Trafik hacmi ve teklifler

Reklamların alabildiği trafik hacmi ve teklif fiyatları hakkında sıkça sorulan soruları bu sayfada yanıtlamaya çalıştık.

Direct'teki tıklama fiyatları sabit değildir; fiyatlar, reklam verenler arasında yapılan açık artırmaya bağlıdır. Bu açık artırma reklamın her gösteriminde yeniden düzenlenir. Her reklam kendi fiyat teklifiyle (başka bir deyişle, teklif düzenleme hesaba katılarak reklam verenin ödemeye hazır olduğu en yüksek tıklama fiyatıyla) açık artırmaya katılır. Yandex.Direct'teki açık artırma hakkında daha fazla bilgi...

Otomatik stratejiler için fiyat teklifi, seçilen ayarlara göre sistem tarafından otomatik belirlenir; manuel yönetim stratejileri için fiyat tekliflerini kampanya sayfasında Teklif alanında kendiniz belirleyebilirsiniz.

Tıklama başına ne kadar ödeyeceğimi bilmiyorum

Sistemin çalışma prensiplerini ve fiyat teklifi seçme kurallarını henüz çok iyi bilmiyorsanız yeni kampanyanız için otomatik stratejilerden birini seçmeniz önerilir. Bu şekilde, teklif değerleriniz otomatik belirlenir. Örneğin, Haftalık Bütçe stratejisini seçtiğinizde kampanyanız için maksimum haftalık tutarı belirtmeniz yeterlidir: Bu bütçe çerçevesinde Yandex.Direct, yayınlanan reklamlarınızdan sitenize mümkün olduğunca çok yararlı ziyaret sağlamaya çalışır.

Trafik hacmi nedir?

Trafik hacmi, reklamın gösterim yerinin tıklanma oranıyla doğru orantılı bir değerdir. Reklamın tasarımı, reklam bloğundaki reklamların sayısı ile tasarımı ve reklamın Arama'da gösterim yeri dikkate alınarak hesaplanır. Örneğin, 4 adet premium gösterim yeri varsa bunların 1.'sinin sağlayacağı trafik hacmi 100, 2., 3. ve 4.'sününki ise sırasıyla 85, 75 ve 65 olur.

Trafik hacmi neden 100'den fazla olabilir?

Reklamın, premium gösterim bölümündeki 4 sıradan ilkinde gösterilmesi durumunda aldığı 100 değeri veri hacmine karşılık gelir. Bazı gösterim yerleri, ayrıcalıklı gösterimlerin ilk sırasına göre daha fazla tıklanabilir olabilir. Bunlar için trafik hacmi 100'ün üzerinde olabilir. Örneğin, bu trafik hacmi reklamların gösterimlerini genişletilmiş formata taşıyabilir.

Teklif değeri manuel olarak yönetilirken nelere dikkat edilmeli?

Teklif değerini manuel olarak yöneten reklam verenler reklamlarının tüm göstergelerini kendileri kontrol etmek durumundadır.

Arama'da ve ağlarda reklam gösterimleri farklı prensiplerle çalışır. Lütfen dikkat! Ağ gösterimleri yönetimi için ayrı bir reklam kampanyası oluşturmanızı öneririz.

Arama
Arama'daki reklam gösterimlerinde belirtilen teklif değeri reklamın alabileceği trafik hacmini etkiler. Ne kadar çok trafik hacmi olursa tıklanma olasılığı o kadar artar. Premium gösterimler maksimum tıklama sayısını sağlar.

Lütfen, trafik hacmi için alternatif tahmini tekliflere dikkat edin: Aradaki fark çok fazla olmadığı sürece daha büyük trafik hacmini tercih etmeniz daha mantıklı olacaktır. Yandex.Direct'te açık artırma hakkında daha fazla bilgi...

Ağlar

Reklamlar ağlarda (Yandex Reklam Ağı ile harici ağlarda) gösterildiğinde hedef kitle kapsamları teklif ettiğiniz fiyata bağlıdır: Teklifiniz ne kadar fazlaysa ağlarda reklamınızı görecek kullanıcıların sayısı da o kadar fazladır.

Hedef kitle kapsamına göre değişen tahmini teklif değerlerine dikkat edin: fiyat farkı çok fazla olmadığı sürece daha geniş kapsamı tercih etmeniz daha akıllıca olacaktır. Yandex.Direct'te açık artırma hakkında daha fazla bilgi...

