Gösterimle ilgili sorunlar

Reklamın gösterilip gösterilmediği nasıl kontrol edilir?

Reklamlarınız hem arama sonuçları sayfasında hem de Yandex servislerinde gösterilebilir. Ayrıntılı bilgiyi Gösterim kuralları bölümünde bulabilirsiniz.

Reklamınızın tüm gösterimleri istatistik raporlarında yansıtılır. Örneğin belirli zaman aralığında kaç gösterimin yapıldığını, hangi anahtar sözcük gruplarına göre ve hangi bölgelerde bu gösterimlerin yapıldığını görebilirsiniz.

Reklamın gösterilmemesinin en yaygın sebepleri

Reklam gösterilmiyor

Moderasyondan geçmiş reklamların gösterilmemesine sebep olabilecek nedenler:

Reklam henüz etkinleştirilmemiş olabilir
Siparişi kısa zaman önce açtıysanız ve ödeme yaptıysanız reklam henüz aktivasyon aşamasını geçmemiş olabilir. Kampanyanın açılması ve arama sonuçlarında çıkması arasında yaklaşık 40 dakika geçer; maksimum aktivasyon süresi 3 saattir.
Reklam Yandex arama sonuçlarının ilk sayfasına girememiş olabilir
Reklamınızın gösterimlerini Yandex.Direct'in tüm reklamların görüntüleme sayfasında kontrol edin (arama anahtar sözcük gruplarına göre yapılmaktadır). Yanıtlanmayan sorularınız varsa lütfen özel bilgi formunu doldurun.
Siparişin ödemesi yapılmamış olabilir
Reklam gösterimleri, reklam kampanyası ödendikten sonra başlar. Banka veya internet bankacılığı yoluyla ödeme yaptıysanız Yandex ödeme onayını aldıktan sonra reklam gösterimleri başlar. Ödeme bilgileri her üç saatte bir çevrimiçi sistem aracılığıyla kontrol edilir.
Bakiye yetersiz olabilir
Ortak hesapta, kampanya hesabında, ortak hesabın günlük bütçesinde, kampanyanın günlük veya haftalık bütçesinde az bakiye kaldıysa sistem, bazı durumlarda aşırı harcamayı önlemek için reklamı göstermeyebilir. Gerektiğinde hesaba bakiye ekleyin.
Reklamın saati ve bölgesi tarayıcıda belirtilen saat ve bölge ayarlarından farklı olabilir
Saat veya tarih ayarları reklam kampanyanızın reklam gösterim zamanı ile uyumlu olmayabilir. Tarayıcınızda belirtilen bölge, reklam gösterim bölgesiyle aynı olmalıdır.

Ayrıntılı bilgi için Reklamlarım neden gösterilmiyor bölümüne başvurun.

İpucu. Reklam moderasyondan geçemediyse reddedilen reklamın Nasıl düzeltilir? bağlantısına tıklayarak ret nedenlerini öğrenebilirsiniz. Moderasyonla ilgili sorularınızı form aracılığıyla sorabilirsiniz.

“Gösterim sayısı az” durumu eklendi

Mevcut ayarlarda gruptaki reklamlar çok az gösteriliyor veya hiç gösterilmiyorsa bu durum yazısını görürsünüz.

“Gösterim sayısı az” durumunu belirtmeden önce sistem, reklam grubunun gösterimleri hakkında toplanan verileri değerlendirir. Durum otomatik olarak güncellenmektedir. Aralıklı olarak sistem gruptaki reklamları göstermeye çalışır. Reklam grubunda gösterim sayısı artarsa bu grup aktif gösterimlere geri döner.

Bu durumdaki reklam grubu için tahmini teklifler ve son 28 güne ait istatistikler kullanılamaz. Toplanan istatistikleri Rapor Sihirbazı'nda inceleyebilirsiniz.

Düşük gösterim sayısını artırmak için reklam grubunuzdaki ayarları gözden geçirin. Size yardım edebilecek bazı temel önerileri topladık.

Farklı anahtar sözcük grupları seçin

Seçtiğiniz anahtar sözcük grupları arama sorgularında az kullanılıyor olabilirler veya ağlardaki gösterimler için çok dar değerlere sahiptirler. Farklı anahtar sözcük gruplarını eklemeyi veya sözcük gruplarını operatörler, negatif anahtar sözcükler ve negatif anahtar sözcük grupları ile kısıtlarken daha esnek olmayı deneyin. Anahtar sözcük grubu listesini oluştururken sözcük seçimi servisini kullanmanızı öneririz. Bu servis sayesinde ayda kaç kişinin herhangi bir sözcük grubunu aradıklarını öğrenebilirsiniz ve eşanlamlı sorguları görebilirsiniz.

Anahtar sözcük gruplarını birleştirin

Birlikte yeterli gösterim sayısını elde etmeleri için nadir anahtar sözcük grupları tek bir reklam grubunda birleştirilebilir. Şablon yardımıyla her anahtar sözcük grubu için özel bir reklam oluşturabilirsiniz. Farklı anahtar sözcük gruplarıyla aynı reklama gelen kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirmek için URL parametrelerini kullanın (örneğin, {keyword} veya {param1} ve {param2}). Ayrıntılı bilgi...

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulunu değiştirin

Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşulunu çok kısıtlı belirlemiş olabilirsiniz. Bu koşula uygun çok az sayıda kullanıcı mevcut. Koşulu değiştirmeyi ve genişletmeyi deneyin.

Coğrafi hedefleme ayarlarını kontrol edin

Coğrafi hedefleme ayarlarında belli bir şehir seçtiyseniz reklamlar sadece bu şehirde bulunan veya özellikle bu şehirle ilgilenen kişilere gösterilir. Bazı şehirlerde belirttiğiniz anahtar sözcük grubuna veya yeniden pazarlama ve hedef kitle seçim koşuluna göre gösterim yapılmayabilir. Yakındaki şehirleri veya tüm bölgeyi seçmeyi deneyin.

Maksimum teklifi artırın

Rakipleriniz teklifleri yükseltmiş olabilir ya da gruptaki reklamlar düşük teklif veya azalan teklif düzenlemesi nedeniyle açık artırmayı kazanamıyor olabilirler. Teklifleri artırarak veya teklif düzenlemelerini kaldırarak açık artırmayı daha sık kazanabilir, böylece reklamınızın daha sık gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Reklamda favicon

Reklamı yapılan sitenin simgesi (favicon), Yandex arama sonuçlarında Direct reklamlarına eklenebilir.

Reklam ilanına nasıl favicon eklenir?

Favicon resmi olarak favicon.ico dosyasından resim yükler. Genelde bu dosya reklamı yapılan sitenin kök kataloğunda bulunur veya HTML kodunda yazılıdır.

Not.

Yeni favicon ekledikten sonra verilerin yenilenmesi için bir süre gerekebilir.

Reklamım faviconsuz görüntüleniyor

Faviconun sitenizde doğru kurulup kurulmadığını kontrol edin.

Uyarı.

Kurulu bir faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi zaman alabilir.

Favicon doğru kuruldu ancak görüntülenmiyor

Yandex.Direct, tüm reklam teklifleri için favicon gösterimini garanti etmez (favicon doğru kurulmuş olsa bile).

Uyarı.

Kurulu bir faviconu değiştirdiyseniz veya yeni favicon eklediyseniz, verilerin yenilenmesi zaman alabilir.

Gösterim sayısı nasıl artırılır?

Reklamın gösterim sayısını artırmak için:

  • Ağlarda gösterimleri etkinleştirin.

  • İlgili ek sözcük gruplarına göre gösterimleri etkinleştirin ve harcamayı sınırlamayın.

  • Gösterim takvimini değiştirin, gösterim bölgesini genişletin.

  • Anahtar sözcük gruplarının nasıl çalıştığını kontrol edin. Yanlış operatör ve çok sayıda negatif anahtar sözcük kullanımı gösterim sayısını azaltır.

  • Otomatik hedeflemeyi etkinleştirin. Sistem, reklam metnine ve reklamı yapılan sitenin sayfasına bağlı olarak uygun arama sorgularını seçer ve reklamlarınızı bu sorgulara göre gösterir.

  • Teklifleri değiştirin. Tekliflerin artırılması reklamlarınızın açık artırmayı daha sık kazanmasını ve gösterim için seçilmesini sağlar.

  • Seçilen stratejinin ayarlarını düzenleyin. Belirtilen sınırlamalar açık artırmayı kazanmanıza izin vermediği için bütçenizi artırmayı deneyebilirsiniz.

Reklam verimini artırmak için önerilerimize göz atabilirsiniz.