Yandex.Metrica etiketleri nasıl işler?

  1. Etiket nasıl doğru oluşturulur?
  2. Raporlarda etiketlerin gösterilmesi
  3. Soru-Cevap

Yandex.Metrica bağlantı adresleri üzerinden yapılan etiketlerin olduğu her geçişi sayar. Örneğin tarayıcıdaki yer imlerine kaydedilmiş veya e-postaya gömülü bağlantı adreslerinden yapılan doğrudan ziyaretler bunlardan sadece ikisidir. Yandex.Metrica aşağıda listelenen türdeki etiketleri işleyebilir:

Etiket Not
UTM

Etiketler için standart raporlar oluşturulur. utm_referrer etiketindeki veriler URL parametresine göre ve Siteler raporlarından takip edilebilir. Etiketin rapora eklenmesi için doğru oluşturulmuş olması gerekir.

Aynı şekilde Reklam sistemleri, Sosyal medya ağları, Mesajlaşma Uygulamaları ve Öneri Sistemleri raporları da UTM etiketleri üzerinden oluşturulur.

Openstat
from
yclid
Bu etiket Yandex.Direct tarafından eklenir. Örnek:
https://example.com/?yclid=123
Reklamlardan yapılan geçişlerle ilgili verilere “Direct” rapor grubunda ulaşabilirsiniz:

Bu raporlarda istatistikler yalnızca sahte tıklamalara karşı koruma filtrelerinden geçirilmeden hesaplanan tıklamalara göre çıkarılır.

ymclid Bu etiket Yandex.Market tarafından eklenir. Yandex.Market'ten yapılan geçişlerle ilgili veriler için Reklam Sistemleri raporuna başvurun. Örnek:
https://example.com/?ymclid=123
gclid Google Adwords reklamlarını takip etmek için kullanılır. Gclid işaretli kaynakları belirlemek için segmentasyon işlemini kullanın. Örnek:
https://example.com/?gclid=123

Yandex.Metrica, kullanıcı ziyareti çerçevesindeki ilk görüntülemeden etiket bilgilerini alır. İlk ziyarette etiket yoksa etiket ziyaretin tamamında da etiketin olmadığı varsayılır.

Kaynağın belirlenmesi için kullanılan etiketlerin parametreleri:
Reklam sistemleri Abonelik listelerine göre dağıtılan e-posta iletileri Sosyal ağlar, web siteleri Arama sistemleri, mesajlaşma uygulamaları Tavsiye edici sistemler
utm_source, utm_medium, openstat_service, gclid from, utm_medium, openstat_service utm_source, utm_medium, utm_referrer utm_source, utm_medium utm_source, utm_medium
Not. Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.

Etiket nasıl doğru oluşturulur?

İlk parametre her zaman “?” işaretinden, geri kalanlar ise “ &” işaretinden sonra eklenir. Ayrıca etiketler, %2B gibi gereksiz karakterler içermemelidir.

