Kampanyalarla denemeler

Denemeler, Direct reklam kampanyalarındaki hangi ayarların işletmeniz için en etkili olduğunu kontrol etmenizi sağlar. Örneğin:
  • farklı türlerdeki kampanyaların birbirini nasıl etkilediğini öğrenebilirsiniz;
  • sitedeki dönüşümlerin reklam gösterimlerine olan bağını analiz edebilirsiniz;
  • otomatik stratejilerin etkililiğini ve manuel teklif yönetimini karşılaştırabilirsiniz.

Denemeler yardımıyla reklam etkililiği, ayarlar kombinasyonları, kampanya türleri ve hatta medya planları hakkında çeşitli varsayımları test edebilirsiniz.

Deneme yapmadan önce

  1. Kontrol etmek istediğiniz varsayımı belirtin. Bu varsayım tek bir parametrenin değiştirilmesiyle ilgili olmalıdır. Bir deneme çerçevesinde sadece bir varsayımı test etmenizi öneririz.

  2. Metrica'da hedefler ayarlanmış olmalıdır. İlgilendiğiniz hedeflere göre ayda en az 200 dönüşüm toplanıyorsa deneme yapın. Aksi takdirde sonuçlar istatistiksel olarak güvenilmez olabilir.

  3. Dikkat: Mobil uygulama reklamları için bu deneme yapılamaz.

Deneme nasıl yapılmalı?

1. Adım: Yandex Audience'ta deneme oluşturun
  1. Yandex Direct'te deneme yaptığınız hesabı kullanarak servise giriş yapın.
  2. Denemeler sekmesinde Deneme oluştur butonuna tıklayın.
  3. İsim girin ve deneme için kullanmak istediğiniz Metrica sayacını seçin.
  4. Hedef kitlenin kaç segmente ve hangi oranda bölünmesi gerektiğini belirtin. Hedef kitle, ilgili oranda segmentlere göre rastgele dağıtılır. Hedef kitlenizi iki veya eşit olma zorunluğu olmayan daha fazla segmente bölebilirsiniz. Örneğin, herhangi bir ayarın bağlanmasından dolayı harcamaların artmasından endişeleniyorsanız hedef kitleyi %70 ve %30 oranında bölebilirsiniz.

Deneme oluşturma ve denemelerle çalışma hakkında daha fazla bilgi için Yandex Audience Yardım bölümüne göz atın.

2. Adım: Direct'te deneme ayarlayın
  1. Kampanyaları test etmek için hazırlayın. Denemedeki segment sayısıyla aynı sayıda ana kampanyanın kopyasını oluşturun. Kopya olan kampanyalar durdurulmalıdır. Bir kampanyayı değiştirmeden bırakın, diğerlerinde ise gerekli parametreyi varsayıma göre değiştirin. Diğer tüm parametreler, reklam materyalleri ve bütçe aynı olmalıdır.
  2. Tüm kampanyalarda deneme oluştururken belirttiğiniz Metrica sayaçlarını ekleyin.
  3. Kampanyaları denemeye bağlayın. Parametreler sayfasında Denemeler bloğunda Aktif denemeler ve hedefleme → Değiştir üzerine tıklayın. Deneme ayarları penceresi açılır.

    Gerekli denemeleri işaretleyin. Bir kampanya aynı anda en fazla 5 denemeye bağlanabilir. Bu kampanyanın reklamlarını göstermek istediğiniz hedef kitle segmentini belirtin.

    Not.

    Deneysel segmentler, hedeflemenin sınırlamalarıdır. Örneğin, 18-25 yaşında kadınlar için gösterimler ayarladıysanız ve kampanyayı hedef kitlenin %20'sini içeren bir segmente hedefliyorsanız, 18-25 yaşında kadınlar için tüm hedef kitlenizden %20'si bu segmente dahil edilir.

  4. Seçilen segment için teklif düzenleme ayarlayabilirsiniz. Bunu yapmak için, Teklif düzenleme seçeneğini etkinleştirin ve oranların ne kadar arttırılması veya azaltılması gerektiğini belirtin. Mevcut kampanyanın tüm teklifleri belirtilen yüzdeye göre değişir.

  5. Ana kampanyayı durdurun ve aynı anda kopya kampanyaları başlatın.

Deneme başladı. Reklam, deneme ayarlarına göre gösterilir. Sonucun doğru değerlendirilmesi için ve istatistiklerin birikmesi için deneme yeterince uzun sürmelidir. Genellikle bu işlem en az bir ay sürer.

