“Sosyal Ağlar” raporu

Bu rapor sosyal ağlardan yapılan geçişlerle ilgili verileri içermekte olup, bu tür ziyaretçilerin davranışlarını izleme ve dönüşüm göstergelerini ölçme olanağı sağlar.

Raporu görüntüle: Raporlar → Standart raporlar → Kaynaklar → Sosyal ağlar.

Raporun nasıl göründüğüne göz atmak için örnekten yararlanabilirsiniz.

Bu kaynağı belirlemek için Yandex.Metrica (referer) değerini ve UTM etiketlerini kullanır.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları

Rapor ne işe yarar?

Hangi sosyal medya sitelerinin daha fazla ziyaretçi çektiğini öğrenmek

Bu rapor, hangi sosyal medya sitelerinin daha fazla ziyaretçi çektiğini gösterir.

Sosyal medya sitelerinden gelen ziyaretçilerin girdiği etkileşimleri belirlemek

Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler ziyaretçileri siteye getiren sosyal medya sitelerine göre gruplandırılmıştır. Yönlendirici değerine bağlı olarak bazı sosyal medya siteleri için istatistikler ziyaretçinin söz konusu siteden geldiği topluluk veya gruba kadar detaylandırılabilir.

Kaynağın daha hassas şekilde belirlenebilmesi için URL’ye UTM etiketi ekleyin ve elde ettiğiniz bağlantı adresini sosyal medya sitelerinde kullanın. UTM etiketlerinde kullanmanızı tavsiye ettiğimiz değerleri aşağıda listeledik.

UTM etiketlerinde kullanılabilecek değerler
Parametre Zorunlu Değerler
utm_source Evet
  • VK.com için vk, vkontakte veya vk.com,
  • Facebook için facebook, fb veya facebook.com,
  • Twitter için twitter veya twitter.com,
  • Odnoklassniki.ru için ok, odnoklassniki, ok.ru veya odnoklassniki.ru,
  • LiveJournal için livejournal,
  • Google+ için plus.google.com veya googleplus,
  • Moi Mir Mail.ru için my.mail.ru,
  • LinkedIn için linkedin veya linkedin.com,
  • Delicious için delicious,
  • Tumblr için tumblr veya tumblr.com,
  • Instagram için instagram veya instagram.com,
  • Pinterest için pinterest.com,
  • Reddit için reddit,
  • StumbleUpon için stumbleupon.

UTM etiketindeki utm_source parametresinin değeri yukarıdaki listede bulunmuyorsa geçiş kaynağı Yandex.Metrica tarafından utm_medium parametresinin değerine göre belirlenir. Bu tür ziyaretlerin kaynağı raporunda Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi olarak görüntülenir.

utm_medium Evet
  • social
  • social-network
  • social-media
  • sm
  • social-network
  • social media

Kaynak sitede bir JavaScript yönlendirmesi varsa veya geçiş HTTPS sitesinden HTTP sitesine yapılıyorsa utm_referrer etiketini kullanmanız önerilir.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.