Yandex Audience segmentlerinin kullanımı
Yandex Audience, Direct'te reklam ayarları yapmak için hedef kitle hakkındaki veriler ile Yandex ve bilgi sağlayıcılarının (DMP) verilerinin kullanılmasını sağlayan bir servistir. Segmentleri, yeniden pazarlama ve hedef kitle seçiminde, kullanıcı profilinde veya teklif düzenlemelerinde kullanabilirsiniz.
Yardım bölümünde gerekli bilgiye ulaşamadıysanız aşağıdaki listeden istediğiniz konuyu seçin.
Gerekli segmenti bulamıyorum
Aradığınız segmenti Yandex Direct'te bulamadıysanız Yandex Audience'ta segmentin durumunu kontrol edin. Sadece “Hazır” durumda olan segmentler kullanılabilir.
Aradığınız segment başka bir kullanıcıya ait olabilir ve o kullanıcı bu segmente erişimi kısıtlamış olabilir. Segmente erişimi kontrol edin ve gerekirse erişim yetkisi talep edin.
İstediğiniz segmentin Yandex Audience'ta Yandex Direct'teki kampanyayla aynı kullanıcı adı altında olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse, segment için farklı kullanıcı adına erişim yetkisi alın.
Daha ayrıntılı bilgiye Yandex Audience Yardım sayfasının Erişim yönetimi bölümünde ulaşabilirsiniz.
Segment için hedeflenen reklamın gösterimi durdu
Reklam gösterim şartlarını kontrol edin. Yandex Audience'ta segment silinmiş veya erişimi kısıtlanmışsa Direct'te “Segment bulunamadı” uyarısı görüntülenir. Koşulu değiştirin veya silin.
Segment için hedeflenen reklamın gösterimi yok
Yandex Audience segmentlerine yönelik reklam gösterimlerinin olmaması, gösterim koşullarının aşırı kısıtlı olmasından kaynaklanabilir. Örneğin, segment kombinasyonları hedef kitlenizi daraltmış olabilir. Bu tip koşullar gösterimlerin hedef kitlesini büyük ölçüde kısıtlayabilir. Koşulları değiştirmeyi ve daha az kısıtlama belirlemeyi deneyin.
Coğrafi konum verilerine bağlı segmentler hatalı kullanılıyor olabilir. Örneğin, kampanyada “İstanbul ve Marmara Bölgesi” belirtildiyse ve yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşullarında kullanılan segmente konum olarak Akdeniz Bölgesi dahil edildiyse, bu tür reklama göre gösterim yapılmaz.
Diğer olası nedenler için Reklam gösterimleri bölümünü okuyun.
Konum verileri bazında segment teklif düzenlemesi çalışmıyor
Coğrafi konum verileri tabanlı segmentte fiyat teklifi düzenlemesi aşağıdaki sebeplerden dolayı çalışmayabilir:
Kullanıcı segment kapsamına girmiyor. Crypta’da oluşturulan kullanıcı profilinde farklı çok fazla özellik mevcut ve bunlar kullanıcının sürekli gerekli segmentte bulunmasını engelliyor. Kullanıcı aktif olarak internet kullanıyor ve farklı siteleri ziyaret ediyorsa, kullanıcının profilinde yüksek sayıda hedef ve segment ortaya çıkar. Bazı hedefler ve segmentler diğer hedef ve segmentlerin yerini alır ve kullanıcı düzenlemesi çalışmaz.
Kullanıcı içeriğinizle ilgilenmiyor. Kullanıcının coğrafi konum özellikleri seçili segmente uyuyor, ancak kullanıcı içeriğinizi internette aramadığından söz konusu kullanıcı için gösterim yapılmayacak. Reklam gösterimleri için kullanıcı özellikleri önemlidir: arama sorguları ve kullanıcıların ziyaret ettikleri siteler.
Gösterim koşulu ayarları. Reklam kampanyasındaki gösterim koşulları kapsamlı bir şekilde çalışır. Düzenlemelerin yanı sıra negatif anahtar sözcük grupları ile birlikte anahtar sözcük grupları, gösterim bölgesi, hedefleme zamanı vb. gibi unsurlar da dikkate alınır. Fiyat teklifi düzenlemesinin kullanıcı açısından çalışması için kullanıcı, aramalarında seçtiğiniz sorgulardan birini kullanmalı, seçilen bölgede bulunmalı ve kampanyanın etkin olduğu zamanlarda internete girmelidir.
- Örneğin, bir AVM reklamı yaptığınızı düşünelim. Coğrafi konum verilerine göre bir segment oluşturdunuz ve alışveriş merkezlerini düzenli olarak ziyaret eden, buralar yakınında yaşayan veya çalışan bir kitle seçtiniz. Ayrıca segmentte fiyat teklifi düzenlemesi belirttiniz. Gösterimler İstanbul'da 09:00 ile 20:00 arası olacak şekilde ayarlandı. Seçili bölgede yaşayan ve işe giderken ya da işten dönerken internette vakit geçiren segment kullanıcıları, kendileri için gösterim zamanı ve bölgesi yönünden sınırlamalar olduğundan, aynı bölgede yaşasalar dahi alışveriş merkezi reklamınızı muhtemelen görmeyecekler.
İstatistiklerde yapılandırılan segmentin çalışmadığını görürseniz, reklam kampanyası için kitle seçerek deneme yapın.