Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Yandex.Direct hakkında

Yandex.Direct, arama ve içerik reklamı yayınlama sistemidir. Bu sistem, Yandex'te veya diğer binlerce sitede benzer ürünleri ya da hizmetleri arayan kişilere reklamınızı gösterir.

Sıkça Sorulan Sorular

İçerik reklamı nedir?

İçerik reklamı, içeriği kullanıcıların ilgi alanlarına bağlı olan reklamdır.

İçerik reklamı seçici çalışır: reklamınız sadece onu arayan kullanıcılara gösterilir. Kullanıcılar belirli ürün veya hizmetle ilgilenir, siz de reklamınızı göstererek onlara yardımcı olursunuz. Böylece reklamınızı görmek için kullanıcı kendisi çaba gösterir.

İçerik reklamı, arama türünde ve tematik olabilir.

Arama reklamı internette (veya sitede) yapılan arama sonuçlarında gösterilir. Arama reklamının gösterilmesi için en önemli koşul, kullanıcı tarafından girilen arama sorgusunun reklamda bulunmasıdır.

Reklamın konusu kullanıcının ilgi alanına uygunsa içerik reklamı sayfada gösterilir. İçerik reklamı, kullanıcının görüntülediği sayfanın içeriğine ek bilgi olarak gösterilir. Bu reklam kullanıcının ilgi alanına uygundur.

Yandex günlük olarak milyonlarca arama sorgusu ve içerik sitesi sayfası işlemektedir. Bunların arasında ürününüzle ilgili sorgular da mevcuttur.

Yandex.Direct, arama ve içerik reklamı yayınlama yollarından biridir. Yandex'te daha farklı içerik reklam çeşitleri de mevcuttur, örneğin Direct ile birlikte kullanabileceğiniz içerik medya reklamı.

Direct'teki reklamın diğer reklam türlerine göre nasıl avantajları vardır?

Yazılı basın, radyo, televizyon gibi geleneksel reklam çeşitlerinin ve internet medya reklamlarının görevi genellikle kullanıcının dikkatini dağıtıp kullanıcıyı kendine dikkat çekmektir.

İçerik reklamı kullanıcının dikkatini dağıtmaz. Aksine kullanıcıya yardımcı olur. İçerik reklamı, kullanıcıya sadece o anda ilgilendiği şeylere uygun reklamı gösterir; bu ilgi alanı kullanıcı tarafından belirlenir.

Direct ile çalışarak:

  • reklamınıza tıklanıp geçiş yapıldığında maksimum fiyatı kendiniz belirlersiniz;

  • reklamınızı esnek ayarlayabirsiniz, örneğin gösterim saati ve bölgesini belirleyebilirsiniz;

  • reklam kampanyasının çalışmasıyla ilgili istatistiği istediğiniz anda günlük olarak her reklam, her sözcük grubuna göre inceleyebilirsiniz.

Direct'te reklam yayınlama ücreti nedir?

Direct'e reklam verirken tıklama başına ödeme yapılır; gösterimler için değil, kullanıcıların reklamınıza tıklayarak sitenize yaptığı geçişlerle ödeme yaparsınız. Geçiş başına ne kadar ödeyeceğinize kendiniz karar verirsiniz.

Reklam gösterirken Direct açık arttırma yöntemini kullanır. Aynı sözcük grubuna göre Direct'te birkaç reklamveren yer alabilir ve onların arasında reklam pozisyonlarını dağıtmak için sistem, belirtilen tıklama maliyetlerini ve her reklamın etkililiğini (tıklanabilirlik veya CTR) hesaba katar. Direct reklamlarının nasıl gösterildiği hakkında ayrıntılı bilgiyi gösterim kurallarında bulabilirsiniz.

Sözcük grubuna göre fiyat belirlemek için Direct arayüzünde popüler gösterim yerlerinin tıklama maliyetlerini tespit etmek için ipuçları göreceksiniz.

Direct'teki en düşük tıklama maliyeti (KDV hariç) 0,01 TL, en düşük sipariş miktarıysa (KDV hariç) 17 TL'dir.

Reklamlarım nerede gösterilecek?

