Harcama verilerini yüklemek için Facebook Ads bağlantısı
Facebook veya Instagram'da reklam yayınlıyorsanız, Yandex.Metrica'ya reklam harcamalarıyla ilgili verilerin düzenli olarak aktarımını ayarlayabilirsiniz. Bu sayede Facebook veya Instagram'da reklam değerlerini diğer ücretli kanallarla karşılaştırabilirsiniz.
Bir reklamın harici bir siteye yönlendirmesi durumunda, reklam kampanyası ile ilgili harcama ve tıklama bilgileri Facebook Ads hesabından Metrica'ya aktarılır. Veriler aktarılırken Metrica, reklamlardaki URL'ler ile sayaç ayarlarındaki site adreslerini karşılaştırır. Bu şekilde sadece siteniz için oluşturulan reklam kampanyasına ait bilgiler aktarılır.
Harcama verileri geçmiş 7 gün için, günde bir kere aktarılır; böylece yeni istatistikler düzenli olarak eklenmiş olur ve istatistiklerin doğruluk derecesi artar. İstatistikleri görüntülemek için "Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporunu kullanın.
Veriler, Metrica'ya Facebook Ads hesabında belirtilen döviz türünde KDV hariç aktarılır. Verileri birkaç para biriminde aktarıyorsanız, raporu görüntülerken bunlardan birini seçebilirsiniz. Kur ve döviz seçimi hakkında ayrıntılı bilgi
Bağlantı oluştur
Metrica'da birden fazla hesabınız varsa harcama verileriyle çalışacağınız hesabı kullanın. Bağlantı Metrica'da sadece bir hesap için oluşturulabilir. Bu, verilerin korunması için tasarlanmış bir özelliktir. Bununla birlikte Metrica'da bir hesap için birden fazla bağlantı oluşturabilirsiniz.
- Reklamlarınızdaki URL'lerde UTM etiketleri bulunduğundan emin olun.
- Metrica'da Ayarlar (Veri yükleme sekmesi) sayfasına gidin.
- Reklam harcamaları bloğunda (Harcamaların otomatik yüklenmesi) Facebook Ads'i seçin.
- Facebook Ads'i bağla butonuna tıklayın.
- Reklam kampanyasının bulunduğu Business Manager Account'unu seçin.
- Bir bağlantı adı ekleyin ve verileri dışa aktarmak istediğiniz reklam hesabını seçin. Kullanılabilir hesap yoksa ne yapılmalıyım?.
- Kaydet butonuna tıklayın.
- Yandex hesabınızın, bağlantı oluşturmak istediğiniz sayaçlara erişebildiğinden emin olun.
- Sayaçlardan biri için yukarıda açıklandığı gibi bir bağlantı oluşturun.
- Diğer sayaçlar için ikinci bölümde oluşturulan bağlantıyı seçin.
Bağlantı adını değiştirmek için bağlantı ayarlarına gidin ve yeni bir ad belirtin.
Metrica'dan verileri sil
Verileri tarih ve UTM etiketlerine göre silmenizi öneririz.
Metrica sayacını Facebook Ads hesabından ayır
Metrica'da Ayarlar sayfasına geçin ve bağlı olan Facebook kullanıcı hesabını silin.
Soru-Cevap
Veriler geçmiş yedi gün için yüklenir.
Bağlantının yapıldığı kullanıcı adını öğrenemezsiniz. Bu, verilerinizin güvenliği için gereklidir. Bununla ilgili ayrıntıları öğrenmek için iş arkadaşlarınıza konuyu iletmenizi öneririz.
Kullanıcı hesabınızın, Facebook reklam yönetim paneline erişimi olmayabilir. Bağlantı oluşturduğunuz kullanıcı hesabının, reklam paneline erişimi olup olmadığını kontrol edin.
Reklam kampanyanız yoksa veya Facebook Ads kampanyalarına erişiminiz yoksa, reklam kampanyaları oluşturun ve ayarlayın.
Facebook Ads reklam yönetim paneline olan erişiminiz başka bir Facebook hesabından olabilir. Bu durumda mevcut bağlantıyı silin ve Facebook reklam hesabına erişimi olan bir hesaptan yeni bir bağlantı oluşturun.
Metrica, harcama verilerini günde bir kez yükler. Bu yüzden mevcut gün için harcama, sayaç raporlarında bir sonraki güne kadar gösterilmez.