“Aramalar” grubu raporları

Müşterileriniz siparişlerini sadece sitenizden değil telefonla da verebilir. Yandex.Metrica bu tür siparişlerin de istatistiklerini elde etmenize olanak tanır. İşlenmiş veriler yardımıyla ziyaretçilerin sitedeki eylemleri ile gelen aramalar arasında bağlantı kurabilir, aramaların nicelik ve niteliklerini değerlendirebilir ve nihai dönüşümü öğrenebilirsiniz. Örneğin, site ziyaretçisinin telefonla doğrulama yaparak satın alma işlemini tamamlayıp tamamlamadığını öğrenebilirsiniz.

Bu bilgileri alabilmeniz için, gelen aramalar hakkında bilgilerin Yandex.Metrica'ya aktarımını ayarlamanız gerekir. Kampanyanızı Yandex.Direct'te başlattıysanız gerekli ayarları yapın.

Arama izleyici tarafından iletilen aramalarla ilgili bilgi raporlarda görülebilir:

"Aramaların işlenme kalitesi" raporu

"Arama kaynakları" raporu

"Ayrıntılı arama bilgileri" raporu.

Bu raporlardaki metrikleri servisin diğer raporlarında ve ayrıca segmentler oluşturmak amacıyla da kullanabilirsiniz. Örneğin, belirli bir ilan üzerinden siteye gelen, telefon eden ve sipariş veren ziyaretçi segmenti oluşturmak mümkündür.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience ( teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.

“Aramalar” grubu raporlarının yönetilmesindeki farklılıklar.
Rapor adı Arama türü Rapor oluşturma süresi Segmentasyon
“Gelen aramaların işlenme kalitesi” Dinamik Aramayı gerçekleştiren ziyaretçinin ziyaret tarihi Yandex.Metrica'nın tespit edebildiği ziyaretler hakkındaki bilgilere dayanarak
“Arama kaynakları”
“Aramalar (ayrıntılı bilgi)” Dinamik, statik Arama tarihi Arama izleyici tarafından iletilen arama özelliklerine dayanarak
Not. Veriler aktarılırken API yanıtına dikkat edin: Gönderilen dosyanın içeriği veya formatı hatalı olduğunda isteğin yanıtı hatayla ilgili bilgiler içerir. Bu durum, dosyanın doğrulama işleminin başarısız olduğu anlamına gelir.

Dosyanın moderasyonu başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex.Metrica raporlarında görüntülenmez.

Soru-Cevap

Yandex.Metrica aramayı ziyaretle ilişkilendirmiyor

Yandex.Metrica, aşağıdaki durumlarda ziyaretçinin telefonuyla siteye yaptığı ziyareti ilişkilendiremez:

  • Yandex.Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının veya tıklamanın kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar;
  • Ziyaretin, verileri Yandex.Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar;
  • Dönüşüm izleme özelliği, veriler Metrica’ya iletildikten sonra ve dönüşüm izleme süresi henüz 21 güne ulaşmadığında etkindir.
“Arama” hedefi için neden istatistik yok?

“Arama” hedefine göre istatistiklerin toplanıp raporlarda görüntülenmesi için Yandex.Metrica'nın gelen aramayı belirli ziyarete başarıyla ilişkilendirmesi gerekir.

Belirli bir süre içinde “Aramalar (ayrıntılı bilgi)” raporundaki arama sayısı, aynı süre içinde “Arama” hedefine ulaşmaların sayısından farklı görünüyor

“Aramalar (Ayrıntılı Bilgi)” raporunda bir arama için belirtilen "tarih" ve "saat" değerleri, aramanın gerçekleştiği tarihi ve saati gösterir. Fakat aramanın ilişkilendirildiği ziyaret, bu arama tarihi ile saatinden daha önce gerçekleşmiş olabilir. Örneğin bir ziyaretçinin siteye 11 Mart’ta girdikten sonra şirketi 13 Mart’ta aradığını düşünelim. 13 Mart tarihli “Aramalar (Ayrıntılı Bilgi)” raporuna 1 arama dahil edilirken “Dönüşümler” raporunda “Arama” hedefine ulaşıldığına dair bilgiler olmaz; bunun nedeni, ilgili dönüşümün 11 Mart'ta gerçekleşen ziyarete ilişkilendirilmiş olmasıdır.