Direct ile yayınlanan reklamlar şurada gösterilebilir:

Reklam gösterim koşulları hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için gösterim koşullarını inceleyin.

Kullanıcıların hangi sorgularına göre reklamımın gösterileceğini nasıl anlayabilirim?

Belirlediğiniz anahtar sözcük gruplarını tam olarak içeren tüm kullanıcı sorgularına göre Direct reklamları gösterilir. Örneğin araba satın al sözcük grubunu seçtiniz. Kullanıcı ucuz araba satın al sorgusunu girerse reklamınız gösterilir, ama ucuz araba sorgusuna göre gösterilmez çünkü bu sorgu anahtar sözcük grubunuzdaki satın al sözcük grubunu içermemektedir.

Reklam gösterilirken sistem belirli bir sorgudaki kelimenin tüm formlarını hesaba katar. Örneğin araba (isim) anahtar söcük grubuna göre reklam şu sorgulara göre de gösterilir: araba nereden alınır, ucuz arabalar, araba tamiri.

Bundan dolayı reklamınızı göstermek istediğiniz kelimenin tüm formlarını hesaplamak önemlidir. Diyelim ki anahtar sözcük gruplarınızın arasında araba kelimesi var. Araba kelimesinin farklı formlarına göre de reklamınızın gösterilmesini istiyorsanız, örneğin arabalar sergisi, arabanın aksesuarları, bu formu anahtar sözcük gruplarının listesine mutlaka ekleyin.

İnsanlar Yandex'te çeşitli ürün ve hizmet aramaktadırlar, bu nedenle her konuya uygun anahtar sözcük grubu seçebilirsiniz. Potansiyel müşterilerin sizi hangi sorgularla arayabileceklerini düşünün ve reklamınızı bu sorgulara göre yayınlayın. Bununla beraber Kelime istatistikleri servisinin ipuçlarını da kullanabilirsiniz; ayda kaç kişinin belirli bir sözcük grubunu içeren sorgularını giriyor ve kullandıkları eşanlamlı kelimeleri görebilirsiniz.

Etkili reklam nasıl oluşturulur?

İçeriğe dayalı reklamcılığında en önemli şey, bir kullanıcının yaptığı somut bir sorguya doğru yanıt vermektir. Dolayısıyla somutluk, her reklamın başarılı olmasının mutlak bir önkoşulu.

  • Doğru başlıklar yazın. Kullanıcının aradığı şeyi bulduğunu daha reklam başlığından anlamasını sağlayın. Başka bir deyişle buzdolabı tamiri hakkında sorgu yapan bir kullanıcı, reklamınıza bakarak aradığı hizmeti sağladığınızı hemen anlamalıdır.

  • Reklam metnine anahtar sözcük gruplarını ekleyin. Reklamınız, kullanıcı sorgusunun içerdiği sözcükler içeriyorsa arama sonuçları sayfasında görüntülenen o reklamınızda bu sözcükler kalın harflerle işaretlenecektir. Bu, reklamınıza yanıtı belirli ölçüde artırır. Bunun dışında kullanıcı sorgularında kullanılan sözcüklerin eşanlamlıları reklamlarda işaretlenebilirler.

  • Reklam metnine fiyat ve promosyon bilgisini ekleyin. Kullanıcının aradığı bir ürün veya hizmetin bedelini önceden bilmesi halinde reklamınız üzerinde yaptığı bir tıklama sözkonusu ürün veya hizmeti reklamda sunulan bedel karşılığında almak niyetinin bir göstergesi olabilir. Öte yandan, teklif ettiğiniz fiyat bu kullanıcı için uygun değilse o reklamınıza zaten tıklamayacağına göre siz de gereksiz masrafa uğramazsınız.

  • Doğru anahtar sözcük gruplarını seçin. Örneğin kiralık gibi genel bir kelimeyle kiralık dairelerle ilgili reklam gösterilmemelidir. Bunun nedeni, kira sözcüğünü arayan kullanıcıların çoğu zaman ev kiralamasıyla değil, ofis, depo, mağaza, otomobil kiralamak veya sadece standart bir kira sözleşmesi örneği bulmak istedikleridir.

