Otomatik hedefleme

Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarını kullanmayan reklam gösterim teknolojisidir. Bu teknoloji, reklamdaki ve geçiş sayfasındaki bilgileri analiz eder ve reklamın arama sorgusuna, kullanıcının ilgi alanlarına veya sitenin konusuna uygun olup olmadığını belirler. Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarının yardımıyla elde edilmesi zor olan kitlelere gösterimde bulunarak ek hedefli trafik sağlamanızı mümkün kılar.

Çalışma esasları

Gerçek zamanlı otomatik hedefleme, aramalarda gösterilmesi için başlığı metni ve geçiş sayfası kullanıcının isteği ile en büyük oranda eşleşen reklamları seçer. Bu esnada mümkün eş anlamlı sözcükler, sözcük biçimleri, kampanya için belirlenen ilgili konular ve reklam grupları, negatif anahtar sözcük grubu vb. birçok etken hesaba katılır.

Örneğin, uzay seyahati hakkında yazılmış bir metin ve reklamı yapılan uzaya.com sayfası, mars turları şeklinde yapılan istekte gösterilebilir.

Otomatik hedeflemenin çalışacağı sorgu kategorisini ayarlarda belirtebilir veya tüm kategorileri bağlı bırakabilirsiniz.

Otomatik hedefleme, eşit öncelikle anahtar sözcük gruplarıyla paralel olarak çalışır. Otomatik hedeflemeye ilişkin görüntüleme istatistiği ayrı hesaplanır.

Otomatik hedeflemeyi etkinleştirmek neden faydalıdır?

Otomatik hedefleme, önceden belirlenmiş olan sözcükleri dikkate almaz ve reklamınızın konusuna çok yakın olan sorgulara göre reklamınızı gösterir. Bu araç sayesinde çok az rastlanan ve dolayısıyla anahtar sözcük listesine dahil edilmesi beklenmeyecek olan çok sayıda ender sorgu da işleme alınabilir; genellikle bu sorguların büyük kısmı türünün tek örneğidir. Otomatik hedefleme için ortalama dönüşüm fiyatı çok yüksekse ve yatırım kârlılığı düşükse otomatik hedefleme için teklifi düşürün.

Not. Otomatik hedefleme, sitede Yandex Metrica sayacı ve ayarlı hedefleri varsa daha etkili çalışır. Yandex Metrica’yı kullanmaya nasıl başlayacağınızı öğrenmek için yardım hizmeti sayfasını ziyaret edin.

Otomatik hedefleme nasıl etkinleştirilir?

Otomatik hedefleme özelliği aramada ve ağlarda gösterimler için aşağıdaki kampanya türleri için kullanılabilir:
  • Metin-grafik reklamlar,
  • Mobil uygulama reklamları.

Otomatik hedeflemeyi anahtar sözcük gruplarıyla birlikte tüm gruplara eklemenizi tavsiye ederiz. Yeni bir reklam grubu oluşturduğunuzda, otomatik hedefleme varsayılan olarak etkindir. Mevcut gruplarda otomatik hedeflemeyi etkinleştirmek için:

  1. İstenilen grupları içeren kampanyaları seçin.
  2. Düzenlemek istediğiniz grupları seçin.
  3. İşlemler → Düzenle butonlarına tıklayın.
  4. Grupların her biri için Otomatik hedefleme özelliğini etkinleştirin.
  5. Aramada otomatik hedeflemeyi çalıştırmak için bu özelliğin çalışacağı sorgu kategorilerini seçin:
    • Hedef sorgular: Reklamın tam olarak karşıladığı kullanıcı sorguları. Örneğin, “Uzay Turları” başlığının kullanıldığı bir reklamın ve hadi-uzaya.com adlı bir sayfanın sahibi olan bir reklam veren için satılık uzay turları sorgusu bir hedef sorgu olur.
    • Alternatif sorgular: Kullanıcı, reklamı yapılan ürünün yerine kullanılabilecek bir ürün ararken yaptığı sorgular. Reklamın kullanıcı sorgusunu çok iyi karşıladığı durumlar. Örneğin: Ay'a indirimli uçuşlar.
    • İlgili sorgular: Reklamı yapılan ürün veya hizmetle birlikte kullanıcı ilgisini çekebilecek ürün veya hizmetlere ilişkin sorgular. Örneğin: satılık uzay giysileri.
    • Rakiplerden bahseden sorgular: Reklamı yapılan ürünü rakiplerde arama. Örneğin: Mavi Yıldız'ın uzay turları.
    • Geniş konulu sorgular: Ürüne yönelik ilgiyi ifade eden ve reklamdaki teklifin bu ilginin bir örneği olduğu sorgular. Örneğin: tur seçenekleri.

