Gösterim pozisyonları ve tıklama fiyatları

Reklam gösterim pozisyonları ve tıklama fiyatları hakkında sıkça sorulan soruları bu sayfada yanıtlamaya çalıştık.

Yandex.Direct'teki tıklama fiyatları sabit değildir; fiyatlar, reklam verenler arasında yapılan açık artırmaya bağlıdır. Bu açık artırma reklamın her gösteriminde yeniden düzenlenir. Her reklam kendi fiyat teklifiyle (başka bir deyişle, teklif düzenleme hesaba katılarak reklam verenin ödemeye hazır olduğu en yüksek tıklama fiyatıyla) açık artırmaya katılır. Yandex.Direct'teki açık artırma hakkında daha fazla bilgi...

Otomatik stratejiler için fiyat teklifi, seçilen ayarlara göre sistem tarafından otomatik belirlenir; manuel yönetim stratejileri için fiyat tekliflerini kampanya sayfasında Maksimum tıklama fiyatı alanında kendiniz belirleyebilirsiniz.

Diğer reklam verenlerin rekabeti ve kalite faktörleri (CTR tahmini ve reklamın kalite puanı) tıklama fiyatını etkiler.

Tıklama başına ne kadar ödeyeceğimi bilmiyorum

Sistemin çalışma prensiplerini ve fiyat teklifi seçme kurallarını henüz çok iyi bilmiyorsanız yeni kampanyanız için otomatik stratejilerden birini seçmeniz önerilir. Bu şekilde, tıklama fiyatlarınız otomatik belirlenir. Örneğin, Haftalık Bütçe stratejisini seçtiğinizde kampanyanız için maksimum haftalık tutarı belirtmeniz yeterlidir: Bu bütçe çerçevesinde Yandex.Direct, yayınlanan reklamlarınızdan sitenize mümkün olduğunca çok yararlı ziyaret sağlamaya çalışır.

Fiyat teklifini manuel olarak yönetirken nelere dikkat edilmeli?

Fiyat tekliflerinin manuel yönetimi özellikle yeterince tecrübeli ve dolayısıyla tüm kampanya göstergelerini bizzat kontrol etmeye hazır olan reklam verenler için tavsiye edilir.

Aramada ve ağlarda reklam gösterimleri farklı prensiplere göre çalışır. Lütfen dikkat! Ağ gösterimleri yönetimi için ayrı bir reklam kampanyası oluşturmanızı öneririz.

Arama

Yandex arama sonuçlarında reklamlar farklı pozisyonlarda gösterilir. Bir pozisyon ne kadar fazla tıklama getirirse fiyatı o kadar yüksektir. En fazla tıklama sağlayan Süper Pozisyon'daki reklamlardır. Garanti Gösterim bloklarındaki gösterimler bu açıdan ikinci sıradadır.

Bir reklamın bulunduğu blokta pozisyonu ne kadar yüksekse sağladığı tıklama sayısı o kadar fazladır.

Yandex araştırmalarına göre Süper Pozisyon'daki en üst pozisyon en çok trafik getirirken, 2. ve 3. pozisyonlar bu maksimum trafiğin sırasıyla yaklaşık %85'ini ve %75'ini sağlar.

Dinamik gösterim bloğu hariç olmak üzere, daha yüksek pozisyonlarda gösterilen reklamların tıklanmaları reklam veren için daha maliyetli olur. Gösterim pozisyonlarına göre fiyatın nasıl değiştiğine dikkat edin: fiyat farkı çok fazla olmadığı sürece daha yüksek pozisyonu tercih etmeniz daha akıllıca olacaktır. Yandex.Direct'teki açık artırma hakkında daha fazla bilgi...

Ağlar

Reklamlar ağlarda (Yandex Reklam Ağı ile harici ağlarda) gösterildiğinde bunların hedef kitle kapsamı tıklama fiyatına bağlıdır: Tıklama fiyatı ne kadar fazlaysa ağlarda reklamınızı görecek kullanıcıların sayısı da o kadar fazladır.

Hedef kitle kapsamına göre fiyatın nasıl değiştiğine dikkat edin: fiyat farkı çok fazla olmadığı sürece daha geniş kapsamı tercih etmeniz daha akıllıca olacaktır. Yandex.Direct'teki açık artırma hakkında daha fazla bilgi...

Fiyat tekliflerinizin doğru çalışıp çalışmadığını değerlendirmek için istatistiklerinizi takip edin. Örneğin, her bir reklamınızın veya gösterim koşulunuzun ortalama gösterim ve tıklama pozisyonunu görmek için Rapor Sihirbazı'nı kullanın.

Tıklama fiyatı çok yüksek

Tıklama fiyatı rekabete ve reklamın kalitesine bağlıdır.