    Ayrıca anahtar sözcüğe bölge isimlerini ekleyen kullanıcıları da unutmayalım. Örneğin İstanbul'da satılık daire şeklinde bir sorgu yapan bir kullanıcının hem İstanbul'da bir daire satın almak istediği belli hem de kendisinin bir İstanbullu olmama ihtimali de oldukça yüksektir.

    Ayrıca reklamınızın, bir sorgunun belirttiğiniz anahtar sözcük grubunu sadece tam olarak içerdiği durumlarda otomatik olarak görüntüleneceğine dikkat etmeniz gerekir. Böylelikle örneğin anahtar sözcükler olarak Honda Civic sözcük grubunu belirttiğinizde reklamınız, Honda Civic satışları, Honda Civic sergi salonu, yeşil Honda Civic, Bir Honda Civic nerelerden alabilirim vb. gibi sorgulara cevaben görüntülenecek.

  • Benzer anahtar sözcük gruplarının her bir grup için birkaç reklam seçeneği hazırlayın. Bu şekilde reklam kampanyanızın etkinliğinin önemli ölçüde artırılabileceğine inanırız.

  • Reklamda bahsedilen ürünleri ve hizmetler hakkında bilgi içeren sayfa için bağlantı belirtin. Kullanıcılar, reklamda bahsettiğinizi hemen bulamazlarsa, sitenizi terk edecekler. Ayrıca kullanıcıların reklamınızdan geçiş yaptıkları bir sayfanın reklamın konusu ürün veya hizmetin ayrıntılarını içerip içermediğini kontrol etmeyi de unutmayınız.

  • Reklamınızın görüntüleneceği bölgeleri doğru belirtiniz. Bu özelliğe coğrafi hedefleme denir. Unutmayın, coğrafi hedeflemenin yanlış kullanımı sizi hedef kitlenizden mahrum bırakabilir. Örneğin reklamınız Bodrum'da konut satışlarıyla ilgili ise bu konunun Bodrum'un dışında yaşayan kullanıcıların ilgisini de uyandırabileceğini göz önünde bulundurmanız yararlı olur. Dolayısıyla böyle bir reklamı sadece Bodrumlular'a göstermeniz yanlış sayılabilir.

Web sayfalarımızda yayınlanacak reklamların belirli kurallara göre hazırlanması zorunludur.

Reklamlarım neden gösterilmiyor?

Reklamlarınız birkaç nedenden dolayı gösterilmiyor olabilirler:

  • Sipariş ödenmedi: Reklam gösterimleri ödeme yapıldıktan sonra başlarlar;

  • Eski bilgi tarayıcının ara belleğine kaydedildi: Bilgiyi güncellemek için Ctrl+F5 tuşlarına basın;

  • reklam garantili gösterimlere girmedi ve Yandex arama sonuçlarının tüm sayfalarında gösterilmiyorlar (bkz. gösterim kuralları);

  • Gün ve saate göre (zaman hedefleme) reklam gösterimlerinin sınırlaması etkinleştirildi ve mevcut gün ve saat gösterim zamanına uygun değildir;

  • bölgeye göre (coğrafi hedefleme) reklam gösterimlerin sınırlaması etkinleştirildi ve veri tabanımızda bilgisayarınızın IP adresi yok ya da başka bir bölgeye aittir. Bu durumda, başka ziyaretçilere gösteriliyor olsa bile kendi reklamınızı göremezsiniz. Nedenin tam olarak nereden kaynaklandığını söyleyebilmemiz için iletişim formu aracılığıyla IP adresinizi bize gönderebilirsiniz;

  • gösterimler otomatik bütçe tarafından geçici bir süre için kapatıldı; otomatik bütçe özelliği etkin durumdadır.

  • Reklam henüz aktivasyon işlemini tamamlamadı: Kampanya açıldıktan sonra ve arama sonuçlarında gösterilmeden önce 40 dakikalık süre geçebilir; çok yoğun dönemlerde bu süre 3 saati geçebilir.

Direct'te yanlış/sahte/kötü niyetli tıklamalara karşı koruma var mıdır?

