Anketler için uygulanan koşullar
Genel gereklilikler
Anketler için aşağıdaki koşullar uygulanır:
- Ankette araştırılan markanın yanı sıra ayrıca en az bir rakip marka belirtilmeli,
- Marka isimleri kolay anlaşılır ve okunaklı olmalı; metinde ürün kodları veya uzun harf ve sayı kombinasyonları olan model kodları, ürün kategori isimleri gibi zor anlaşılır ifadeler veya konuyla ilgisi olmayan kelimeler kullanılmamalı.
- Araştırılan marka ankette belirtilen kategoriye uygun olmalı.
- Anketin içeriği, kullanıcıda anketin Yandex'in talebi üzerine hazırlandığı izlenimini yaratmamalıdır. Bir Yandex servisinin iş ortağıysanız anket metni bunu açık ve net bir şekilde anlatmalıdır.
- Ankete yanıt verme seçenekleri, ürün veya hizmet adı, marka, reklam mesajı gibi kategorilerden birine ait olmalıdır. Farklı varyasyonların kombinasyonu anket sonuçlarının bozulmasına yol açabilir.
Ankette şunlara izin verilmez:
- Kullanıcıların kişisel bilgilerinin toplanmasına,
- Ürün veya hizmet reklamlarının yapılmasına,
- Şirketleri veya ticari markaları itibardan düşürecek bilgilerin yayınlanmasına,
- Sosyal normlara veya davranış standartlarına karşı olumsuz tavırların sergilenmesine veya saldırgan ifadelerin kullanılmasına,
- Telefon numaraları, yazışma veya e-posta adreslerinin belirtilmesine,
- Kullanıcıları para veya kuponlar teklif ederek teşvik etmeye.
Metinlerle ilgili gereklilikler
Anket Türkçe dilinde olmalı, yazım ve gramer hataları içermemelidir.
Anket metninde şunlar kullanılamaz:
- BÜYÜK HARFLERLE yazılan sözcükler (USD veya TBMM gibi genel olarak kabul edilen kısaltmalar hariç),
- Harflerin aralarına b o ş l u k l a r eklenerek yazılan sözcükler,
- Gereksiz veya anlamsız kullanılan çok sayıda soru veya ünlem işaretleri (örneğin ““?!!!”” veya “!!!!”);
- aynı kelimelerin veya ifadelerin çoklu tekrarları,
- kaba ifadeler, argo sözcükleri veya genel kullanılmayan veya anlaşılmayan sözcükler.
- Sınırlamalar
- Anketlerin küçük reklam bloklarında doğru şekilde görüntülenmesi için şu alanlar için uygulanan sınırlamalara dikkat edin:
- Şirket veya markanızın adı,
- Rakip şirketler veya markalar,
- Reklam mesajınız,
- Rakiplerin reklam mesajları.
Boşluklar da dahil olmak üzere izin verilen maksimum karakter sayısı, seçilen rakiplerin sayısına bağlıdır:
- 2 rakip seçilirse 36 karakter,
- 3-4 rakip seçilirse 21 karakter.
Reklam verme kuralları
Ankette izin verilmeyen konular şunlardır:
- Kürtaj ve hamileliğin sonlandırılması,
- Kumar ve bahis,
- Alkollü içecekler,
- Besin takviyeleri,
- Dağıtımı yasalarca sınırlandırılmış gazlar,
- Tütün ürünleri (nargile dahil),
- Uyuşturucu maddeler,
- Seçim kampanyaları, kamuoyu yoklamaları, seçim sonucu tahminleri gibi siyasi bilgiler,
- Her türlü yasa dışı eylemler,
- Araç üstü reklamlar,
- Markalı ürünlerin taklit ve kopyaları,
- Kazalar, doğal afetler, terör eylemleri gibi trajik olaylar,
- otomatik web sitesi tanıtım, otomatik takipçi edinme hizmetleri, spam bağlantılar;
- dönem ödevi, tez ve diğer eğitim çalışmalarının satılması, yazılması veya yazılması konusunda destek verilmesi;
- yaşam, sağlık ve sıhhate zarar verecek hizmetler;