Otomatik hedefleme

Otomatik hedefleme, anahtar sözcük grupları eklemeden reklamları Yandex arama sonuçları sayfalarında otomatik olarak göstermeye yardımcı olan bir araçtır. Sistem, reklam metnine ve reklamı yapılan sitenin sayfasına dayanarak uygun arama sorgularını seçer ve reklamlarınızı bu sorgulara göre gösterir.

Çalışma esasları

Otomatik hedefleme özelliği özel bir matematik algoritması bazında oluşturulmuştur. Bu algoritma sayesinde her reklam için reklamı yapılan sitenin ziyaretiyle sonuçlanacak olası arama sorguları hesaplanır. Bu olasılık hesaplanırken sistem, reklam metnini ve reklamı yapılan sitedeki bilgileri analiz eder. Elde edilen bilgilere göre sistem, en uygun arama sorgularını seçer ve bu sorgulara göre reklamı gösterir.

Anahtar sözcük gruplarını yeni kampanyaya eklemeyip otomatik hedefleme özelliğini etkinleştirebilirsiniz. Reklamlar, uygun arama sorgularına göre gösterilmeye başlar. İstatistik bilgileri baz alarak anahtar sözcük gruplarının listesini oluşturun ve bu sözcük gruplarını reklam grubuna ekleyin.

Otomatik hedefleme özelliği, reklam grubuna eklediğiniz anahtar sözcük gruplarıyla birlikte çalışabilir. Gösterim için seçilirken, reklam veren tarafından eklenen anahtar sözcük grubu, otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimlere göre daha önceliklidir.

Otomatik hedeflemeye göre gösterimlerde şablon içeren reklama sözcük grubu varsayılan olarak eklenir.

Nasıl etkinleştirilir

Otomatik hedefleme özelliği yeni kampanyalarda varsayılan olarak kapalıdır. Otomatik hedefleme, reklam grubu düzenleme sayfasında sadece “Metin-grafik reklamlar” ve “Mobil uygulama reklamları” kampanyaları için etkinleştirilebilir.

Otomatik hedefleme özelliği birkaç reklam grubu için toplu olarak etkinleştirilebilir. Bunun için, kampanya sayfasında istediğiniz grupları işaretleyin, İşlem alanında Otomatik hedeflemeyi ayarla öğesini seçin ve Uygula butonuna tıklayın.

Otomatik hedefleme özelliği, Yandex.Direct API, Direct Commander ve XLS/XLSX dosyaları yardımıyla etkinleştirilebilir.

Fiyat teklifi belirleme

Otomatik stratejilerde otomatik hedeflemeye göre gösterimler için öncelik ayarlayabilirsiniz. Teklif değeri, belirtilen strateji ayarlarına göre otomatik olarak belirlenir.

Manuel teklif yönetimi kullanıyorsanız otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimlere göre teklif değerinizi belirleyebilirsiniz. Otomatik hedefleme özelliğinin sağladığı gösterimlerdeki maksimum teklif, belirttiğiniz değeri geçmez.

İstatistik

Otomatik hedefleme istatistiğini Gösterim koşulunun türü → Otomatik hedefleme filtresini ekleyerek Rapor Sihirbazı'nda görebilirsiniz. Otomatik hedefleme özelliğine göre arama sorguları istatistiğine Arama sorguları raporunda ulaşabilirsiniz. Yandex'e gönderilen ve sonuçlarında reklamlarınızın gösterildiği arama sorguları bu raporda toplanmıştır. Bu bilgilere dayanarak kampanyanızdaki anahtar sözcük grupları listesine ekleme yapabilir, ilgili olmayan sözcük gruplarını belirleyip kampanya veya reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Rapordaki istatistiği analiz ederken dönüşüm ve hedef fiyat verilerine dikkat edin.

Kampanya için "sipariş oluşturma" hedefinin ayarlandığını varsayalım. Raporda Dönüşüm (%), Hedef fiyat, Dönüşümler sütunlarını seçip anahtar sözcük gruplarını ve otomatik hedefleme özelliğine göre verileri karşılaştırın.