Reklam alanlarında yayınlanan reklamların güvenliğine büyük özen gösteren Yandex.Direct'te yanlış/sahte/kötü niyetli tıklamalara karşı gerekli derecede koruma sağlamak için hem otomatik, hem manüel filtreleme yöntemlerinin kullanıldığı çok basamaklı bir teknoloji uygulanmış bulunuyor.

Bir reklamın üzerinde yapılan her tıklama, farklı etkileme faktörlerine sahip ve sayısı 20'den fazla olan farklı parametrelere göre otomatik filtrelerce gerçek zamanlı olarak analiz edilir. Yapılan her yeni tıklamayla tüm parametreler otomatik olarak yeniden hesaplanır. Direct tarafından geçersiz sayılan tıklamalar istatistik raporlarına dahil edilmez ve bunlarla ilgili paraların reklamveren hesabından çekimi yapılmaz. Hesaplanmamış tıklamaların sayısını Günlere göre istatistik ve Genel istatistik raporlarında görebilirsiniz. Bu sayı daha sonraki filtrelemeler sonucunda bazı tıklamaların geçersiz olarak kabulü durumlarında değişikliklere tabi olabilir.

Ayrıca analiz sırasında uygulanan kapsamlı tıklama takip yöntemleri, olabilecek kötü niyetli tıklamaları hesaba katmamanın yanı sıra varolan otomatik koruma sistemini daha da geliştirmeye olanak sağlar.

Sistem ve Yandex çalışanları tarafından yapılan bütün bu eylemlerin asıl amacı, reklamlarla ilgili gösterim ve tıklama istatistiklerinin yapay olarak artırma girişimlerini önlemektir.

Reklam kampanyanızın istatistiğine kalitesiz tıklamaların dahil olduğunu veya verilerin şüpheli olduğunu düşünüyorsanız lütfen bizi bilgilendirin. Reklam numarasını ve kalitesiz tıklamaların yapıldığı tahmini zaman aralığını mutlaka belirtin. Yapılan kontrol işlemi sonucunda birdirdiğiniz kuşkular doğru çıktığında ilgili para miktarları kampanya hesabınıza iade edilecektir.

Terimler listesi

Direct'te reklam yayınlama sürecinde bazı özel terimlerle karşılaşabilirsiniz.

Örneğin:

Tıklama: Kullanıcının reklamdaki bağlantısına tıklayarak reklamverenin iletişim bilgilerini içeren site veya sayfaya geçiş yapmasıdır.

Tıklama başına maliyet: Reklamverenin Direct arayüzünde belirleyebileceği bir geçişin fiyatıdır.

CTR (tıklanabilirlik, İng. Click-Through Rate): Reklam için tıklama sayısının gösterim sayısına göre yüzdelik bir orandır. Bu göstergenin reklamın etkililiğini belirleyebileceğini söyleyebiliriz.

Diğer terimler

Sanal kartvizit: Reklamverenin iletişim bilgilerini içeren sayfadır; kullanıcılar “Adres ve telefon” ve/veya reklam başlığına tıkladıklarında bu sayfa açılır.

Garantili gösterimler, arama sonuçlarının 1. sayfasında arama sonuçlarının altında yer alan reklam pozisyonlarıdır; reklamveren tarafından belirlenen anahtar sözcük gruplarına göre sorgu yapıldığında bu pozisyonlarda reklamlar garantili olarak gösterilir.

Reklam grubu: Ortak anahtar sözcük grubunun listesini ve gösterim ayarlarını belirleyebileceğiniz birkaç reklam seçeneğidir.

Kampanya: Relirli bir zaman aralığına, gösterim bölgesine ve bütçeye göre planlanan reklam etkinliğidir.

Tıklama: Kullanıcının reklamdaki bağlantıya tıklayarak siteye veya sanal kartvizite (reklamverenin iletişim bilgilerini içeren sayfa) yaptığı geçiştir.

Tıklanabilirlik (CTR – Click-Through Rate): Reklama yapılan tıklamaların sayısının gösterim sayısına göre yüzdelik bir orandır. Bu göstergenin reklamın etkililiğini belirleyebileceğini söyleyebiliriz. CTR ne kadar yüksekse reklam, arama sorgusuna o kadar uygun ve garantili gösterimler veya süper pozisyona girmek için fiyat o kadar düşük olur demektir.

