Teknik sınırlamalar

Reklam sınırlamaları

Boşluklar dahil olmak üzere maksimum karakter sayısı:

Metin-grafik reklamlar
  • başlık 56 maksimum karakter olmalı (boşluk ve noktalama işaretleri dahil); bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • ek başlık 2, maksimum 30 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 81 karakter ve 15 noktalama işareti içermeli, bir sözcük 23 karakteri aşmamalıdır (reklam metni, gösterim yerine göre kesilebilir).

  • Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

  • Gösterilen bağlantı, 20 karakteri (alan adı hariç) aşmamalı.
  • Netleştirmeler, boşluklarla birlikte 25 karakteri aşmamalı; bir reklam için netleştirmenin toplam uzunluğu, masaüstü bilgisayarlarda gösterimler için en fazla 132 karakter ve mobil cihazlarda gösterimler en fazla 66 karakter olmalı.
  • Hızlı bağlantı, başlığı 30 karakteri, açıklaması ise 60 karakteri aşmamalı.
Mobil uygulama reklamları
  • başlık 56 maksimum karakter olmalı (boşluk ve noktalama işaretleri dahil); bir sözcük 22 karakteri aşmamalı.

  • Reklam metni, maksimum 75 karakter içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

  • Bağlantı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

  • İzleme bağlantısı, 1024 karakteri (protokol dahil) aşmamalı.

Dinamik reklamlar
  • Reklam metni, maksimum 81 karakter (boşluklar dahil) ve 15 noktalama işareti içermeli; bir sözcük 23 karakteri aşmamalı.

Kampanya ve hesap sınırlamaları

Anahtar sözcük grupları

Anahtar sözcük grubunun uzunluğu 4096 karakteri geçmemelidir (negatif anahtar sözcükleri, boşluklar ve Yandex Direct operatörleri dahil). Bir grup en fazla 200 sözcük grubu içerebilir. Tek bir anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla 7'dir.

Grup için negatif anahtar sözcük grupları

Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 4096 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla yedidir.

Kampanya için negatif anahtar sözcük grupları

Negatif anahtar sözcük gruplarının listesinde boşluk hariç en fazla 20.000 karakter kullanılabilir. Tek bir negatif anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla yedidir.

Reklam grupları

Her reklam kampanyası en fazla 1000 grup içerebilir.

Reklam sayısı

Bir gruptaki reklam sayısı en fazla 50 olabilir.

Reklam kampanyaları

Tek bir hesapta en fazla 3000 kampanyaya izin verilir. Bunlar arasından 1000 tanesi aktif olabilir (arşive kaldırılanlar hariç tüm kampanya aktif sayılır).

Video

Aşağıdaki videolar, metin grafik reklamlarda, mobil uygulama reklamlarında ve video içeren medya içerikli reklamlarda yayınlanması için uygundur:

Format MP4, WebM, MOV, QT, FLV, AVI
Boyut maksimum 100 MB
Süre 5 ilâ 60 sn. arasında
Görüntü oranı 3 : 1; 2 : 1; 1,9 : 1; 16 : 9; 4 : 3; 1.91 : 1; 1 : 1; 3 : 4; 4 : 5; 9 : 16; 1 : 2; 1 : 3
Minimum çözünürlük 360p
Önerilen çözünürlük 1080p
Kare sıklığı 20 kare/sn'den itibaren
Video kodekleri H.264, VP6F, VP8, Theora
Video kanalı sayısı 1
Minimum kalite 44 kHz, 16 Kbit/sn, stereo
Ses çözücüler AAC, MP3, Vorbis
Ses kanalı sayısı maksimum 1
Dosya codec'i avc1, F4V, isom, M4A, M4V, mmp4, mp41, mp42, qt
Kapak Yok

Atlanamayan olması için videonun en fazla 15 sn. uzunluğunda olması gerekir.

Video banner'ı için izin verilen en boy oranı sadece 16:9'dur.

Görseller

Metin-grafik reklamlar Mobil uygulama reklamları Arama banner'ı Akıllı banner logosu
Piksel bazında boyut Her kenarı min. 450 1080'den 5000'e kadar 240 × 400 maks. 800 × 800
Format JPG, PNG veya GIF JPG veya PNG JPG, PNG veya GIF JPG veya PNG
Maksimum dosya boyutu 10 MB 10 MB 120 KB 100 KB

HTML5 banner'ları için teknik koşullar

HTML5 banner'ı, 1 adet HTML dosyası ile JavaScript, JSON, CSS, JPEG, GIF, PNG, SVG dosyaları içeren bir ZIP arşividir.

Piksel bazında boyut 1456 × 180
Maksimum arşiv büyüklüğü 1 MB

Arşiv ve banner'daki dosyalar şu koşullara uygun olmalıdır:

  1. Dosya isimlerinde klasik Latin harfleri, rakamlar ve -_~.

  2. HTML5 banner'daki tüm bağlantılar değişken olup arşivdeki diğer dosyalara yönlendirmelidir.

  3. Arşiv maksimum 20 dosya içerebilir. JavaScript, CSS ve SVG dosyalarındaki kaynak kodunu HTML dosyasına, tüm taramalı grafik görselleri ise başka bir dosyaya (sprite atlasına) birleştirin.

  4. index.html dosyasının arşivlenmiş olarak maksimum boyutu 150 KB'tan az olmalıdır.

  5. __MACOSX klasörünün içeriği veDS_Store ile Thumbs.db dosyaları arşivde yok sayılır. HTML5 banner'ı çalıştırmak için gerekli olmayan işletim sistemlerinin yardımcı dosyalardır.

  6. Banner'a tıklandığında Site bağlantısı alanında belirtilen sayfa veya Turbo sayfa, kurulu ise mobil uygulama veya uygulama kurulu değilse uygulamanın web mağazasındaki sayfası açılır. Bu sayfaya geçiş, banner'da yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1) yöntemi çağrılarak gerçekleşmelidir.

    |||UNTRANSLATED_CONTENT_START|||<a id="click_area" href="#" target="_blank">...</a> 
    // после элемента "<a href ...></a>" 
    // присваиваем для него значение атрибута href так: 
    <script> 
       document.getElementById("click_area").href = yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1); 
    </script>|||UNTRANSLATED_CONTENT_END|||
  7. Content özniteliğinde (meta etiketinde) aşağıdaki örnekte olduğu gibi HTML5 banner'ının boyutu belirtilmelidir:
    • Yeni Yandex Browser sekmesinde banner:
      <meta name="ad.size" content="width=1836,height=572">
  8. Yandex sunucularında bulunan JavaScript arşivlerine yönelik harici çağrılara izin verilir. HTML5 banner'da başka türlü bir arşiv kullanılıyorsa bunun kaynak kodunu arşive eklemeyi unutmayın.

  9. Tüm etkinlik işleyicileri, script etiketinin içinde açıkça belirtilmelidir, örneğin:

    <script>
        document.onload = init;
    </script>
  10. HTML5 banner'da bulunan site bağlantısında UTF-8 kodlamasında en fazla 1024 karakter olmalıdır.

  11. Banner'da istatistik toplama araçları kullanılmamalıdır (pikseller, sayaçlar vb.).

    Kampanya oluştururken Yandex Audience pikseli veya ADFOX sayacı belirtebilir ve ayrıca site bağlantısında UTM etiketlerini de kullanabilirsiniz.

  12. Banner'a Tekrar göster yönetim butonu eklenebilir; üzerine tıklandığında senaryo yeniden başlatılır.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.