Segmentasyon örnekleri

Yandex.Direct'te yönlendirme ve hedef kitle seçimi için kullanılan segment

Ürün kataloğunun belirli bir kategoriye ait olan ürünleri içeren saylaları gibi belirli site sayfalarını görüntüleyen ziyaretçileri işaretleyelim. Amacımız, bu ziyaretçilere görüntüledikleri sayfaların içeriğiyle ilgili olan bir ürün ya da hizmet önermektir.

  1. Kullanıcılar için koşullar grubunda butonuna tıklayın.
  2. Koşul seçin: Davranış → URL görüntüleme; satıra ilgili sayfanın URL adresini girin (örneğin, https://example.com/tariff/). Raporu, adresi example.com'u içeren tüm sayfalara göre segmentlere bölmek için @example.com'u kullanın.

göstermek için Yandex.Metrica demo sayacını örnek olarak alalım.

Site sayfası ziyaretinin analizi

Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 1 ile 15 Mart arasında siteye gelip reklam içeren sayfasını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgiyi seçelim.

  1. Kullanıcılar için koşullar grubunda butonuna tıklayın.
  2. Koşul seçin: Davranış → URL görüntüleme; satıra ilgili sayfanın URL'sini girin (örneğin, https://example.com/promo.html). Raporu, adresi example.com'u içeren tüm sayfalara göre segmentlere bölmek için @example.com'u kullanın.
  3. Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için şu butonlara tıklayın: Raporlama dönemi ve ardından Dönemi seç.

Bu tür bir segmentin nasıl seçildiğini göstermek için Yandex.Metrica demo sayacını örnek olarak alalım.

Belirli bir gelir sağlayan kaynaklar

Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 10.000 Ruble üzerinde sipariş oluşturan ziyaretçileri seçelim.

  1. Ziyeretler için koşullar: koşul grubunda butonuna tıklayın.
  2. Koşul belirleyin: E-ticaret → Alım tutarı, ardından En az değerini seçin ve sipariş tutarını 10.000 olarak belirtin.
İç geçişin kaynağının belirlenmesi
Sitede çok sayıda iç geçişin yapıldığı Yandex.Metrica sayacının sitenin bazı sayfalarında kurulu olmadığı anlamına gelebilir. Bir örnek inceleyelim.

Bir dış kaynak siteden contacts.html gibi sayacın kurulu olmadığı bir site sayfasına gelen ziyaretçinin bundan hemen sonra (aynı ziyaret dahilinde) aynı sitenin sayaç kurulu olan page1.html gibi başka bir sayfasına geçtiğini düşünelim. İki koşul yerine getirilmiştir; ziyaret page1.html sayfasından başlamıştır (çünkü contacts.html sayfasında sayaç bulunmadığı için sayfanın görüntülenmesi hakkında Metrica'da veri bulunmamaktadır), fakat geçiş yapılan sayfa (contacts.html) sayaç ayarlarında belirtilen siteye aittir: http://mysite.example/.

Sayacın eksik olduğu sayfayı tespit etmek için şu eylemleri yapalım:

  1. İçerik: Varış sayfaları raporunda Ziyaretler için koşullar: koşul grubunda butonuna tıklayın.
  2. Koşul seçin: Kaynaklar → Son kaynak → Kaynak türü → Dahili trafik.
  3. Boyutlar butonuna tıklayarak boyut listesinde sadece Varış sayfası boyutunun kalmasını sağlayalım, tüm diğer boyutları listeden çıkaralım. Bunun için Boyutlar butonuna tıklayın ve gereksiz olanları listeden çıkarın.

Böylelikle ziyaretin başladığı sayfalar hakkında bilgi edinmiş olduk. Bu sayfalara hangi kaynaktan geçildiğini tespit etmek için ziyaretlerin referrer'larına (yönlendirme yapan sayfa) göre sıralanacağı bir boyut daha ekleyelim:

  1. Boyutlar butonuna tıklayın.
  2. Kaynaklar → Yönlendirme yapan sayfa boyutunu seçin.

Artık raporda ziyaretin başladığı sayfalar, rapor ağacının ikinci seviyesinde ise geçişin yapıldığı sayfalar görüntülenir. Kolaylık açısından Yönlendirme yapan sayfa boyutunu boyut listesinin başına getirebiliriz. Bu şekilde sayaç kodunun eksik olduğu sayfalar birinci düzeyde ve bu sayfalardan nerelere geçildiği ikinci düzeyde görüntülenir.