Anahtar sözcük grubu, ana anlamı taşıyan sözcük grubudur. İnternette veya sitede bir bilgi ararken bu sözcük grubu anahtar niteliğindedir. Ziyaretçinin arama sorgusunda veya sitenin sayfasında, belirlenen anahtar sözcük grubu varsa reklam gösterilir.

Kalite göstergesi: Büyük sayıda göstergelere bağlı olan ve gerçek zamanlı modda hesaplanan ölçektir. Ana göstergelere şunlar dahildir: reklamın genel anlamda sorgunun konusuna uygun olması, reklama göre istatistik bilgileri, reklamdaki bağlantının yönlendirdiği sayfanın konuya uygun olması ve diğer parametreler.

Negatif anahtar sözcükler: Bu sözcükleri içeren sorgularına göre reklam gösterilmez.

Moderatör, reklamın anahtar sözcük gruplarının reklam metnine ve sitenin içeriğine veya reklamveren tarafından telefonda sunulan reklamın (reklam için iletişim bilgileri verildiyse) uygun olmasını kontrol eden kişidir. Moderatör, reklam materyalleri için gerekli koşulların yerine getirilmesini kontrol eden kişidir.

Moderasyon: Reklamın moderatör tarafından denetleme işlemidir.

Dinamik gösterimler, reklamverenin belirlediği anahtar sözcük gruplarınına göre her sorgu için garantili olmayan, arama sonuçlarının 2. veya daha sonraki sayfalarında arama sonuçlarının altında yer alan gösterim pozisyonlarıdır.

Reklam: Reklam bilgisini ve site ve/veya sanal kartvizite olan bağlantıyı içeren reklam materyalidir.

Arama sorgusu: Kullanıcı tarafından bilgi aramak amacıyla Yandex arama çubuğuna veya Yandex Reklam Ağı'ndaki sitenin arama formuna girilen metin sorgudur.

Gösterim: Reklamın site sayfasından ziyaretçiye yansıtılmasıdır.

Uygunluk: Reklam içeriğinin kullanıcının sorgusuna uygunluk seviyesidir.

Site: Bir konu çerçevesinde tek çatı altında birleştirilmiş sayfaların toplamıdır; şirketin ürün/hizmet/imajının internette geliştirme aracıdır.

Süper pozisyon: Yüksek tıklanabilirliğine sahip reklam gösterim pozisyonudur. Arama sonuçlarının üstünde yer almaktadır.

Bağlantı (URL): Sitenin veya sayfanın internet adresi. Örneğin reklamverenin sitesine veya reklamverenin iletişim bilgilerini içeren sayfaya yönlendirme yapan, reklama dahil edilen bağlantıdır.

Stop sözcükler: Gösterim için reklam seçilirken kullanıcı sorgusundan otomatik olarak çıkarılan, ek anlam taşımayan kelimeler. Örneğin kullanıcının ne zaman ve nasıl fil alınır sorgusunda anahtar sözcük gruplarının arasında fil al sözcük grubunun yer aldığı reklamlar gösterilir. Ne zaman, ve, nasıl bu durumda stop sözcükler olarak kabul edilir.

Ziyaretçi sayacı: Sitelerin ziyaret oranlarını ölçmek için kullanılan bir servistir.

Hedefleme: Varolan tüm hedef kitlesden sadece belirlenen kriterlere uygun olan kitleyi seçme ve sadece bu kitleye reklamı göstermeye olanak veren mekanizmadır. Saat ve güne göre hedefleme - zaman hedeflemesidir; gösterim bölgesine göre ise - coğrafi hedeflemedir.

Tıklama maliyeti: Kullanıcının reklamdaki bağlantıya tıklayarak siteye veya reklamverenin iletişim bilgilerinin içeren sayfaya, sanal kartvizite yaptığı geçişin fiyatıdır.

IP adresi: Bilgisayarın internetteki özel adresidir. IP adresi, 0 ile 255 arasında olan değerlere sahip ve noktalarla ayrılan dört rakam şeklinde yazılır.

Faydalı araçlar

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!