Rekabet

Diğer reklam verenler sizin hedef kitleniz için rekabet edebilirler. Arayüzde görüntülenen tıklama fiyatları hesaplanırken seçtiğiniz tüm gösterim bölgelerinde bulunan rakipler hesaba katılır. Dolayısıyla belirli bir bölgede rakibiniz olmaması tıklama fiyatının düşük olmasını sağlamaz. Öte yandan, farklı bölgelere ait ve gösterime uygun (gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği etkin) olan reklamlar da açık artırmada yer alır ancak pozisyon fiyatlarının tahmininde dikkate alınmaz.

Reklamın kalitesi

Reklam kullanıcılar için ne kadar dikkat çekiciyse trafik fiyatı da o kadar azalır. Fiyatı daha da azaltmak için tıklama fiyatını belirleyen faktörlere dikkat edin.

CTR tahmini

Tıklama fiyatı CTR tahminine göre hesaplanır. CTR tahmini ise ilgili anahtar kelime grubuna göre toplanan gösterim ve tıklama istatistiklerinin yanı sıra sorgudaki kelimelerin reklam metninde bulunup bulunmaması ve ilgili bölgedeki kullanıcı davranışları gibi tıklanma olasılığını etkileyen diğer parametrelere göre otomatik olarak hesaplanır.

Reklamların CTR'ını artırmak için fiyat teklifi yönetimi bölümündeki önerilerimizi okuyun.

Reklamın kalite puanı

Bu parametre, reklamınızın, kullanıcının ilgi alanlarına uygunluğunu değerlendirir. Sistem, reklamı ve geçiş sayfasını arama sorgusuyla karşılaştırarak tıklamadan sonra kullanıcının davranışını dikkate alır.

Reklam ve reklamın anahtar sözcükleri için kullanıcı sorgusuna en uygun geçiş sayfasını seçin. Örneğin, sorgu “Temmuz'da Mars turları” ise, Temmuz ayında düzenlenecek bir Mars seyahatiyle ilgili olan ve bu zaman aralığı için Mars'a biletlerin satıldığı bir sayfaya yönlendiren bir reklam söz konusu sorgu için en iyi arama sonucu olacaktır.

Gerçekleşen fiyat nedir?

Anahtar sözcük grupları için gerçekleşen fiyat sütununda belirli pozisyondaki reklamınız tıklandığında ödeyeceğiniz ortalama tıklama fiyatı belirtilir. Gerçekleşen fiyat hiçbir zaman belirttiğiniz fiyat teklifinin üzerine çıkmaz.

Aramadaki minimum tıklama fiyatı nedir?

Belirttiğiniz tıklama fiyatı aramadaki minimum tıklama fiyatının altındaysa reklamlarınız sadece Tüm reklamlar sayfasında ve ağlarda gösterilir. Aramadaki minimum tıklama fiyatı varsayılan olarak KDV hariç 0,01 TL'dir.

Reklamdaki sitenin Yandex.Direct'te geçmiş yayın kayıtları kötüyse (örneğin, toplam CTR'ı çok düşükse) bu minimum fiyat yükselebilir. Reklam, siteye yönlendiren bağlantıyı içermiyorsa geçmiş kayıtlar sanal kartvizitteki telefon numarasına göre kontrol edilir.

Fiyat teklifiniz minimum tıklama fiyatının altına düştüğünde otomatik yükseltilir. Minimum fiyatın yükselmesini önlemek için diğer reklamlarınızın yeterince kaliteli olmasına dikkat edin.

Öncelikli sözcük grupları

Teklif yönetimi için otomatik strateji etkinleştirmiş olmalıdır. Bu durumda, her bir anahtar sözcük grubunuz için tıklama fiyatını tek tek yönetmeniz mümkün olmasa da bu sözcük gruplarınızın öncelik sırasını belirleyebilir ve stratejinin maksimum tıklama fiyatı ya da ortalama tıklama fiyatı gibi genel parametrelerini ayarlayabilirsiniz.

Fiyatları kendiniz belirleyebilmeniz için kampanya parametrelerinde “Manuel teklif yönetimi” seçeneğini etkinleştirin. Ancak, fiyat tekliflerini doğru belirleyebileceğiniz ve bunları sıkı takip edebileceğinizden emin değilseniz bu seçeneği kullanmamanızı öneririz.

