Zamanlı hedefleme

Yandex Direct reklamları varsayılan olarak 24 saat gösterilmektedir. Böylece daha fazla potansiyel müşterinin dikkatini çekebilirsiniz. Reklamlarınızın farklı saatlerde gösterilmelerini istiyorsanız reklamların listeye göre gösterilmelerini sağlayan zaman hedeflemeyi kullanın.

Örneğin kafenizin reklamını yapıyorsunuz ve kafenizde saat 16:00'dan sonra eve teslimat için indirim uygulanmaktadır. Farklı zaman aralıkları ile gösterilecek farklı teklifler içeren ayrı reklam kampanyaları oluşturun. Bir kampanyanızın gösterimlerini sabahtan akşama kadar ayarlayın. Böylece reklamınız yemek yiyecek veya arkadaşlarla buluşacak bir yer arayanlara gösterilir. Diğer kampanyanızı ise saat 15:00 ile 00:00 arasında eve yemek sipariş etmek isteyenlere göre ayarlayın.

Reklam kampanyanızı yalnızca ofis veya çağrı merkezi çalışma saatleri ile kısıtlamayın. Potansiyel müşteriler ürünlerinizi ve hizmetlerinizi gece de arayabilirler. Kampanyanızın gösterimlerini çalışma dışı saatlerinde de ayarlayın ve müşteriye başvuru yapmayı veya geri arama istemeyi teklif edin.

Zaman hedefleme, tıklamaları değil, reklam gösterim sürelerini kısıtlar. Örneğin kullanıcı reklam içeren sekmeyi birkaç saatliğine açık bırakıp daha sonra geri dönüş yaptıysa tıklama gösterimden çok daha sonra yapılmış olur.

Zaman hedefleme nasıl ayarlanır

Kampanya parametreleri sayfasında Gösterim çizelgesi bölümünde ne zaman reklam gösterilmesi istediğinizi seçin. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz:
  • şablonlar yardımıyla örneğin, gösterimleri her gün çalışma saatlerine göre ayarlayabilirsiniz;
  • tabloda, hangi gün ve saatlerde reklamın gösterileceğini manuel olarak seçebilirsiniz.

Hafta boyunca toplam gösterim zamanı en az 8 saat olmalıdır. Yaz saati uygulaması otomatik olarak yapılmaktadır.

Ülke ve saat dilimi seçin. Seçilen saat dilimi diğer kampanya parametrelerini etkilemez; kampanyanın başlangıç zamanı ve istatistik raporlarındaki veriler her zaman Moskova saatine göre gösterilir. Bir kampanya için sadece bir saat dilimi seçilebilir. Reklamını yaptığınız hizmetler, farklı saat dilimlerinde bulunan şehirler için ise her saat dilimine göre ayrı kampanya oluşturun.

Belirli bir zaman aralığı için reklam gösterimlerini kapatsanız bile anahtar sözcük gruplarına göre teklifler teklif tahmininde dikkate alınır.

Tatil günlerinde gösterimler

Tatil günlerinde ayrı gösterim zamanı belirleyerek veya tamamen kapatarak gösterimleri yönetebilirsiniz. Bunun için Tatil günlerinde bloğunda uygun alternatifi seçin.

Tatil günleri zamanlı hedefleme ayarlarında seçilen ülkeye bağlıdır. Türkiye için Türkiye yasalarına bağlı olarak tatil günleri kullanılır; diğer ülkeler için ise Rusya Federasyonu yasalarına göre hareket edilir. Asıl resmi tatil gününün yanı sıra resmen o tatil süresine eklenen çalışma günleri de tatil günleri olarak geçer.

Saatlere göre teklif düzenleme

Saatlere göre teklif düzenleme özelliği sayesinde belirli saatlerde teklifin otomatik artırılmasını veya düşürülmesini ayarlayabilirsiniz. En uygun teklif düzenlemelerini ve uygulanması için en uygun saati seçmek için Yandex Metrica raporlarını inceleyin.

Bu ayar sadece manuel teklif yönetimi stratejisi için geçerlidir. Strateji otomatik olduğunda saatlere göre düzenleme özelliği kapatılır ve ayarları kaydedilmez.

Düzenleme eklemek için gösterim programında teklif yönetimi seçeneğini etkinleştirin. Öncelikle düzenleme boyutunu belirtin ve ardından uygulanması gerektiği saatleri işaretleyin.

Saatlere göre düzenlemenin boyutunu yüzde olarak 0 ile 200 arasında (belirli sözcük grubu için mevcut teklif %100 olarak sayılmaktadır) belirleyebilirsiniz. Düzenlemeyi %0 olarak belirlediğiniz saatlerde reklam gösterilmez.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.