“Yandex.Direct: Özet” raporu

Bu rapor, reklamın sitenize çektiği ziyaretçilerin sayısını ve hemen çıkma oranı gibi verilere istinaden reklam kampanyasının performansını değerlendirmenizi sağlar.

İstatistikler, Yandex.Direct'in dolandırıcılığa karşı koruma sistemiyle filtrelenmeyen tıklamalara (hesaplanan tıklamalara) dayalıdır.

Raporu görüntülemek için Raporlar → Standart raporlar → Kaynaklar → Yandex.Direct: Özet yolunu takip edin.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor alma koşulları
  3. Rapor yapısı ve ayarları
  4. Soru-Cevap

Rapor ne işe yarar?

Reklama tıklayarak siteye gelen ziyaretçilerin sayısını öğrenmeye

Rapor, seçilen dönem içinde siteye gelen ziyaretçilerin sayısını gösterir.

Reklam kampanyası boyunca genel hemen çıkma oranını görmeye

Hemen çıkma bilgileri; site sayfası içeriğinin ziyaret kaynağı olan reklamın içeriğiyle ne kadar uyumlu olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.

Rapor alma koşulları

“Direct” grubu raporlarının Metrica'da görüntülenmesi için Direct'teki Kampanya Düzenleme sayfasında Yandex.Metrica Sayaçları bloğunda sitenizde kurulu olan sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.

Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler ayrıntılandırma düzeylerine göre gruplanır:
  • Kampanya: Ad ve numara.
  • Reklam: Başlık ve numara.
  • Reklam gösterim koşulu: Örneğin reklamın göstermesini sağlayan anahtar sözcük grubu veya yeniden pazarlama koşulu;
  • Anahtar sözcük grubu: Kullanıcının, reklam gösterilmesine neden olup site ziyaretiyle sonuçlanan bir arama sorgusudur.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Soru-Cevap

Yandex.Direct raporlarında başkalarına ait kampanyaların istatistikleri nasıl gizlenir?

İstatistiklerin doğru görüntülenmesi için Yandex.Direct'te Kampanya Parametreleri sayfasında Metrica Sayaçları alanını doldurun ve Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğini etkinleştirin.

Raporların diğer web analiz sistemlerinde doğru oluşması için reklam ayarları nasıl olmalı?
Yandex.Direct reklamlarından gerçekleşen geçişlerin diğer analiz sistemleriyle doğru hesaplanması için ayarları aşağıda açıklanan yöntemlerden birine göre yapın:
Yandex.Metrica verileri Yandex.Direct verilerinden farklı görünüyor. Neden?

Yandex.Direct istatistikleri dolandırıcılığa karşı koruma sistemi filtrelerinden geçmeyen tıklamaları (başka bir deyişle, hesaplanan tıklamaları) gösterir. Yandex.Metrica istatistikleri ise reklamın hem hesaplanan (“Yandex.Direct” rapor grubu) hem de hesaplanmayan tıklamalarını (Reklam Sistemleri rapor grubu) gösterir. Aralarındaki veri farkı hakkında daha fazla bilgi...

Çözüm bulmak için soru seçin.

Şunları kontrol edin:

  • Sayaç numarası Yandex.Direct kampanyası ayarlarında belirtilmiş veya Yandex.Metrica için bağlantıları işaretle seçeneği etkinleştirilmiş.
  • Yandex.Metrica arayüzünde, sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunuyor.
  • Sayaç tüm açılış sayfalarında kurulu. Site ziyaretçileri zaten ilgili sayfalara girdiyse, Yandex.Metrica sayacının kurulu olduğu sitelerde, verileri sayfaya göre incelemek için Raporlar → Standart raporlar → İçerik → Popüler raporuna bakabilirsiniz. Herhangi bir site sayfasında sayaç ayarının doğruluğunu kontrol etmek için bkz. Sayaç kontrolü.
  • Seçilen rapor tarihlerinde site doğru çalıştı.

Yandex: Belirsiz satırı, Yandex.Metrica tarafından kaydedilen ziyaretin Yandex.Direct reklamından gelen herhangi bir geçişle eşleştirilemediğini ifade eder. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Yandex.Direct kaynağında Yandex: Belirsiz satırının ortaya çıkmasının nedeni Yandex.Direct'teki yclid etiketinin oluşturulması ve Yandex.Metrica'daki ziyaretin kaydedilmesi arasındaki zaman farkına işaret edebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:
  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum
  • Bir ziyaretçi, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince, bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex.Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.

Etiketin doğru şekilde oluşturulup oluşturulmadığını kontrol edin. UTM etiketi, herhangi bir sırayla dizilen beş parametreden oluşur ve & işaretiyle ayrılır:

http://example.com/?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=reklam456&utm_term=cümle
Sayfa URL'sini zaten parametreler içeriyorsa, etiketler & işaretinden sonra eklenmelidir:
http://example.com/?uid=1234&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=ilan456&utm_term=cümle

Bunun dışında, UTM etiketleri dikkate alınmayabilir, çünkü:

  • Açılış sayfalarında Yandex.Metrica sayacı yüklü olmayabilir veya doğru ayarlanmamış olabilir. Kontrol etmek sayaç ayarı doğruluğu.
  • Reklam, Yandex.Metrica sayacının yüklü olmadığı bir sayfaya yönlendirilen bir URL içeriyor olabilir.
  • Reklam, başka bir sayfaya yönlendiren URL içeriyor ve bununla birlikte UTM etiketleri kayboluyor olabilir.
  • Reklamda, açılmayan, yanlış bir URL belirtilmiş olabilir.

Standart UTM etiketleri raporu dallanarak ayrılan bir görünümünde sunulur: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term.

utm_content hariç tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term ile ilgili verilere standart "Etiketler" rapor grubu hakkında raporunda erişilmeyecektir. Etiketlerin görüntülenmesine izin vermek için, raporda utm_content boyutunu kaldırın.

Etiket parametre adları standartlaştırılmış: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term. Bu etiketleri değiştirmez ya da kendiniz oluşturamazsınız (utm_keyword, utm_slovo) çünkü bunlar UTM etiketlerinin bir parçası olmayacak ve bunlarla ilgili veriler “UTM etiketleri”raporuna girmeyecektir.

Örneğin:
http://example.com?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_keyword={keyword}

burada utm_keyword rasgele bir parametre.

“UTM etiketleri” raporunda, utm_source, utm_medium ve utm_campaign parametreleri hakkında bilgi görüntülenir. utm_keyword parametre bilgisi yalnızca Standart raporlar → İçerik → URL parametrelerine göre raporunda kullanılabilir.


Bu şekilde görüntülenmesinin nedeni, varsayılan olarak raporların Son anlamlı geçiş ilişkilendirme modeline göre oluşturulmuş olmasıdır. Trafik kaynağını seçerken ziyaretçinin ziyaret geçmişi de hesaba katıldığından, bu şekilde dönüşüm oranının daha yüksek bir doğrulukla hesaplanması mümkün olur.

Durdurumuş kampanyada veya arşiv kampanyasında birtakım istatistiklerin görünmesini istemiyorsanız Son geçiş modelini seçin. Böylece Yandex.Metrica, her ziyaret için o andaki geçiş kaynağını dikkate alır.

Veri farklılığının olası nedenlerini inceleyin. Bulunan nedenler giderildikten sonra hâlâ sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki form üzerinden bize ulaşın.