Arayüzdeki bazı gösterim pozisyonları gri görünüyor

Pozisyonların gri görünmesi, reklamlarınızın belirli pozisyonlarda görüntülenmesini engelleyen bir ayarın etkinleştirilmiş olduğu anlamına gelir. Dolayısıyla, teklif ettiğiniz maksimum tıklama fiyatı yeterince yüksek olsa bile reklamlarınız bu pozisyonlarda gösterilmez. Yapılan kısıtlamaları kaldırmak için strateji ayarlarındaki Günlük bütçeyi ve gösterim pozisyonunu kısıtla bölümünde Sadece arama sonuçlarının altında göster seçeneğini devre dışı bırakın.

Tıklama fiyatı sık sık değişiyor

Yandex.Direct arayüzündeki pozisyon fiyatları tahmini bölümünde zaman hedeflemesiyle otomatik olarak durdurulan ve birbiriyle rekabet eden reklamların hesaplanmasını devre dışı bırakmış olabilirsiniz. Bu durumda pozisyon fiyatları gün boyunca sık sık ve büyük ölçüde değişebilir. Dolayısıyla, reklamlarınız istediğiniz pozisyonlarda daha az gösterilir. Pozisyon fiyatlarının rakip reklamlar hesaba katılarak belirlenmesini sağlamak için kampanya parametreleri sayfasındaki özel ayarlar bölümünde Fiyat teklifleri belirtilirken otomatik durdurulan rakip reklamlarını hesaba katma seçeneğini devre dışı bırakın.

Reklamın CTR'ını artırmak için yeterince istatistik toplanamıyor

Reklam gösterimleriniz yeni başladığında yeterince istatistik bulunmaması normaldir: Tıklama fiyatları, tahmini CTR'a göre belirlenir. Tahmini CTR hem tıklama ve gösterim istatistiklerine hem de reklam gösterimlerinin ilk etaplarında bile reklamların tıklanma oranını değerlendirmeyi sağlayan çok sayıda diğer parametreye göre belirlenir. Bu şekilde, yeni yayınlanan reklamların yayınlanma fiyatlarının aşırı derecede yükselmesi önlenir.

Anahtar sözcüklerimin verimliliği yüksek olmasına rağmen tıklama fiyatları hâlâ çok yüksek

Bir anahtar sözcük grubunun verimlilik göstergesi kullanıcı gözünde reklam kalitesi puanıyla sık sık karışsa da tıklama fiyatlarını doğrudan etkilemez. Tıklama fiyatlarını düşürmek için Tıklama fiyatı çok yüksek bölümündeki önerilerimizi okuyun.

Hesabın kalite puanı yüksek fakat tıklama fiyatları azalmıyor

Kullanıcılar tarafından sık sık tahmini CTR'la karıştırılan kalite puanı, tıklama fiyatlarını doğrudan etkilemez. Tıklama fiyatlarını düşürmek için Tıklama fiyatı çok yüksek bölümündeki önerilerimizi okuyun.

Fiyat teklifleri düzenlendikten sonra gerçekleşen fiyatlar aynı kalmış görünüyor

Durdurduğunuz kampanyada teklifi düzenledikten sonra kampanyayı yeniden başlattıysanız yapılan tıklamaların bedeli bir süre eski gerçekleşen fiyata göre alınabilir. Kampanya yaklaşık 40 dakika içinde aktif duruma geçer. Yeni fiyat teklifleri bunu takiben yaklaşık 30 dakika içinde geçerlilik kazanır. Yeni fiyat teklifleri geçerlilik kazanıncaya kadar durdurma öncesi eski fiyatlar geçerli kalır.

Teklifi aşan fiyat çıkartılır

Direct arayüzünde belirttiğiniz teklifi aşan fiyatın çıkartılması birkaç faktörden kaynaklanabilir. Dikkat: Gerçekleşen fiyatlar kampanya istatistiklerinde varsayılan olarak KDV hariç gösterilmektedir.

  • Belirli bir hedef kitle için artırılan düzenleme, teklifi etkiler. Reklam, söz konusu hedef kitledeki kullanıcıya, belirtilen katsayıyla artırılmış teklifle gösterilir. Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
  • Teklif düşürüldükten sonra 30 dakikadan kısa bir süre geçtiyse tıklama için eski gerçekleşen fiyat alınabilir. Dikkat: Ana kampanyada teklifi düşürüp daha sonra kampanyayı yeniden başlattıysanız, kampanya ortalama 40 dakika içinde aktif olur. Bundan sonraki yeni teklifler yaklaşık 30 dakika içinde geçerli olur. Yeni fiyat teklifleri geçerlilik kazanıncaya kadar durdurma öncesi eski fiyatlar geçerli kalır.

  • Direct API kullanılan, reklam kampanyası yönetim uygulamasını kullanıyorsunuz. Teklif, bu uygulama tarafından otomatik olarak artırılabilir.

Diğer sorular

Sorunuzun yanıtını bu yazıda bulmadıysanız lütfen bize ulaşın: