Turbo sitelerde e-ticaret

  1. E-ticaret ayarları nasıl yapılır?
  2. İstatistik nasıl görüntülenir?

E-ticaret sayesinde Turbo sitenizi internet mağazasına dönüştürebilirsiniz. Kendi web siteniz olmadığı ya da mevcut sitenin ziyaretçilere ürün siparişi vermelerine olanak tanımadığı durumlar için e-ticaret özelliklerini içeren Turbo site iyi bir çözüm olabilir.

E-ticaret özelliklerini içeren Turbo sitede kullanıcıların yapabilecekleri:

  • Çevrimiçi vitrinde sunulan ürün ve hizmetleri kolay anlaşılır şekilde görüntülemek. Satılan her bir ürünün bilgi kartı ürün görselini ve açıklamasını, varsa indirimli fiyatını, ayrıca ürün siparişi veya ayrıntılı bilgi için özel butonlar içerir.
  • Alınacak ürünleri sepete koymak ve sepetteki ürün sayısını düzenlemek.
  • Ödeme ve teslim şekillerini belirterek sipariş vermek.

Sipariş verirken kullanıcının gireceği veri dizisini ayarlayabilirsiniz. Örneğin: Alıcıyla iletişim için ek telefon numarası veya ürünü teslim noktasından alacak kişinin iletişim bilgileri.

Sipariş oluşturma penceresindeki sipariş bilgileri ve tüm diğer veriler belirttiğiniz e-posta adresine gönderilir.

Turbo sitedeki e-ticaret öğeleri ayrıca daha sonra Yandex Metrica'da görüntülenebilecek istatistikleri de toplar.

E-ticaret ayarları nasıl yapılır?

  1. E-ticaret ayarlarını yapmak istediğiniz mevcut sayfayı açın veya yenisini oluşturun. Turbo sayfada Başlık bölümü bulunması zorunludur.
  2. Satılık ürünler bölümünü ekleyin. Böylece Sihirbaz'a sipariş oluşturma penceresi ve başlığa Ürün Sepeti otomatik eklenir.
  3. Satılık ürünler bölümünü istediğiniz gibi ayarlayın. Satılık ürünler bölümü; ürünlerin bilgi kartlarını, fiyatlarını ve sipariş verme butonlarını içeren özel bir bloktur. Ürünlerin her biri için ayarlayabileceğiniz öğeler:
    • Görsel. Desteklenen formatlar: 1:1 veya 4:5.
    • Fiyat. Mevcut ve eski fiyatı ekleyin; indirim otomatik olarak hesaplanır ve bu indirimi yüzde olarak veya para biriminde gösterebilirsiniz. Fiyat, Turbo sitenin gösterileceği ülkede kullanılan para birimine ve reklam kurallarına göre belirtilmelidir.
    • Ürün bilgi kartından geçiş butonu. İsim girin ve butona tıklandığında ne olacağını (ürünün sepete eklenmesi ya da başka bir siteye, sayfa bölümüne veya başvuru formuna geçiş vb.) belirtin. Sayfada üst blok bölümü varsa alım sepeti, ürünlerin eklenmesinin ardından otomatik olarak oluşturulur.
  4. Sipariş oluşturma penceresini istediğiniz gibi ayarlayın. Sihirbaz'da pencerenin taslağı Alt Blok'un altında bulunur.

    Formdan siparişlerin gönderileceği e-posta adresini girin. Gerekirse aralarına virgül koyarak birden fazla farklı adres belirtebilirsiniz. Bu olanak, kurumunuzda siparişler birden fazla farklı çalışan tarafından işlenirken yararlı olur.

    Yasal bilgiler bölümünü doldurun. Bilgi acılığıyla müşterilerin kişisel bilgilerini toplamanız halinde siz de kendiniz veya kurumunuz hakkında bilgi sağlamak zorundasınız. Bu bilgiler formun altında özel alana yerleştirilir. Gerçek veya tüzel kişi olmak üzere, uygun yasal formu seçin ve bölümün tüm boş alanlarını doldurun. Gerekirse Kullanıcı Sözleşmesi'nin tam sürümüne yönlendiren bağlantıyı ekleyin. Bu bağlantı, Ayrıntılı bilgi yazısına tıklandığında açılan pencerede gösterilir.

    Müşterinin iletişim bilgilerinin girileceği alanları ayarlayın: eksik olanları varsa ekleyin, her bir alan için formatı seçin ve ayrıca doldurulması zorunlu olacak alanları belirtin.

    Sipariş alımı için uygun seçenekler belirtin. Kullanılabilir seçenekler: Teslim noktasından alım ve Kapıya teslim. İlk tür için teslim noktası adresini, ikinci tür için teslimat ücretini belirtin. Ödeme seçeneklerini ayarlayın: Örneğin Kuryeye nakit ödeme ve Kuryeye kartla ödeme gibi.

İstatistik nasıl görüntülenir?

E-ticaret istatistiklerinin toplanması için Yandex Metrica'nın Turbo Pages otomatik sayacına otomatik olarak şu hedefler bağlanır:
Hedef adı Hedef açıklaması
Ürünü sepete ekleme Ürün bilgi kartında "Sepet" türünde bir buton tıklandı veya Sepet'te ürün sayısı artırıldı
Sipariş formuna geçiş Sipariş oluşturma penceresi yüklendi
Sipariş oluşturuldu Sipariş, Sipariş oluşturma penceresi üzerinden gönderildi

Bu hedeflere göre istatistikleri görüntülemek için Yandex Metrica'da Raporlar bölümünü açın ve Standart raporlarDönüşümler yolunu takip edin. Hedef özeti bölümünde istediğiniz hedefe tıklayın ve bu hedefe yönelik ziyaretlerle ilgili raporu açın.

Özel bir sayacınız varsa site bölümlerinizi istediğiniz hedeflere göre işaretleyebilirsiniz.

Hedefler hakkında daha fazla bilgi için Yandex Metrica Yardım bölümüne gidin.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.