Parametre Açıklama Not
utm_source Trafik kaynağı Etiket kullanımı, sosyal medya ağlarından ve Yandex.Direct haricindeki reklam sistemlerinden yapılan ziyaretlerin takip edilmesi için zorunludur.
utm_medium Trafik kanalı Bu etiketin kullanımı; QR kodlarından, sosyal medya ağlarından, mesajlaşma uygulamalarından, e-posta iletilerine gömülü bağlantılardan ve öneri sistemlerinden yapılan girişlerin takibi için zorunludur. utm_medium değerine göre robot, kaynağı Diğer Öneri Sistemleri bölümüne gönderir. Bu işlem, "yönlendiren sayfa" değeri tanınamayan standart dışı öneri sistemleri için zorunludur.
utm_campaign Kampanya adı
utm_content Kampanya içeriği
utm_term Anahtar sözcük
Desteklenen parametre değerleri utm_source
Reklam sistemleri
  • Adfox için adfox,
  • Admitad için admitad,
  • AdNews için adnews,
  • ADNOUS için adnous,
  • AdRiver için adriver,
  • Advmaker.ru için advmaker,
  • Aport.Ru için aport (aport.ru),
  • Avito Promo için AvitoPromo,
  • Begun için begun,
  • Bing Ads için bing,
  • B2BContext için B2BContext,
  • Criteo için criteo,
  • Direct/ADVERT için directadvert (directadvert.ru),
  • DriveNetwork için drivenetwork,
  • Facebook için facebook (fb, facebook.com, fb.com),
  • Giraffe.io (AppCity) için giraffio,
  • Google için google (adwords, adsense)
  • Instagram için instagram,
  • Kavanga için kavanga,
  • Ladycenter için ladycenter,
  • LinkRu için link,
  • Magna Context için magna,
  • MarketGid için marketgid,
  • Medialand için medialand,
  • Google Merchant için merchant,
  • Moi Mir Mail.ru için moimir,
  • NNN (National News Network) için nnn (nnn.ru),
  • Odnoklassniki için odnoklassniki,
  • Price.ru için price (price.ru, priceru, price-gmc),
  • PRRE.ru için prre,
  • RTB House için rtbhouse,
  • myTarget (Target Mail.ru) için mytarget (targetmailru),
  • Taboola için taboola,
  • TikTok için tiktok,
  • Torg.Mail.ru için torg.mail.ru
  • RORER için trorer (rorer),
  • tTarget için Ttarget,
  • Ukrainian Banner Network için ubn.ua (banner.ua),
  • VideoNow.ru için videonow,
  • VK.com için vkontakte (vk, vk.com, vk_ads),
  • Whisla için whisla,
  • YouTube için youtube.
Sosyal ağlar
  • VK.com için vk, vkontakte, vk.com veya vk_ads,
  • Facebook için facebook, fb veya facebook.com,
  • Twitter için twitter veya twitter.com,
  • Odnoklassniki.ru için ok, odnoklassniki, ok.ru veya odnoklassniki.ru,
  • LiveJournal için livejournal,
  • Google+ için plus.google.com veya googleplus,
  • Moi Mir Mail.ru için my.mail.ru,
  • LinkedIn için linkedin veya linkedin.com,
  • Delicious için delicious,
  • Tumblr için tumblr veya tumblr.com,
  • Instagram için instagram veya instagram.com,
  • Pinterest için pinterest.com,
  • Reddit için reddit,
  • StumbleUpon için stumbleupon.
Haberleşme Araçları
  • Skype: skype,
  • Telegram: telegram,
  • Viber: viber,
  • WeChat: wechat,
  • WhatsApp: whatsapp.
Tavsiye edici sistemler
  • MirTesen için mirtesen,
  • Rambler.ru için rambler.
Arama motorları
  • yandex: Yandex’ten yapılan aramalar;
  • Google arama motoru için: google,
  • Mail.ru arama motoru için: go.mail.ru.

UTM etiketinde, yukarıdaki listede olmayan utm_source parametresinin değeri belirtilmişse, Yandex.Metrica ziyaretleri Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi kaynağının altında gösterir.

Desteklenen parametre değerleri utm_medium
Reklam sistemleri
  • banner
  • cpa
  • cpc
  • cpm
  • cpp
  • cpv
  • display
  • paidsearch
  • ppc
Sosyal ağlar
  • social
  • social-network
  • social-media
  • sm
  • social-network
  • social media
Tavsiye edici sistemler
  • rec
Arama motorları
  • organic
Başka kaynaklar
  • email veya e-mail, e-posta gönderimlerinden yapılan geçişler için kullanılır;
  • qr veya qrcode, QR kodlarından yapılan girişler için kullanırır,
  • messenger, mesajlaşma uygulamalarından yapılan geçişler için kullanılır.
Etikette tüm parametreleri kullanmıyorsanız etiket sıralama kurallarına dikkat etmelisiniz:
https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new

JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex.Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).

Değer olarak geçişin yapıldığı kaynak sitenin adresini belirtin. Örnek:
https://example.com/?utm_referrer=example-source.com

Burada:

  • example.com sitenizdir.
  • example-source.com geçişin gerçekleştiği sitedir.

Sitenin tam adresini HTTP veya HTTPS ile birlikte değer olarak girdiğiniz takdirde URL’nizin kodlanması gerekir. Örneğin https://example.com adresini girmek istiyorsunuz. Kodlanmış adres şöyle görünür: https%3A%2F%2Fexample.com.

Soru-Cevap

UTM etiketlerinde aktarılan değerler büyük-küçük harfle duyarlı mıdır?

Evet. Metrica, UTM etiketinin değeri belirtilirken büyük-küçük harf ayrımını dikkate alır. Örneğin, utm_source=Vkontakte ile utm_source=vkontakte birbirleriyle uyumlu değildir. Bu, Yandex.Metrica raporlarındaki bilgilerin görüntülenmesini ve reklam kampanyasının harcama verilerinin yüklenmesi ve silinmesi etkiler. Etiketlerinizin hangi değerlerinin Metrica'da kullanıldığını kontrol etmek için "UTM etiketleri" raporunu kullanabilirsiniz.