilir.

Yandex.Metrica hedeflerinin kombinasyon örneği

Örneğin, Yandex.Metrica'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” olmak üzere, ulaşılan iki hedefi içeren bir segment oluşturulduysa listeye sadece bir ziyarette promosyon koşullarını inceleyip indirimli ürünü sipariş eden (başka bir deyişle, hedeflenen işlemlerin ikisini de gerçekleştiren) ziyaretçiler dahil edilir.

Her iki koşulu zamandan bağımsız olarak yerine getirenleri de kapsamak için Yandex.Metirca'da “Promosyon sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” şeklinde iki ayrı koşul oluşturun ve Direct'te bağlayın.



Yandex.Metrica'da negatif koşula sahip hedef oluşturulamaz. Bunun yerine, Yandex.Metrica'da pozitif koşula sahip bir hedef oluşturarak Yandex.Direct'te negatif koşul ekleyin.

Negatif koşul oluşturma örneği

“Ürün satın alınmadı” gibi negatif bir hedef oluşturulamaz. “Satın alma gerçekleşti” gibi bir pozitif koşula sahip hedef oluşturup, ardından gerekli negatif koşulu ekleyin: “Satın alma gerçekleşti”Hiçbiri uygulanmadı.



Yandex.Audience segmentlerini Yandex.Metrica segmentleri ve hedefleriyle birleştirirken daha ayrıntılı yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları oluşturabilirsiniz.

Yandex.Audience segmentini Yandex.Metrica hedefiyle birleştirme örneği

Örneğin son 30 günde sitenizde alışveriş yapmayan sürekli müşterilerinize indirim reklamları gösterebilirsiniz. CRM verilerinizin bazında sürekli müşteri segmentini oluşturun. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında segmenti ve ilgili Yandex.Metrica hedefini belirtin.



Fiyat teklifi belirleme

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulları sayesinde, sitenizi daha önce ziyaret edenler gibi, müşteriniz olabilecek kullanıcıları bulabilirsiniz. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarını içeren reklamların tekliflerini artırmak suretiyle, ürün veya servisinizle ilgilenen daha çok kullanıcıyı kapsayarak bu hedef kitle için daha uygun reklamlar gösterebilirsiniz. Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız her yönlendirme koşulu için teklif belirleyebilirsiniz.

Reklam gösterirken teklif düzenleme yardımıyla teklifiniz artırılabilir veya azaltılabilir. Örneğin, pahalı ürünler veya hizmetlerle ilgilenen ziyaretçiler daha değerli ziyaretçi kitlesi sayılır. Daha fazla trafik hacmi elde etmek için daha yüksek teklifler belirlemeniz faydalı olacaktır.

Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Not.

Bir kullanıcı birkaç farklı reklam gösteriminin koşullarını yerine getirebilir. Reklam veren açısından daha değerli hedef grubu için daha yüksek teklifli reklam gösterilebilir.