Yandex.Metrica etiketleri nasıl işler?

Yandex.Metrica; ister tarayıcıya kaydedilen bir bağlantı üzerinden gerçekleşen direkt bir geçiş, ister kullanıcının abone olduğu bir e-posta iletisinde yer alan bağlantıya tıklanmasıyla gerçekleşen dolaylı bir geçiş olsun, etiketlenmiş bağlantıdan yapılan tüm geçişleri dikkate alır.

Yandex.Metrica aşağıdaki etiket türlerini işleyebilir:

Etiket Not
UTM Etiketler için standart raporlar oluşturulur. Etiketin rapora eklenmesi için doğru oluşturulmuş olması gerekir.
Openstat
from
yclid
Bu etiket Yandex.Direct tarafından eklenir. Örnek:
https://example.com/?yclid=123
Reklamlardan yapılan geçişlerle ilgili verilere “Direct” rapor grubunda ulaşabilirsiniz:

Bu raporlarda istatistikler yalnızca sahte tıklamalara karşı koruma filtrelerinden geçirilmeden hesaplanan tıklamalara göre çıkarılır.

ymclid Bu etiket Yandex.Market tarafından eklenir. Yandex.Market'ten yapılan geçişlerle ilgili veriler için Reklam Sistemleri raporuna başvurun. Örnek:
https://example.com/?ymclid=123
gclid Google Adwords reklamlarını takip etmek için kullanılır. Gclid işaretli kaynakları belirlemek için segmentasyon işlemini kullanın. Örnek:
https://example.com/?gclid=123

Yandex.Metrica, kullanıcı ziyareti çerçevesindeki ilk görüntülemeden etiket bilgilerini alır. İlk ziyaret, etiketi içermiyorsa etiket tüm ziyaret için yok sayılır.

Kaynağın belirlenmesi için kullanılan etiketlerin parametreleri:
Reklam sistemleri Abonelik listelerine göre dağıtılan e-posta iletileri Sosyal ağlar, web siteleri Arama motorları
utm_source, utm_medium, openstat_service, gclid from, utm_medium, openstat_service utm_source, utm_medium, utm_referrer utm_source, utm_medium
Not. Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.

Etiket nasıl doğru oluşturulur?

UTM

İlk parametre “?” karakterinden, bundan sonraki tüm diğer parametreler ise “&” karakterinden eklenir. Örnek:

Ayrıca etiketler, %2b gibi gereksiz karakterler içermemelidir.

UTM etiketlerinin zorunlu parametreleri:
  • utm_source: Trafik kaynağı
  • utm_medium: Trafik kanalı
  • utm_campaign: Kampanya adı
Zorunlu olmayan parametreler:
  • utm_content: Kampanya içeriği
  • utm_term: Anahtar sözcük
Etikette tüm parametreleri kullanmıyorsanız, parametrelerin belirli bir sırada olması gerektiğini unutmayın:
https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new
utm_referrer etiketi, sitede JavaScript yönlendirmesi kurulduğunda ve HTTPS protokolüne göre çalışan bir siteden http protokolüne göre çalışan bir siteye geçiş yapıldığında trafik kaynağının belirlenmesi için kullanılır. Örnek:
https://example.com/?utm_referrer=transition-source 
Openstat
Openstat etiketinde parametreler, aralarına “;” koyularak sıralanır. Örnek:
https://example.com/?_openstat=direct;phone;discount;top
Önerilen değerlere sahip Openstat parametreleri:
  • openstat_service: trafik kaynağı
  • openstat_campaign: Kampanyanın kimlik belirleyicisi
  • openstat_ad: Reklamın kimlik belirleyicisi
  • openstat_source: Sitenin kimlik belirleyicisi
from
Örnek:
https://example.com/?from=transition-source