Deneme ayarları için diğer örnekleri Kullanım seçenekleri bölümünde bulabilirsiniz.

3. Adım: Deneme istatistiklerini takip edin

Rapor Sihirbazı'ndan harcama verileri ve Metrica'dan dönüşüm istatistikleri yardımıyla denemenin sonuçlarını değerlendirebilirsiniz. Bu veriler, hangi reklam gösteriminin daha kârlı olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Tıklamalar, gösterimler veya CTR gibi diğer göstergeler dikkate alınmaz.

Direct ve Metrica'da istatistik görüntülenirken:

  • aynı zaman aralıklarını seçin;
  • denemenin seçilen süre boyunca kesintiye uğramadığından emin olun;
  • test yaptığınız gösterim bölgesine göre verileri filtreleyin.
Direct'te

Rapor sihirbazında SütunlarToplam harcama (Ruble) seçin. Ardından Denemeler filtreleme koşulunu ekleyin ve gerekli olanı seçin.

Her segment için harcama verileri Toplam harcama (Ruble) sütununda bulunur.

Metrica'da

Metrica'da yer alan deneme istatistiklerini görüntülemek için Standart rapor “Direct, denemeler” oluşturun. Analiz etmek istediğiniz denemeyi seçin. Deneme için oluşturulan Direct kampanyalarını içeren segmenti seçin. Karşılaştırma modu butonuna tıklayın ve kontrol grubunu seçin. İlgili deneme hakkında bir rapor göreceksiniz. Deneme yapmayı istediğiniz Hedefler'i seçin; örneğin sepete ürün ekleme.

Ayrıntılı bilgi için Yandex Metrica Yardım bölümüne göz atın.

Denemenin sonucunda aşağıdaki sonuçları aldığınızı varsayalım

Segment Segment payı, % Harcama, Ruble Hedefe ulaşma
A 50 100.000 200
B 50 100.000 500

Bu verilere göre şu sonuçlar elde edilebilir: Aynı harcamalara göre B segmenti A'ya göre %150 daha fazla dönüşüm elde etti (± %29 tolerans hesaba katılır). Bununla birlikte hedefe ulaşma maliyeti %60 azaldı (± %5). B segmentini hedefleyen kampanya daha etkilidir.

Test sonuçlarının analizi için Hesaplayıcı’yı kullanın.

İstatistik bazında karar verme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

4. Adım: Denemeyi durdurun

Denemenin istatistiklerini analiz ettikten sonra onu bitirin. Aynı anda test edilen tüm kampanyaları durdurun. Ayarlar penceresinde denemeyi, reklam gösterimini devam ettirmek istediğiniz başarılı kampanyadan ayırın.

Kullanım seçenekleri

Denemeler yardımıyla istediğiniz zorluk derecesinde testler yapabilirsiniz.

Medya reklamının bağlanması

İçerik bazlı bir kampanyanız varsa medya reklamının bağlanmasının kampanya ve site göstergelerini nasıl etkileyeceğini kontrol edebilirsiniz.

Yandex Audience'ta deneme oluşturun ve medya reklamını göstermek istediğiniz kullanıcı yüzdesini belirtin. Yandex Direct'te bir medya kampanyası oluşturun ve istediğiniz deneme segmentine hedefleyin. İçerik kampanyasını denemeye bağlayın. Reklam bütçesini kampanyalar arasında dağıtın ve ilgili kısıtlamaları belirleyin.

Mobil trafik

Mobil cihazlarda gösterimler için teklif artışının kampanyayı nasıl etkileyeceğini öğrenebilirsiniz.

Yandex Audience'ta bir deneme oluşturun ve mobil gösterimler için teklifleri yükseltmek istediğiniz kullanıcı yüzdesini belirtin. Direct'te ana kampanyanın iki kopyasını oluşturun, onları denemeye bağlayın ve kampanyalardan birinde düzenlemeler yardımıyla mobil cihazlar için teklifi %100 arttırın. Ana kampanyanın kopyasını ve test kampanyasını ilgili segmentlere hedefleyin.

Segmentler için teklif düzenlemeleri

Teklif artışının dönüşüm sayısını nasıl etkileyeceğini görebilirsiniz.

Yandex Audience'ta bir deneme oluşturun ve teklifleri yükseltmek istediğiniz kullanıcı yüzdesini belirtin. Direct'te ana kampanyanın iki kopyasını oluşturun, onları denemeye bağlayın ve kampanyalardan birinde düzenlemeler yardımıyla teklifleri arttırın. Bununla birlikte segment belirtmeniz gerekmez.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.