“Yandex.Direct: Özet” raporu
Bu rapor, reklamın sitenize çektiği ziyaretçilerin sayısını ve hemen çıkma oranı gibi verilere istinaden reklam kampanyasının performansını değerlendirmenizi sağlar.
İstatistikler, Yandex.Direct'in dolandırıcılığa karşı koruma sistemiyle filtrelenmeyen tıklamalara (hesaplanan tıklamalara) dayalıdır.
Raporu görüntülemek için
yolunu takip edin.Rapor ne işe yarar?
Rapor, seçilen dönem içinde siteye gelen ziyaretçilerin sayısını gösterir.
Hemen çıkma bilgileri; site sayfası içeriğinin ziyaret kaynağı olan reklamın içeriğiyle ne kadar uyumlu olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.
Rapor alma koşulları
“Direct” grubu raporlarının Metrica'da görüntülenmesi için Direct'teki Kampanya Düzenleme sayfasında Yandex.Metrica Sayaçları bloğunda sitenizde kurulu olan sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.
Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.
Rapor yapısı ve ayarları
- Kampanya: Ad ve numara.
- Reklam: Başlık ve numara.
- Reklam gösterim koşulu: Örneğin reklamın göstermesini sağlayan anahtar sözcük grubu veya yeniden pazarlama koşulu;
- Anahtar sözcük grubu: Kullanıcının, reklam gösterilmesine neden olup site ziyaretiyle sonuçlanan bir arama sorgusudur.
Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.
Soru-Cevap
- Reklam bağlantılarına özel etiketler ekleyin,
- Yandex.Direct'in Kampanya Parametreleri sayfasında OpenStat etiketinin otomatik eklenmesini çalıştırın.
İstatistiklerin doğru görüntülenmesi için Yandex.Direct'te Kampanya Parametreleri sayfasında Metrica Sayaçları alanını doldurun ve Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğini etkinleştirin.
Yandex.Direct istatistikleri dolandırıcılığa karşı koruma sistemi filtrelerinden geçmeyen tıklamaları (başka bir deyişle, hesaplanan tıklamaları) gösterir. Yandex.Metrica istatistikleri ise reklamın hem hesaplanan (“Yandex.Direct” rapor grubu) hem de hesaplanmayan tıklamalarını (Reklam Sistemleri rapor grubu) gösterir. Aralarındaki veri farkı hakkında daha fazla bilgi...