Crypta

Crypta, reklam verenler için yaş, gelir ve ilgi alanları gibi kullanıcı özelliklerini ve konumlarını tespit etmeyi sağlayan bir teknolojidir.

Nasıl çalışır?

Crypta, makine öğrenimi yöntemleriyle çalışır ve kullanıcının internetteki davranışları sonucunda bir gruba ait olup olmadığını öğrenir. Bunun için Crypta, bu gruba ait tipik temsilcilerin internetteki davranışlarını araştırır. Örneğin, sorgularda hangi sözcükleri kullanıyorlar, hangi siteleri ziyaret ediyorlar, internete ne zaman bağlanıyorlar gibi 300'e yakın çeşitli faktör değerlendirilir. İnsanların ilgi alanlarına ve davranışlarına yanıt vermek için veriler her gün güncellenir.

Not. Crypta, insanlar hakkında kişisel bilgi almaz ve bu bilgileri reklam verenlere iletmez. Crypta, kullanıcı adını, tam adresini veya diğer kişisel bilgileri bilmez.

Tüm faktörlerin birleşiminde Crypta, kullanıcının belirli bir gruba ait olma olasılığını hesaplar. Olasılık hesaplama formülü de sürekli güncellenir ve düzeltilir.

Kullanıcı farklı cihazlarda nasıl belirlenir?

Bir kişinin internete girmek için kullandığı her cihaz ve tarayıcı kendine özgü bir kimlik belirleyiciye sahiptir. Crypta, kullanıcının farklı cihazlardaki davranışlarına göre veya aynı kullanıcı adı kullanımı gibi daha doğru faktörlere göre tüm bu kimlik belirleyicilerin aynı kullanıcıya ait olduğunu tespit edebilir. Crypta, aynı cihazın birkaç kişi (örneğin, aile üyeleri veya iş arkadaşları) tarafından kullanabileceğini de hesaba katar. Bu şekilde, daha eksiksiz bir kullanıcı portresi elde edebilir ve reklam mesajlarınızı bu kullanıcıya ait cihazlar ve uygulamalar arasında dağıtabilirsiniz.

Reklamda nasıl kullanılır?

Yandex Reklam Ağı'ndaki sitelerde gösterilen Direct reklamları seçilirken kullanıcılar hakkında Crypta verileri dikkate alınır. Medya kampanyalarında Crypta, medeni durum, meslek, ilgi alanları, alışkanlıklar gibi belirli özelliklere sahip kişilere reklam göstermek için kullanılır. Örneğin, kullanıcı internette bebek maması aradıysa ve bebek koltuğu olan bir taksi çağırdıysa bu kullanıcının bebek sahibi olabileceği düşünülebilir; kullanıcı reklam veya geliştirme ile ilgili kaynakları ziyaret ettiyse bu kullanıcının pazarlamacı veya programcı olabileceği düşünülebilir. Crypta verileri, yaş ve cinsiyete göre teklif düzenlemeleri için de kullanılmaktadır.

Yandex.Audience servisi Crypta bazında çalışır. Burada reklam veren, farklı kullanıcı segmentleri oluşturabilir, hedef kitleye benzeyenleri bulabilir ve daha sonra bu verileri Direct kampanyalarında kullanabilir. Örneğin, Yandex.Audience'ta gerçek koordinatlara göre segmentler oluşturulabilir ve bu segmentler, belirli bölgelerde oturan kullanıcıları veya belirli bir yerin yakınlarında bulunan kullanıcıları hedefleyen kampanyalarda kullanılabilir.