Tekliflerinizin çalışıp çalışmadığını doğru şekilde değerlendirmek için istatistikleri takip edin. Örneğin, Rapor Sihirbazı yardımıyla ortalama trafik hacmine ve herhangi bir reklamın tıklanma sayısına bakılabilir.

Tahmini teklif değeri çok fazla

Tahmini teklif değeri rekabet seviyesine ve reklamın kalitesine bağlıdır.

Rekabet

Diğer reklam verenler sizin hedef kitleniz için rekabet edebilirler. Arayüzde görüntülenen teklif değerleri hesaplanırken seçtiğiniz tüm gösterim bölgelerinde bulunan rakipler hesaba katılır. Dolayısıyla, belirli bir bölgede rakipleriniz olmaması düşük bir teklifin yeterli olacağı anlamına gelmez. Diğer yandan, farklı bölgelere ait ve gösterime uygun (gelişmiş coğrafi hedefleme özelliği etkin) olan reklamlar da açık artırmada yer alır ancak trafik hacmi tahmininde dikkate alınmaz.

Reklamın kalitesi

Reklam kullanıcılar için ne kadar dikkat çekiciyse trafik fiyatı da o kadar azalır. Teklifi daha da azaltabilmek için teklif değerini belirleyen faktörlere dikkat edin.

CTR tahmini

Tahmini teklif değerinin hesaplanması için CTR tahmini yapılır. CTR tahmini ise ilgili anahtar kelime grubuna göre toplanan gösterim ve tıklama istatistiklerinin yanı sıra sorgudaki kelimelerin reklam metninde bulunup bulunmaması ve ilgili bölgedeki kullanıcı davranışları gibi tıklanma olasılığını etkileyen diğer parametrelere göre otomatik olarak hesaplanır.

Reklamların CTR'ını artırmak için fiyat teklifi yönetimi bölümündeki önerilerimizi okuyun.

Reklamın kalite puanı

Bu parametre, reklamınızın, kullanıcının ilgi alanlarına uygunluğunu değerlendirir. Sistem, reklamı ve geçiş sayfasını arama sorgusuyla karşılaştırarak tıklamadan sonra kullanıcının davranışını dikkate alır.

Reklam ve reklamın anahtar sözcükleri için kullanıcı sorgusuna en uygun geçiş sayfasını seçin. Örneğin, sorgu “Temmuz'da Mars turları” ise, Temmuz ayında düzenlenecek bir Mars seyahatiyle ilgili olan ve bu zaman aralığı için Mars'a biletlerin satıldığı bir sayfaya yönlendiren bir reklam söz konusu sorgu için en iyi arama sonucu olacaktır.

Gerçekleşen fiyat nedir?

Anahtar sözcük grupları için Gerçekleşen fiyat sütununda belirli bir trafik hacmi elde etmek için ödeyeceğiniz ortalama tıklama fiyatı belirtilir. Gerçekleşen fiyat hiçbir zaman belirttiğiniz teklif değerinin üzerine çıkmaz.

Arama'daki minimum fiyat nedir?

Aramadaki minimum fiyat varsayılan olarak KDV hariç 0,01 TL'dir.

Reklamdaki sitenin Yandex.Direct'te geçmiş yayın kayıtları kötüyse (örneğin, toplam CTR'ı çok düşükse) bu minimum fiyat yükselebilir. Reklam, siteye yönlendiren bağlantıyı içermiyorsa geçmiş kayıtlar sanal kartvizitteki telefon numarasına göre kontrol edilir.

Teklifiniz minimum tıklama fiyatının altına düştüyse reklamınız sadece Tüm reklamlar sayfasında gösterilir. Minimum fiyatın yükselmesini önlemek için diğer reklamlarınızın yeterince kaliteli olmasına dikkat edin.

Fiyat teklifi yerine öncelik gösterilir

Otomatik bir teklif yönetim stratejisi etkinleştirmiş olmalısınız. Bu durumda, her bir anahtar sözcük grubunuz için teklifinizi tek tek yönetmeniz mümkün olmasa da bu sözcük gruplarınızın öncelik sırasını belirleyebilir ve stratejinin maksimum tıklama fiyatı ya da ortalama tıklama fiyatı gibi genel parametrelerini ayarlayabilirsiniz.

