Anketler için uygulanan koşullar

  1. Genel gereklilikler
  2. Metinlerle ilgili gereklilikler
  3. Reklam verme kuralları

Genel gereklilikler

Anketler için aşağıdaki koşullar uygulanır:

  • Ankette araştırılan markanın yanı sıra ayrıca en az bir rakip marka belirtilmeli,
  • Marka isimleri kolay anlaşılır ve okunaklı olmalı; metinde ürün kodları veya uzun harf ve sayı kombinasyonları olan model kodları, ürün kategori isimleri gibi zor anlaşılır ifadeler veya konuyla ilgisi olmayan kelimeler kullanılmamalı.
  • Araştırılan marka ankette belirtilen kategoriye uygun olmalı.
  • Anketin içeriği, kullanıcıda anketin Yandex'in talebi üzerine hazırlandığı izlenimini yaratmamalıdır. Bir Yandex servisinin iş ortağıysanız anket metni bunu açık ve net bir şekilde anlatmalıdır.
  • Ankete yanıt verme seçenekleri, ürün veya hizmet adı, marka, reklam mesajı gibi kategorilerden birine ait olmalıdır. Farklı varyasyonların kombinasyonu anket sonuçlarının bozulmasına yol açabilir.

Ankette şunlara izin verilmez:

  • Kullanıcıların kişisel bilgilerinin toplanmasına,
  • Ürün veya hizmet reklamlarının yapılmasına,
  • Şirketleri veya ticari markaları itibardan düşürecek bilgilerin yayınlanmasına,
  • Sosyal normlara veya davranış standartlarına karşı olumsuz tavırların sergilenmesine veya saldırgan ifadelerin kullanılmasına,
  • Telefon numaraları, yazışma veya e-posta adreslerinin belirtilmesine,
  • Kullanıcıları para veya kuponlar teklif ederek teşvik etmeye.

Metinlerle ilgili gereklilikler

Anket Türkçe dilinde olmalı, yazım ve gramer hataları içermemelidir.

Anket metninde şunlar kullanılamaz:
  • BÜYÜK HARFLERLE yazılan sözcükler (USD veya TBMM gibi genel olarak kabul edilen kısaltmalar hariç),
  • Harflerin aralarına b o ş l u k l a r eklenerek yazılan sözcükler,
  • Gereksiz veya anlamsız kullanılan çok sayıda soru veya ünlem işaretleri (örneğin ““?!!!”” veya “!!!!”);
  • aynı kelimelerin veya ifadelerin çoklu tekrarları,
  • kaba ifadeler, argo sözcükleri veya genel kullanılmayan veya anlaşılmayan sözcükler.
Sınırlamalar
Anketlerin küçük reklam bloklarında doğru şekilde görüntülenmesi için şu alanlar için uygulanan sınırlamalara dikkat edin:
  • Şirket veya markanızın adı,
  • Rakip şirketler veya markalar,
  • Reklam mesajınız,
  • Rakiplerin reklam mesajları.

Boşluklar da dahil olmak üzere izin verilen maksimum karakter sayısı, seçilen rakiplerin sayısına bağlıdır:

  • 2 rakip seçilirse 36 karakter,
  • 3-4 rakip seçilirse 21 karakter.

Reklam verme kuralları

Ankette izin verilmeyen konular şunlardır:

  • Kürtaj ve hamileliğin sonlandırılması,
  • Kumar ve bahis,
  • Alkollü içecekler,
  • Besin takviyeleri,
  • Dağıtımı yasalarca sınırlandırılmış gazlar,
  • Tütün ürünleri (nargile dahil),
  • Uyuşturucu maddeler,
  • Seçim kampanyaları, kamuoyu yoklamaları, seçim sonucu tahminleri gibi siyasi bilgiler,
  • Her türlü yasa dışı eylemler,
  • Araç üstü reklamlar,
  • Markalı ürünlerin taklit ve kopyaları,
  • Kazalar, doğal afetler, terör eylemleri gibi trajik olaylar,
  • otomatik web sitesi tanıtım, otomatik takipçi edinme hizmetleri, spam bağlantılar;
  • dönem ödevi, tez ve diğer eğitim çalışmalarının satılması, yazılması veya yazılması konusunda destek verilmesi;
  • yaşam, sağlık ve sıhhate zarar verecek hizmetler;

Başka sorunuz var mı?