Telefon aramalarına göre dönüşümler

Telefon aramasına göre dönüşüm, müşterinin satış ekibindeki operatör ile telefonda iletişim kurması sonucu meydana gelen yararlı eylemdir. Müşterileriniz telefonla sipariş veriyorsa, bu dönüşümleri Yandex Metrica'ya aktarın.

Telefon aramalarına göre dönüşümlerin aktarılması şunlara neden olur:

  • Kampanyaların etkililiği ile ilgili verilerin tümünü dikkate alarak kararlar verin,
  • Kampanya optimizasyonunuza, telefonla aramaları ve satışlar için hedefler ekleyin. Makine öğrenimi algoritmaları, hedef kitlenizin genel görünümünü daha iyi anlar ve siteye dönüşümden daha fazla kullanıcı getirir.

Temel telefon aramaları aktarımı

Yandex Metrica'da telefon aramalarına göre hedefleri aktarımını ayarlayın. Doğru bir satış hunisi oluşturmak için, yalnızca satışla sonuçlananların değil, tüm telefon aramaları verilerinin de aktarılması önemlidir. Bu, Direct'in otomatik strateji oluşturmak için kullandığı verilerin yeterli olmadığı durumlarda kampanyaların optimize edilmesine yardımcı olacaktır.

Giriş verilerine bağlı olarak tüm telefon aramalarının aktarılma yöntemleri:

Dinamik bir telefon numarası havuzuna sahip arama izleyici sisteminiz var.

Arama izleyici entegrasyonunu Metrica ile ayarlayın. Farklı telefonla arama türlerini ve hatta belirli etiketlere sahip telefon aramalarını aktarabilirsiniz. Arama izleyiciniz, telefon aramalarının bir etiketle aktarımının ayarlanmasına izin veriyorsa, bu telefon aramalarını farklı bir hedefle (örneğin, müşterilere randevu verdiğiniz telefon aramaları) aktarın.

Bir arama izleyici sisteminiz yok veya yalnızca statik numaralar kullanıyorsunuz
"Telefon araması" otomatik hedefini ayarlayın.

Telefon aramalarına göre satışların aktarılması

Satın almaların gerçekleştiği telefon aramalarının aktarımını ayarlamak için, gerçekleşen diyaloğu ve diyaloğun sonucunda ortaya çıkan durumu tespit eden bir CRM sistemine ihtiyacınız vardır.

CRM'den Yandex Metrica'ya veri aktarımını ayarlamak için aşağıdakileri kullanın:
  • Dönüşüm Merkezi: Dönüşüm bilgileri içeren dosyayı FTP veya SFTP sunucusu, HTTP veya HTTPS bağlantısı veya Google Sheets aracılığıyla yükleyin ve Yandex Direct'teki kaynağa yönlendiren bağlantıyı ekleyin.
  • CRM sisteminin bağlayıcı üzerinden Yandex Metrica ile entegrasyonu (kullanılabilen bağlayıcıların listesine Yandex Metrica arayüzünden erişebilirsiniz).
  • API: Veriler, basitleştirilmiş veri aktarımı ve ayrıntılı veri aktarımı olmak üzere iki farklı formatta gönderilebilir.

En uygun veri gönderme yöntemini seçmek için kontrol listesini kullanın.