Fiyatları kendiniz belirleyebilmeniz için kampanya parametrelerinde “Manuel teklif yönetimi” seçeneğini etkinleştirin. Ancak, fiyat tekliflerini doğru belirleyebileceğiniz ve bunları sıkı takip edebileceğinizden emin değilseniz bu seçeneği kullanmamanızı öneririz.

Teklif değeri sık sık değişiyor

Yandex.Direct arayüzündeki fiyat tahmini bölümünde zaman hedeflemesiyle otomatik olarak durdurulan ve birbiriyle rekabet eden reklamların hesaplanmasını devre dışı bırakmış olabilirsiniz. Teklif değerleriniz gün boyunca önemli ölçüde değişebilir ve reklamlarınız istenilen trafik hacmini zaman zaman alamayabilir. Fiyatların rakip reklamlar hesaba katılarak belirlenmesini sağlamak için kampanya parametreleri sayfasındaki özel ayarlar bölümünde Fiyat teklifleri belirtilirken otomatik durdurulan rakip reklamları hesaba katma seçeneğini devre dışı bırakın.

Reklamın CTR'ını artırmak için yeterince istatistik toplanamıyor

Reklam gösterimleriniz yeni başladığında yeterince istatistik bulunmaması normaldir: Tahmini teklif değerinin hesaplanması için CTR tahmini yapılır. Tahmini CTR hem tıklama ve gösterim istatistiklerine hem de reklam gösterimlerinin ilk etaplarında bile reklamların tıklanma oranını değerlendirmeyi sağlayan çok sayıda diğer parametreye göre belirlenir.

Hesabın kalite puanı yüksek fakat teklif değerleri azalmıyor

Kullanıcılar tarafından sık sık tahmini CTR'la karıştırılan kalite puanı, tahmini teklif değerlerini doğrudan etkilemez. Tekliflerinizi düşürmek için Tahmini teklif değeri çok yüksek bölümündeki önerilerimizi okuyun.

Fiyat teklifleri düzenlendikten sonra gerçekleşen fiyatlar aynı kalmış görünüyor

Durdurduğunuz kampanyada teklifi düzenledikten sonra kampanyayı yeniden başlattıysanız, yapılan tıklamalar bir süre daha eski gerçekleşen fiyata göre ücretlendirilebilir. Kampanya yaklaşık 40 dakika içinde aktif duruma geçer. Yeni fiyat teklifleri bunu takiben yaklaşık 30 dakika içinde geçerlilik kazanır. Bu süreye kadar, daha önce kampanya sonuna kadar verilen fiyat tekliflerine göre hesaplanarak gerçekleşen fiyata göre ödemesi yapılır.

Gerçekleşen fiyat, fiyat teklifini aşıyor

Yandex.Direct arayüzünde gerçekleşen fiyatın belirttiğiniz fiyat teklifini aşması birkaç faktörden kaynaklanabilir. Dikkat: Gerçekleşen fiyatlar kampanya istatistiklerinde varsayılan olarak KDV hariç gösterilmektedir.

  • Belirli bir hedef kitle için artırılan düzenleme, teklifi etkiler. Reklam, söz konusu hedef kitledeki kullanıcıya, belirtilen katsayıyla artırılmış teklifle gösterilir. Teklif düzenleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
  • Teklifin düşürülmesinden sonra 30 dakikadan az bir süre geçtiyse tıklama başına daha önce verilen teklif üzerinden hesaplanan eski fiyat geçerli olabilir. Dikkat: Ana kampanyada teklifi düşürüp daha sonra kampanyayı yeniden başlattıysanız, kampanya ortalama 40 dakika içinde aktif olur. Bundan sonraki yeni teklifler yaklaşık 30 dakika içinde geçerli olur. Bu süreye kadar, daha önce kampanya sonuna kadar verilen fiyat tekliflerine göre hesaplanarak gerçekleşen fiyata göre ödemesi yapılır.

  • Direct API kullanılan, reklam kampanyası yönetim uygulamasını kullanıyorsunuz. Teklif, bu uygulama tarafından otomatik olarak artırılabilir.

Diğer sorular

Sorunuzun yanıtını bu yazıda bulmadıysanız lütfen bize ulaşın: