Anahtar sözcük grupları

Anahtar sözcük grupları, reklamınızın kimlere gösterileceğini belirleyen sözcükler veya sözcük gruplarıdır.

Yandex arama sonuçları sayfalarında reklamlar, belirttiğiniz anahtar sözcük gruplarını tam olarak içeren tüm sorgularda gösterilir. Ağlarda gösterimlerde sistem, anahtar sözcük grupları sitenin konusuna ve kullanıcının ilgi alanlarına uygun olan reklamları otomatik olarak seçer.

Çalışma esasları

Anahtar sözcük grupları Arama'da ve ağlarda farklı çalışır.

Anahtar sözcük grubu, Yandex arama sonuçları sayfalarında ve YRA arama sitelerinde gruptaki reklamın hangi sorgulara göre gösterilebileceğini belirler.

Örneğin reklam grubu için mars turları, sözcük gruplarını belirtirseniz, reklamınız mars turları, mars tatil turları mars turları ucuz, mars turu satın alvb. şeklindeki sorgularda gösterilebilir, ancak ay turları veya mars’ta hayat var mı şeklinde yapılan sorgularda gösterilmez.

Reklamın hangi sorgulara ve uyum türlerine göre gösterildiğini izlemek için Rapor “Arama sorguları” yolunu izleyin. İstatistikleri inceleyin ve yüksek CTR'a sahip sorgular için anahtar sözcük grupları ekleyin; reklamınızla ilgili olmayan sorguları ise negatif anahtar sözcük gruplarına ekleyin.

Anahtar sözcük grupları nasıl eklenir?

Anahtar sözcük grupları eklemek için sağ taraftaki menüde Ekle → Anahtar sözcük grubu‘na tıklayın, kampanya ve grubu seçin ve Anahtar sözcük gruplarını ekle’ye tıklayın. Sözcük grubu kombinasyonunu kullanın veya hazır sorgulardan girmek için Manuel veri girişi sekmesine tıklayın. Sözcük grubu seçimi hakkında daha fazla bilgi edinin.

Anahtar sözcük grubunun eklenmesi veya değiştirilmesi 3 saat içinde gerçekleşir. Ayrı bir reklam için anahtar sözcük grupları eklemek istiyorsanız bu reklam için yeni bir grup oluşturun.

Koşullar ve sınırlamalar

Anahtar sözcük gruplarında sadece harfler, rakamlar, - operatörü ve diğer Yandex Direct operatörleri kullanılabilir. Ondalık kesirlerde nokta kullanılabilir. Büyük küçük harf ve sözcüklerin sırası önemli değildir.

Anahtar sözcük grubunun uzunluğu 4096 karakteri geçmemelidir (negatif anahtar sözcükleri, boşluklar ve Yandex Direct operatörleri dahil). Bir grup en fazla 200 sözcük grubu içerebilir. Tek bir anahtar sözcük grubu için sözcük sayısı en fazla 7'dir.

Kesişimler ve tekrarlananlar

Anahtar sözcük grupları kesişiyorsa (bir sözcük grubu diğerini barındırıyorsa), bunlara otomatik olarak negatif anahtar sözcükler eklenir. Bu durumda gösterim için reklam seçilirken anahtar sözcük grupları birbiriyle rekabet etmez.

Anahtar sözcük grubunda tekrarlanan sözcükler birleştirilir. Örneğin Baden-Baden sözcük grubu yerine sadece Baden sözcüğü kalır. Reklam gösterimleri hem Baden-Baden sorgusuna hem de Baden sorgusuna göre yapılır.

Stop sözcükler

Gösterim için reklam seçilirken bağlaç ve tek başına anlam taşımayan sözcükler (stop sözcükler) kullanıcı sorgusundan otomatik olarak çıkartılır. Örneğin, kullanıcının Mars'a turlar ne zaman ve nasıl düzenlenir sorgusunda anahtar sözcük gruplarının arasında Mars'a turlar sözcük grubunun yer aldığı reklamlar gösterilir. Bu durumda ne zaman, ve, nasıl, düzenlenir birer stop sözcük olacaktır.

Stop sözcüklerin tüm dillerde dikkate alındığını unutmayın. Dolayısıyla örneğin anahtar sözcük olarak IT hizmetleri sözcük grubu belirtildiğinde it sözcüğü İngilizce zamir olarak da algılanabildiği için reklamlarınız konuya uygun sayılamayan temizlik hizmetleri veya mali müşavirlik hizmetleri sorgularında de gösterilebilir. Stop sözcüğün sorgudan hariç tutulmaması için +“operatörüyle” sabitlemeniz gerekir. Operatör kullanılarak sabitlenen negatif anahtar sözcükler anahtar sözcük grubundaki toplam sözcük sayısının belirlenmesinde hesaplanır.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.