Böyle bir raporun az sayıda ziyaret içermesi sayacın muhtemelen doğru çalıştığı ve iç geçişlerin ziyaretin zaman aşımlarından kaynaklandığı anlamına gelir.

Yandex.Metrica demo sayacında yer alan benzer rapor örneğine göz atın.

Yeni müşteri edinme aracı etkinlik değerlendirmesi

GSM operatörü kendi web sitesine tarifeler için hesaplayıcı ekledi.

Yeni aracın etkinliğini değerlendirmek için hesaplayıcıyı kullanan ve kullanmayan ziyaretçilerin (örneğin aracın çalışmaya başladığı ilk 14 günlük) istatistikleri karşılaştırılmalıdır. Bunun yanı sıra ziyaret kaynaklarının da değerlendirilmesi faydalı olacaktır. Segmentleri oluşturarak bunu yapabilirsiniz. Sayaç için tarife hesaplayıcı (“Hesaplayıcı”) ile etkileşim sağlayacak bir hedef oluşturulduğunu düşünelim.

Kaynaklar, özet raporundaki toplam ziyaret sayısından “Hesaplayıcı” hedefine ulaşan yeni ziyaretçilerin ziyaretlerini çıkaralım:

  1. Ziyeretler için koşullar: koşul grubunda butonuna tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Geçmiş → Yeni/Geri dönen kullanıcı → Yeni kullanıcı.
  3. butonuna tıklayalım.
  4. “Hesaplayıcı” hedefinin ulaşıldığı ziyaretleri seçelim: Davranış → Hedefe ulaşma, açılan listeden istediğimiz hedefi seçelim.

Ardından 1 ile 15 Mart tarihleri arasında hesaplayıcı içeren tarife sayfalarını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgi bırakarak verileri netleştirelim. Tarife sayfaları site için örnek niteliğindedir; tüm sayfalarda hesaplayıcı bulunmaktadır. Bu nedenle koşulu belirtirken tüm “tarif” kataloğunun URL'sini * simgesini kullanarak belirtebilirsiniz.

  1. Kullanıcılar için koşullar: koşul grubunda butonuna tıklayalım.
  2. Koşul seçelim: Davranış → URL görüntüleme. Veri giriş alanına tarifeler kataloğunun adresini yazalım.
  3. Sayfa görüntüleme zaman aralığını seçelim: Raporlama dönemi ve ardından Dönemi seç butonuna tıklayalım.

Sonuç olarak geçmişteki belirli bir dönemde tarife hesaplayıcısını kullanan ziyaretçiler hakkında aradığımız istatistikleri elde etmiş oluyoruz. Segmenti kaydedelim.

Ardından, site ziyaretçileri ile ilgili ortalama veriler elde edelim: Hedefe ulaşma koşulunu kaldıralım ve segmenti farklı bir isim altında kaydedelim. Şimdi bu iki segmenti birbiriyle karşılaştırabiliriz.

Marka trafiğini rapor dışında tutma

Markadan bahseden verileri rapor dışında tutabilirsiniz. Bunu yapmak için segmentasyon kullanın ve markanın Türkçe ve İngilizce versiyonları için şu görünümde bir koşul ekleyin: !markanız. Burada:

  • ! başta - koşul reddi,
  • başta @ - satır girişi (büyük-küçük harflere duyarlı değildir).

Örneğin, “Alice Harikalar Diyarında” şirketi için düzenli ifade, !Alice Harikalar Diyarında markanın Türkçe versiyonu için, !alice in wonderland ise İngilizce versiyonu için olacaktır. Bu yöntemle rapordan en fazla 20 sözcük grubu çıkarılabilir. 20'den fazla sözcük grubunu dışarıda tutmak için şu düzenli ifadeyi kullanın: !~(marka|marka.com.tr|marka.com.tr).