Otomatik hedefleme

Şu anda beta testindedir.

Otomatik hedefleme, anahtar sözcük grupları eklemeden reklamları Yandex Arama'da otomatik olarak göstermeye yardımcı olan bir araçtır. Sistem, reklam metnine ve reklamı yapılan sitenin sayfasına dayanarak uygun arama sorgularını seçer ve reklamlarınızı bu sorgulara göre gösterir.

Otomatik hedefleme özelliği yeni kampanyalarda varsayılan olarak kapalıdır. Bu özelliği reklam grubu düzenleme sayfasında etkinleştirebilirsiniz. Çalışmadan önce otomatik hedefleme özelliğinin istatistiği toplaması için iki güne ihtiyacı olur.

Çalışma esasları

Otomatik hedefleme özelliği özel bir matematik algoritması bazında oluşturulmuştur. Bu algoritma sayesinde her reklam için reklamı yapılan sitenin ziyaretiyle sonuçlanacak olası arama sorguları hesaplanır. Bu olasılık hesaplanırken sistem, reklam metnini ve reklamı yapılan sitedeki bilgileri analiz eder. Elde edilen bilgilere göre sistem, en uygun arama sorgularını seçer ve bu sorgulara göre reklamı gösterir.

Otomatik hedefleme özelliği, reklam grubuna eklediğiniz anahtar sözcük gruplarıyla birlikte çalışabilir. Gösterim için seçilirken, reklamveren tarafından eklenen anahtar sözcük grubu, otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimlere göre daha önceliklidir.

Otomatik hedeflemeye göre gösterimlerde şablon içeren reklama varsayılan sözcük grubu eklenir.

Fiyat teklifi belirleme

Otomatik stratejilerde otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimler için öncelliği ayarlayabilirsiniz; tıklama fiyatı belirtilen strateji ayarlarına göre otomatik belirlenir.

Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimlere göre tıklama fiyatını belirleyebilirsiniz. Otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimlerdeki maksimum teklif, belirttiğiniz tıklama fiyatını geçmez.

Diğer reklamverenlerin rekabeti, mevcut arama sorgusuna göre gösterim için CTR tahmini ve reklamın kalite skoru gibi kalite faktörleri çıkartılan fiyatı etkiler.

Gösterim istatistikleri

Otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimler hakkında bilgiyi Arama sorguları raporunda alabilirsiniz. Reklamınızın gösterildiği sorgular ile Yandex.Arama'da yapılan tüm sorgular raporda toplanmıştır. Bu bilgilere dayanarak kampanyanızdaki anahtar sözcük grupları listesine eklemeler yapabilirsiniz ve ilgili olmayan sözcük gruplarını belirleyip kampanya veya reklam grubu için negatif anahtar sözcük gruplarına ekleyebilirsiniz.

Örneğin anahtar sözcük gruplarını yeni kampanyaya eklemek yerine otomatik hedefleme özelliğini etkinleştirin. Rapordaki bilgilere dayanarak anahtar sözcük gruplarının listesini oluşturun ve her sözcük grubu için ayrı teklif belirterek reklam grubuna ekleyin.

Otomatik hedefleme özelliği tarafından sağlanan gösterimler hakkında ayrıntılı istatistiği Gösterim koşulunun türü → Otomatik hedefleme filtresini ekleyerek Rapor Sihirbazı'nda görebilirsiniz.