Crypta

Crypta, reklam verenler için yaş, gelir ve ilgi alanları gibi kullanıcı özelliklerini ve konumlarını tespit etmeyi sağlayan bir teknolojidir.

Nasıl çalışır?

Crypta, makine öğrenimi yöntemleriyle çalışır ve kullanıcının internetteki davranışları sonucunda bir gruba ait olup olmadığını öğrenir. Bunun için Crypta, bu gruba ait tipik temsilcilerin internetteki davranışlarını araştırır. Örneğin, sorgularda hangi sözcükleri kullanıyorlar, hangi siteleri ziyaret ediyorlar, internete ne zaman bağlanıyorlar gibi 300'e yakın çeşitli faktör değerlendirilir. İnsanların ilgi alanlarına ve davranışlarına yanıt vermek için veriler her gün güncellenir.

Not. Crypta, insanlar hakkında kişisel bilgi almaz ve bu bilgileri reklam verenlere iletmez. Crypta, kullanıcı adını, tam adresini veya diğer kişisel bilgileri bilmez.

Tüm faktörlerin birleşiminde Crypta, kullanıcının belirli bir gruba ait olma olasılığını hesaplar. Olasılık hesaplama formülü de sürekli güncellenir ve düzeltilir.

Kullanıcı farklı cihazlarda nasıl belirlenir?

Bir kişinin internete girmek için kullandığı her cihaz ve tarayıcı kendine özgü bir kimlik belirleyiciye sahiptir. Crypta, kullanıcının farklı cihazlardaki davranışlarına göre veya aynı kullanıcı adı kullanımı gibi daha doğru faktörlere göre tüm bu kimlik belirleyicilerin aynı kullanıcıya ait olduğunu tespit edebilir. Ayrıca, aynı cihazın birkaç kişi (örneğin aile üyeleri veya iş arkadaşları) tarafından kullanabileceği de hesaba katılır. Bu şekilde Crypta kullanıcının eksiksiz portresini oluşturur.

Kullanıcı hanesi

Kripto teknolojisi "hane"ye ait cihaz gruplarını belirlemeyi sağlar. Bir dizi matematiksel algoritma kullanan sistem, ev IP adreslerini ofis veya halka açık ağların IP'lerinden ayırır ve bunları "hane" olarak hesaplar (bunun için diğer işlemlere ek olarak, IP adresine bağlı kullanıcı sayıları ve kullanım sıklıkları analiz edilir).

Reklamda nasıl kullanılır?

Yandex Reklam Ağı'ndaki sitelerde gösterilen Direct reklamları seçilirken kullanıcılar hakkında Crypta verileri dikkate alınır. Crypta sayesinde, görüntülü reklamların (medeni hal, meslek, ilgi alanları, alışkanlıklar gibi) belirli özelliklere sahip kullanıcılara yeniden pazarlanması ile metin ve resim reklamlarının kısa vadeli ilgi alanlarına göre yeniden pazarlanması mümkündür. Örneğin, kullanıcı internette bebek maması aradıysa ve bebek koltuğu olan bir taksi çağırdıysa bu kullanıcının bebek sahibi olabileceği düşünülebilir; kullanıcı reklam veya geliştirme ile ilgili kaynakları ziyaret ettiyse bu kullanıcının pazarlamacı veya programcı olabileceği düşünülebilir. Crypta verileri, yaş ve cinsiyete göre teklif düzenlemeleri için de kullanılmaktadır.

Yandex Audience servisi Crypta bazında çalışır. Burada reklam veren, farklı kullanıcı segmentleri oluşturabilir, hedef kitleye benzeyenleri bulabilir ve daha sonra bu verileri Direct kampanyalarında kullanabilir. Örneğin, Yandex Audience'ta gerçek koordinatlara göre segmentler oluşturulabilir ve bu segmentler, belirli bölgelerde oturan kullanıcıları veya belirli bir yerin yakınlarında bulunan kullanıcıları hedefleyen kampanyalarda kullanılabilir.

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.