    Reklam grubuna reklamlar eklenmişse her bir sorgu kategorisi için otomatik hedeflemenin tetikleneceği örnek sorgular gösterilir.

  6. Değişiklikleri kaydedin.

Sorgu kategorileri hakkında daha fazla bilgi.

Manuel stratejide teklif yönetimi

Manuel strateji kullanırken bir fiyat teklifi belirleyin; ayrı yönetim halinde aramalarda ve ağlarda otomatik hedefleme için ayrı fiyat teklifleri belirleyin.

Fiyat teklifi belirlemek için:

  1. Reklam listesinde ilgili kampanyaları seçin ve Sözcük grupları sekmesine gidin.
  2. --otomatik hedefleme satırında fiyat teklifi değeri yanında bulunan simgesine tıklayın.
  3. Fiyat teklifinizi girip Uygula butonuna tıklayın.

Otomatik hedeflemede anahtar kelimeler için belirlenen tekliflerle kıyaslanabilir bir teklif belirlemenizi tavsiye ederiz.

Otomatik hedefleme özelliği etkinleştirildikten sonra ne yapılmalı?

Otomatik hedeflemenin etkinleştirilmesinden sonra reklamlar, kampanya ve reklam grubu ayarlarına göre gösterilmeye başlar. En iyi sonuca ulaşmak için sistem ilgili kampanya ayarlarını sürekli optimize ederek karmaşık bir hesaplama yapar. Bu nedenle otomatik hedeflemeyi birkaç hafta süreyle açık bırakmanızı öneririz.
Otomatik hedefleme istatistiklerini Rapor sihirbazı’ndan ve Arama sorguları raporundan görebilirsiniz.
Rapor Sihirbazı

Rapora Gösterim koşulları dilimini ve Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Maliyeti ve Dönüşümler sütunlarını ekleyebilirsiniz. Genel gösterim istatistiklerini görürsünüz. Gösterim koşulları sütununa dikkat edin: Reklam otomatik hedefleme ile gösterilmişse, bu kısımda karşılık gelen puan bulunacaktır.

Hedefleme kategorileri dilimine ve aynı sütunlara (Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler sütunlarına) göre rapor oluşturun. Bu şekilde, tüm kategoriler için seçilen anahtar kelime gruplarına göre yapılan gösterimlerin istatistiklerini görürsünüz. Kategorilerin hiçbirine uygun olmayan sorgular “Belirsiz” kategorisinde gösterilir.

Sorgu kategorilerinin her biri için veriler almak için rapora Hedefleme kategorileri filtreleme koşulunu ekleyin ve gerekli kategorileri seçin.

Anahtar kelimeler veya otomatik hedefleme için farklı kategorilerde dönüşüm ve hedef fiyatı bilgileri karşılaştırın. Otomatik hedefleme için hedef maliyeti çok yüksekse, bunun için verdiğiniz fiyat teklifini düşürün.

Arama sorguları

Rapora Gösterim koşulları dilimini ve Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Maliyeti ve Dönüşümler sütunlarını ekleyebilirsiniz. Reklamlarınızın hangi arama sorguları yoluyla gösterildiğini görebilirsiniz. Gösterim koşulları sütununa dikkat edin: Reklam otomatik hedefleme ile gösterilmişse, bu kısımda karşılık gelen puan bulunacaktır.

Hedefleme kategorileri dilimine ve aynı sütunlara (Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşümler sütunlarına) göre rapor oluşturun. Bu şekilde, tüm kategoriler için seçilen anahtar kelime gruplarına göre yapılan gösterimlerin istatistiklerini görürsünüz. Kategorilerin hiçbirine uygun olmayan sorgular “Belirsiz” kategorisinde gösterilir.

Sorgu kategorilerinin her biri için veriler almak için rapora Hedefleme kategorileri filtreleme koşulunu ekleyin ve gerekli kategorileri seçin.

Otomatik hedeflemenin açıkça alakasız bir şekilde seçtiği arama sorguları için seçildiği kategoriyi devre dışı bırakmanız veya bunlar için negatif anahtar kelimeler bulmanız önerilir.

Kampanya performansını değerlendirme hakkında daha fazla bilgi